10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb me best ingehouden vandaag :)

O: 2 br. brood jam+fricandeau, beker melk
    T: kop venkelthee + 2 sultana koekjes
    L: ham/kaas croissant, 2br brood, smeerworst+file,beker melk
    T: glas crystal clear + 2 kiwi's
    A: aardappelen, worteltjes, boomstammetje
    S: 2 plakken zelfgebakken cake :)
    Verder water gedronken en een stuk gewandeld.

Melanie, mooi menu ! fijn dat het goed ging vandaag

Elsie, goed bezig met sporten !

MVE, beschuit met muis is hier een verslaving geworden haha. wist helemaal niet dat muisjes goed zjin voor bv
    Je gaat lekker he met hardlopen !

Butterfly, vermoeiend he dat grenzen opzoeken, maar je reageert er goed op hoor. Even volhouden en hopen dat de fase snel voorbij is

Ik ga de hond uit laten ( beetje jammer dat het regent ) en mijn bed in. Morgen gaan we naar de apenheul :)

2. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hoi meiden even een snelle zwaai!! Vandaag op school geweest om de klas in te richten maandag weer werken. Ik lees vluchtig alles mee maar heb even de tijd niet om steeds te reageren baal er wel van ...

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Butterfly: Wat lastig met Esmee! Hopelijk is het idd een fase of heeft het met de vakantie te maken. Jij bent wel vrij strikt met de dagstructuur toch? Op vaste tijden slaapjes/eten/flessen etc? Het lijkt me (uit je verhalen) een meisje dat heel veel vastigheid nodig heeft...

Heb hier ook nog een doos om uit te zoeken met allemaal verslagen en werkstukken. Ik wil het graag bewaren omdat ik het niet meer op de pc heb, maar aan de andere kant heeft het waterschade gehad en ziet het er niet meer uit! Toch binnenkort die doos eens open trekken en kijken of er nog wat bruikbaars in zit. Vind het zo moeilijk, dat soort dingen weg doen... Het is toch een deel van je leven!
    Maar de juiste vraag is inderdaad: wat moet je er mee?

Succes met opruimen, en met Esmee. Hopelijk wordt alles snel beter ;)

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Uk, ik ben altijd vrij gestructureerd met Esmee. Dat was zonder Maureen wel wat anders. Toen hebben we Esmee vrij snel haar zin gegeven. Ze spuugte vaak ook om aandacht en die kreeg ze. Wij dachten dan dat ze niet lekker was. Dus opnieuw in bad, wat drinken op de bank en weer naar bed. Nu probeert ze dat dus steeds en dat is onze eigen schuld. Merk dat ik de lijnen met Maureen veel korter ben begonnen en dat is een engeltje. Die weet wanneer ze moet wachten en accepteert dit. Bij Esmee zijn we heel anders geweest, het is je 1e kindje dus je denkt dat je er altijd moet zijn en altijd moet spelen. Gevolg heb ik nu wel ondervonden hoor. Nu moeten wij keihard alles terug draaien en madame blijft er lang in hangen ook. Ze is een vechtertje, maar mama ook, dus het duurt even voor er een winnaar uit de bus komt ;):p. Dat is niet Esmee hahaha. Maar wel een vermoeiende fase.
    Hier zijn het vaste tijden met eten, slapen, etc. Zo om 08.00 uur ontbijt, 10.00 fruit, 12.00 uur broodje, 15.00 drinken en een koekje, 17.00 avond eten. Maar dat loopt nu allemaal anders nu Harrold ook thuis is.

@Femke, ik kijk het inderdaad tot na de vakantie aan. En dan ga ik toch eens het CB bellen en een afspraak maken. Al moet Esmee rond september ook weer heen. Maar heb een halfjaar geleden een pedagoog op bezoek gehad voor een gesprek ook met Harrold erbij. Hoe we dit kunnen aanpakken. Ze zei al: "dit is echt een handenbindertje, een pittig meisje!". Wat mamavesmee ook zegt RRR, is het enige wat werkt. Whahahaha.

@Mamavesmee, hahaha ja hier ook dame die dan denkt dat alles kan als wij vakantie hebben. Ik wil de vakantie voor de kinderen ook leuk maken dus probeer elke dag wat leuks te doen met de meiden. Maar dit is Esmee niet gewend, dus die is mega druk en enthousiast. Als ik zeg: "boekje lezen?" gaat ze door haar hurken en roept keihard: "jaaaaaaaa". Dat soort dingen doet ze anders ook niet. En springt dan overeind. Wel super komisch. Vandaag dus even een rustdag voor Esmee. Ach,gisteren hier wat meegelezen in peuter en kleuter, maar moet zeggen, het is de leeftijd ook. Als ik lees wat andere moeders met hun kindjes hebben, poeh! Dan is Esmee nog heilig.
    Peuterpuberteit is pittig he ;). Vind het wel onwijs leuk.
    Merk dat ik veel dingen uit probeer die ik op het werk met clienten ook wel doe. En daar zijn we ook veel met structuur bezig, dagschema's. Merk dat Esmee daar ook baad bij heeft. Ga nu denk ik maar een picto poster maken vanaf het moment dat we gaan eten tot naar bed gaan. Heerlijk :), vind ik ook weer heel leuk.

Hier vandaag lekker wat aanrommelen. Met de was bezig, zolder verder proberen op te ruimen, schuur moet nog opgeruimd. En dan zijn we redelijk op schema. Volgende week gaan we relaxt een weekje weg :). Dan is het thuis klaar, heerlijk.

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Misschien is het dan toch het ritme wat ze nu mist, nu Harrold thuis is? Ik merk aan Mini ook dat hij anders is nu papa vakantie heeft. Gek eigenlijk, hoe zo'n ukkie reageert op een andere situatie. Maar gelukkig is hij een uurtje geleden zonder mokken weer in slaap gevallen ;) papa slaapt ook nog steeds - mijn 2 slaapkopjes!

Ik ga eens puinruimen in de woonkamer!

6. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kaatje: Veel plezier bij de Apenheul.

@Beschuitje: Jeej, jouw vakantie is alweer bijna voorbij, da’s snel gegaan.

@Butterfly: RRR is voor veel kindjes het allerbeste, ben het helemaal eens met wat je schrijft!

@Hier: Lekker geslapen en wat langer blijven liggen, nu kan het nog. ;)Vandaag even naar het centrum waggelen voor brood en beleg en verder niet veel bijzonders, het energieniveau is laag.

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Haha "waggelen" :p
    Heb je nog een mooie buikfoto voor ons Femke?

8. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    U vraagt, wij draaien;), deze is van 10 dagen geleden, mijn buik is niet meer zoveel gegroeid daarna.

Bekijk bijlage 173043

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@femke mooie buik hoor!

hier een dagje bij mijn zusje samen met sam:)

menu:
    O: bakje yoghurt met museli plakje ontbijtkoek glas sinaasappelsap kopje thee.
    T: kopje thee.
    L: broodje gezond glas melk.
    T: kopje thee ?
    A: aardappels sperziebonen verse worst.
    T: kopje thee liga fruitkick.

10. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Mooie buik Femke! Aardig hoogzwanger ;)
    Ben je veel aangekomen tot nu toe?

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hier ben ik weer..

Hoe ist hier??
    Met mij prima.
    Van uli t/m 1 augustus was ik in Turkije.. Dus kon ook niet komen meeschrijven. Het was heel erg leuk daar en het eten was heel erg lekker, dus ben ik weer op mijn startgewicht:((( Maar toch heb ik genoten..

ik schommel tussen de 76.2 en 76.4..

Ik kan volgende maand pas weer beginnen met afvallen.ik doe mee met de ramadan.

Ik kom weer in september terug.. Maar ik kom wel af en toe meelezen.

Veel succes met afvallen

12. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elsie: Mooi menuutje

@Uk: 10 kg tot nu toe, dus best netjes.

@Nazli: Succes met de Ramadan.

13. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Valt mee Femke, dan zal het straks niet moeilijk zijn om weer onder je startgewicht te komen ;)

Nazli, succes met de Ramadan!

14. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

Sorry, vluchtig bijgelezen...

@ Femke: Mooi buikie meid! :D

Hier vandaag weer lekker gewerkt. Het is te merken dat de vakantie op zijn eind loopt. Het word weer steeds drukker bij ons.

Zouden vanavond sperciebonen eten maar toen ik ze net wilde schoonmaken bleek dat ze niet goed meer waren. Net dus Roland maar even gebeld dat hij onderweg naar huis even bij de supermarkt een bak sla meebrengt. (lekker makkelijk, kunnen we meteen eten als hij thuiskomt)...

Mijn menu vandaag:
    O: 2 plakjes ontbijtkoek minder suiker
    1 beker optimel drink

T: 1 appel

L: 3 meergranenboterhammen met;
    25 gram filet americain met uitjes
    1 nectarine

T: niks

A: 150 gram aardappelschijfjes uit de oven
    1 schaaltje sla
    1 groenteschijf
    1 lepel halfvolle frietsaus

Liefs

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Vandaag onverwachts naar het Dolfinarium geweest.. Jeetje wat viel dat tegen zeg. Er waren maar een aantal " attracties" meer speeltuin en eetgelegenheden. Wil je na een show, sta je eerst een halfuur of langer in de rij om vervolgens weg gestuurd te worden omdat de zaal al vol zit.
    Uiteindelijk nog wel naar de droomshow geweest met dolfijnen, het voeren van de bruinvissen gezien en zeeleeuwen gekeken..

Vanmorgen vergeten te wegen..:( Heb ik nooit, maar was even snel snel in de kleren vanmorgen vandaar.

Vanavond was ik vrij zwaar dus ben bang voor de schade morgen..;)

Menu:

O: 2 boterhammen, 1x appelstroop en 1x kalkoenfilet en koffie
    T: koffie en appeltje
    L: blikje redbull light en 2 wittebolletjes met kalkoenfilet & een kaassouflee
    T: blikje redbull light en een bakje worteltjes
    A: 2 pitta's met 150 gram kipshoarma en salade en BBQ saus.

Net een handje chocorozijntjes op.. Is dat ook weer op!:p

Femke.. Mooie buik hoor..

Kaatje.. Kwam net iemand tegen waarbij de dochter ook 3 weken precies is geboren en ook Elin heet. Grappig. Leuke dag gehad?

Melanie.. Je niet hoeven te vervelen op het werk? Lekker menuutje.

Nazli.. Succes met de Ramadan.

Ga even lekker relaxen.. Morgen gaan we de voor en achter gevel helemaal reinigen ( alle kozijnen, ramen etc..) Mag dus op de ladder.. Joeppie!:D

16. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

*hormoontjes-offtopic*

bladerde net door de doos met spulletjes van Mini van na de geboorte, o.a. de geboortekaartjes en kwam die van jullie allemaal tegen. zo lief! alle teksten weer gelezen en werd er gewoon helemaal stil van. had ik al gezegd dat jullie geweldig zijn? :D

*einde offtopic*

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

zo dagje bij mijn zusje geweest! was gezellig.

vanmorgen -200 gram op de weegschaal. vandaag streng gedaan dus hopelijk weer wat er af.

18. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@MvE: wat vervelend, zo lang in de rij moeten staan en dan nog niks kunnen zien :( niet voor herhaling vatbaar dus?

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Uk.. Nou, we hadden vrijkaartjes gekregen bij ons abonnement op het Avonturenpark, dus inprincipe gratis.. Maar als ik 33.50 PP had betaald was ik erg boos geweest. Al waren we nu ook al flink teleurgesteld. Esmee heeft het wel naar haar zin gehad en dat was voor ons het belangrijkste. Maar vind het veel geld voor relatief weinig.

Betreft de kaartjes.. I Know! :D haha..

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goede avond meiden!
    Femke: wat een prachtige buik! Het gaat niet lang meer duren en dan zal jij je kleine wonder ook in je armen hebben. Vind je het spannend?
    Elsie: mooi menu hoor!
    Nazli: succes met de ramadan
    Melanie: Mooi menu hoor, gaat het lijnen goed?
    MVE: wat balen dat het dolfinarium zo tegen viel :(

Hier een druk dagje gehad, moest naar de belastingdienst had al een paar keer gebeld maar die mederwerkers konden me maar geen antwoord geven. Dus maar langs, moest volgens hun wat terug betalen over 2006 en dat is dus verrekend met mijn kindgebonden budget terwijl ik het al meerdere keren had aangevochten. Vandaag naar heel lang bij de belastingdienst te zijn geweest zien we waar het probleem ligt en kan ik nu opnieuw bezwaar maken en krijg ik het geld gelukkig weer terug!

Mijn menu:
    O: yoghurt, kop koffie
    T: koffie
    L: bb met kipfilet
    T: thee, bakje meloen
    A: rijst met kip massala
    T: thee, halve reep chocola

Deel Deze Pagina