Twee uurtjes. van 09.30 tot 11.30 Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Wat maakt het nu uit of je het ook met schoonfamilie viert. Het is voor Esmee toch super leuk om het twee keer te vieren. Je kan idd beter je eigen plan trekken.weet je iig waar je aan toe bent en kan je ook niet meer teleurgesteld worden.
@MvE: Wat een gedoe weer met je familie. Met hoeveel broertjes en zusjes ben jij? Sinterklaas is natuurlijk het feest waarbij je alle kleinkinderen wilt hebben. Snap dan ook niet dat ze het niet willen aanpassen voor een kleinkind van 3... @Kaatje: Fijn dat het wegbrengen meeviel. Ik moet er niet aan denken dat ik dat over een paar weken ook moet gaan doen. @Lovely: Beterschap. @Hier: Met knallende koppijn wakker geworden. Mannetje heeft me 2 paracetamols gebracht en die beginnen te werken gelukkig. Myrthe ligt lekker in de box te spelen, echt te kraaien van plezier, zo schattig. Wel weer een goede nacht, 22.30 - 6.30. Echt te luxe gewoon. En dan moet ik haar nog wakker maken ook voor de voeding van 6.30.
goeiemorgen! @mamavesmee we hebben zaterdag gevaren en voor de rest gewoon lekker relaxen vanmorgen boodschappen gedaan en dus allemaal gezonde dingen gehaald en voor de hele week een menu voor het avondeten. menu: O: bakje yoghurt met museli glas water kopje thee. T: kopje thee flesje water. L: 2 a 3 boterhammen met mager beleg. T: kopje thee vers geperste sinaasappelsap stukjes wortel. A: gebakken aardappels sla en saucijsjes. T: kopje thee liga evergreen.
Ze hebben het beide prima gedaan. Levi heeft eerst onwennig op schoot gezeten maar daarna ging hij spelen en deed lekker zijn ding. Daar ook netjes op de wc geplast en riep vrolijk doei toen hij weg ging Hij heeft ook al een vriendje zei hij, kan alleen nog geen wijs worden uit de naam haha. Elin heeft tot 11.05 geslapen en toen we daar kwamen zat ze buiten lekker bij een leidster op schoot om zich heen te kijken. Breng ze woensdag dus met een stuk geruster gevoel weg Femke, lekker zo'n nacht.vervelend van die hoofdpijn
Ik kom uit een gezin met 4 kinderen.. Heb 2 broertjes ( 26 & 20) en een zusje ( 23) ik ben de oudste. Toen Esmee is geboren is er al het 1 en ander veranderd. Mijn moeder was erg jaloers op de aandacht die Esmee als baby kreeg. Uiteindelijk is ze gaan werken ( nooit een baan gehad) Terwijl er de belofte was dat zei Gastoma zou worden, alles was al geregeld. Wij konden dus 2 weken voordat ik weer aan het werk ging nog opzoek naar een gastouder. En zo zijn er in de opvolgende jaren tal van gebeurtenissen geweest waarin wij veel verdriet hebben gehad van hoe bepaalde situaties zijn gegaan/gelopen. De afgelopen maanden gaat het steeds gekker, niet willen/kunnen oppassen ( terwijl ze wel gewoon thuis is en vervolgens in het weekend tot 3.00 s'nachts bij mijn zusje oppast) Terwijl wij hooguit 1x in de maand 2 uurtjes oppas nodig hebben. Liegen over dingen.. Mijn moeder rookt bijv " stiekem" al is het algemeen bekend in de familie etc. Heb haar al zovaak betrapt. In het verleden zijn er tegen mij als puber nare dingen gezegt: Ok ik was niet makkelijk maar om dan te zeggen: Door jou schuld knoop ik me zelf nog eens op... Ook hebben ze mijn dagboek " afgepakt" en gelezen, hier schreef ik erg intieme dingen in. Dit heb ik ook nooit terug gekregen. Ze gaan de datum niet veranderen, op zaterdagmiddag gaat mijn vader altijd naar het café en dat is natuurlijk veel belangrijker dan wat contact met je kleinkind en je dochter. Ook waren er plannen om met het gezin op wintersport te gaan. Hoe en wat daar zou mijn pa over bellen met Erwin. Krijg ik 2 weken geleden ineens een berichtje dat ze geboekt hebben van 26 tot 4 januari. Ik moet 2e kerstdag werken en kan niet zo ineens een week vrij krijgen op het werk. Oja.. Kosten van de vakantie is ieder voorzich. Ik heb overigens 1 neefje van 15 maanden.. En voor hem doen ze alles. En echt niet alles hoeft op de weegschaal hoor. Sorry dat ik het topic vervuil.. Ik wil Erwin ook niet steeds opzadelen met mijn " gezeur" want hij staat op het punt om echt boos te worden. Het is bij mij nu nog verdriet maar de boosheid komt nog wel.. Ben alleen bang dat het dan over is en daar ben ik nog niet aan toe geloof ik. **** Menu vandaag: O:2 knackebrodjes, 1x kaas en 1x appelstroop en karnemelk. T: water en appel. L: 1 krentenbol, 2 boterhammen met 1x appelstroop en thee. T: trosje druiven en 2 pruimen. A: spruitjes stampot met wat parmezaanse kaas er door en een rundergehaktballetje. Vanavond hardlopen..
Kaatje: Fijn dat ze het leuk vonden. Geeft inderdaad een geruststelling. MvE: Jeetje zeg. Ik zou voorlopig gewoon afstand nemen. Laat ze maar merken wat ze missen verdorie! Hier: Geen zin om op mijn werk te zitten. Het is mooi weer en vriendlief is vrij vandaag dus lekker in de tuin bezig. Ik ga wel een uurtje eerder weg. Vanavond komt mijn nichtje ons haar weer doen.....
@MvE Een hele dikke knuffel voor jou!!!! Vind het echt heel rot echt tips heb ik niet... Lijkt mij ook heel moeilijk om er een punt achter te zetten... Kom misschien straks nog even kletsen maar mijn zusje is hier 2 dagen om op Nina te passen als ik aan het werk ben. Zal nog eens een foto van Nina plaatsen...
@Kaatje: Fijn dat het zo goed gegaan is. @Elsie: Net menuutje. @Hier: Net de benedenboel gepoetst, moet alleen nog stofzuigen. Wat was het een zooitje zeg, ben ik helemaal niet gewend van mezelf, maar met Myrthe kom ik er vaak niet aan toe. Boven is het ook nog een zooitje, maar dat doe ik morgen. Ik ga mijn menuutjes ook maar weer posten, want ben niets afgevallen deze week en da's niet de bedoeling O: Kwark met muesli T: - L: 3 BB met filet americain, paturain light, speculoos. Beker optimel T: Banaan A: Lasagna T: Beschuitje met muisjes Totaal kom ik op 1750 kcal, lijkt me goed voor iemand die bv geeft of niet?
mve: willen ze de dag niet veranderen omdat je vader na het cafe moet!? Vind dat wel heel erg triest hoor . Zustertje: wat een mooi meisje! Hier het huis schoon, maar nu geen energie voor school meer. Denk dat ik zo ga slapen.
Femke: Dat minder tijd hebben voor huishouden zal je de komende 25 jaar wel hebben wahahah. Zustertje: Wat een lief meisje! Lovely: Weltrusten!
Wendy.. Ik denk ook dat ik dat ga doen.. Het initiatief moet altijd van ons uit komen. Het is i.d. geen weer om op kantoor te zitten. Wat gaat ze met je haar doen? Femke.. Je komt soms tijd en handen te kort met een kleine he?! Heeft Myrthe iets meer een ritme gekregen? En 1700-1800 calorieen is prima voor iemand die bv geeft id. Lovely.. Jep.. Café gaat voor alles. Zal maar niet vertellen in wat voor toestand hij vorig jaar op Esmee haar verjaardagsfeestje kwam aanzetten om half 5 s'middags. Feestje was van 15.00-17.00 Misschien na het rusten nog even tijd en energie voor school? Zustertje.. Wat fijn dat je zusje je helpt met het opvangen van je werkuren. En wat een heerlijk meisje is Nina. Zonnestraaltje of niet? **** Hier een lekkere nuttige ochtend gehad.. De weekboodschappen binnen, eten staat al klaar, gehaktballen gebraden. Boven alles gesopt en gezogen/gedweild. Douche helemaal schoongemaakt. Bedden verschoont. 2 wassen gedraait. al 1 wasje gevouwen en de beneden boel is ook weer helemaal schoon.. Oja, en de ramen ook van binnen en buiten gelapt. Geen last van poetsdrang ofzo hoor! Ga alvast deeg maken voor koekjes. Wil straks even koekjes bakken, naar de bieb en langs schoonouders om iets af te geven.. Het is heerlijk weer zeg!!
@Wendy: Grinnik, ik was er al bang voor... @MvE: Is dat serieus, dat je vader het café belangrijker vind dat Sinterklaas met de hele familie vieren? Dat vind ik erg, dikke knuff voor jou!
Zustertje, wat een moppie is Nina MVE, ook ik zou afstand nemen. Ze doen je alleen maar verdriet. knuff
MvE: Ze doet bij altijd laagjes bijknippen en verven. De verf is altijd een verrassing maar wel altijd warm bruin. Misschien heeft ze nu meer rood omdat we het najaar ingaan. En Dane moet weer genkipt worden. Dat groeit zo snel, hij is al 9x geknipt en dan gaat er echt 5cm af.....als Dane een meisje was hihi. Feestdagen familie: Ben dan toch wel blij dat mijn schoonmoeder Jehovah getuige is hihi....die doen niet aan feestdagen....
Goedenmiddag meiden, @Melanie, lekker goed bezig geweest met de tuin!! @Butterfly, ach soms je helemaal vol eten is best lekker, en als je dan gewoon weer verder kan is er niks aan de hand toch @MvE, jemig zeg inderdaad een complexe familie, ik dacht dat ik alleen zulde schoonfamilie had, maar er zijn er dus gewoon meer, en dan is het jou eigen directe familie nog! Verschrikkelijk zeg. IK zou echt even afstand nemen hoor, al is het alleen maar voor je eigen rust en laat hun maar lekker in in sop gaar koken bah Wahahha lekker bezig geweest zeg, zeg altijd maar zo goed voor de verbranding @Beschuit, zwaait terug @Kaatje, heerlijk zulke nachten en fijn dat het wennen op het kdv goed is gegaan! Gaan ze woensdag de hele dag? @Lovely, beterschap meis, lekker alles eruit zweten met huishouden, 2 vliegen in 1 klap @Femke, ohw dat is rot wakker worden, maar dat gekraai van je kleintje maakt een hoop goed he!! Ook al lekker bezig geweest met het hh @Zustertje, wat een heerlijk bekkie heeft Nina zeg!! @Hier, nog steeds niks van mn leiding gevende gehoord, heb dr net gemaild over de gang van zaken hoe het op het werk loopt, ik kan het niet loslaten dat het zo verschrikkelijke bagger bende is! Geen idee wat ze met de mail kan, maar ik heb het van me af geschreven. Vanmorgen ook het gesprek weer gehad van/over Quinn, we zijn geen snars weizer geworden, sja dat hij een trauma heeft op gelopen van de ziekenhuizen ja dat snap ik. Maar is nog maar de vraag of er voor zijn leeftijd er een programma ofzo iets is om dat te verhelpen. Verder ik kan er niks mee, net bijv ook de fotos zitten kijken van de psz, en ik zie hem aan geen enkele activiteit mee doen, hij wil/kan/durft het niet en de rest van de kindjes zie je dan leuk mee doen en vraag ik me af, waarom hij dan niet??? Ook over het eten, schijnt allemaal normaal te zijn, moet het allemaal naast me neerleggen dat hij vanaf 8 maanden oud geen avond eten meer eet, pfffff ik weet het niet meer. Gister trouwens niet naar het strand geweest maar naar het kinderboekenmuseum met Quinn, hij was er eigelijk nog een beetje te klein voor maar toch heeft hij zich heerlijk vermaakt, daarna nog even in de draaimolen op de braderie geweest, dus hij was helemaal happy en ik heb een patatje gegeten, en het erge was, hij smaakte me niet wat een domper! Mijn week resultaat van week 1 met afvalen is, 3,2 kilo! Mij hoor je niet
mijn menu voor vandaag O: volk beschuit met vruchtenhagel, en een glas optimel T: sinaasappel L: 1boterham smeerkaas, creacker ham T: cracotte appelstroop A: bietjes, aard, gehaktbal T: streng!
@mamavesmee jeetje wat een verschikkelijke situatie met je ouders! ik zou idd ook afstand nemen want ze doen je alleen maar verdriet.
Ikke, nee woensdag gaan ze vier uurtjes. en dan vanaf volgende week hele dagen. Goed dat je het van je afgemaild hebt. Sorry maar zo normaal is het niet hoor dat een kind vanaf 8 maanden tot ruim 3 niet meer eet. Rond de 2 jaar hebben ze idd een fase dat ze 's avonds niet of weinig eten maar lijkt me toch niet goed als dat zo lang aan houdt. Blijft hij wel op gewicht ?
Ohw oke dus nog even wennen dus voor ze, hoeveel dagen gaan ze straks?? Nee leek ons ook niet, al hebben we ons er een beetje bij neer gelegt omdat we het er eenmaal niet in kunnen proppen bij hem Wat Quinn eet is brood met diverse beleg (vooral hartig), pap, appel, banaan, druifjes, pasta, gehaktbal. Dingen die op brood lijken, eierkoek, saucijnenbroodje, creamcreackers, cracotte Maar avond eten, nee, lust geen aard, geen groente, geen vlees behalve gehakt dan. Hij lust geen patat of andere snacks, behalve een frikandel. Dat schijnt dus normaal te zijn, Gelukkig is Quinn nooit een mager mannetje geweest, en hij blijft op gewicht, we wegen hem thuis dus omdat hij op het cb en zkh niet te wegen is, hij weegt al nu 18 kilo, en dat is al even en hij groeit. Daarom willen e hem niet helpen omdat hij dus groeit.