10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Femke ik was jou helemaal vergeten :) Goede nacht gehad?

@kaatje Mooie vloer! Ik hou zo van veranderen maar ja mijn man heeft in februari alles nog geschilderd zal hem het niet aandoen haha.

Ik ga denk ik maar andijvie stamppot maken met spekjes maar wilde eens iets anders haha Even kijken hoe en wat...

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@zustertje weegschaal was lief hoor, ben blij dat er nu weer wat af gaat. vandaag geen dropjes hoor haha!

3. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Goedemorgen meiden,

@ Femke: Fijn dat Myrthe weer beter uit de fles drinkt. Kan me voorstellen dat het huilen erg vermoeiend (en misschien ook wel frustrerend) is. Fijn dat Myrthe zo lekker geslapen heeft. Balen van de weegschaal!

@ Ikke: Fijn dat je zo genoten hebt. Jammer van de weegschaal! Weer goed je best doen meid! Dan zijn ze er zo weer af!

@ Kim: Nu al aan het verbouwen in de winkel? Dat is snel! Ik ben ook benieuwd naar mijn jurk. Maar denk dat ik nog maar even wacht met passen. Ben nu 7 kg zwaarder dan toen ik m kocht. Ben bang dat ik er niet in pas!

@ MamavEsmee: Superweegschaal! Ik wil er ook zo 1!

@ Zustertje: Vandaag lekker vrij inderdaad. Weegschaal was niet lief. Maar dat had ik eigenlijk wel verwacht. Deze week maar een halve kilo eraf. Zaterdagochtend was ik een kilo lichter dan nu!:( Beter niet kunnen BBQen! Gezellig dagje heb je. Wat betreft je avondeten. Ik zou er geen vis bij doen (maar ik ben ook niet echt een viseter)

@ Kaatje: mooie vloer! :D

Hier vannacht lekker geslapen maar verkeerd gelegen. Nu last van mijn rug. Zal ik de loop van de dag wel beter worden. Mijn enkel voelt in ieder geval een stuk beter dan gisteren. Dus vanavond gaan we in ieder geval weer lopen! Ben benieuwd of de knie van mijn zus ook weer goed genoeg is, anders vraag ik Roland wel mee!

De weegschaal was niet lief. Dat had ik al wel gevoeld. Maar een halve kilo eraf deze week. Zaterdag had ik ook gewogen en toen was ik een kilo lichter dan nu. Ik baal ervan. Zeker nu mijn jurk binnen is. Ik wil gaan passen maar dan wil ik eerst nog wat afvallen. Als ik ga passen en hij kan niet meer dicht schiet ik helemaal in een dip.

Vandaag weinig plannen. Was doen, beetje poetsen en even een cadeautje kopen…

Mijn menu:
    O: 2 plakjes ontbijtkoek minder suiker
    1 beker optimel drink

T: niks

L: 3 meergranenboterhammen met;
    25 gram filet americain
    1 beker optimel drink
    1 peer

T: 1 appel

A: 150 gram zilvervliesrijst
    200 gram wokgroenten
    75 gram kipfilet
    Beetje woksaus

Liefs

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey dames.

Gisteravond lekker veel voor school kunnen doen :).
    Eenmaal klaar werd Esmee wakker. Zo zielig dat ze zich niet lekker voelt. Heb vanmorgen dan ook de huisarts gebeld. Om 10.00 konden we wel even komen. Esmee blijkt de mond,voet en hand ziekte te hebben. Daar heb ik nog nooit van gehoord.
    Mondje is helemaal rood dus eten en drinken gaat moeizaam. Het is besmettelijk en dat verklaart mijn sufheid van de laatste weken ook. Dat is een van de symptomen namelijk. Van alles moest ik dus regelen. Had slaapdienst, maar dat wil ik niet. Dus een collega gebeld die late dienst heeft en die nam na moeite mijn slaapdienst. Ik werk vandaag van 16.00 tot 22.00 en donderdag extra voor haar. Zo pak ik wel weer de uurtjes. Moest wel oppas regelen voor vandaag en donderdag, dus vandaag komt schoonmams en donderdag mijn moeder.

Voor de kinderen en manlief worteltjes en aardappels gekookt. Ik heb een een kookdienst dus eet op het werk. Is altijd wel gezond :). Zo nog even was vouwen, de rest is al redelijk aan de kant. Badkamer en toiletten zijn weer schoon, prullenbakken geleegd.

@Mamavesmee, sux6 met bakken. Ik heb een recept voor een speculaasvlaai liggen, die ga ik het weekeinde denk ik maar maken. Het wordt slecht weer en dan vind ik het leuk met Esmee te bakken.

@Zustertje, hier vandaag een late dienst en donderdag, verder vrij. Nou, vrijdag naar school maar dat zie ik niet als werk.

@Kaatje, mooie vloer.

Ik ga snel wat doen, Esmee is wakker aan het worden.
    Ben bang dat ik niets meer kan doen als ze uit bed is.
    Dus snel de laatste dingen doen en werken.

Oh, de weegschaal.... - 300 gram in 1 dag :). Gaat weer goed.

O: 2 boterhammen met pathe, water.
    T: appel, halve banaan, water.
    L: 4 kleine plakjes brood met 1/2 plakje kaas, laagje pathe en 1x kalkoensalami, kopje soep.
    T: ontbijtkoek, thee.
    A: ???
    T: crackertje met kaas en komkommer.

5. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Butterfly: Arme esmee... Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Maar is er iets aan te doen (medicatie ofzo...) of moet het vanzelf overgaan? Heel veel beterschap in ieder geval. Fijn dat je uiteindelijk je dienst hebt kunnen ruilen.

6. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kaatje: Heel zielig die krampjes... Na 3 maanden wordt het beter zeggen ze. Elin slaapt ook al lang door, heerlijk is dat zeg.

@zustertje: Nacht was OK, Myrthe is weer een beetje aan het regelen, dus is een beetje hangerig en huilerig en wil veel drinken.

@Melanie: Dat zou idd heel naar zijn, dat je in de winkel staat en de jurk wil niet meer dicht. Woog je veel minder toen je hem kocht?
    Het huilen van Myrthe is idd ook frusterend, af en toe wil ik haar wel achter het behang plakken. Maar dan denk ik: ach meisje toch, zij kan er ook niets aan doen.

@Butterfly: Och Esmee... Heb idd ook nog nooit van die ziekte gehoord. Beterschap voor haar en hopen dat Maureen het niet krijgt.

@Hier: Ben boos op mezelf... Ik ben toen Myrthe 2,5 week was begonnen met kolven en dat ging als een trein. Maar nu ineens (sinds zondag) wil het voor geen meter meer. Normaal kolfde ik makkelijk 150 cc of meer en nu misschien 50... Baal er enorm van, want over 3 weken moet ik weer werken en dan moet het natuurlijk wel lukken. Ben nu begonnen met extra kolven en probeer er rustig voor te gaan zitten en aan Myrthe denken, maar het lijkt nog niet echt te werken.:(

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@butterfly arme esmee!!

@femke wat balen zeg! hoop dat het goed komt.

8. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Femke: Vervelend dat het met kolven niet wil lukken. Hopelijk gaat dat snel toch weer beter. Zou jammer zijn als je daarom zou moeten stoppen met de borstvoeding als je weer moet gaan werken. Ik ben nu 7 kg zwaarder dan toen ik mijn jurk kocht... Hij zat toen perfect. Op zich niet erg als ik iets zou aankomen of afvallen maar 7 kg vind ik te veel. Wil er eerst een kilo of 5 af hebben voor ik ga passen. Zit te denken om vast voor volgende maand een afspraak te maken. Dan heb ik een deadline dat die 5 kg eraf MOET...

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Butterfly Ik heb er weleens van gehoord (bij mijn opleiding) maar ken het voor de rest ook niet... Hebben meer kindjes het op het kdv het niet? Kunnen jullie het ook krijgen?

@Melanie Dan heb je wel een reden om die kilo's kwijt te raken je kunt het!

@Femke Balen van het kolven... Misschien even om advies vragen bij de lactatiekundige hier op het forum? Hopelijk kun je snel meer kolven maar ik denk niet dat je naar de eerste week/weken moet kijken dan is je voeding nog niet afgestemd op je meisje en nu wel. Ik weet dat je na de eerste voeding 's ochtends het meeste kolf.

@kaatje Ben je weer aan het klussen?

@Elsie Fijn dat de weegschaal lief was! Leuke morgen en middag gehad?

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    zo de andere huiskamermuur, keuken en gang zijn gewit. Morgen moet de huiskamermuur nog een keer wit en dan kunnen we er daarna overheen sausen.Smoeder komt morgen helpen het plafond te witten.
    Elin ligt al lekker vanaf 12.00 uur in bed te slapen.

Zustertje, hier is 4 jaar geleden alles voor het laatste geschilderd dus dan zie je het toch wel weer opknappen.

Melanie, balen van je rug.gelukkig gaat het met je enkel beter

Butterfly, ahh de mond, voet en hand ziekte. heb er wel een keer van gehoord. Kan jij het verder niet doorgeven ?

Femke, die dipjes heb ik af en toe ook hoor. Ene keer met gemak 140cc, andere dag maar 50. Heb gelukkig een voorraadje in de vriezer dus als ik te weinig kolf kan ik het daarmee aanvullen

11. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik kan de ziekte ook doorgeven, maar ben zelf weer 'beter' in de zin van niet meer moe en weer meer energie.
    Esmee is nu aan het spelen, knapt wel weer wat op.
    Samen op de bank gezeten en toen heeft ze een hele boterham gegeten en een flesje melk met cacao poeder wilde ze wel drinken.
    Dus ze heeft wat gehad gelukkig.
    Ik heb contact gehad met de opvang of eventueel andere kinderen het ook hebben gehad. Het is ook mogelijk dat zij nu andere kinderen heeft besmet, dus ik heb de symptomen daar kenbaar gemaakt en zij houden het in de gaten. Ze kan het ook op de peuterspeelzaal hebben gekregen van een ander kindje.

@Melanie, ik snap dat je baalt van je jurk en de 7 kilo. Ik zou ook de afspraak volgende maand maken en nu zorgen dat die 5 kilo eraf gaat. Je hebt ook nog wel even he, het heeft geen haast. Ik paste mijn eerste jurk ook niet meer.... maar ik was zwanger.... :p. Jij toch niet ook??? hahaha flauw!!!

@Femke, ik snap ook dat jij baalt, ik had hetzelfde toen ik kolfte en ik werd gedwongen te gaan bijvoeden en ben uiteindelijk na strijd opgehouden met BV. Jij bent nu boos op jezelf, je moet over 3 weken werken dus je gaat stressen, was hier precies zo. Ik kan je wel vertellen dat als jij boos op jezelf blijft en er steeds aan zit te denken de BV nog sneller zal dalen.

Ik ben blij dat ik zo even moet werken.
    Poeh.... Maureen is jammerig, wil steeds aandacht en die geef ik niet steeds. Esmee heeft gogo's in de trommel gedaan en loopt ermee te schudden. Wat een herrie, net een waarschuwing gegeven. Als ze niet op houdt gooit mama de gogo's weg :p. De trommel heeft ze opgeruimd, en met de gogo's in een bakje speelt ze verder :). RUST......

Ik ga ene kopje koffie drinken, stukje koek eten en dan is schoonmams er ook wel.

Dag meiden, fijne middag en avond en alvast lekker eten :D.

12. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Oooohhh dames, ik kom even naar beneden strompelen. Helaas ben ook ik vannacht geveld door de buikgriep. Het is wel een heftige zeg.

Gisteren streng menu gehad en 80 min fietsen en vanochtend -800 gram. Moet nog veel meer af want sta nu 63.1 terwijl mijn laagste gewicht een paar weken geleden 62.2 was. Al moet ik zeggen dat buigriep ook wel goed is voor de lijn....

Zo, ik strompel snel weer terug....

13. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Wendy: Buikgriep is inderdaad goed voor de lijn. Maar niet de juiste manier natuurlijk! Beterschap meid!

@ Butterfly: Voor zover ik weet ben ik niet zwanger hoor. ;)

14. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Melanie: Ik zou idd de afspraak maken, dan heb je motivatie om die kilootjes er af te krijgen.

@Zustertje: Ik kolf normaal gesproken de voeding die we vervangen door de fles (meestal 's avonds) maar ben nu begonnen met 's ochtends extra kolven.

@Kaatje: OK, kan dus ook normaal zijn, dat stelt me een beetje gerust. Ben benieuwd hoe jullie woonkamer wordt.

@Butterfly: Van dat gevaar ben ik me heel bewust, daarom probeer ik er ontspannen bij te gaan zitten, niet te kijken naar de opbrengst, maar tot nu toe lukt dat niet echt. Myrthe aan de borst voeden gaat gelukkig wel heel goed.

@Wendy: Beterschap.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi!!

vandaag een leuke dag gehad! vanmorgen was er een vriendin hier en na sam zijn slaapje zijn we op visite gegaan bij een vriendin, erg gezellig. was tegen 18.00 thuis en gelijk eten gemaakt en lekker gegeten sam in bad en die ligt nu net lekker op bed die was wel moe!

volgens mij moeten we een nieuw topic! zitten al over de 5000 berichten heen!

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Kaatje.. Lekkere nacht dus! Fijn dat het sauzen lekker opschiet!;)

Zustertje.. vis bij andijvie zou ik niet zo snel doen. Vind er een ribkarbonaatje, tartaartje of runderrookworst altijd wel lekker bij! Nee, ik doe Esmee niet voor het gemak naar bed. Het zou veel makkelijker zijn als ik niet zo op de klok hoefde te leven.;) Maar Esmee heeft het echt nog nodig. Ze geeft zelf ook aan moe te zijn en als ze een aantal dagen s'middags niet naar bed is geweest dan is ze erg onrustig s'nachts, ze kan haar " prikkels' dan niet kwijt. Gezellige dag gehad?

Femke.. Ik vond kolven ook erg frustrerend, misschien de ochtendvoeding kolven en daarna Myrthe alsnog aan leggen? S'ochtends heb je namenlijk de meeste voeding. En is tevens goed voor je productie.:)

Melanie.. Mooi menu voor vandaag! Toch mooi, een halve kilo er af. Hij zit er in iedergeval niet bij.

Ikke.. Kan de enkel niet ingetaped worden?

Butterfly.. speculaasvlaai? Jummie, dat klinkt goed. Beterschap voor Esmee.. Arm meisje!

Wendy.. Beterschap.!

elsie.. Lekker bijgekletst met je vriendinnetjes.. Gezellig hoor!

Hier vanmiddag met Esmee lekker aan het bakken gegaan, ze vind het zo leuk om te helpen en vervolgens haar eigen koekjes etc te versieren.

Vanaf een uur of half 3 bezig geweest met bakken en bekleden van de taart.. Pffff wat een werk, al mag het resultaat er wel zijn!! ( tussendoor natuurlijk wel gegeten, Esmee naar bed en stofgezogen, gekookt)

Menu is iets aangepast..
    T: appel en een stukje appeltaart,:D
    L: 2 knackenbrodjes met appelstroop
    T: 1/2 appel en wat stukjes marsepein.
    A: tortelini en roergebakken groenten.

Net een schaaltje optimelkwark op ( die nieuwe met ananas en kokos.. niet heel geweldig)

Ga zo even de folders doorspitten op sintcadeautjes en straks lekker tv kijken met Erwin..

Tot morgen!!

Oja.. even taartje showen, gevuld met chocomouse en frambozenpudding.:D

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    MVE: mooie taart hoor! Krijg er trek van :p

Sorry meiden geen puf om terug te lezen, drukke dag gehad.
    Geen menu voor vandaag, heb gewoon gegeten waar ik zin in heb.
    Weegschaal is lief, staat op 79 :).

18. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ mamavEsmee: Wat een supermooie taart! :D

Hier net wezen hardlopen. Had het zwaar... en mijn enkel ook! :(

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavesmee wat een mooie taart!!! en idd lekker bij gekletst vandaag.

vanmiddag 1 koekje genomen, en nu vanavond inplaats van snack a jack een peer.

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Melanie.. Je enkel wel voldoende rust geven hoor! Dan maar een keer minder hardlopen! Het is verslavend he?!

Elsie.. Is het vol te houde zo?

Lovely.. Fijn dat de weegschaal lief blijft.:)

Deel Deze Pagina