10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

Hier vanaf vandaag de draad qua lijnen ook weer opgepakt. Gaat tot nu toe goed.

Vandaag ook eerste werkdag weer gehad. Wel lekker gewerkt. Het was druk, dus de dag ging snel. Nu 2 dagen vrij. Morgen mijn vaste vrije dag en woensdag de begrafenis.

Nu net gegeten, zo metteen even opfrissene en omkleden en dan nog een keer bij oma kijken, laatste keer. Morgen avondwake en woensdag dus begrafenis. Vind het allemaal wel heel lang duren... Pfff!

Mijn menu vandaag:
    O: 200 gram vanille yoghurt met;
    20 gram cruesli balans

T: 1 appel

L: 2 krentenbollen
    1 sinaasappel

T: niks

A: 150 gram zilvervliesrijst
    250 gram sausmengsen (kipfilet/groenten/chickentonightsaus)

Liefs

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Femke.. Lastig, zulke nachten.. Enig idee wat de reden is? Maait ze zichzelf wakker? Krampjes? Honger? koud/warmte?

Aszz.. Wat goed dat de weegschaal nog steeds lekker aan het zakken is.. Wat voor hond heb je.. Die van ons zijn na 500 meter al klaar met wandelen haha.. ( shih-tzu's):D

@ tandarts.. Niet mijn hobby, was jaren niet geweest, toen 6 gaatjes. Nu al 2 jaar gaatjes vrij!:) Leuk is anders, maar wil een goed voorbeeld voor Esmee zijn.

Kaatje.. Jullie hebben lekker kunnen uitslapen zeg!

Butterfly.. Ga je elke avond 3 uur studeren? Dan is er toch nauwelijks tijd met Harrold/vriendinnen etc? Poeh.. zou dat best pittig vinden. En Erwin zou er ook niet om zitten te springen.. Respect hoor!

Melanie.. 6-7 dagen na overlijden begraven is toch gebruikelijk? Al snap ik best dat het allemaal erg emotioneel en vermoeiend is. Goed dat je het afvallen weer hebt opgepakt!!

Vanmiddag niet helemaal lekker, hoofdpijn en mijn nek zat helemaal vast. Esmee heeft weer aan het behang lopen trekken dus 2 banen vervangen heeft ook geen nut meer. :x Dus vanmiddag meteen de rest van het behang er ook maar afgetrokken. :D Heb heel gaaf fotobehang van My little Pony gezien..:) En aangezien Esmee daar helemaal gek van is.

Menu:

L: 1 bruin pistoletje met 1x kaas en 1x rookvlees, 2 pruimen en een cup a soep rundvlees.
    T: 4 blokjes witte chocolade en 2 kleine koekjes.
    A: witlof, aardappels en rundersteak..

Net een schaaltje yoghurt met wat muesli en een pruim op.

Lekker hardgelopen, al had ik gehoopt op een klein buitje, kun je lekker even afkoelen.

Al dan, nog niet slecht gelopen, 28.30 minuten en 4.7 km afgelegt..:)

3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee...door de week op vrije avonden studeer ik 3 uur. En ja, heb nu minder tijd voor vriendinnen/harrold. Maar goed, dat is dus de keuze die we hebben gemaakt. Dit wisten we. Ik heb Harrold er goed over na laten denken. Als hij er niet achter had gestaan, had ik dit niet gedaan. En tuurlijk ga ik ook niet elke vrije avond opgeven. Zo heb ik vrijdag een meidenavond met vriendinnen en aangezien ik het hele weekeinde dagdiensten heb is de zaterdagavond ook voor harrold en mij samen. Maar ja... ben ook veel vrije tijd kwijt. Harrold heeft zijn eigen dingen wel, dus die vind het niet erg. Het is keuzes maken. En normaal door de weeks in de avonden deed ik weinig nuttigs trouwens. Beetje bank hangen.
    Ach... komt wel goed. Kan altijd ouderschapsverlof opnemen als het teveel wordt. Kan dat nu niet beoordelen.

@Melanie, sterkte komende dagen. Deze dagen duren dan lang he.
    Hoe is Roland eronder? Trekt hij het allemaal wat? Hadden jullie een hechte band met haar?

Ik ga aan de slag, meiden liggen op bed en Harrold is te mountainbiken.

4. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Melanie: Sterkte bij het afscheid nemen.

@MvE: Beterschap meid. Ik heb geen idee waarom Myrthe niet meer wil inslapen 's nachts. Ben nu aan het googelen. Het lijkt elke nacht wat anders te zijn (te koud/honger/geborgenheid/krampjes...). Ik weet eigenlijk niet of het er niet ook een beetje bij hoort?

5. MamavEsmee

Butterfly.. Vind het in iedergeval erg knap!

Femke.. Ik ben bang dat het er ook een beetje bij hoort.. Ik weet van onzelf nog dat het na maand of 4-6 een stuk beter ging. Esmee was geen " makkelijke" baby.. Dit heeft voor ons ook mede bepaald dat we " nog" geen 2e willen. ( als het ons gegund is) We vonden het erg zwaar!:)

Net even een uurtje gerelaxed op de bank. Net de vaatwasser nog even uitgepakt, nu thee met wat pepernootjes.:)

Morgenvroeg voor de laatste keer met Esmee naar het CB, krijgt ze ook de DKTP.. Ben benieuwd.. We gaan in iedergeval naderhand naar de intertoys en mag wat uitkiezen omdat ze een grote meid is!:)

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavesmee succes met de prikken morgen voor esmee!!

morgen weer streng hoor, weekend lekker gegeten maar ben bang dat er wel wat aan zit... morgenochtend maar even wegen.

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MvE: Ik lees iig dat heel veel mensen hetzelfde "probleem" hebben met een baby'tje van dezelfde leeftijd. Het hoort er dus ook bij, ik vind het idd ook heel zwaar (nu al:)). Myrthe is verder een heel tevreden baby, dus ik heb hoop dat het met 6-8 weken beter wordt en dat de periodes wakker 's nachts korter worden. Tot die tijd de trukendoos elke nacht maar open doen. Ben blij dat het iig herkent wordt... Mijn kind is dus wel normaal.
    Succes bij het cb morgen, is Esmee bang voor prikken?

8. MamavEsmee

Femke.. Mensen idealiseren en romantiseren het hebben van een kindje wel vaak. ( vind ik dan).. Oke, misschien zijn sommige kinderen i.d. erg makkelijk ( voeden en weer slapen).. Kan me voorstellen dat een beetje erkenning en dat je je niet aansteld je goed doet !! Je doet het top meid..

Elsie.. Komt vast goed morgen!

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavesmee wel gezwommen van het weekend! heb 10 baantjes gedaan... niet veel maar iniedergeval wat en zaterdag de hele ochtend gewinkeld dus door de stad geslenterd in de warmte.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vandaag drie stukken taart op en een schaaltje pinda's. Echt te erg dus. Rest van de taart gooi ik morgen maar weg.Pinda's zijn ook op en alleen gezond eten in huis dus vanaf morgen weer opletten

Butterfly, logisch toch dat je het nu een stuk drukker hebt met kindjes, werk en studie
    Taart is zo'n fototaart van de hema. Plaatje dat er op zit heb ik zelf gemaakt en doorgestuurd naar de Hema. die drukken hem dan op de taart

Morgen naar de vk voor nacontrole
    Tot morgen

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Femke je doet het SUPER goed!! Hopelijk is het tijdelijk en gaat je meisje snel wat langer slapen.
    Wij hebben heel veel geluk gehad maar ik weet van mijn vriendin dat het zwaar is als je meisje weinig slaapt enz (zij heeft ook heel lang 's nachts rondgelopen met haar dochtertje en ging zelfs weleens rondrijden met de auto 's nachts)

Hier is het druk druk vanavond gesport en nu alles klaar aan het leggen wat mijn man morgen ochtend mee moet nemen als hij Nina naar mijn vriendin brengt! Morgen om 2 uur even naar de kapper jullie zien mij wel weer verschijnen

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mogge.*gaap* brakke nacht. Van 04.00 tot 06.30 met Elin bezig geweest ( voeden,wakker,krampen ) toen sliep ze eindelijk en schrok ze wakker van Ferry zijn wekker.

Femke, lief die lachjes ! En het hoort er idd allemaal bij. Maar ja maakt het er niet leuker of minder zwaar op. Even doorbijten meis. Over een paar weken kom je weer in rustiger vaarwater terecht

13. MamavEsmee

Kaatje.. Ohh.. Lekker allemaal zeg! Hoe was de weegschaal??:D

Zustertje.. Ik leg het spul voor Erwin ook altijd klaar.. Anders heeft Esmee combinaties aan haha.. Werkse!

Elsie.. Welke film zijn jullie geweest?

Vannacht zijn we ons dood geschrokken, de honden sloegen aan, dat doen ze nooit!! Erwin naar beneden, niets aan de hand gelukkig.

Straks met Esmee naar het bureau.. Ben benieuwd.

Oja.. Weegschaal was lief 71.4.. En dat na pepernootjes en choconootjes.

Merk dat 3x in de weeksporten er voor zorgt dat ik eigenlijk kan eten wat ik lekker vind en toch op gewicht blijf ( met mate dan he?)

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

@mamavesmee we zijn naar crazy stupid love geweest was grappig! succes straks!

@kaatje jeetje dat is een brakke nacht idd!

nou vandaag dus weer streng ben wel wat aangekomen maar hopelijk is het er zo vanaf. was + 900 gram.

menu:
    O: 3 vitaluontbijtcrackers 2xappelstroop 1xvruchtenhagel glas water kopje thee.
    T: kopje thee flesje water fruit.
    L: 2 a 3 boterhammen met mager beleg glas melk.
    T: kopje thee flesje water stukjes wortel&komkommer.
    A: andijviestampot.
    T: kopje thee ?

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    MVE, gelukkig niets aan de hand
    haha de weegschaal durf ik voorlopig niet aan te raken.

16. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MvE: Dank je wel, vind ik lief! Dat klopt wel van dat romantiseren, er is niemand die vertelt dat zijn kind zoveel wakker is 's nachts (schaamte?).

@Zustertje: Dank je wel!

@Kaatje: Jullie hebben ook zware nachten...

@Hier: Best een goede nacht. Myrthe kwam om 2.15-5.45-9.30. Ze heeft vanaf 5.45 bij mij in bed gelegen, ik niet echt geslapen, maar zij wel en dat was ook fijn. Vannacht zocht ze geborgenheid en ik had geluk dat ik dat snel doorhad.

17. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Goedemorgen meiden,
    @ MamavEsmee: 6-7 dagen na overlijden begraven is ook wel normaal, maar voor mijn gevoel duurt het allemaal heel lang. Kom ook doordat ik zelf niks meekrijg van het regelen van de begrafenis denk ik. Voor mijn gevoel gebeurd er niks, terwijl dat natuurlijk niet zo is. Leuk, fotobehang van My little pony voor Esmee haar kamer :D Fijn dat je zo goed op gewicht blijft, en dat je dankzij het sporten toch kan genieten van wat lekkers op zijn tijd.

@ Butterfly: Klinkt heavy, die studie van jou. Ik loop ook steeds te denken dat ik nog wil doorleren, maar ik denk niet dat ik dat kan opbrengen… en dan heb ik niet eens kinderen… Met Roland gaat het wel. Hij is stil, verwerkt het allemaal op zijn eigen manier. Ze hadden wel een hechte band. Zijn oma is ook zijn voogd sinds zijn ouders beide overleden zijn. Dus dat maakt het ook wel weer anders denk ik.

@ Femke: Lijkt me moeilijk als Myrthe ‘s nachts niet wil slapen en je niet weet waar het aan ligt. Fijn dat het vannacht beter ging.

@ Kaatje: Lekker toch? Taart! :D Slim om de rest weg te doen…

@ Elsie: jammer dat er 9 ons aan zat, maar even je best doen en je hebt ze er zo weer af ;)

Hier met hoofdpijn opgestaan. Had ik gisterenavond al. Paracetamol heeft niet geholpen. Net maar weer 2 gepakt, maar zal wel niks doen ben ik bang.

Afscheid viel me mee gisterenavond. Ze lag er best mooi bij. Vanavond avondwake…

Hoop dat het vanmiddag wat beter gaat met de hoofdpijn. Wilde eigenlijk nog gaan hardlopen…

Mijn menu van vandaag:
    O: 2 vitalu volkoren crackers met;
    10 gram appelstroop
    1 beker optimel drink

T: niks

L: 1 bruine pistolet met;
    20 gram filet americain met uitjes
    1 beker optimel drink
    1 appel/sinaasappel

T: 1 appel/sinaasappel

A: 150 gram krieltjes uit de oven
    1 schaaltje sla met komkommer en een beetje dressing
    ½ gemarineerd kipfiletje

Ik ga maar weer eens wat doen…

Liefs

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@melanie sterkte vanavond!!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vanochtend nacontrole van de vk gehad. Ze voelde zich vereerd dat ze mijn bevalling heeft mogen doen en was erg blij dat we nu na alles toch nog zo'n gelukkig gezin waren.
    Bloeddruk was toch nog wat geprikkeld ( 122/95) dus in de gaten houden.Moest in okt. sowieso nog een keer meten bij de ha. Toen kreeg ik een inwendig onderzoek ( daar had ik niet op gerekend, en was achteraf behoorlijk pijnlijk ) om te kijken of alles goed zat daar binnen. Was weer mooi gesloten, baarmoeder netjes naar achter etc. Alleen voorwand was erg zacht. ( ja duh het is niet voor niets verzakt haha ) maar verder helemaal goed gekeurd.

net nog plakaatverf gehaald bij het kruidvat. Kom ik terug had Ferry een discussie met de vuilnisman ( zetten steeds de containers zo neer dat niemand meer in of uit de parkeervakken kan met hun auto. Gevolg is dat die vuilnisman het vertikt om onze container te legen.Die staat nu dus bomvol weer in de voortuin. Wel gelijk een klacht in gediend en worden zo terug gebeld. Ben benieuwd

Melanie, hoop dat je hoofdpijn snel zakt.Sterkte vanavond

20. MamavEsmee

Femke.. Wil je gewoon even een hard onder de riem steken.. En het is toch ook niet leuk om te vertellen dat je kind s'nachts steeds wakker is en om vervolgens te horen, Ja, dat hoort er bij. Dat is ook wel zo, maar daarom is het nog wel zwaar! Fijn dat het vannacht wat beter ging. Konden ze maar praten he?;)

Melanie.. Heel veel sterkte vanavond en morgen! Roland heeft ook een pittig leven al achter de rug. :( Knap dat je weer gaat hardlopen!

Elsie.. Is dus een leuke film? Wij gaan vrijdag naar de bios, vandaar! Mooi menu vandaag!

Kaatje.. Fijn dat je helemaal goed gekeurd bent!

Had in de planning om na het CB naar mijn moeder te gaan, Esmee wou niet. Moest zelfs huilen..:( Denk dat er afgelopen donderdag tijdens het oppassen iets is voorgevallen. Esmee verteld zulke dingen niet zo maar..

Moeder dus afgebeld en naar huis gegaan.. En lopend richting speeltuin.. Dus een lekker stuk gewandeld.

De achter tuin aangeveegt, opgeruimd. Dus ziet er ook weer netjes uit!!:D

Menu:

O: 2 knackebrodjes 1x kaas en 1x appelstroop en koffie
    T: koffie, 2 glazen water en een appel.
    L: 1 volkorenbol met rookvlees en appelstroop, schaaltje yoghurt met 1 eetlepel muesli & een grote mok thee.
    T: appeltje en een reep ontbijtkoek..
    A: spitskool ovenschotel ( op het werk)

Mijn tas ingepakt, nu nog even tijd voor tv.. Met een halfuurtje komt mijn schoonvader Esmee ophalen!

Deel Deze Pagina