@mamavesmee dat wist ik helemaal niet! wat voor gehakt kan ik dan beter gebruiken? ik weeg mijn eten niet af, heb geen weegschaal, maar let wel beter op hoeveel ik op mijn bord doe. bedankt voor de tip hoor! vanmorgen lekker gezwommen met sam en vanmiddag gefietst ik ga niet meer zovaak op de weegschaal staan, van de dietist kreeg ik de tip om te meten ( buikomvang+heupen) omdat dit vaak sneller gaat als gewicht.
@Kaatje, hopelijk vind je dan snel werk! @MamavanEsmee, het is maar goed dat mijn moeder dit af en toe doet want eigenlijk spoort ze gewoon niet. (geen intresse in ons en ons zoontje of stiefzoon van mij, alleen maar leugens vertellen ook over onze rug heen en enorm egoistisch). Weet nog niet zo goed wat ik verder met haar aan moet. Het dieet is echt heeel pittig. Ik heb niet echt een hongergevoel. Maar wel ineens erg hoofdpijn (en ik drink wel goed) en licht in mijn hoofd. Ik ben benieuwd hoe het morgen zal gaan. Zo nog wel even wat eten. Gelukkig mag ik onbeperkt deze producten eten.
Ben ik weer, klaar om me nog even te richten op de studie. Voel me nog steeds zo duf, moe. Realiseer met dat water drinken erg slecht gaat, en fruit.... heb amper fruit gehad de laatste twee weken. Door de drukte vergeet ik het gewoon. Zijn dagen bij dat zelfs de kinderen amper fruit eten.... sleeeeeecht!!! At braaf elke morgen met de kinderen fruit. Ik geef mezelf een beste trap onder de kont nu. Net een fles water opgedronken en 3 pruimen gegeten. Zit nu aan grote kop thee en neem zo nog een kop. Hopen dat ik dat duffe dan kwijt raak en ja... op tijd naar bed .
Vica.. Ook al zo'n leuke moeder.. Kunnen we elkaar de hand schudden! Hoofdpijn kan komen door het afkicken van de koolhydraten ( suikers).. Lovely.. Zwaai! Butterfly.. Drinken en fruit zijn juist zo belangrijk. Hoe is de studie? **** Hier nog wat koekjes versierd.. Leuk om te doen. Net een grote mok thee en 1 speculaasje op. Hoest de longen uit mijn lijf.. Wordt alleen maar erger..
Myrthe heeft weer krampjes... Arme kind, gelukkig wordt ze nu weer rustig. Niet naar MacDonalds geweest daardoor, ga daar niet met een krijsend naar toe. Dus we hebben thuis frietjes gegeten. Nu naar bed, heb hoofdpijn. Slaap lekker allemaal!
Hey meiden, @ MamavEsmee: Ik heb mijn pagina inderdaad af (en nog wat extra algemene paginas gemaakt). Het tijdschrift is bijna klaar. (Nog 3 paginas) Zal blij zijn als dat klaar is. Dan kan ik me weer wat meer gaan verdiepen in het uitstapje voor over 2 weken (ik neem ook weer veel te veel op me zucht) gezellig dus, met je moeder! Knuf meid! Enne beterschap! @ Vica: Welkom en succes. Wat houd het Dukan dieet in? Ah ik lees het al. Heavy hoor! Knap! Ik zou het niet volhouden. @ Ikke: Fijn dat de weegschaal zo lief is! @ Kaatje: Vervelend dat Elin verkouden wordt. Hopelijk kun je het met de neusspray een beetje onderdrukken. Vervelend dat je Levi huilend moest achterlaten. Fijn dat zijn verdriet snel weer voorbij was. Hahaha leuk, die uitspraken van Levi! Vervelend dat het zo moeilijk is om een baan te vinden meid. Duim voor je, dat je snel een leuke baan tegenkomt. @ Femke: Pagina is inderdaad af (zie mijn reactie op MamavEsmee ) Leuk, nieuwe auto! Arme Myrthe, die krampjes steeds. Ook een knuf voor jou! @ Kim: Werk ze en veel plezier in Amsterdam! Lijkt me echt leuk! @ Butterfly: balen dat je niet lekker in je vel zit. Knuf meid! @ Lovely: ZWAAI! Hier vandaag een mega chaotische en drukke dag gehad. Ben blij dat hij ten einde is. Ik ben gewoon met te veel dingen tegelijk bezig. Op het werk de hele dag druk en ben al de hele week buiten mijn werk met het tijdschrift voor mij collega en het personeelsuitje (over 2 weken) bezig. Het is TE veel! Wat is het toch vervelend als je niks uit handen kan geven Baal soms zo van mezelf! Ben TE perfectionistisch Qua lijnen gaat het goed. Geen tijd om te eten Dat scheelt ook. Mijn menu van vandaag: O: 2 vitalu volkoren crackers met; 10 gram appelstroop 1 beker optimel drink T: 1 appel (taart afgeslagen ) L: 2 krentenbollen 1 sinaasappel T: niks A: 150 gram zilvervliesrijst 250 gram sausmengsel (kipfilet/groenten/chickentonightsaus) Nu lekker naar mijn bed. Liefs
Hier de birthdaygirl! Jeetje, ben nog nooit zo vroeg wakker geweest, laat staan op mijn verjaardag. Maar het is voor een goed doel! Vandaag naar Amsterdam, wordt doorwerken tot 22.00 uur, dus een hele lange dag. Maar wel een mega ervaring rijker! Voel me al de hele nacht niet lekker, sliep pas om 01.00 uur, dus ook nog een kort nachtje. Maar zometeen nog anderhalf uur in de trein zitten. Hoewel dat met 3 collega's is, dus zal wel veel gekletst worden haha En voor het eerst schijnt de zon op mijn verjaardag!! Tot snel!
Goedemorgen Vandaag gaat Elin voor het eerst naar smoeder ( ook de eerste keer dat ze daar naar binnen gaat trouwens ) Breng haar maar 4 uurtjes, lang zat Ga ik in de tussentijd even mijn prenatal doos ophalen Vanochtend ook 4 ons minder ( en dat na een appelflap en twee glazékoeken. oeps ) Melanie, te perfectionistisch, heel herkenbaar Sinds Levi er is heb ik het gelukkig beetje bij beetje kunnen loslaten want met kids is nou eenmaal niet alles spik, span en perfect Kimmetje, gefeliciteerd !
@Kimmetje, van harte gefeliciteerd! @Kaatje, goed hoor 4 ons! Hier kan ik niet zo nauwkeurig meten want ik heb een analoge weegschaal. Ik had hiervoor een digitale maar die gaf in een uur tijd gerust 3kg verschil. Dus ja, analoog vind ik beter. Ik ben ongeveer een halve kilo afgevallen. Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat. Zo, nu aan mijn kipfilet ontbijt en vanmiddag met mijn zoontje naar de kinderarts.
Melanie.. Bezig bijtje.. Hier ook een perfectionistje. Maar weet dan zeker dat alles piekfijn in orde is! Kreeg gisteren nog een leuk compliment van mijn leidinggevende tijdens werk overleg. Zo'n werknemer als jou zou ik een heel team willen hebben ( altijd alles in orde, betrokken, nauwkeurig) Zou niet anders kunnen, maar goed. Fijn dat het afvallen weer goed gaat!! Vica.. Misschien een nieuwe digitale kopen? Succes bij de kinderarts, toch niets ernstigs? Kaatje.. Hopenlijk kun je je over je gevoel heen zetten met Elin, je schoonouders zijn vast reuze lief voor haar. Maar dat roken he? Kim.. Hieper de piep Hoeraaaa.. Veel plezier vandaag en morgen!! ***** Een goede nachtrust heeft me goed gedaan. Scheelt ook dat ik niet veel hoef te werken van de week.. Gisteren niet wezen hardlopen. Misschien vanavond na mijn late dienst nog en anders vrijdagmiddag of avond.. Straks komt mijn zusje langs, ga proberen het sintverhaal even tactische te brengen, helaas is dat niet mijn sterkste punt. We gaan cakejes versieren met marsepijn en fondant, wordt vast leuk!! Weegschaal was erg lief.. 70.9 Vandaag dus maar iets extra's!!
goeiemorgen!! @kimmetje gefeliciteerd!! @mamavesmee succes! niet gewogen vanmorgen, ben ook ongesteld dus zal wel wat zwaarder zijn. gisteravond kon ik me ook goed inhouden om iets lekker te nemen. vanmorgen beneden stofgezogen, gedweilt en was aangezet daarna gaan wandelen met sam, ook ff wat kleine boodschapjes gehaald, uur gelopen! nu ff tijd voor wat drinken. menu: O: 3 beschuitjes 2x linera smeerpate 1x vruchtenhagel glas water kopje thee. T: kopje thee flesje water banaan. L: 2 bruine pistoletjes met filet american glas melk. T: kopje thee flesje water plakje ontbijtkoek + 1stuk fruit. A: broccoli-mozzarella schotel. T: kopje thee eierkoek.
Goedemorgen, @Melanie: Je bent idd wel heel druk met dingen voor je werk, buiten werktijd. Volgend jaar moet iemand anders het uitje maar organiseren. @Kim: Van harte gefeliciteerd! Veel plezier in A'dam, klinkt heel erg leuk. @Kaatje: Elin was nog helemaal niet bij smoeder geweest? Veel plezier in de stad, heb de bon voor de babydoos ook liggen @Vica: Dat probleem met weegschalen ken ik. Hier ook een weegschaal die verschillende dingen aangeeft. @MvE: Spannend, succes met vertellen aan je zusje, lastig. @Elsie: Drukke ochtend gehad al! @Hier: Weegschaal niet lief, maar dat had ik ook niet verwacht aangezien we gisteravond pas om 21.00 hebben gegeten. Myrthe kwam vannacht om 4.15 en vanochtend om 8.15. Best een ok nacht dus. Had gehoopt dat ze wat langer zou slapen vanaf 22.30, maar niet dus. Vandaag niets op het programma, maar heb een berg strijkwas liggen, dus ga me daar maar eens mee vermaken.
Nou, alweer een drukke dag gehad. Vanmorgen Esmee naar de peuterspeelzaal gebracht en met Maureen lekker boodschappen wezen doen. Ze vindt het zo leuk met mama alleen even weg . Dikke pret in het winkelkarretje. @Melanie, hier ook een grote perfectionist. En dat nekt mij nu ook even weer hoor. Wil teveel dingen zelf doen, maar heb op het werk een en ander uit handen moeten geven en dat lucht wel op. Ik ben perfectionistisch in mijn werk, in mijn huishouden, en in mijn studie ook. Ik wil elke dag alles op orde hebben, en bij zijn, en als me dat niet lukt frustreert dat zo. Daarom ook even down denk ik. Wil teveel zelf doen en dat lukt niet. @Mamavesmee, oeh ja, je zusje komt. Ben benieuwd hoe het gesprek loopt. En ja, water en fruit... i know . Vandaag gestart met water drinken. Flessen water klaar gezet, een karaf koud gezet in de koelkast, en vanmiddag een bak fruit . En ja, als het druk hebt geniet je extra van de dagen met de kinderen. De weegschaal was TE erg. Ik bleef tijdens de prednison op gewicht en dacht: ik kan het prima, gewoon eten en op gewicht blijven. En dan neem je weer wat extra dingen een heel weekeinde lang. Gisteravond met Harrold nog een zak chips naar binnen gewerkt en De weegschaal weer 84.5 . Ik heb jullie toch wel nodig dus , ik moet mijn menuutjes weer plaatsen, alleen al door dat te doen ben ik weer goed bezig. Zonder dit te doen neem ik heel snel wat lekkers. Dus heb mezelf uit bed getrapt . Vanaf vandaag toch even streng. Pffffff hoe vaak ik dat de laatste maanden heb gezegd... maanden??? Jaar whahahahahaha!! @Mamavesmee, hoe kon jij het toch zo lang vol houden??? Vandaag: O: schaaltje kellogs K met melk. T: water. L: 3 boterhammen, 1x kaas, 1x pathe, mosterdsoep. T: peer/sinaasappel. A: aardappelen, andijvie, saucijsje, klein kommetje vla. T: plakje ontbijtkoek en thee.
Elsie.. Ik wil niet betweterig doen hoor. Maar is dit een dieet die de dieetiste voorschrijft? Vind dat je dan erg veel eet!! Dit eet ik nog niet op een dag en ik " lijn" niet eens meer. Ik zou kiezen voor 1 tussendoortje en in de avond evt yoghurt. Een eierkoek is al gauw 150 calorieen en 2 pistoletjes is ook al gau 400 calorieen en dan het beleg nog. Denk dat je lunch al gauw 600 calorieen is. Het is trouwens heerlijk weer om te wandelen etc. Femke.. Heeft Myrthe vooral in de avond krampjes?! De strijk inmiddels weg?! ***** Hier een gezellige ochtend gehad.. Lekker bijgekletst met mijn zusje en geknuffeld met mijn neefje Daan. Samen cupcakes gemaakt. Vind dat zoooo leuk om te doen!! Menu: O: 2 boterhammen 1x appelstroop en 1x hagelslag. T appel L: 2 boterhammen met leverworst en rookvlees en een knackebrodje met appelstroop. Moet nog wel wat water drinken vandaag!! Vanavond op het werk eten we??? Zal vast gezond zijn!! Fotootje van de cup cakes..
@MvE: Myrthe heeft idd meestal 's avonds krampjes. De strijk is nog niet weg... Myrthe huilde vanochtend weer, heb inmiddels van 10.00 tot 13.00 met haar op schoot of naast haar wiegje gezeten, tja dan schiet het huishouden niet op. Hoe ging het het je zusje? Wat een ontzettend leuke cupcakes
@mamavesmme dit is idd het menu van de dietist, nu omschrijft zij niet precies wat ik moet eten maar dit kun jezelf invullen met een keuze menu die ik ook gekregen heb. @femke aangepast