10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Femke.. Evt de voorkant van het ledikantje/wiegje iets omhoof zetten wil ook wel helpen. Hoe ging het gesprek met de gastouder?

Butterfly..De training is volgens mij 2 dagen en elk jaar een terugkom ochtend.;) In het pakketje zaten 2 truine ( grijs en blauw) en een blauw vest , blauwe nagellak en een colsjaal.. Voor Esmee een spijkerbroekje. Blouse gaat terug, zit niet goed.

Esmee lag helemaal in coma, huilen toen ik haar wakker maakte. Voor haar best vermoeiende weken geweest ( veel naar opa en oma, weer naar school).. Maar een rustige middag vanmiddag.

Straks even wat fruit halen en dan lekker bankhangen met een dekentje en wat fruit & thee.

2. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Butterfly: Myrthe spuugt helemaal niet, maar lijkt haar voeding soms wel te "herkauwen". Ik ga het gewoon een paar nachten proberen.
    We hebben een heel leuke gastouder en opvoedkundig past ze heel goed bij ons. Type streng maar rechtvaardig en ze is van duidelijke grenzen.
    Ik moet eind oktober alweer aan het werk, snel, maar heb er ook wel zin in.
    Jij hebt een pittig jaar, met en de opleiding en stagebegeleiding. Wel heel leuk om te doen denk ik.

@MvE:Gesprek ging goed, zit alleen nog een foutje in het contract... Moet Humanitas nog maar even bellen.
    Arme Esmee... Hier is het (weer) slecht weer, misschien even lekker op de bank met een filmpje?

3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Femke, de stagiaire is er maar een half jaar. Dus dat valt mee. Ze toont veel iniatief, dat vind ik wel prettig hoor.
    Leuk is het zeker, en deze uitdaging heb ik ook echt nodig.

@Mamavesmee, het is ook koud he. Moet Esmee weer erg omschakelen van de vakanties naar het 'gewone' ritme? De peuterspeelzaal is ook weer even wennen denk ik?
    Dat dekentje op de bank klinkt goed.. ga ik ook doen ;)

4. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ mama Rianne: Fijn dat het weer wat beter gaat met lijnen! :D

@ mamavEsmee: Fijn dat Esmee vandaag wel gewoon naar je moeder wilde. Hopelijk was het een eenmalige “geen-zin-bui” van Esmee, en is er niks gebeurd ;) Goed om meteen aan de rem te trekken als je merkt dat het snaaien er weer in sluipt. Weer even de knop om…

@ Femke: Vervelend dat Myrthe last lijkt te hebben van de voeding. Maar wel fijn dat je nu iets kunt proberen om het te voorkomen… Fijn dat de gastouder aan je verwachtingen voldeed. :D

Hier vandaag naar de begrafenis geweest. Was een hele mooie dienst. We zijn nog de hele dag in oma’s huisje geweest met de familie. Erg fijn was dat… Ben wel blij dat het nu allemaal achter de rug is.

Vandaag qua eten echt een baggerdag. We hadden bij de koffietafel een lunch met kroketten en eieren (oma’s lievelingskostje), dus heb een broodje kroket op en 2 sneetjes krentenbrood. Verder waren we vergeten vlees uit de vriezer te halen en hadden we om half 6 (toen we thuiskwamen) geen zin meer om nog naar de winkel te gaan, dus hebben een frietje gehaald.

Morgen weer streng… morgen ook weer een dagje werken. Vrijdag weer vrij, dan ben ik jarig! Wel dubbel allemaal!

Liefs

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    :D:D Elin drinkt net zonder problemen 2x een half flesje melk leeg :D:D

Rianne, goed zo !

Butterfly, druk gehad op je werk dus. Hier ligt het denk aan de AH luiers. Uit de kast gehaald dus en Kruidvat luiers er in. Maak met de AH luiers wel een luiertaart voor een kraamcadeau

MVE, haha nee hij wil er nog steeds niet op. komt vanzelf ( toch ? ;) )
    Gelukkig wilde ze nu wel mee naar je moeder

6. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    :D hihi thnx allemaal!! Maar beweeg ook veel meer weer gelukkig dan toen in de vakantie,wel mooi dat het dan op de weegschaal te zien is. Had al wel gewogen na het ontbijt dus ik zal wel 1a2 ons eronder zitten ofzo?

7. MamavEsmee

Elsie.. Fijn dat je vanmiddag even lekker de handen vrij had! I.d. even weer flink streng en dan komt het wel goed.;)

Femke.. Hier was het weer heerlijk, fris maar met een zonnetje. Goed dat je alles goed hebt nagekeken, eind oktober al weer werken, is i.d. vlot. Gaat Myrthe 4 dagen naar de gastouder?

Butterfly.. Een leuke stagaire dus. Je hebt er soms meiden/jongers tussen zitten..:( haha.. Gezellige middag gehad met je meiden?

Melanie.. Spanning en gezond eten is ook lastig! Bijna jarig.. I.d. dubbel.. Hopenlijk kun je een beetje slapen vannacht.

Rianne..Hopenlijk blijf je nu ook gemotiveerd.

Hier vanavond heerlijk gegeten, natuurlijk te veel..;) Denk maar zo, beter gezond eten dan ongezond snacken.

Maar de pastaschotel is aan te raden!!:D

Na het eten een rondje in het bos gewandeld, de was is bijna allemaal weggewerkt..

Straks in bed lekker tv kijken, Erwin kijkt voetbal. ( gezellig..;))

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    " zwaai"
    Drukke dag gehad, nog 1 dag naar school en dan weer weekend!
    Kom morgen weer bijlezen.

9. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Zal niet makkelijk zijn maar ga mijn best weer doen iig! Al wil ik zo af en toe ook kunnen genieten van de dingen.... Of nieuwe dingen uit proberen enzo!

10. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Melanie: Fijn dat jullie zo samen afscheid hebben kunnen nemen van oma.

@Kaatje: Gefeliciteerd! Elin zal ook wel moeten natuurlijk, als mama zo weer gaat werken.

@MvE: Myrthe gaat straks 20 uur per week naar de gastouder. Mijn moeder past 1 dag op en mannetje werkt onregelmatige diensten, dus die doet ook nog flink wat uurtjes.

@Hier: Heb een handdoek onder Myrthe matrasje gelegd en voor het eerst vanavond blijft ze slapen als ik haar neerleg. Kan toeval zijn natuurlijk, maar hoop het niet.

11. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    #4551 00Wendy00, 14 sep 2011
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
    Meiden, ik zit ff in een dip hoor. Ben als een idioot aan het vreten deze week....al die onderzoeken, stress rondom examenmodule die ik volgende week in moet leveren, oom van mijn vader die is overleden, vader van mijn vriend zijn broer en zus (hij is van een andere vader) die kanker heeft.

En als klap op de vuurpijl werd mijn vriend net gebeld dat zijn broer net is opgehaald met de ambulance. Toen mijn schoonmoeder thuis kwam (zwager woont bij mijn schoonmoeder) trof ze hem onder het bloed en was hij blijkbaar net bijgekomen van een soort insult, dat heeft hij nu een paar keer gehad. Hij klaagde nu ook over zijn linkerarm en toen heeft ze 112 gebeld. Vriend is nu naar zijn moeder want die is in paniek, heeft geen beltegoed om het ziekenhuis te bellen enz enz.....

Heb net dus ook een magnum achterover geslagen....pppfffff.

12. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Wendy: Fijn dat Myrthe nu lekker slaapt. Hopelijk slaapt ze vannacht ook lekker een flinke tijd door. Hoop voor jullie dit de oplossing is!

@ Wendy: Jeetje wat heftig zeg. Zo alles tegelijk... Ik hoop dat het meevalt met de broer van je vriend. Klinkt niet goed! Heel veel sterkte meid, knuf!!!

13. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Bedankt Melanie, het zit ons alletwee niet mee zeg....

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

@wendy jeetje heftig meid! sterkte!

hier een lieve weegschaal -500 gram!! gaat nu dus weer de goede kant op gelukkig.

vanmorgen bij een vriendin op visite en verder nog geen idee, denk vanmiddag even fietsen ofzo met sam als het mooi weer blijft.

fijne dag!

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wendy, heel logisch toch dat je nu behoefte hebt aan een magnum ofzo.Hoe gaat het met je zwager ?

16. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wendy: Jeetje zeg, dikke knuff!

@Hier: Supernacht! Myrthe kwam om 21.45, 4.15, 8.45! Heb heerlijk kunnen slapen en zij sliep ook lekker snel weer in na het drinken. Tot nu toe lijkt de handdoek dus te helpen!

17. MamavEsmee

femke.. Lief dat je moeder ook een dag wil oppassen. En fijn dat je man ook het een en ander aan uren kan opvangen.Vind ik zo prettig aan het werken van de weekenden. Esmee is altijd bij een vertrouwd iemand. Hoe is Myrthe de nacht door gekomen?

Wendy.. Jeetje, wat een verhaal.. Je maar even niet te druk maken om de weegschaal!

Rianne.. Natuurlijk mag je genieten, maar met mate he?!:D Dat is alleen zo lastig haha..

Elsie.. Goed zeg! - 500 gram.

Gisteravond in bed kon ik het maar niet warm krijgen. Eenmaal in slaap als een blok geslapen! Half 9 werd ik wakker van Esmee. Heerlijk!!

Weegschaal 71.5.. :)

Straks met Esmee naar Intratuin, fondant etc halen voor het maken & versieren van Cup-Cakes!:)

Ik organiseer 2x per maand activiteiten op het werk en volgend weekend gaan we cup cakes maken en versieren, dus moeten we even oefenen he?

Mijn hoofd doet raar, heb druk op mijn linker ook en hoor me zelf in mijn hoofd praten.

Menu:

O: yoghurt met muesli en een scheut schenkstroop.

De rest, nog geen idee!:)

18. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Kijk jij snapt me MvE ;)

Wendy dikke knuffel!!! Sterkte met alles!

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavesmee ik was idd ook erg blij vanmorgen!

@femke klinkt als een goedenacht idd.

hier dus vanmorgen bij een vriendin geweest lekker gekletst en de 2 jongens lekker gespeeld, zijn bijna even oud dus wel leuk!

menu:
    O: 3 vitaluontbijtcrackers 1xvruchtenhagel 2xappelstroop glas multivitamine kopje thee.
    T: 2 kopjes thee 2 koekjes.
    L: 3 boterhammen met mager beleg beker warme melk.
    T: kopje thee flesje water druiven en reepjes komkommer.
    A: hollandspannetje met rodekool.
    T: kopje thee fruit of nog wat komkommer&tomaatjes.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Morgen om half elf sollicitatie gesprek bij het kruidvat hier in het dorp :D

Deel Deze Pagina