@mamavesmee je mag toch 3x iets tussendoor, s'ochtends, einde van de middag en dan s'avonds nog iets? tenminste dat is mij vertelt. en heb ook een tijdje sonja bakker gedaan, en in die menu's staan juist wel eierkoeken, dus dat snap ik dan niet helemaal.
Elin heeft het goed gedaan bij smoeder. deed in het begin een beetje moeilijk met haar flesje maar dronk hem daarna leeg Ferry heeft de kolder in zijn kop. Hij zeurt al een hele tijd dat hij een andere vloer wil ( deze zit vol beschadigingen ) en nu hebben we eindelijk genoeg gespaard voor een nieuwe vloer dus het moet ook maar gelijk goed. Hij is nu dus de muur tussen de keuken en de woonkamer er aan het uit slopen. ( en gaat over 15 min. werken en laat mij achter met de troep ) Als hij iets wil moet het ook gelijk. Grappige is dat de vorige bewoner nogal van isoleren hield, komen net dus een berg kranten uit 1982 tegen in de muur. MVE, idd dat roken he. Toen ik daar vanochtend kwam stonden zowel achterdeur als voorraam open en was geen asbak te bekennen binnen.Is vooral svader die dus rookt als Levi er is maar die die had vandaag (gelukkig ) griep dus die komt zijn bed niet uit Hoe ging het met je zus ? Ziet er lekker uit ! Butterfly, oei geen lieve weegschaal dus Femke, nee er wordt daar gerookt in huis dus wilde Elin er zo lang mogelijk uit houden
Hey dames. @Elsie, drie tussendoortjes is goed hoor. Wanneer ik streng lijn neem ik alleen maar tussendoortjes met weinig kcal. Dus vaak alleen fruit. Op zich vind ik je dagje er netjes uitzien. Mamavesmee bedoelt het denk ik meer als tip, gezien jou weegschaal ook niet heel snel gaat. Zelf zou ik als jou was de dag iets hebben aangepast, als ontbijt een beschuitje minder, en vanmiddag een stuk fruit, en de koek vanavond nemen i.p.v de eierkoek. @Kaatje, dat is grappig.... mijn moeder was toen zwanger van mij. Vind het vooral interesant altijd, spullen van vorige bewoners in je huis vinden zoals kranten. In ons huurwoning ( waar we vorig jaar uit zijn gegaan ) zaten er laaaagen behang aan de muren. Kennissen van ons woonden daar vroeger altijd. Hun hadden hun namen in die tijd op de muur geschreven, het waren toen kinderen. Was wel heel grappig. @Mamavesmee, tsjee, wat weer een leuke cakejes. Erg creatief zeg. Ik moet er de tijd ook maar eens voor nemen om te bakken, wil het al zo lang doen . Als ik dan jou foto's zie stimuleert me dat des te meer. De herfst komt aan, dus zodra het minder weer wordt en we toch niet kunnen fietsen en wandelen gaan we hier maar eens bakken . Heb nog een stapel receptjes liggen die ik wil proberen. Esmee was vervelend vanmiddag . Ik heb haar naar bed gebracht. Was er helemaal klaar mee. Maureen is nu lekker buiten aan het spelen, ik lag net bij haar op het kleed en ze klom over mij heen, knalt ze ineens met haar bovenlipje op de grond . Gelukkig een mini schaafplekje, verder niets. Ons portie fruit hebben we op . De peer en sinaasappel lagen al een poosje, ze waren niet lekker meer. Esmee had op school al kiwi gehad. Het vlees is klaar, de aardappels staan klaar, zo de droge was vast opvouwen en opruimen. Dan maar eens kijken of Esmee al weer wakker is. Kunnen het park nog wel eventjes in. Of gewoon lekker in de tuin spelen. hm of fietsen. Kijk wel wat Esmee wil.
Elin was wakker geworden doordat Ferry er een muur uit sloeg, en wilde mooi niet meer slapen>Ben met haar naar de jumbo gewandeld ( ze sliep al voor we de deur uit waren haha ) Toen ik de Jumbo uit kwam zag ik smoeder en Levi met een ijsje op een bankje zitten.Ben dus ook even een ijsje gaan halen. Man wat is het warm ( zei de gek die met een lange broek en winterlaarzen een end gaat wandelen haha ) Butterfly,Esmee opgeknapt van een slaapje ?
@Kaatje: Oh ja, dat was het. Fijn dat het goed gegaan is. @Butterfly: Esmee een beetje opgeknapt van het slapen? @Elsie: Veel...
he balen, heb het avondeten veranderd in nasi, had ik nog in de vriezer en vind het zo lekker met sate saus...
Esmee was opgeknapt na het slaapje, we hebben nog een dik uur gefietst. Moet mijn beweging zo wat pakken. Harrold heeft mijn abbonement van de sportschool overgenomen. Daar heb ik geen tijd meer voor. Extra water en weer fruit geeft energie . Zit nu nog aan een kop thee, plakje koek gehad en duik nu een saai studieboek in. Over communicatie, structureren. Saaie stof... maar wel belangrijk. Dus ik ben weg.
Zo en vanaf morgen ga ik weer heel streng calorieen tellen.... Gewicht blijft hetzelfde maar ik snaai teveel (al ben ik wel blij met mijn weegschaal haha) Maar ik wil nu gewoon nog een 10 kilo kwijt wil gewoon weer in maat 42 passen (zit nu in 44/46) Heb er echt weer zin in ga er helemaal voor met hulp van jullie hopelijk Tot morgen! Ga nu lekker programma's kijken en veel water en thee drinken (menu voor morgen is al gepland)
Hey meiden, @ Kim: Gefeliciteerd! @ Kaatje: Jammie appelflappen en glacékoeken. Super dat er toch nog wat af was! lekker aan de klus in huis dus. Leuk! Wat voor vloer wordt het? Fijn dat alles goed is gegaan met Elin bij je schoonmoeder. @ Vica: fijn dat er al een halve kilo af is! Probleem met de digitale weegschaal heb ik ook gehad. Ik heb toen een nieuwe gekocht, en die doet het prima (ook digitaal). @ mamavEsmee: Mijn baas is ook erg blij met mij, dat soort opmerkingen krijg ik ook vaak genoeg. Is natuurlijk leuk om te horen, maar zoals jij ook al zegt: ik zou niet anders kunnen! Fijn zon lieve weegschaal Was het gezellig met je zusje? Leuk die cupcakes! @ Femke: Elk jaar organiseert een andere werkgroep het uitstapje. Maar de werkgroep die het dit jaar moest doen waren maar met zijn 2en doordat er 1 collega wegging. Ik heb toen aangeboden om te helpen. Maar mijn handicap is dan dat ik alles zelf wil doen (wat de anderen ook totaal niet erg vonden, als zij het hadden moeten doen, was er nu nog niks geregeld volgens mij). Volgend jaar is mijn werkgroep aan de beurt, dus moet ik het weer doen. Ik vind het ook niet erg maar met het jubileum van die collega erbij (in 1 week tijd) is het een beetje veel. @ Femke: balen dat de weegschaal niet lief was. Was weer weggewerkt? @ Butterfly: Je bent niet de enige die de draad qua afvallen niet zo lang kan vasthouden, maar ik ben ervan overtuigt, uiteindelijk komt het goed! Voor ons allebei Studeer ze! @ Elsie: jammer genoeg zit er in satesaus veel calorieën. Ik at vroeger ook altijd sate bij de nasi (en kroepoek) Daar ben ik met het lijnen maar mee gestopt! @ Zustertje: Goed dat je vanaf morgen weer streng gaat doen. Je klinkt alsof je er helemaal klaar voor bent! Komt vast goed! Hier vandaag totale chaos op het werk. Megadruk, collegas die allemaal maar wat doen, en steeds stroomstoringen tussendoor! Was blij dat ik om kwart voor 6 naar huis mocht. Vanavond nog lekker (nouja lekker) hardgelopen. Ik vond het alleen veel te warm. Doe mij voor het lopen maar 10 graden eraf. Maar ik heb het volgehouden en daar gaat het om. Vandaag is Roland mee geweest want mijn zus had nog steeds last van haar knie. Qua eten gaat het nog steeds goed. Mijn menu: O: 200 gram optimel vanille yoghurt 25 gram cruesli balans T: 1 appel (weer taart afgeslagen ) L: 3 meergranenboterhammen met; 20 gram filet americain met uitjes 1 sinaasappel T: niks A: maaltijdsalade kip Liefs
Melanie, goed dat je toch bent gaan hardlopen. geen idee. gaan zaterdag kijken. waarschijnlijk nieuw laminaat
Elsie.. Klopt, het is het beste om 2-3 tussendoortjes te nemen, maar als je dan al een flinke lunch en warme hap hebt dan zou ik kiezen voor caloriearme tussendoortjes. Voorbeeld menuutje: Ontbijt met 2 boterhammen, beschuiten of knackebrodjes met bijv appelstroop, ham, rookvlees of smeerkaas. Of yoghurt met 3 eetlepels muesli. Thee of koffie met een zoetje Tussendoor: fruit ( druiven, mango en banaan beperken ) snack a jack, biscuitjes/speculaasje of komkommer/tomaatjes. Lunch: 2-3 boterhammen met magerbeleg of 2 boterhammen met een gekookt eitje of cup a soep. Avondeten: maximaal 175 gram aardappels, rijst of pasta, minimaal 200 gram groenten zonder saus en maximaal 100 gram mager rund of vis/kip.. Varkensvlees zoals gehakt, sausijsjes, speklap, karbonade is supervet. Idem met melk, neem je yoghurt,dan is melk niet nodig, drink je melk, neem dan halfvolle of magere melk of karnemelk of optimel. Melk is namenlijk ook calorierijk. Als je een keer zin hebt in wat lekkers neem dan een toastje met filet op smeerkaas, zoutepepsels of popcorn. ******* De rest een zwaai! Drukke dienst gehad, nu lekker een weekje vrij.. Dinsdag helaas terugkomen voor vergadering. Maar mag de pret niet drukken!!
Goedenmorgen meiden, sorry voor he tminder reageren maar het is hier een beetje druk. We hebben de gang helemaal opgeknapt in 2 dagen tijd want we waren kindloos, en dat is hard aanpoten. (goed voor de verbranding) Door dat we zo aan het klussen waren is het dieet er een beetje bij ingeschoten, maar des on danks was de weegschaal lief, niks aangekomen dus. Vandaag even kijken wat we gaan doen, want het word weer prachtig weeg! Meiden tot snel weer (nogmaals sorry voor het niet reageren, komt weer als het weer rustiger is hier)
goeiemorgen! @mamavesmee thanks voor het voorbeeldmenu! pak nu het sonja bakker boek er weer bij en probeer daarmee ook weer meer te varrieren. vanmorgen ga ik op visite bij een vriendin van het forum hier, zie haar ook elke week bij het zwemmen, erg gezellig dus. menu: O: 2 vitaluontbijtcrackers met appelstroop 1 kiwi glas water kopje thee. T: kopje thee. L: 2 boterhammen met mager beleg cup a soup glas melk. T: kopje thee flesje water plak ontbijtkoek minder suiker. A: vrijdag is patatdag hier T: kopje thee liefst niks meer en anders fruit. ben nu ook ongesteld dus is nu helemaal moeilijk om vol te houden, maar ga me best doen.
Goedemorgen meiden! Vol goede moed ben ik begonnen! Heb er echt zin in wil nu eerst mijn 10 kilo kwijt en dan ga ik kijken hoe verder... Mijn menu voor vandaag moet hem denk ik nog wel aanvullen want ik zit net op de 1089 calorieën (hoeveel moest ik ongeveer ook weer nemen?) Ontbijt: 200 gram optimel vruchtenyogurt kleine banaan erdoor heen (hou niet van banaan maar anders moet ik ze morgen weggooien) Tussendoor: Beschuit met appelstroop Lunch 3 volkoren boterhammen met 30 gram ossenworst en 10 gram leverworst tussendoor: appel Diner: 200 gram spinazie 200 gram aardappels koolvisje gekookt in water met kruiden. Iemand een idee om nog wat hoger te komen? Anders pak ik vanmiddag nog wel een beschuit extra. Drinken is voor mij geen probleem gelukkig Gezellige morgen hier Rosahlynn is hier en dat is zo leuk hoe die meiden op elkaar reageren! Straks Nina in de tummy doen en dan kan Roosje helpen. Geniet van de dag het is weer super mooi weer!
Goedemorgen, Iedereen weer goed bezig met lijnen! @Zustertje: Je zou 's avond nog iets kunnen nemen, Daar heb je nog niets voor staan. Verder ziet je menu er goed uit. Ik bleef meestal tussen de 1100-1200 kcal. @Hier: Myrthe had gisteravond weer krampjes... Dit keer heeft mannetje het opgelost. En ons dametje is ineens een flesweigeraar. Weken ging het redelijk goed, dronk ze 80-100 cc en sinds woensdag wil ze niet mee, max 20-30 cc. Vanavond is mannetje alleen met Myrthe dus ik ben benieuwd hoe het dan gaat, ik hoop beter. Meestal als ik niet in de buurt ben drinkt ze beter. Vanochtend koffiedrinken bij een vriendin en vanavond gespreksgroep. menuutje vandaag: O kwark met muesli T ? L 3 bb met ham, light jam en speculoos T banaan A Pasta met spinaziesaus T ontbijtkoek
Goedemorgen Elin kwam weer om 06.30 voor het eerst. Lekker hoor. Weegschaal was gelijk met gisteren.Vandaag ga ik echt proberen om weer aan de wii shape te beginnen