Goedemorgen meiden, De meeste hebben zich gisteren goed vermaakt leuk! Wij ook maar niet met q-day maar gewoon met rommelen in huis en inpakken voor onze mini vakantie. Nu vandaag lekker relaxen en vanavond de laatste spullen klaar zetten en manlief stofzuigt het hele huis dan nog. Onze poezen blijven gewoon thuis (anders gaan ze altijd naar het pension maar daar is het heel druk deze week en dan zitten ze al die dagen in een klein hokje samen omdat ze niet bij de rest durven haha) Schoonzus komt elke dag om voor ze te zorgen dus dat is wel fijn. Donderdag en vrijdag komt de schilder weer en dan is alles af!! @Mamainspe balen joh dat je weer ongesteld geworden bent bij ons heeft het ook 2 jaar en 2 maanden geduurd maar probeer niet de moed op te geven hoor. (al mag je natuurlijk verdrietig zijn) Hopelijk mag het snel raak zijn voor jullie.
Goedemiddag dames.... Mamatijd, de meiden slapen en harrold is op de moutainbike weg. Ik ben vandaag ook aan het poetsen, maar doe soms niet anders hahaha. Vanmorgen de badkamer schoongemaakt, slaapkamers gestoft en gesopt, bedjes van de kinderen aan het verschonen, gestreken, was gevouwen, ben lekker bezig geweest. Ondertussen pak ik steeds de zolder mee. Alle kleren uitgezicht en er gaat veel weg. Vanavond dus de zakken naar de kledingbakken brengen voor goede doelen. Esmee eet al twee weken slecht, ze is ook nog steeds niet fit. Maar begin me over het weinig eten tot zorgen te maken hoor. Vandaag heeft ze op: O: 1 hapje brood, flesje thee ( vertikt uit de beker te drinken ook ) en een flesje limonade met lactulose. T: een hapje koekje niet gewend van haar. L: 1 hapje brood. Heb haar zowel vanmorgen als vanmiddag maar pap gegeven, dat eet ze wel. Ook avond eten eet ze niet, enkel twee hapjes. Haar beschuitje duwde ze uit mijn handen toen ik wilde helpen. Hoop op een fase, ga me niet meteen grote zorgen maken, maar ga nu wel even bijhouden wat ze precies eet en anders in de loop van de week toch de ha bellen. Drinken doet ze wel heel goed.
Pfff we gaan zo eten en daarna naar de oma van mijn man om afscheid te nemen ze gaat nu al hard achteruit en omdat wij morgen weg gaan weten we niet of ze donderdag nog in leven is. Zie er wel heel erg tegenop en Arnold ook. @Butterfly ik zou me er niet teveel zorgen over maken hoor zeker omdat ze goed drinkt. Vriendin der dochtertje is 3,5 jaar oud en die eet heel der leven al slecht maar groeit goed en is voor de rest gezond.
Zustertje, sterkte Butterfly, dat is idd niet veel.weet dat het zoontje van een kennis toen ook zo weinig at. Naar de dokter geweest en die zei dat ze in princiepe op die leeftijd maar 1 broodje/krentenbol per dag nodig hebben om op gewicht te blijven. Maar als het lang aanhoud zou ik er wel even mee naar de HA gaan. Lichaam ging protesteren dus heb ff pauze. ff Levi zijn kleding opnieuw op marktplaats zetten.komt het weer mooi boven aan de lijst
Zustertje jullie zijn dus ook lang bezig geweest om zwanger te worden. Waren jullie ook in het ziekenhuis of kwam de kleine spontaan? Hier dus niet aan de poets maar lekker lui in de tuin met een tijdschrift. Heerlijk! Butterfly kan me voortstappen dat je je wel zorgen maakt om je dochter .
Heey meiden Heb even snel gelezen.. @zustertje, sterkte, dat zijn geen leuke dingen Hier is het huis ook weer helemaal aan kant, heb gelijk ook even de box schoongemaakt. Celeno ligt even lekker te slapen, die was vannacht een keer wakker en vanmorgen al om 7.15, dus die was wel moe.
@Beschuitje januari 2010 hebben we besloten dat we april 2010 naar de HA zouden gaan als ik nog niet zwanger zou zijn. Toen ben ik ook gaan afvallen april 2010 nog niet zwanger en naar de HA mijn cyclus was altijd precies 33 dagen daar heeft hij even niks mee gedaan en mijn man zijn sperma is onderzocht was ook allemaal goed. Afgesproken dat we het nog 5 maanden zelf zouden doen (mochten wel door naar het Zhuis maar wilden we nog niet omdat het dan van onderzoek naar onderzoek ging en daar waren we nog niet aan toe) Na het gesprek met de HA ben ik nog 1 keer ongesteld geweest en toen was ik zwanger Geen goed gevoel over gehad al die tijd met 8 weken en 5 dagen begon het (oud)bloedverlies en toen was het voor mij al afgesloten volgende dag heeft de HA een echo gemaakt en zagen we een klein kindje met kloppend hartje en nog geloofde ik de arts niet (zei ook tegen hem wie weet draai je nu wel gewoon een filmpje af ik geloof je niet) Volgende dag om 11.30 ben ik ons kindje al verloren is heel snel gegaan en ik voelde me zo opgelucht omdat ik gewoon wist dat het niet goed was. Na precies 33 dagen werd ik weer ongesteld en weer 33 dagen later de dag dat we terug kwamen uit Frankrijk had ik een positieve test en dat voelde vanaf dag 1 GOED. Heel apart dat ik zwanger ben geworden dat cyclus want we hebben een tijd voor eisprong gemeenschap gehad en daarna niet meer tot positieve test ( zaten in een heel gehorige stacaraven je kon elkaar ongeveer verstaan door de muurtjes heen En ik ben nog een weekje terug gezet ook wat eigenlijk al helemaal niet kan maar het is echt zo. En nu hopen we deze maand gewoon al papa en mama te worden als alles goed mag gaan (en het is nog steeds onwerkelijk!) Hopelijk ben jij ook snel zwanger! Geef de moed niet op hoor! @All nee afscheid nemen is zeker niet leuk en ik heb dit ook nog nooit meegemaakt gelukkig. Gaan over een uurtje die kant op.
Bah zustertje, heel veel sterkte! Mama-in-spe, ontzettend balen zeg! Ik snap best dan je dan even grijpt naar iets lekkers! Ik lees over lekker bbq's en gezellige familie dagen. Wat leuk! Wij hebben ook de vrijmarkt opgezocht en zijn met 3 puzzels, een dvd van Pieter Post en een driewieler thuis gekomen. Mijn zoon kon zijn lol niet op! Uiteraard gezondigd met een oranje tompouce.. Ben benieuwd wat ik weeg na deze menstruatie (de 1e na de bevalling) ik voel me namelijk behoorlijk uitgezet! Nu een hardloop schema van internet plukken, hopelijk vind ik snel tijd om er aan te beginnen. Fijne zondag allemaal!!
Zustertje bedankt voor je open hartige verhaal! Ik heb een zus waarbij het drie jaar duurde voor ze zwanger werd, soms ben ik best bang dat mij dit ook gaat gebeuren. Ik heb wat dat betreft geen goed voorbeeld gehad. Ben op dit moment nog niet heel erg bezig met de volgende stap maar ik denk dat als wij eind 2011 nog niet zwanger zijn toch wel er overna gaan denken. Ik word immers 33, dan gaat de leeftijd ook mee spelen hè ? Ik vind het wel super voor jou dat uiteindelijk de mmm niet nodig was. Nu nog maar kort en dan ben je mamma! Ben jij toen trouwens veel afgevallen ? Denk je dat dat ook van invloed was? Veel sterkte vanmiddag trouwens x
Beschuitje, kan me voorstellen dat je af en toe bang bent dat het niet vanzelf lukt. Ben zelf ook 3 jaar bezig geweest dus weet hoe het is. Je zit nu in ronde 10 maar wel met een mooie cyclus, als het goed is heb je dan ook gewoon een goede eisprong.Ik had deze niet en werd dus gewoon het eerste jaar niet ongesteld ( daarna doorverwezen naar de gyn ) Huisartsen doen voor die tijd helaas ook niet aan doorsturen,maar zou over 2 of 3 maanden toch naar de HA gaan .Voor hetzelfde geld is er iets wat er heel makkelijk op te lossen is, of juist iets wat meer tijd nodig heeft en dan zijn het straks allemaal extra maanden die je dan wacht
Bij Celeno zijn me na ongeveer 10 maanden ook naar de ha gegaan en doorverwezen naar het zh. Ik had ook geen regelmatige cyclus en werd soms rustig pas na 2 maanden of langer ongesteld. Bleek dat ik PCO had en zou niet spontaan zwanger raken. We belanden net in de mmm, onderzoeken en een hele hoop gedoe en zouden net aan de hormonen beginnen en toen was ik ineens toch spontaan zwanger!
@Beschuitje Ik ben nog maar 24 jaar dat scheelt veel met jou. Ik zou na een jaartje proberen gewoon de stap nemen en naar de HA gaan. Soms zijn het kleine dingen die een zwangerschap tegen houdt. Of mijn afvallen erbij geholpen heeft geen idee want mijn cyclus is altijd 33 dagen ook na de 28 kilo die ik afgevallen was. Maar het is wel gezonder om met minder kilo's zwanger te worden. Wij zijn ook heel blij dat de mmm niet nodig was als ik al die verhalen hier lees dat lijkt me zo ontzettend zwaar heb echt respect voor iedereen die dat mee moet maken. Hopelijk mag het bij jullie ook goed komen! Knuffel! Net afscheid wezen nemen was wel even zwaar maar ben blij dat we geweest zijn kunnen we achteraf nooit zeggen van waren we maar eerder langs gegaan. Hopelijk mag ze nog een poosje in ons midden blijven maar ze heeft ook parkison en last van suiker dus vergt allemaal veel van haar lichaam.
Ohhh zustertje jij bent inderdaad piep jong hi hi tja ik ga in de zomervakantie als we lekker ontspannen zijn denk ik wel eens met beschuiten man praten wat onze plannen zijn. Zelf wil ik er in ieder geval geen stress van proberen te krijgen en maken. Eerst deze maand nog maar even afwachten
Hallo dames, Ik ga zo maar eens even teruglezen. Vandaag drukke dag gehad. We zijn even naar het graf geweest van mijn schoonvader, daarna kinderboerderij en daarna pannenkoekenhuis. Toen we thuis kwamen nog even een uurtje gelegen. Mijn lichaam (schouder/rug) kan echt weinig hebben joh. Gisteren in mijn eentje de kinderwagen naar zolder gesjouwd en vandaag 3 etages gestofzuigd en ik moet gelijk alweer aan de ibuprofen....dat hoort toch niet voor iemand van mijn leeftijd...ppfff.
Patriesja, ik had idd ook PCO. Fijn dat het bij jou wel spontaan raak was voor je de hele MMM in ging !
Komt er op neer dat geen eisprong hebt. Je hebt wel allemaal kleine eicellen,maar die groeien dus niet uit tot een goed ei. Zonder ei geen eisprong, en dus geeen zwangerschap.
@Mama in spe: Wat ontzettend balen zeg. Weet precies hoe jullie je moeten voelen. Wij zijn in ronde 12 (in tussentijd vroege miskraam gehad). Met Patrick heeft het ook ruim 1,5 jaar geduurd voordat we zwanger waren. Zouden de maand na de positieve test een afspraak maken bij de ha, maar dat was gelukkig niet nodig. @Femke11: Niet echt een afvalmethode om te volgen, maar gewoon minder gaan snoepen en meer bewegen. Hopen dat dat het gewenste resultaat opleverd . We zijn ook bezig voor een 2e, dus wil wel 'gezond' afvallen, zonder shakes o.i.d. @Lovely83: Niet echt aardig van je vriendin om zich zo af te melden voor je verjaardag. Je kunt toch het toch gewoon aangeven als je wat minder of geen contact meer wilt? Mijn man (toen vriend) kon niet overweg met de vriend van één van mijn betere vriendinnen. Is niet echt leuk als je niet samen kunt afspreken. Af en toe hebben we nog contact, maar vinden het beiden prima zo. @Zustertje: Lekker er even tussen uit. Waar gaan jullie heen? @Hier: Vandaag dus begonnen met 'afvallen', dus eerst een lange wandeling gemaakt vanmorgen met man, kind en honden (zijn om 9.30 weggegaan en waren 12.00 thuis). H. en P. hebben nog een ijsje gegeten en ik aan de thee . Verder goed gezond gedaan, dus dag 1 is top! Vanmiddag met schoonzus afspraak gemaakt om morgenavond te gaan lopen, dus dag 2 ziet er ook weer top uit!