10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Esmee is nog steeds ziekjes :(. Ze klaagt ook over een zeer mondje, gisteren ook al maar niet zoveel als nu. Ze heeft niet gegeten, en drinken wil ook bijna niet. Tong lijkt dikker, gehemelte is rood. Maar ook heeft ze allemaal bultjes op haar voetjes en vingers, met een wit vliesje erop. Zou ze waterpokken kunnen krijgen?
    Ik vind het zooo zielig. Ook tussen de vingertjes. Dacht eerst dat het kwam door de warmte. want op haar billetjes had ze het ook. Luier te lang om gehad. Maar nu op voetjes en vingers, binnekant handjes. Zelfs pap hoeft ze niet en een fles drinken heeft ze ook naast haar neergezet.
    Als zij zich niet lekker voelt voel ik me ook niet goed.

2. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Zustertje: Super zeg die weegschaal van jou. En wat vond je van Obese? Ik heb mijn ogen uitgekeken!

@ Elsie: Fijn dat het afvallen weer goed gaat. Vervelend van de krampen. Hopelijk nu geen last meer van?!

@ MamavEsmee: Is zeker niet mijn favo collega (goed geraden ;)). Was de improvisatietaart wel lekker? ;)

@ butterfly: Fijn dat harrold nu mee gaat lijnen. Mijn ervaring is dat dat het een stuk makkelijker maakt. Hier ook weer nieuwe motivatie door obese! Echt knap! Slim om 2 vaste avonden voor de studie te plannen. Esmee ook al niet helemaal fit. Arm meisje! Beterschap voor haar! Slim dat je eerder weg bent gegaan bij de vergadering. Wij werken tegenwoordig met een tijdsplanning. Er is 1 persoon die de tijd bijhoud en duidelijk aangeeft als we afdwalen of als we door de tijd heen zijn die er voor staan. Zijn er dan geen duidelijke afspraken gemaakt, gaan we door naar het volgende onderwerp en komen we de volgende keer weer terug hierop (en wordt er indien nodig, meer tijd voor ingepland). Bij ons werkt dat heel goed.

@ Wendy: Goed dat je bent gaan fietsen! Wat sneu voor Dane! Fijn dat hij nog wel vrolijk is! Wat betreft trouwen: Ik zou gewoon trouwen! Dat aanzoek is 1 keer, die achternaam draag je de rest van je leven. Daarnaast, is het ook niet meer spontaan als hij je nu nog zou vragen, maar zou hij dat puur doen omdat jij dat graag wilt. Kan me voorstellen dat het voor jou belangrijk is, maar ik denk dat ik me er overheen zou zetten.

@ Femke: Fijn dat je een leuke dag gehad hebt. Sneu voor Myrthe dat ze zo’n last heeft van de krampjes.

@ Kaatje: En? Schilderen klaar?

Hier vandaag wel lekker gewerkt. Was gelukkig niet druk.

Verder last van mijn enkel. Gisteren bij het hardlopen me verstapt en op dat moment geen last van maar sinds vanmorgen wel. Hopelijk is het morgen weer een stuk beter. Wil morgen eigenlijk weer gaan lopen.

Toen ik thuis kwam nog leuk nieuws. Had een mailje dat mijn trouwjurk binnen is :D Leuk. Kan ik een afspraak gaan maken om weer te passen :D

Qua eten ging het ook goed. Vanmiddag 1 koekje gehad. Voelde me even licht in mijn hoofd. Gelukkig bij 1 gelaten.

Mijn menu:

O: 2 vitalu volkoren crackers met;
    10 gram appelstroop
    1 beker optimel drink

T: 1 appel

L: 2 krentenbollen
    1 peer (was vies! Bah!)

T: 1 koekje

A: 150 gram aardappelpartjes uit de oven
    1 schaaltje sla met tomaat, komkommer en een beetje dressing
    1 rundersaucijs
    1 lepel halfvolle frietsaus
    1 lepel curry

Liefs

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@melanie nee was alleen vannacht, echt vervelend was het.

zo avond eten was lekker! en genoeg ook. houd het goed vol zo gelukkig.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nu wel trek, avondtussendoortje al gehad:(

5. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Melanie: Daar heb je een goed punt!

Hier: slaapritueel is even veranderd. Vriendlief ligt nu boven in bed en Dane bij mij beneden op de bank want de wc boven is naast de kamer van Dane en dan wordt hij wakker. Ik ga straks met Dane naar boven en dan gaat vriendlief naar beneden....volgen jullie het nog hihi.

Goede dag gehad vandaag, ben benieuwd naar de weegschaal morgen. Ik zag vandaag een collega en zij is ruim 20 kilo afgevallen met cambridge shakes. 3 shakes per dag en niet eens fruit of sla erbij. Ze heeft het 6 weken gedaan en moet nu opbouwen met af en toe een tomaat of reep erbij. Poehh zou ik niet kunnen hoor. Ze woog 81 nogwat en nu 60. Ze is denk ik net als ik iets van 1,62 m. Moet wel zeggen dat ze mij weer inspireerde om vandaag streng te doen hihi. Heb afgesproken dat een paar keer langs mijn werkplek loopt, is goed voor mijn lijnen wahaha....

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Elsie.. Heb je " trek" of lekker honger?;) Anders een kop thee en een appel eten! Merk je dat je bord er nu anders uit ziet nu je een weegschaal hebt? Meer groenten en minder aardappels? En ik zeg altijd, als je " honger" hebt verbrand je je reserves & val je dus af!

Wendy.. Betreft trouwen, ja het zegt mij niets dus je hebt aan mijn mening niet zo veel haha.. cambridge moet goed werken i.d. Volgens mij is het opbouwen erg lastig en ook om je eetpatroon goed te houden.

Melanie.. De taart is direct de vriezer in gegaan gisteravond. Snijd hem wel een keer aan als we visite krijgen of neem hem mee naar een vriendinnetje :D.. Maar de combinatie bramen en kruidkoek is vast lekker!;) Weegschaal lief?

Femke.. Een humax is een decoder waarmee je ook kunt opnemen. Dus ook films op film 1, tv programma's etc. Soort van digitale recorder. Hoe vond je mams het op Myrthe de fles te geven?

Zustertje.. Lekker gewerkt? Nina al lekker aan de hapjes..

Na het eten lekker wezen wandelen in het bos, daarna Esmee gewassen en gestreken en naar bed gebracht..;)

Vanavond lekker hardgelopen, 30 minuten en 4,9 km gelopen.

Net gedouched en alvast broodjes voor morgen gesmeerd.. Nu nog even lekker internetten. Wil me wat meer verdiepen in het bakken van taart en vullingen. Net al een mooie mixer besteld.

Ga dus morgenmiddag taart bakken.:D

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi dames, ik sluit me bij jullie aan,
    Ik MOET echt weer afvallen:)
    dus ik doe graag weer mee. De mannetjes zijn inmiddels thuis en ik weeg nu 75 kilo zag ik. Ik wil graag richting de 70 (ben ik 1.68) en liefst minder maar ik denk dat nooit te gaan halen. Wie weet!
    Maar ik snoep teveel, ik drink te weinig water. Bewegen gaat wel goed, elke avond anderhalf uur wandelen met de kinderen. Ik baal nu echt van mijn buik en volgens mij weeg ik steeds meer. Het is door stress-eten vanwege de gezondheid van de jongste, die nog geopereerd moet worden en slechte longen heeft.
    Voor de zwangerschap woog ik 70,3. dat had ik al lang niet meer gewogen en daarna dus zwanger geworden.
    Ik hoop dat ik de motivatie hier bij jullie kan vinden.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavesmee idd meer groente op mijn bord! het is meer lekkere trek, dus houd me in! neem zo denk ik nog een kop thee.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hey,

Sorry ik ben erg druk deze dagen dus reageren zit er niet echt in.
    Weegschaal is hier stabiel.

10. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ mamavEsmee: Weegschaal ga ik morgenvroeg weer op. Maar ik voel me echt dik... weet niet of dat door de BBQ van gisteren komt (wie weet). We zullen zien morgen, maar denk niet dat er veel af is.

@ Ons kleintje: Welkom terug en succes met afvallen!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    zo he he ik zit.
    Vanmiddag een stuk muur geschilderd terwijl Ferry een koof om de waterafvoer van boven naar beneden af heeft getimmerd.
    Levi en Elin hebben het prima gedaan op het kdv.Levi was 5 min. verdrietig maar daarna heeft hij het erg leuk gehad. Heeft bij de coole kikkers (3+) gekeken en vondt dat erg leuk.Heeft daar zelfs geslapen. elin heeft zich keurig gedragen en prima vermaakt :)

Butterfly, zou best de waterpokken kunnen zijn hoor.Mocht ze ze krijgen, een tip. zo'n pot groene zeep ( heet tegenwoordig bij de ah milde zeep ofzo ) 2x aangestipt bij Levi en ze waren ingedroogd
    Kost ook maar 84 ct ipv 8.40 ;)

Ons kleintje.Kom je weer een poging doen ? :) Succes
    Super dat je mannetjes inmiddels thuis zijn !

12. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MvE: Mijn moeder vond het geweldig om Myrthe de fles te geven, het gaat gelukkig ook weer goed, ze heeft zelfs bij mij uit de fles gedronken:D

Myrthe heeft weer heel erg krampjes gehad, arme kind. Vind het zo zielig voor haar en ik wordt zo moe van het huilen... Gelukkig is mannetje nu thuis en die heeft haar even over genomen.

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    sorry meiden heb jullie verwaarloosd.
    We hebben heerlijk het weekend van het mooie weer genoten, beetje te want het eten ging er ook goed in. Was zondag 1,3 kilo aangekomen. Komt denk ik ook door te weinig drinken> Vandaag met volle moed weer begonnen.

Maar nu het volgende, mn man heeft vanmiddag zn enkel behoorlijk verzwikt, hij is door gelopen en vanavond kon hij niet meer, dus naar de hap gestuurd, flink gekneusde enkelbanden. De eigenwijs weigerde krukken en pijnstilling, zucht mannen, piepen omdat ze pijn hebben (nu ook wel logisch) maar te trots voor hulp.
    Dus ik ga daar maar morgen achter aan

14. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Hey meiden,

Kom vanavond weer even alles bijlezen!

@Mel: Wat leuk dat de jurk binnen is!! Ben zoooooo benieuwd :D

Vandaag weer lekker op de fiets naar het werk, gister ook gedaan, en dat was goed bevallen! :)
    Vanavond lekker op tijd naar bed, want ik ben hardstikke moe. Nog steeds niet helemaal bijgekomen van de lange dagen in Amsterdam. Gisteren ook weer om half 8 moeten beginnen, omdat wij nu ook aan het verbouwen zijn, dus dat was ook lekker op tijd.

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Melanie.. Spannend!!!!:p

Kaatje..Klinkt alsof jullie al lekker zijn opgeschoten, fijn dat de kids het goed doen op het kdv..

Onskleintje.. Welkom terug!;) Fijn dat je kleintjes lekker thuis zijn!

Ikke.. wel doorzetten he?!

Kim.. goed voornemen om vroeg te gaan slapen. Werkse vandaag!!

Femke.. Heb je ook dat je haar af en toe hoort huilen, terwijl ze het niet doen? Ik dacht soms dat ik gek werd haha..:) Fijn dat Myrthe zich door je man ook laat troosten, Erwin kon er nog slechter tegen als ik.;)

De strenge dag van gisteren heeft zijn werk gedaan, vanmorgen -900 gram. 71.6 :)

Menu vandaag:

O: 2 boterhammen met een plak kalkoenfilet en koffie
    T: appel
    L: 3 broodjes met mager beleg.
    T: fruit
    A: tortelini met rode saus en roergebakken: courgette, wortel, ui, champignons en paprika.

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

gisteravond nog een kop thee genomen en 2 dropjes:) vandaag geen drop!

vanmorgen komt er hier een vriendin en vanmiddag ga ik naar een andere vriendin samen met sam!

menu:
    O: 2 vitaluontbijtcrackers met appelstroop glas water kopje thee.
    T: kopje thee flesje water sinaasappel.
    L: 2 boterhammen met 1 gekookt ei plakje ham&komkommer restje groentesoep glas melk.
    T: kopje thee flesje water 2 kiwi's.
    A: aardappels sperziebonen tartaartje.
    T: kopje thee snack a jack.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Sorry meiden hier erg druk, vandaag vrij maar heb een heleboel in huis en aan school te doen. Hoop vanavond even bij te kunnen lezen!

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

Hier een super lekkere nacht gehad Nina heeft doorgeslapen! De weegschaal was lief maar niet heel veel eraf 1 ons dat heeft denk ik ook wel te maken met de zoute soep ;)
    Vandaag een rustige dag al krijgen we wel een aantal mensen over de vloer mijn zusje komt rond de middag en gaat rond 4 uur werken en mijn ouders en broertje komen denk ik rond een uur of 5 en die komen gezellig eten.
    Zit te denken aan andijvie stamppot maar zou je daar vis bij kunnen doen? Niet er door heen hoor.

@Kaatje Gaaf hoor alles lekker veranderen! Wat voor kleur laminaat hebben jullie? Borstvoeding gaat echt goed volgens mij?

@Butterfly Hoe is het met Esmee? Wel slim dat je 2 dagen voor school houdt en niet meer moet ook nog wat ontspanning over blijven... Moet je veel werken deze week?

@Melanie En was de weegschaal lief? Vandaag lekker vrij of niet?

@Ons Kleintje Welkom terug! Kom je ook je menu's droppen ?

@MamaVEsmee Super lieve weegschaal! Slaapt Esmee nog bijna elke middag? Mijn vriendin haar dochtertje is net 4 en die gaat naar de kleuterschool maar eigenlijk zou ze elke dag nog moeten slapen best moeilijk gelukkig heeft ze woensdag middag en vrijdag een hele dag vrij. Mensen denken dat ze haar dochtertje voor haar eigen gemak naar bed doet maar ze heeft het echt nodig.

@Elsie Was jou weegschaal lief? Verslaafd aan dropjes haha hele fijne dag!

@Kimmetje Werkse vandaag wordt de winkel mooi?

@Vica tot snel! Gaat het goed calorieën tellen?

Heeft iemand al eens pompoen uit de oven gemaakt? Lijkt mij erg lekker..

19. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ikke: beterschap voor je man.

@Kim: Fiets ze! Lekker en gezond.

@MvE: ’s nachts gebeurd me dat nog wel eens idd. Super netjes die schaal.

@Zustertje: Ik vind dat het wel kan, vis bij andijvie, maar het is geen gebruikelijke combi. Ik doe daar vaak duitse biefstuk of tartaar bij.

@Hier: Myrthe weer lekker doorgeslapen tot 5.15. Nu ligt ze ook nog te slapen, al is ze zich wel aan het roeren. Weegschaal nog niet lief, terwijl ik gister netjes opgelet heb. Mmh, komt morgen dan wel weer.

Menuutje vandaag:
    O: Kwark met muesli
    T: -
    L: 3 BB met ham, paturain light en halvajam
    T: Appel
    A: Kipkrokant schnitzel uit de oven met krieltjes en groente
    T: Ontbijtkoek

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    Wij zijn net beneden.Elin kwam rond 04.15 ( had om 19.30 ofzo laatste voeding ) en toen om 08.15 samen met Levi
    Weegschaal stond 77.1. duurt dus nog wel even voor ik weer op de 72 sta :(

Femke,sneu he die krampjes. Gelukkig gaat het weer over. Elin is er nu zo goed als vanaf

Ikke, lijkt me toch wel verstandig dat hij pijnstilling neemt en krukken aangezien hij zijn enkel moet ontzien

Zustertje, grijs eiken
    http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/820/820636.gif
    Vis bij andijvie klinkt niet zo lekker. Wij hebben het gister ook op maar ik roer er gebakken spekjes doorheen

Deel Deze Pagina