Goedemorgen, @Ons kleintje: Rekenen is idd moeilijk tussen de weeen door Had het vannacht al door dat ik het niet goed berekent had. @Butterfly: Goed idee van de lijst, na de bevalling meldt ik me ook! @Kaatje: Balen van de nachten. @MvE: Elektronische Levensweg? Dat ken ik niet, maar Levensweg is sowieso een leuk spel. @Hier: Heb weeën! Het kan alleen nog wel even duren... VK is net geweest en heb 1-2 cm (nog niets dus eigenlijk), bmm is ook nog niet helemaal verstreken. Vannacht wel flinke weeen gehad en vanochtend vroeg zelfs om de 3 minuten, maar het is weer helemaal afgezakt en ze komen nu om de 5-7 minuten. Afwachten wat er vandaag gebeurd, maar ik denk dat de baby morgen geboren wordt
Mijn menuutje van gister O: biogarde met weetabix T: - L: 3 rijstwafels, 1 plak kaas, 1/2 plak ham T: 1/2 bh pindakaas, biogarde met wat chocovlokken (was in de tuin aan het zweten geweest) A: tosti ham/kaas T: cornetto (maar die was maar 140kcal!) Vandaag: O: mag. melk met weetabix T: - L: 3 rijstwafels met ham/fricandeau/jam T: 2 appels A: rijst met courgette en rundervink T: ijsje Zo.... wat gaan we vandaag eens doen? Heb echt geen zin meer om nog in de tuin aan de slag te gaan, gister al veel te veel gedaan... Denk dat ik maar aan de schoonmaak ga hier in huis. Moet nog wat dozen op zolder zetten, keuken poetsen, stoffen, stofzuigen, dweilen etc. Genoeg te doen dus
Het begint! 1-2cm is al meer dan wat ik had toen ik in de weeenstorm terecht kwam. Toen zat alles nog potdicht Half uur later 6cm trouwens Ik hoop voor je dat alles voorspoedig verloopt en jullie niet al te lang meer hoeven te wachten om dit wondertje in je armen te sluiten. Zet m op Femke!!!
@MvE: is de spierpijn al weg? @Kaatje: fijn vh SI gewricht maar nu dus wachten tot je stuitje weer terugfloept op z'n plek? Lijkt me vrij pijnlijk @Butterfly: shoppen moet je volgens mij idd in je eentje doen. Je bent meer bezig met op de kinderen letten dan op wat er in de winkel ligt! @Melanie: Au! klinkt niet fijn van je knieeen. Ben je daar aan geopereerd? @Elsie: lossere broek klinkt goed! Riem om dus Dan kan je daar ook aan meten hoeveel je kwijt raakt. Mijn riem gaat nu al 1 1/4 x om, eerder net 1x @Beschuitje: vakantie bijna voorbij @Lovely: veel plezier op de camping! Waar gaan jullie naar toe? @Annemie: heeft het volgens mij heel druk met haar zoontje. Denk dat ze vast wel weer hier terugkomt, toch? @Ons Kleintje: welkom terug! Jeetje, alle kinderen met 27w geboren. Lijkt me erg zwaar! @Femke: ik dans lekker mee met het bevallingsdansje
Femke, zet hem op ! Als je eenmaal 3 cm hebt kan de vk je vliezen breken en dan kan het snel gaan. Plannen voor vandaag : Ferry is met de auto weg dus zit een beetje aan huis gekluisterd. Wil naar de brievenbus wandelen maar krijg Levi nog niet zo gemotiveerd haha. En op pad met een kind dat geen zin heeft begin ik niet aan. Ga zo nog maar even Levi zijn kleding op mp etc zetten
Doen we de lijst van Uk? Of ongeveer zoals de lijst die hier voorheen was? @Mamavesmee, ja, je zit zo rond de 1500. Maar zonder tellen neem je ook sneller wat extra's. Merk nu ik weer tel ( 2 dagen ) dat ik weer veeeeel beter op let en weinig tussendoor neem. @Femke, het gaat beginnen meis. Kan inderdaad best nog even duren. Ik heb bij Esmee toch wel 24 uur met weeen gezeten, al was het in het begin net als jou, heel langzaam kwam het op gang. Maar het is begonnen . Spannend. Hier druk druk druk. Gisteren de voegen in de hal en keuken geschrobt en vanmorgen de badkamervoegen op de vloer. Wow, wat is dat weer schoon. Boven gedweild en eerst gezogen. Gisteravond beneden dit al gedaan. Met Esmee naar de bieb geweest voor nieuwe boekjes voor onze mini vakantie. De was gevouwen, al draait de machine nog overuren . Vraag me werkelijk af hoe ik aan zoveel was kom . Hoeveel wassen draai jij Kaatje?? Nu met 2 kindjes?? Denk dat ik nog wel 3 of 4 keer de machine aan moet zetten. Maar ben dan ook extra dingen aan het wassen hoor. Stoelkussen staan nog op de planning, op zolder liggen nog vestjes die ik wil wassen. Ik ga gauw de lunch maken. Kom mijn menu later even droppen.... maar gaat goed . Vanmiddag een eind wandelen met Maureen, spullen voor de vakanie halen. Toedeloeee
Joehoe het bevallingsdansje van mij heeft geholpen !! Ik ga maandag wegen en weer streng mee doen, dan is mijn vakantie afgelopen. Ik ben nu twee taarten aan het bakken voor mijn moeders verjaardag morgen. Wat een klus, cakemix, tussenlaag maken ( botercreme met aardbeien) en afsmeren en dan ook nog straks versieren, ben al vanaf 9 uur bezig !! Pff...dan hopen dat ze lekker zijn, ik doe het voor het eerst...
Femke: Zet hem op! Wij vertrekken om 14:00 richting Duitsland! Weet niet zeker of er internet is, heb wel de laptop mee. Anders tot over 2 weken!
Ik vind alles best Heb zelf geen tijd om een lijst bij te houden zoals Humbly eerder deed (excel lijst met wekelijkse updates), maar als jij dat op je wilt nemen, vind ik het prima
Lovely, fijne vakantie Butterfly, jij opperde de lijst, dus vindt dat jij een lijstje in elkaar mag zetten Hier net even met Elin en Levi naar de speeltuin gelopen. Nu croissants in de oven.
@femke en al babynieuws? spannend hoor zet hem op meid! hier de hele dag gelopen met zijn 4 in sprookjeswonderland was erg leuk en heb ook veel foto's gemaakt. niet gewogen vanmorgen, ben ongesteld nu ook dus dat sla ik maar even over totdat ik niet meer ongesteld ben en wil zoiezo niet elke dag meer wegen want dan ben ik er veels te veel mee bezig merk ik. gewoon het menu volgen en dan 1x per ofzo wegen. weegschaal gaat ff de schuur in
hey meiden, @ Femke: Joepie, het is begonnen! Succes meid. Voor je het weet is ze er! @ Uk: Nee, ben niet aan mijn knieen geopereerd. Volgens de orthopeed komt het door mijn lengte (1.90). @ Butterfly: Ik vind een lijst een heel goed idee. Hopelijk houd dat bij mij de motivatie ook weer wat beter. Ik geef je mijn huidige gewicht morgen door. (heb namelijk sinds zondag niet gewogen, hoewel ik niet verwacht dat er sinds toen iets af is) Mijn streefgewicht is in ieder geval 85 kg) Hier vandaag heerlijk geshopt. Heb vanalles gekocht 2 jasjes, 2 hemdjes, 2 broche/haar bloemetjes en een paar schoenen Ook zijn we nog even naar het reisbureau. Door het verschrikkelijke weer in nederland twijfelen we of we niet toch op vakantie zullen gaan. Maar het is allemaal zo duur! We zien wel. Vanavond komen een oom en tante van roland op bezoek. Gezellig! Morgen komen vrienden van ons! Liefs
@Mel: kon zijn dat je geopereerd was om los kraakbeen te verwijderen. Was bij mijn zus (ook die lengte) wel aan de orde toen ze last had van haar knieen. Menuutje vandaag is wat veranderd (what's new! ik moet niet vooruit plannen) O: mag. melk met weetabix T: chocolaatje L: - T: rooibosthee A: rijst, courgette, ui, rundervink T: cornetto was druk buitenom bezig en de lunch overgeslagen. niet erg, had laat ontbeten.
Melanie, lekker geshopt dus. Ja prijzen zijn echt niet leuk meer he. Je moet nu echt het geluk hebben een leuke last minute op de kop te kunnen tikken
BUtterfly.. Fijn dat het zo weer beter gaat met eten. Al het vakantie spul in huis? Kaatje.. Lekker gespeeld? Nog naar de brievenbus geweest? Jummie, croissantjes. Uk.. Heb je niet ontzettende honger? Als ik die menuutjes lees. Pfffff.. @ lijstje.. Maakt mij niets uit. Elsie.. Misschien wel goed om 1x per week te wegen.. Zeg zij die 3x per dag er op staat.. Nog wezen sporten? Melanie.. Je bent i.d. goed geslaag. Waar zit je aan te denken om heen te gaan? Hoe is het met je knie? Het vandaag weer kunnen oppakken? ****** Hier een gezellige dag gehad.. Menu is een beetje raar. O: kwark met muesli en aardbeien. T: appel en glas light drinken. L: 4 broodjes 1x appelstroop en 1x pindakaas en thee. T: stukje monchoutaart en 4 hapjes. A: Had een loempia uit de oven in de planning ivm de hapjes en taart.. Maar is 3 beschuitjes en een schaaltje aardbeien geworden. Waarschijnlijk is de monchoutaart niet goed gevallen.. Nogal vet en eet bijna nooit vet ( lees roomboter, monchou, slagroom ) dus giga buikkrampen en verging op het toilet. Luchte wel op trouwens maar ben nog steeds weeëig in de maag.. Hoop dat het straks wegtrekt.
@mamavesmee 3x per dag! das wel erg veel! ik doe het alleen s'ochtens nog voor ik gegeten heb, maar merk gewoon dat ik er heel veel mee bezig ben en dat vind ik niet zo leuk eigenlijk. heb van de week nog gesport, vandaag hele dag gelopen en klein stukje naar de winkel gefietst. morgen als het droog is weer fietsen en aankomende week weer sporten.
Elin net in bad gedaan, Ferry geeft haar nu een flesje. Hopen dat ze daarna gaat slapen zodat ik even op mijn gemak kan douchen. MVE, nee niet meer naar de brievenbus, maar wel even naar het speeltuintje. au buikkrampen zijn niet fijn
@Femke succes gewenst! Vanavond veel pasta gegeten met tonijn en brokkoli, beetje teveel. daarna meloen als toetje en vanavond 1 pakje met 4 granen/chocolade koekjes dat is niet veel voor mij, ben paar dagen geleden voor het laatst nog aan het afkolven geweest en nu gestopt dus ik moet nog wat wennen aan minder eten. @drinken ik vergeet vaak iets te drinken te nemen, wie heeft een tip voor mij?
@ Ons kleintje: Ik heb op het werk altijd een flesje water bij me staan waar ik gedurende de dag uit drink. Misschien iets om te proberen. Voor mij werkt het heel goed! Hier zijn oom en tante van roland net naar huis. Was gezellig! Wel nog een koek bij de koffie gehad en een paar chipjes. Was eigenlijk niet de bedoeling maar ach... het is weekend. Hoop dat de weegschaal morgen een beetje lief is. Maar ga er niet vanuit aangezien ik ook ongi ben. Ga er maar vanuit dat ik aangekomen ben. Dan kan het alleen maar meevallen! Ik ga nu nog wat drinken en daarna mijn bed in. Roland hangt nu aan de telefoon met zijn tante in america dus dat kan nog wel even duren... Liefs