10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ben ik weer.

@Zustertje, vrijdag begint mijn schooljaar. Dan heb ik de 1e schooldag. Maar dit is een studiedag, waarin we veel uitleg krijgen over het reilen en zeilen op de hogeschool. Vind het erg spannend. Het is een tijdje geleden dat ik in de studieboeken zat.

@Femke, precies, dat heb ik ook. Ik ben niet alleen mama. Ik werk als persoonlijk begeleidster op een woonvorm en begeleid 5 jongeren. Maar ik wil meer, ik wil hogerop, ik wil een nog betere hulpverlener worden dan ik nu ben. Ik weet dat ik meer in mijn mars heb, en dat moet eruit komen. Ooit... ooit zou ik best leidinggevende willen zijn. Tsja, voor al die mooie wensen heb je toch een HBO diploma nodig. En inderdaad, paar uur inleveren scheelt financieel erg hoor. Nou zou dat best kunnen bij ons, maar wij zijn dat "luxe" leven gewoon gewend. Alles kunnen doen wat je wilt, en dat vind ik toch wel erg fijn. Toen Harrold zijn baan kwijt raakte en we even een stap terug moesten hebben we ervaren hoe het is als je maar 1 inkomen hebt. Dan zouden wij het niet eens redden. Dus ja, dan ga je afwegen. Ik kijk het dit jaar aan, over een paar maanden is school al lekker bezig en heb ik een beter zicht op de verdeling gezin-school-huishouding-werk. Maar... jij werkt dan ook best wat uurtjes met 4 dagen ;).

@Mamavesmee, oh dan zal dat bij ons ook wel 80% zijn hoor.
    En zeker, als je sport verbrand je meer en heeft je lichaam wat extra's nodig. Dus gaat goed met jou en je gewicht. Wilde dat ik op mijn streef zat....! Lijkt me relaxt op gewoon op gewicht te blijven. Daar heb ik geen moeite mee whaha. Maar hier moet er echt nog wat af, en gelukkig gaat het weer goed.

@Kaatje, je hebt mail ;) enne, lekker.. alweer chocotaart ;).

Ik ga nog wat doen, even wasje ophangen.
    Hello Kitty blokken vanmorgen gekocht, waren erg leuk :).
    De kwartet niet gedaan, snapt ze nog niets van en dan ligt het hier 2 jaar in de kast. Bijnde tandarts was ik zo klaar, nog altijd vullingloos door het leven. Maaaar, heb wel een verdacht plekje in mijn mond wat hij extra in de gaten wil houden maar voor nu keurig.
    Lunch was lekker.

O: 3 boterhammen met 30+ kaas, klein kopje melk.
    T: 2 speculaasjes, kopje koffie.
    L: 2 kampioentjes met filet, kop goulashsoep.
    T: fruit.
    A: aardappelbolletjes met sla en kip/knoflook braadstomen.
    T: ???

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Kaatje.. Leuke ochtend gehad? Wat is je volgende project met hotfix?

Elsie.. Oh.. chili.. vind ik ook altijd zo lekker! Hopenlijk kun je straks even lekker liggen.

Butterfly.. prima menuutje vandaag! En fijn dat het goed was bij de tandarts.. Volgende week al weer naar school. En het is fijn om op mijn streef te zitten, maar ook wel hard werken hoor. Lastig om soms de goede keuzes te maken en om 3x per week te sporten.

Gezellige ochtend gehad.. Lekker bijgekletst met mijn vriendinnetje.

Daarna beneden en boven gezogen en gedweild, de strijk al weer weg en het eten voor vanavond staat klaar.

Tussen half 4 en half 6 komen ze mijn nieuwe telefoon brengen.. Samsung galaxy S White.. :D

Esmee ligt nu even op bed, straks even met haar naar de supermarkt, wil koekjes met haar bakken, we moeten thuis blijven dus maar even wat leuks doen he?;)

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavesmee heb uurtje op bed gelegen maar het was koud boven!! lag helemaal onder de deken en nog koud.. niet zo fijn..

denk dat ik zo ff rondje ga fietsen met sam, zijn we er nog ff uit:)

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier een gezellige ochtend gehad. twee oud collega's op bezoek gehad met baby's uit april en mei. ook was er een jongetje van bijna 2 mee.
    Kreeg nog een lief rompertje uit de nieuwe noppies collectie
    Elin heeft nog steeds krampen, veel scheten maar nog geen poep. arm kind.

Butterfly, zeker lekker, maar niet goed voor de kilo's haha. nou ja is mijn extraatje voor de bv
    Gelukkig niets bij de tandarts. Hoop dat Ferry op tijd thuis is, kan ik ook nog ff naar het kruidvat. Zag dat de luiers ook in de aanbieding waren

MVE. Heb nog een baby shirt, twee haarbanden en twee shirts maat 110/116 liggen, nu nog even plaatjes verzinnen en kijken of ik nog genoeg steentjes hen.Vanavond eerst weer ff haarspeldjes maken.Ben bijna door mijn voorraad heen
    Jeeee een nieuwe telefoon :)

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier net lekker gegeten:) wat over was in bakjes in de vriezer gedaan voor sam.

vanmiddag een rondje gefietst met sam en later nog even naar de winkel hier in het dorp gelopen, genoeg beweging weer dus vandaag:) morgenochtend weer babyzwemmen en s'middags gaat sam naar mijn schoonmoeder.

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hoi meiden, hier weer eens een berichtje van mij. Ik begin al een piepklein beetje te wennen aan mijn nieuwe klasje. Heb op dit moment heel weinig energie en ook geen tijd over naast mijn werk. Baal er wel erg van, volgens mij zitten al mijn afgevallen kilo's er weer aan:( ik kom echt zodra het kan weer mee doen. ( ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel moeilijk vind om hier op zp te komen nu onze kinderwens even op een wat lager pitje staat. We staan er samen wel achter maar toch..ik probeer toch wel af en toe om het hoekje te komen kijken hoor! Nou meiden ik ben trots op jullie resultaten!! Hou vol!! I'll be back ;) hahaha

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo lief .Vanochtend was hier een jongetje van bijna twee aan het spelen. Eerste keer dat Levi hem zag. Loopt gelijk naar hem toe en zegt "kom eens naar MIJN baby kijken" en neemt hem mee naar de box waar Elin in lag. Echt zo lief. Hij knuffelt echt de hele dag met haar

Butterfly, het geld is binnen dus doe morgen je speldjes op de bus

Beschuitje, toch heel logisch dat het dan moeilijk is om op zp te komen. Hoop dat jullie snel de rust vinden om het weer op te pakken en hopelijk is het dan ook snel raak

8. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zustertje: Lekker die schaal. Ik voel me heel goed, moet zelfs oppassen dat ik niet teveel doe.

@MvE: Ik verdien niet slecht idd;), en ik werk pas 2 jaar voor deze baas dus loonsverhoging zit er nog even niet in, zeker niet in het jaar dat ik zwanger geweest ben.
    Lekker toffifee en toch een lieve schaal.

@Elsie: Net menuutje hoor.

@Butterfly: Precies, dat heb ik ook, ik wil in de toekomst ook hogerop en evt leidinggevende worden of bv de functie van mijn baas (over 10 jr ofzo). En dat luxe leventje is ook heel herkenbaar, wij doen ook alles wat we willen, dat zal straks wel even wennen zijn, we kunnen niet meer zo hard sparen bv. Dat zal ook gevolgen hebben voor de vakanties enzo, we moeten wel een stapje terug doen vrees ik. Maar goed, Myrthe is het allemaal waard.
    Die opleiding doen moet je gewoon, een HBO diploma opent zoveel deuren. Ik denk wel dat het heel zwaar wordt met kleine kinderen.

@Kaatje: Arme Elin. Hier Myrthe ook weer veel krampjes vandaag.

@Beschuitje: Dikke knuff meid, en als je er aan toe bent, kom je gewoon weer lekker volop meekletsen.

@Hier: Op m’n werk was het gezellig. Een uurtje daar geweest, daarna even naar de thuiszorgwinkel geweest en een kolf gekocht… Jeej wat zijn die duur, maar ja, ik ga straks 4 dagen werken, dus dan moet ik wel een goede hebben.

9. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Oh oh....Dane is weer eens lelijk gevallen. Hij gleed rennend uit over een speelkleedje tegen de hoekrand van onze tafelpoot. Je hoorde het gewoon kraken *krijgt weer een rilling*. Het werd gelijk reusachtig en met een paars/zwarte streep erover. Heb direct de huisartsenpost gebeld en we moeten hem nu iedere 1,5 uur wakker maken en op een aantal dingen letten zoals overgeven, duf, of bloed/vocht uit neus of oren.

Heb net uit emo een donut op met een kop thee...o ja, en de weegschaal was niet lief vanochtend maar misschien vergeeft hij me vandaag en is hij morgen wel lief.

Mijn menu dus vandaag:
    O: creusli met magere melk
    T: gebakje, wiener melange (afscheid collega)
    L: kleine wrap met kip en sla
    T: banaan
    A: kom kippensoep, half stokbrood met kruidenboter
    T: thee met honing, donut

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Thanks voor jullie lieve reacties Kaatje en Femke ! X

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Morgen!
    Vandaag gaan we er weer goed tegen aan. Laatste paar dagen een beetje laten verslonzen, niet gesnoept maar gisteren een extra broodje gegeten terwijl ik dat gewoon niet had moeten doen ( Surinaamse kip van de hema *kwijl* ! )
    Ik wijt het aan mijn ongesteldheid en mijn ziek zijn, haha. Gelukkig wel genoeg bewogen, elke dag minimaal 5 km gelopen.

Mijn menu voor vandaag:
    O: Kommetje melk met muesli, 150 gram
    T: Banaan
    L: 2 sneetjes met jam light
    T: Worteltjes ongeveer 70 gram
    A: Aardappelen en een groente.

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

hier een lieve weegschaal -800 gram!! nu 68.7!
    straks gaan we zwemmen en hoop dat ik vanavond naar de sportschool kan voor bodybalance.

menu:
    O: 2 beschuitjes met vruchtenhagel plakje ontbijtkoek glas sinaasappelsap kopje thee.
    T: kopje thee ?
    L: 2 a 3 broodjes met mager beleg glas melk.
    T: kopje thee flesje water fruit.
    A: aardappels rode kool&appeltjes stukje vlees.
    T: kopje thee eierkoek.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    Gister eigenlijk te laat naar bed gegaan maar Elin kwam pas 05.00 dus dat was wel lekker.
    Lieve weegschaal.Stond op 77.2. 3 ons onder mijn gewicht van vrijdag.

Wel grappig. Heb net een foto van Levi en Elin naast elkaar gelegd. Lijken echt heel veel op elkaar
    http://94.100.121.102/1398500001-1398550000/1398501801-1398501900/1398501896_6_3Upv.jpeg

Femke, ja kolven zijn echt mega duur. Had bij Levi een handkolf voor 10 euro via marktplaats. Kreeg toen ik zwanger was van Milou een electrische van een september mama die er niets meer aan had.
    Echt mee getroffen dus. Hoe gaat het met Myrthe haar krampjes ?

Wendy, ahh hoe gaat het nu met Dane ?

Elsy, dat is zeker een lieve weegschaal

14. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wendy: Hoe is het vannacht gegaan met Dane?

@Aszz: Net menuutje vandaag.

@Elsie; Veel plezier met zwemmen.

@Kaatje: Da's duidelijk dat dat broer en zus zijn! Met Myrthe gaat het gelukkig weer beter, ben weer aan de venkelthee...

@Hier: Een goede nacht, Myrthe was er om 23.00 - 4.00 - 7.30. Mij hoor je niet klagen met zulke nachten... Vandaag krijgt ze de hoortest op het cb, maar volgens mij hoort ze goed.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Femke, let wel op dat je zelf niet verstopt raakt van de venkelthee. dat had ik dus. Ben overgegaan op ( looizuurvrije ! ) rooibosthee

16. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Het gaat gelukkig wel goed met Dane. De zwelling is ook stukken minder. Heb gisteren toen het gebeurde en gisteravond dikke laag vallen en stotengel erop gedaan. Hij heeft nog wel een flinke paarse plek. Ik ben sowieso een slechte slaper dus om het 1,5 uur wakker maakte voor mij niet uit. Het was alleen wel moeilijk om Dane een soort van wakker te krijgen. Tja, die was moe en wilde natuurlijk slapen.

Dit was hij gisteravond.

Bekijk bijlage 179674

17. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kaatje: Dat heb ik ook al gehad iid, en heb een aambei overgehouden aan het persen, dus ik kijk even hoe het gaat met 1 kopje per dag en een glaasje laxo ernaast.

@Wendy: Goedendag, dat is een hele dikke bult! Hij zal wel hoofdpijn hebben.

18. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Beschuitje.. Een emotionele tijd voor jullie en dan is lijnen i.d. loeizwaar. Jammer van de kilo's maar neme het jezelf niet kwalijk meid. Gelukkig heb je je draai een beetje gevonden in groep 4. Knuf meid!

Wendy.. Oei, wat een fikse bult. Brrrrrrrrr

Femke.. Wat voor opleiding heb je gedaan? Fijne nacht dus. Kolf is i.d. duur!:$ Had een kleine handkolf van Avent, ,maar met 3 maanden had ik de energie er niet meer voor om bv te geven, dus toen ik weer aan het werk ging kreeg Esmee FV.

Aszz.. Dat extra broodje zal hem niet doen hoor! Fijn dat je je weer wat beter voelt!

Elsie.. Lieve weegschaal zeg! Prima menuutje meid. Hopenlijk kun je i.d. lekker sporten!

Kaatje.. Fijn dat de weegschaal weer een beetje meewerkt. Grappig die gelijkenis!

Gisteren 22 minuten gelopen, daarna 2 gewandeld en nog 12 minuten gelopen.. In 35.22 minuten 5.89 km afgelegd!:)

Weegschaal was lief vanmorgen 71.1 en dat na wat borrelnootjes en popcorn gisteren..

Vandaag in de planning, wassen, beneden boel doen en wil eigenlijk even met Esmee naar de geitjes toe.. Al is het weer behoorlijk triest.

Gisteren mijn nieuwe telefoon binnen gekregen, wat een leuk speeltje!!:D Esmee heeft hem ook goedgekeurd!!:)

Menu:

O: 2 crackers met vruchtenhagel, schaaltje aardbeien en koffie
    T: 2 glazen water en 2 sultanakoekjes.
    L: 3 boterhammen met mager beleg en thee
    T: appel
    A: 2 kleine wraps met gehakt en roerbakgroenten en een salade.

19. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Femke: Nou hé. En toen het net gebeurde was het nog erger. Hij is nu wel gewoon lekker aan het spelen maar je mag echt niet in de buurt van zijn bult komen.....

20. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemorgen...

Pfff ben om 07.30 uit bed gegaan gelijk met mijn man om allerlei klusjes te doen en het huishouden want de zussen en schoonzussen van mijn vader zouden op kraamvisite komen alleen weet ik niet of ze vanmorgen of vanavond komen haha :):D
    En ze zijn er nog niet verwacht ze eigenlijk ook niet meer vanmorgen omdat sommige ook nog kindjes op de basisschool hebben.

Ik weet niet of de weegschaal lief was had het veel te druk ;)

@kaatje wat lijken Levi en Elin veel op elkaar echt super leuk om te zien!

@Beschuitje Dikke knuffel voor jou!!! Zal allemaal niet meevallen...

@Femke kijk dat is een lekkere nacht! Heb je wel iets tegen de krampjes? hier hielp Cinebaby van vsm goed maar dan gaven we wel wat meer druppels dan voorgeschreven :)
    Kolven zijn mega duur!! Ik mocht de kolf van mijn vriendin gebruiken erg fijn anders had ik er nu al niks meer aan gehad.

@Wendy Heftig van je oren en nu ? En wat is je schatje gevallen :$:( hopelijk voelt hij zich weer goed.

@Elsie Lekker even zwemmen geniet ervan! En je hebt weer een mooi menu... Alles goed met de kleine man?

@Aszz Weer een beetje opgeknapt? Mooi menu

@MvE Gaaf die telefoon ik heb ook sinds kort een samsung volgens mij de ace (ben er niet zo in thuis haha) maar gebruik hem echt veel. Ik heb ook de witte vond ik wel erg vrouwelijk :D
    Heeft Esmee zin om naar school te gaan?

Hopelijk heb ik iedereen gehad anders sorry!

Deel Deze Pagina