Goedemorgen, Even kijken wat ik allemaal onthouden heb hoor. @Kaatje, dat is een lekkere nacht zeg!!! @Femke, oh dat is lastig als ze een echte flesweigeraar wordt. @Zustertje, ziet eruit als een goed menu. Idd kan je savonds nog wat nemen. @Ikke, hard aan het werk geweest dus! Is het resultaat mooi geworden? @Melanie, knap hoor met dit weer hardlopen! Hier wederom een lieve weegschaal. Weer een halve kilo eraf dus nu na 2 dagen -1 kilo. Ik vind het dieet super alleen vind ik het wel een aanslag op mijn portomonee hoor. Wij hebben het niet breed en ik mag eigenlijk alleen de prijzige dingen.
Vica, wat doe je voor dieet ? en kan je bepaalde dingen niet vervangen door iets soortgelijks wat ook betaalbaar is ?
Ja dat tikt idd wel aan.Al heb je diepvries vis op zich nog wel goedkoop ( als je voor de witvisfilet ofzo gaat ) maar die 0% zuivel heb je idd vaak alleen van A merken
Ja idd.. Ga maar eens kijken bij de lidl wat ze hebben. En anders dan hou ik het dieet niet lang vol. Dan ga ik hierna gewoon verder op gezond eten. Maar mijn 1e doel is bereikt. Onder de 100kg komen.
Butterfly.. Hoe is het volhield?? Ik kan nogal koppig zijn, is met afvallen een goede eigenschap! Fijn dat veel drinken en fruit energie geeft!! Elsie.. Zie het menu van zustertje. Je eet voldoende, gevarieerd en toch caloriebeperkt. Vica.. Zou je niet " goedkopere" producten kunnen nemen? Misschien naar de lidl/aldi. Heb je ook ingevroren vis en het vlees valt er qua prijs ook redelijk mee. Eieren zijn er ook goedkoop. Melanie.. Knap dat je met die hitte bent wezen lopen. Ik loop nog liever als het vriest. Kun je je op kleden. Ik wil vandaag ook lopen, denk dat ik vanavond als het donker is ga. Kaatje.. Lekkere nacht zeg! Fijn dat je schoonouders rekening hielden door alles lekker te luchten etc. Zustertje.. Super net menu zeg!! Veel plezier vanochtend. Femke.. Hopenlijk drinkt Myrthe vanavond beter bij je man. Ikke.. Nuttige dagen gehad dus. FIjn dat de weegschaal gelijk bleef ****** Goede morgen meiden.. Ontbijt is op, straks eerst even de beneden boel poetsen en dan komt een vriendinnetje koffie doen. Vanmiddag willen we naar de kinderboerderij/speeltuin met Esmee. Het wil heerlijk weer worden!! De weegschaal was iets te lief. 70.6.. Wil niet te licht worden.. Menu: O: 3 knackebrodjes met kaas, appelstroop & rookvlees en koffie T: water/thee en cupcake met fondant. L: fruit en 3 boterhammen met mager beleg. T: ijsje en fruit A: frietjes met een snack.
@Butterfly pfff jij bent echt druk respect! Vind Harrold het niet vervelend? Alles goed met je mooie meiden heb je nog leuke foto's? @Elsie in geperst sap zit denk ik al snel 100 calorieën en echt vullen doet het niet vind ik. Eierkoeken lijken ''gezond'' totdat je hem weegt en dan ziet hoeveel calorieën er in zitten @kaatje heerlijke nacht! Wat zijn jullie aan het verbouwen? Alles goed met je lieve kindjes... @Melanie Jij ook weer goed bezig super hoor! Is alles al een beetje geregeld voor de bruiloft? @Kimmetje GEFELICITEERD!!!! Wel een dag te laat maar wel gemeend @Femke Hoe bevalt je nieuwe auto? alles goed met jou en je lieve meisje! En je man natuurlijk @Vica WELKOM!! Waarom ga je geen calorieen tellen? Lijkt mij ook veel gezonder en goedkoper dan het dukan dieet... Wel super dat je onder de 100 zit! @mvE Wat maak je mooi cc en koekjes echt heel erg leuk! Lekke met je meisje naar de speeltuin/kinderboerderij. Net Nina in bad gedaan samen met Rosahlynn het lijken wel 2 zusjes zo samen erg leuk! nu even computeren mijn vriendin zal er zo wel zijn ze had niet heel veel cliënten.
Ik zit nu zelf te denken om de 1e fase 1 week te doen, 2e fase 1 week en 3e fase 1 week. Daarna is er nog een fase met 1 dag een eiwitdag en verder normaal en dat dan ook 1 week. Je moet die fases doorlopen wil je je resultaat behouden. Als dit zo doorgaat is het 3,5 kilo eraf in de 1e week. 1 kilo in de 2e week en daarna stabiliseren. En dan heb ik toch een leuke start gemaakt voor het afvallen.
Elsie..altijd deed is de avond van te voren al mijn menu uitrekenen en inplannen. Schrijf het evt op en zo zie je direct wat je wel en niet mag eten. En weet je ook direct waarin veel of minder calorieen zitten. Zustertje.. Van de week nog veel gewerkt? Erwin is vanmiddag ook vrij dus gaan we lekker met zijn drietjes. Vica.. Dat zou evt ook kunnen i.d. **** Hier de boel weer netjes, hondjes zijn uitgeweest.. Het is al warm buiten zeg!!
@vica dat is wel een idee! Is het goed vol te houden? @mvE Ik heb maandag en dinsdag morgen gewerkt en woensdag avond nu 2 dagen vrij en dan zaterdag en zondag morgen. Volgende week heb ik 3 avonddienstjes valt mee want die zijn maar van 18.30 tot 23.00 Geniet lekker van het middagje weg!
@Zustertje, ja het is wel vol te houden. Ik mag onbeperkt eten dus ik heb geen honger. Maar ik zie wel steeds iedereen brood en normaal eten naarbinnen werken en daar heb ik dan ook wel erg zin in. Drang om te snoepen heb ik niet echt.
Zustertje, met Levi en Elin alles goed.Met NIna ook ? Hebben nu de muur tussen de keuken en de huiskamer uit gebroken.Gaan straks kijken voor nieuw laminaat ( huiskamer, keuken,gang en schuur )Dan wordt de keuken nog afgetimmerd ( bovenkant en zijkanten dichtmaken ) ander kleurtje op de muren, nieuwe raambekleding en nieuwe meubels.. en dat is nog maar een topje van onze tig dingen op het 10 jaren plan lijstje
@Kaatje, dat is een behoorlijk plan zeg! Succes ermee! Hier moeten we een tussenwand plaatsen in de grootste slaapkamer. Het waren er eerst 2, maar wij moeten het momenteel houden bij een profocorisch wandje want het budget is er niet naar om een echte muur te plaatsen. We gaan nu een stapelbed kopen voor de jongens (stiefzoon en zoon, al kan die laatste er nog niet in) en daar maken we gipsplaten tegenaan. Als het lukt ook nog tegen een grote kast die we dan naast het bed gaan zetten. Dan hebben ze hun eigen slaapruimte en samen een speelhoek. Ook heb ik besloten te stoppen met het Dukan dieet. Meer voor de portomonee. Wat kost dat veel zeg alleen vlees en vis eten! Wij hebben maar een leefbudget van 200 per maand met 4 personen dus het is gewoon niet haalbaar denk ik. Dan ga ik mij vandaag maar eens verdiepen in dat calorieen tellen. Dan wil ik daar morgen mee verder gaan.
@Vica: Zo dat gaat goed op de schaal! Wel jammer dat het dieet zoveel geld kost, kun je niet de dure producten vervangen door goedkope (merkloze) artikelen? Bij de AH en de Coop hebben ze ook 0% vet zuivel van B-merk. @MvE: Niet te licht worden he . Geniet van het weer, het is idd heerlijk. @Zustertje: Autootje is super. Hoe oud is Rosahlynn? @Elsie: Ik deed het ook altijd zoals MvE, de dag van te voren menus plannen en kijken hoeveel er in zit. 1x in de week zat ik even met mannetje om een weekmenu te maken voor het avondeten, dat voorkomt dat je in de supermarkt allemaal dingen koopt waar teveel kcal in zitten. Ik heb een account bij valtaf.nl Daar kun je ook makkelijk zien hoeveel kcal er in bepaalde producten zitten. @Kaatje: Grootse klusplannen bij jullie, doet Ferry het allemaal zelf? @Hier: was gezellig bij mijn vriendin, zij heeft een zoon van bijna 2 en die wilde steeds met Myrthe knuffelen, echt zo lief
vanmorgen was gezellig bij vriendin lunch was: 2 boterhammen 1xfilet american 1xmagere achterham glas melk en cup a soup kip. @femke ik maak op zondag altijd het boodschappenlijstje omdat ik op maandag boodschappen doe, dan maak ik ook altijd gelijk een menu voor het eten de hele week. en idd het helpt om niks lekker te kopen, snoep enzo koop ik gewoon niet.
Goedemiddag meiden! Wat een heerlijk weertje.... Tot nu toe gaat het erg goed haha ben ook net bezig.... Vorig jaar is het mij ook gelukt om ruim 30 kilo af te vallen moet het nu ook zeker lukken... @Vica verstandige beslissing zeker als je op je budget moet letten. Calorieen tellen is echt heel makkelijk ik doe het via Voedingscentrum - Caloriechecker ik weeg wel mijn eten af want opscheplepel of zo zegt mij te weinig. @Kaatje Fijn dat het zo goed gaat is echt genieten... Met Nina ook super goed het is echt zo een lief meisje... Suc6 met verbouwen jullie zien het zitten! Hoe gaat het met werk zoeken? Is je verlof al afgelopen of dat nog niet? @Femke Gezellig is dat afspreken met vriendinnen, Rosahlynn is nu 17 maanden erg leuke leeftijd moet er elke keer zo om lachen en ze wil Nina ook heel de tijd op schoot enz haha Lekker genieten van je mooie meisje. Fijn dat de auto zo goed bevalt. @Elsie jij ook een fijne morgen gehad. Hoe is het met Sam? Nina heeft geen zin om te slapen en ze is wel moe.... Nu ligt ze op haar rug in bed beetje rond te kijken (slaapt alleen op haar buikje) Haal haar der zo maar weer uit anders blijf ik heen en weer lopen. Mijn schoonzusje komt zo en ik moet nog grote boodschappen halen gaan we gezellig even samen.
@zustertje gaat goed met sam wel last van kiezen weer op het moment. sam is nu bij mijn schoonmoeder, normaal komt ze hem op 11.30 ophalen, maar nu om 13.00 omdat ik naar een vriendin ging, hij was echt heel moe daarvan omdat ie lekker gespeeld had met haar dochtertje schelen maar 2 maanden die 2 dus erg leuk! maar schoonmoeder wilde gelijk gaan wandelen met hem maar sam slaapt niet in de wagen dus ik heb gezegd dat ie naar bed moest, anders is ie vanavond echt veels te moe en over zijn toeren. was ze geloof ik niet zo blij mee, maarja is mijn kind toch? graag of niet oppassen denk ik dan, of ben ik nu te hard?