10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Prima nacht dus !
    Ze gaan vandaag de hele dag dus gaan wij verder met schilderen

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Elsie.. Keuzes maken, geen chips, wel een stukje boterhkoek en dat werkt, zie je?! Fijn dat het goed gaat!:)

Melanie.. Als het dan zo moet, doe dan niets! Sommige mensen.. zal vast je favo collega zijn!:D Goed dat je lekker bent wezen lopen!

Zustertje.. Je gaat lekker met afvallen!! Jum, kippensoep is ook lekker.. Doe je er ook verschillende groenten etc in? Een maaltijd soep? De taart is gevuld met bramenjam en afgesmeerd met botercrème.. Wil voor Esmee haar verjaardag zelf een taart gaan maken maar dan even kijken voor een goede biscuit en vulling. Dit was ter inprovisatie ( kruidkoek en bramenjam)

Hier gisteren Obese gemist..Was druk met mijn taart bezig.:)

Weegschaal: 72.5 en ongi.. Vandaag streng en hoop morgen dan onder de 72 te zitten.

Menu:

2 knackebrodjes en koffie voor het ontbijt, de rest nog geen idee. Straks boodschapjes doen..

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

@mvE Ja een goed gevulde soep met veel groenten en wat vermicelli en heerlijke kip ;)
    Gaaf hoor die taarten! Komt best goed...
    Je kunt het programma terug kijken hoor.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Obese, ook gemist. kijk hem wel terug

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Goedemorgen.

Ondanks toch een redelijk weekeinde, nog steeds 85 kilo :):):(:(.
    Balen balen en nog eens flink balen.
    Het is weer maandag, en wil er vanaf vandaag ook weer goed tegen aan, en dan echt goed. Harrold wil ook wat afvallen dus we gaan er als gezin samen voor om af te vallen en gezond te blijven eten.
    Harrold ook duidelijk gemaakt dat ik dan komende weken ook geen lekkere dingen in huis haal, mits het lekker en gezond is. En de komende weekeinden ook geen friet. Hij staat er helemaal achter.
    Gisteren nog wat nootjes op tafel gezet, en wat over is gebleven hebben we weggegooid. Er is nu echt niets lekkers meer in huis dus we kunnen ook gewoon niets nemen ;).

Hier Obese wel gezien, jullie moeten het echt terug kijken hoor.
    Het was ontzettend knap van Danny wat hij heeft gepresteert. Had diep respect voor hem, en het motiveerde mij ook meteen :p.

Mijn dagmenu ( alle Sonja en mezelf )
    O: 2 maisboterhammen met een laagje vruchtenhagel, glas water.
    T: schaaltje druiven, glas water.
    L: schaaltje vla met kellogs K, en een banaan.
    T: sultana, water en thee.
    A: Griekse Kofta met rijst.
    T: schaaltje kwark.

Even wennen weer.
    Merk aan dit nieuwe menu dat het veel minder is dan ik at. Het schuift er zo weer in, wat extra eten.

We gaan er voor dames!!!!!

Hier druk aan het opruimen en schoonmaken.
    De wasmachine draait weer, ga zo vast de kofta maken voor vanavond. Heb 13.00 vergadering :( bah! Mams komt even oppassen. Verder zo de was vouwen, heb al veel was opgeruimd.
    Vanavond aan de studie. Dit weekeinde niets gedaan omdat ik even een stapje terug moest zetten. Maar vanavond kan ik lekker aan de slag. Na het eten meteen bezig, Harrold doet te kinderen in bad. Heb twee vaste studieavonden in de avond gepland. Als ik dat niet doe, steek ik alle vrije tijd erin en neem ik geen tijd voor ontspanning.
    Ben ook weer begonnen te lezen in een boek ( chiklit ). Geeft ook rust als het me teveel word :). Zit weer prima in mijn vel. Merk voornamelijk dat die aangekomen kilo's me ook wel erg dwars zat afgelopen week, daardoor ook wat minder in het velletje.

@Mamavesmee, wat een geweldige taart :D:D:D.

6. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Goedemorgen dames,

MvE: Wat een leuk taartje zeg.

Elsie en zusterje: Jullie zijn goed bezig meiden!

Melanie: Poeh eindelijk af...doe je zeker nooit meer hihi?

Kaartje: Leuke banner van Elin.

Butterlfy: Hier ook een hele gemene weegschaal, gaan we er samen voor?!

Hier: Zit op het werk blehh...maar wel gefietst! Dane vanochtend naar het KDV gebracht. Gisteren nog 5 spuitluiers en hij wil bijna niets eten, gelukkig wel drinken. Maar hij is wel vrolijk.

Menu voor vandaag, streng! (en ik ga me er nu echt aan houden!!!)
    O: 2 plakjes ontbijtkoek, glas magere melk
    T: wiener melange
    L: 1 rijstwafel choco
    T: banaan
    A: gekookte aardappels, bloemkool, tartaartje
    T: kopje thee met honing

En ik moet me echt gaan dwingen meer water te drinken.

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Hier gisteren een leuke dag gehad, zijn een eind wezen wandelen en kwamen toen uit op de kermis is het naastliggende dorp. Even overheen gewandeld en toen weer naar huis. Qua eten was het een baggerdag, de weegschaal dus ook niet lief vanochtend.
    Myrthe heeft weer krampjes... Aankomende donderdag gaan we naar Duitsland om boodschappen te doen, dan vlieg ik meteen de drogist even in voor Sab Simplex. Hopen dat dat helpt.

Menuutje voor vandaag:
    O: Kwark met muesli
    T: -
    L: 3 BB met paturain light, ham en halvajam
    T: Appel
    A: Pangafilet, aardappelpuree, tuinboontjes
    T: Ontbijtkoek

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Wendy, we gaan er samen voor. Ik heb hier de weegschaal laten verslonzen. Heb de menuutjes plannen echt nodig, anders ga ik weer lekker en veel eten :):(. Stomme ik.
    Hier ook drama met water drinken, maar vandaag al 3 glazen water op. Ik dwing mezelf echt. Ik moet ook wel, want heb al weken een duf gevoel, moe, snel hoofdpijn. En ik drink op thee na eigenlijk weinig extra's. Dus heel slecht. Ik moet van mezelf bij elke maaltijd en tussendoortjes 1 glas water opdrinken. Dus zowiezo al 6 glazen water. Ben op de helft :).

@Femke, vervelend die krampjes. Maureen had er vorige week ook last van. Gelukkig was het na 2 avonden over. Ik deed bij Esmee wel eens een scheutje olijfolie in de fles melk, wilde ook wel helpen.

De meisjes liggen op bed. Esmee begon ineens te huilen, ze wilde op bed. Ze slaapt overdag zelden nog, maar ze is niet helemaal fit. Zwak maagje, is snel misselijk. Dus ik heb haar op bed gelegd en ze is gaan slapen. Ik heb het eten dus al klaar gemaakt, was hangt, trek de dweil nog even door de benedenverdieping. En dan lunchen.
    Heb echt trek zeg ;).
    Ik verwissel de vla met keloggs en banaan toch maar voor 2 boterhammen met een kopje soep. Daar trek ik het iets langer op gezien we vergadering hebben.

9. zustertje

#4969 zustertje, 3 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2011
    Goedemiddag meiden!

Vanmorgen nog even naar dorp gelopen en een aantal winkels afgegaan. Nina net de fles gegeven en die ligt nu lekker in bed te slapen (net om 12.00 ging ze heel zielig huilen door het luchtalarm)
    Gelukkig sliep ze daarna gelijk verder.

@Butterfly gelukkig is je weegschaal niet ophoog geschoten nu weer lekker verder met afvallen! En samen is helemaal fijn! Mijn man heeft het echt niet nodig die weegt met 1.92 tussen de 90/93 kg niks geen buikje of zo.
    Ik ga mijn menu's ook neerzetten kunnen we inspiratie opdoen ;) Wel lekker dat Esmee even lekker ligt te slapen. Ik heb geen problemen met veel drinken maar wat ik met thee altijd doe 2 mokken tegelijk maken drink je gelijk het dubbele ;))

@Femke Geniet nog maar even van het lekkers! Ik had echt super veel trek toen ik borstvoeding gaf kon heel de dag door eten (gelukkig) kwam ik er niet van aan haha
    Hopelijk gaan de krampjes snel over! Nina heeft er 's avonds best wat last van gehad maar niet zo erg als jullie meisje.

@Wendy Balen van de weegschaal! Maar wel erg goed dat je op de fiets gegaan bent (is toch best een eind?)

Soep is helemaal klaar ga er zo lekker een kom van nemen.

Mijn menu

Ontbijt
    2 volkoren beschuiten met in totaal 30 gram ossenworst

tussendoor
    bakje rauwkost met een light dressing

lunch
    400 gram zelfgemaakte kippensoep
    (misschien 1 erbij ligt eraan hoe vol ik zit)

tussendoor
    2 zure manderijnen

diner
    400 gram kippensoep
    2 boterhammen met filet (25 gram)

Dan kom ik precies op 1000 calorieën ik kijk even hoe ik het aan ga vullen grote kans dat ik vanmiddag nog iets extra's neem.

Vanavond paar uurtjes werken heerlijk! Van de week hoef ik maar 12 uurtjes te werken (3 avonddiensten)

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier een drukke ochtend gehad..

Alle weekboodschappen gehaald en nog langs de action voor wat verzorgingsproducten..

De beneden boel is aan kant en de bedden zijn verschoond. De 2e was draait voor vandaag, het avondeten staat klaar.

Na de psz samen met Esmee thee gedaan en geknutseld.

Menu vandaag:

O: 2 knackebrodjes, 1x appelstroop en 1x rookvlees.
    T: 1/2 appel ( de andere helft had Esmee mee naar school) en 5 aardbeien & 2 koppen thee.
    L: 3 boterhammen, 2 plakjes leverworst en 1x appelstroop en een kop thee.
    T: appel en beschuitje met muisjes.
    A: Gekookte aardappels, brocolli en een taartje met gebakken ui en champignons.

Zustertje.. Mooi menu heb je zeg! Lekker dat je 3 lates draait, vind dat zelf altijd prettig ivm oppas. Is je man gewoon thuis?

Kaatje.. Schiet het sausen op?

Butterfly.. Fijn dat je moeder een paar uurtjes kon oppassen. Esmee niet helemaal lekker, ze is wel vaak misselijk he? Heeft ze geen allergie oid? Kofta is vrij vet he?! Kijk maar eens op de verpakking?:D

Femke.. Jammer van de weegschaal, je hebt een net menu vandaag, dus komt vast goed!!;) Sab Simplex heeft Esmee erg goed geholpen. Smaakt ook nog eens erg lekker!!:)

Wendy.. Vind je lunch erg karig en mis fruit!:p Goed dat je bent wezen fietsen.. Jeetje wat veel spuitluiers.

Onze humax is terug naar de fabriek, normaal nemen we zulke programma's altijd op. Zwaar iritant dat ik nu alles terug moet kijken via de laptop.

Esmee wil nog niet slapen, maar ze is doodmoe.. Hoop dat ze zo toch even gaat slapen..;)

Ga even speuren naar een leuke verjaardagstaart voor Esmee.:D

11. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    G$"V#$D!!!!

Heb ik net een heel verhaal zitten tikken, druk ik op snel reageren krijg ik een melding over security token nogwat....alles weg....ppffff.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    *zwaai* ga weer verder met schilderen.schiet al iets op maar nog genoeg te doen.

13. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ik heb even jullie advies nodig.

Zoals jullie misschien nog wel weten hebben mijn vriend en ik wat onenigheid gehad over trouwen. We hebben in april afgesproken dat we volgend jaar wilde trouwen (ook omdat ik erover begon) maar ik wilde nog wel dat hij mij officieel zou vragen, dat doet mij gevoelsmatig gewoon heel veel. Nou, uiteindelijk duurde het voor mij te lang waardoor ik ging twijfelen of hij wel wilde, hij voelde te veel druk en kreeg zelfs hyperventilatie en wat voor hem de druppel was dat een collega van mij die hij niet mag zich ermee ging bemoeien zonder mijn weten om. Hij heeft dus gezegd dat hij wel wil trouwen maar dat hij mij niet meer zal vragen. Wat moet ik nu? Ik zou zo graag dezelfde naam als mijn zoontje willen dragen en bijvoorbeeld een bordje met "fam achternaam" op de deur etc. En daarnaast zie ik trouwen als iets moois, waardevols en vol liefde maar heb het idee dat hij dat niet zo ervaart, al is hij ook gewoon niet zo'n romantisch type.....Wat moet ik nu? Wel trouwen wat uiteindelijk een prachtige dag zal worden maar dat het mij misschien altijd blijft achtervolgen dat hij mij niet gevraagd heeft of helemaal niet trouwen en ook niet de achternaam van mijn zoontje mogen dragen.....help!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou gewoon lekker trouwen :D Als hij jou nu vraagt is het niet omdat hij dat zelf goed/leuk/romantisch vindt, maar omdat jij het il. Op deze manier zou het vragen zelf voor mij iig geen meerwaarde meer zijn

15. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, kofta zal zeker wel vet zijn. Neem er niet veel van, en rundergehakt gebruikt, zit veel groente in ook, maar het is de saus die het doet natuurlijk. Dit staat nog in de kast dus daarom eten we het ook maar gewoon. Maar net lekker veel groente gehaalt voor morgen en woensdag, dus compenseer wel weer :p. Esmee is wat koortsig ook, denk niet dat het een allergie is. Ze kan ook niet heel gek eten, daar kan d'r maagje niet goed tegen. Maar ze is aan het eind van de dag moe, en wil steeds even slapen. Maak me wel zorgen hoor, maar eten en drinken doet ze goed dus kijk het weer even aan. Anders bel ik zo de arts hoor.

@Wendy, accepteer je vriend, en ga gewoon lekker trouwen. Jij bent best wel koppig denk ik :p. Ik herken het wel. Maar je vriend is minder idealistsich en ik zeg altijd: een relatie is geven en nemen. Tuurlijk heb jij een ideaal beeld voor je hoe je het zou willen, maar goed, je weet dat het er niet in zit. Ga gewoon lekker trouwen joh :). En zet je koppigheid buitenboord.

@Zustertje, de weegschaal is wel wat omhoog gegaan hoor :).Werkse straks/vanavond.

De vergadering zit er weer op.
    Loopt altijd vet uit, heb dit keer gezegd dat ik om 15.00 weg moet. Welja, we liepen weer uit maar ben gewoon weggegaan.
    Vergaderen staat 2 uur voor, als ze willen dat ik blijf moeten ze maar langer uittrekken voor een vergadering hoor. Ik houd me aan de tijden ;).

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavesmee keuzes maken werkt idd.

vanmorgen de boodschappen gedaan en vanmiddag nog even brood gehaald en gewandeld met sam en mijn moeder langs de kinderboerderij.

17. zustertje

@Wendy Moeilijk wat trouwen betreft ik snap jou maar je vriend ook hopelijk kunnen jullie er samen uit komen.

@Butterfly Jullie ook langdradige vergaderingen... Vervelend dat Esmee niet helemaal lekker is maar het heerst en zolang ze nog wel drinkt en wat eet zou ik mij niet teveel zorgen maken hoor.

@Elsie Lekker buiten geweest altijd genieten loopt Sam al of niet?

@mvE Jij bent ook weer lekker druk! Avonddiensten zijn erg lekker Arnold is 17.40 thuis en ik ga rond 18.10 weg is goed te doen!

Vanmiddag Nina een beetje peer gegeven ze vond het erg lekker! Ook een mango gekocht en die lekker gepureerd die heb ik in delen in de vriezer gedaan. Heb ze 1 hapje laten proeven en ze vond het super lekker.
    Ik ga nog even een beetje rommelen en omkleden mijn man is over 40 min wel thuis en dan kan ik een half uur later naar mijn werk rijden ;)
    Tot morgen meiden!

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@zustertje sam loopt alleen langs de tafel enzo nog niet los, hij begint nu wel steeds meer los te staan dus het zal nu super lang meer duren. werkze vanavond!

19. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MvE: Humax? Wat is dat? Jij had het idd over Sab Simplex en eergister kreeg ik die weer, aangezien ik donderdag toch in Duitsland kom...

@wendy: Gewoon gaan trouwen. En anders vraag jij hem toch op een romantische manier;)

@Zustertje: Heerlijk zeg dat Nina de peer lekker vond. Was dat het eerste dat gegeven hebt?

@Hier: Myrthe is aan het regelen geloof ik, ze wil de hele dag al om de 2 uur drinken. Mijn moeder komt zo eten en dan gaat ze Myrthe de fles geven.

20. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Bedankt dames. Tja, en dat koppige....dat klopt denk ik wel een beetje. En inderdaad, ik heb voor mezelf een hele planning wanneer ik zou willen trouwen, eventueel 2e kindje noem maar op hihi....maar ik kan het niet alleen hé.

Maarre, ik ga het er vanavond maar niet over hebben want meneer 2 hangt nu boven de pot blehh.

Deel Deze Pagina