10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussion in 'Algemene clubs' started by zustertje, Apr 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemiddag meiden!

Wat een heerlijk weer! Ik zit heerlijk in de tuin onder de parasol met een grote kan water en de laptop (manlief is volgens mij de afwas aan het doen ik hoor niks hoor:p:D)
    Vanmorgen lekker gewerkt maar wel druk want ze waren een aantal clienten vergeten in te plannen werd dus geregeld gebeld maar goed alles is opgelost.
    Het was trouwens mijn laatste weekendje werken!!! Morgen vrij en dan nog 4 dagdienstjes en dan VAKANTIE ;)
    Kan echt niet wachten tot het zo ver is heerlijk!

@Lovely Wat een verhaal zou ook zeker aangifte doen!
    @Femke Leuk een nieuwe auto! Past je kinderwagen er ook in?
    @Beschuitje Jammer van de nasi, geniet van je vrije dag
    @Melanie hoe is het met jou?? Al wat beter?? Je bent zo stil...
    @Mamavesmee wat een gedoe ook altijd in de familie, lijkt me echt super vervelend heeft Erwin wel een leuke familie?
    @Butterfly Haha dat is geen chocolade meer voor Esmee ;) Geniet van je dag!
    @Uk Ja bijna verlof lekker hoor! Heb je het echt zo druk met een baby? Ik kan me dat echt niet voorstellen maar dat zal ik dan vanzelf wel merken over een aantal weken :D
    @Elena Spreek je kleine man maar eens even flink toe dat hij uit moet slapen :p Ik slaap nooit uit dus dat scheelt.
    @Kaatje Geniet van al het lekkere eten vandaag!
    @Patriesja Fijne dag en geitenboerderij is LEUK zeker al die jonge beestjes.
    @Wendy nog leuke plannen voor vandaag?

Volgens mij heb ik iedereen gehad maar is wel uit mijn hoofd excuus als ik iemand vergeten ben.

Straks komen mijn broer en schoonzus nog even wat drinken (lekker in de tuin)
    Voor de rest lekker niks doen en relaxen.
    Haha komt mijn man net de tuin in zegt hij wat denk je ik blijf lekker zitten en laat Arnold maar de afwas doen :D
    Nu hebben we een relatie probleem haha (gekkigheid hoor)
    Hij gaat nu lekker meloen voor me slachten.

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Uhm, ja, weet je... Ik had me compleet ingelezen over de zwangerschap, wat ik kon verwachten van de bevalling etc. En toen lag Mini op mn buik en schrok ik enorm. Besefte me dat ik echt helemaal niks wist van kinderen! hahaha... domme muts die ik ben. Was dat stukje voorbereiding vergeten ;)
    Maar het komt vanzelf wel!
    Maar, ja: ik vind het vrij druk. Hoewel Mini ook wel zn slaapmomentjes heeft, maar wanneer hij niet slaapt, loop ik constant naar hem toe om een speeltje te geven, of een speentje, luier verschonen, fles maken, fles geven, of even om te draaien op zn buik, dan weer op zn rug, mobile aan, knuffeldoekje teruggeven als hij het heeft weggegooid, luier verschonen, weer een fles... En als hij slaapt, dan ga ik uitgeput op de bank zitten.
    Huishouden, wat is dat? Pffffttt...
    Zal er ook deels wel mee te maken hebben dat ik nog lang niet weer de oude ben (?)

Geniet in de tuin van het zonnetje!

3. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    @Zustertje; Ik slaap ook niet uit maar 7 uur in plaats van 6 uur is toch net iets fijner ;)

@Rest; Zwaai! Ben druk bezig in het huis en aan het genieten van het weer. Tot vanmiddag of vanavond!

4. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Hier is de zon weg, helemaal niet lekker, bewolkt....vind het fristjes ben maar een vest aan gaan trekken...
    Zustertje geniet er maar lekker van als ie bij jou nog schijnt ;)

5. patriesja

patriesja Fanatiek lid

Jul 26, 2007
    2,183
    0
    36
    @zustertje, het is idd heerlijk, het is hier gewoon echt warm!
    Ja idd er waren heel veel jonge geitjes :)
    Geniet van het weer! en heerlijk hoor bijna vakantie!

@uk, komt helemaal goed hoor meis, in het begin is het altijd erg druk met een kleine baby en vooral als het je eerste is, wordt vanzelf makkelijker ;)

@elena, dat berichtje was denk ik voor mij ;) ja 6 of 7 uur is een enorm verschil en dan is die van mij ook wel eens pas 8 uur of na 8en wakker :) en het scheelt dat hij vaak zelf gaat spelen, dus dan kunnen wij ook lekker nog even blijven liggen hihi :D

@beschuitje, bij jou geen zon meer, hier nog volop, het is gewoon echt warm!! Maar het wordt deze week erg mooi weer! :D

Zo wij zijn weer terug van de geitenboerderij, het was gezellig :) wel erg druk, maar ja dat kan je verwachten met dit weer!

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Uk, meis, je gaat bijna verhuizen joh, ik hen niet raar van je huisje opgekeken hoor. Het is bijna zover, dus kan me voorstellen dat je er ook helemaal geen zin meer in hebt. Weet je, toen ik net bevallen was van Esmee was ik precies zoals je jezelf nu beschrijft. Dat wanneer hij slaapt, je uitgeput bent en anders steeds kijkt. Nu met Maureen erbij merk ik dat ik heel anders ben. Ik leg haar vaak even in de box of in de maxicosie, laat haar ook wel huilen, kijk ook niet steeds meer bij haar en laat haar lekker haar gang gaan. Vaste tijden voor voeding en luiers..... en besef nu ook pas dat je niet steeds hoeft te kijken, of speelgoed hoeft te geven. Maureen is heel makkelijk. Maar dat komt denk ik ook omdat wij gewoon nu niet steeds de aandacht voor alleen Maureen hebben, maar ook Esmee erbij hebben. Maureen moet dus ook wachten en dat accepteert ze ook. Bij Esmee stond ik bij elke huil naast haar... gevolg: ze wilde eruit!!!! En dat deden wij. Wij deden alles wat ze wilde, daar hadden we ook tijd voor. Dat ze nu soms iets lastig is, is ook onze eigen schuld. We gaven toen al teveel toe denk ik ;). Dat besef ik me nu pas hahaha. Meis, het is je eerste, je bent nog herstellende, geef jezelf daar de tijd voor. Komt goed, echt waar!!!\

@Lovely, wow, heftig zeg. Inderdaad aangifte gaan doen hoor.

Hier een drukke dag gehad, niet de ochtend genomen voor mezelf, we zijn lekker te wandelen gegaan. De doe dingen doe ik vanavond wel.
    Langs schoonmams geweest. Heb de dagboekjes van de meiden wel weer bijgewerkt. Veel was gedaan, dus lekker veel weer schoon :).
    Harrold is nu met Esmee even weg dus even gezogen en gedweild boven. Vanavond ga ik ook heerlijk in bad :D, verlang er nu al na.
    Maar eerst koken, Maureen in bad, en Esmee douchen.... dat laatste doet Harrold :p. Als Esmee dan klaar is, is Maureen ook klaar en overhandig ik hem de kids en vertrek ik naar boven :D:p !!!

7. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemiddag (bijna avond alweer!),

@Lovely; Heftig zeg! Wat een gekken lopen er toch op deze wereld :x Zeker aangifte doen hoor!
    @Butterfly; Lekker druk dagje achter de rug dus. Lekker hoor in bad, geniet er maar van!
    @Patriesja; Leuk, de geitenboerderij :) Wij hebben er hier ook een vlak bij, binnenkort maar eens heen - ben benieuwd wat Damian er van vindt.
    @Beschuitje; Hier is de zon inmiddels ook aan het verdwijnen :(
    @Uk; Ik weet helemaal hoe je je voelt met een kleine en alles daar omheen! Ik probeer soms even lekker met Damian samen een middagdutje te doen, even bijtanken. Ik heb dan geen mega zware bevalling gehad maar heb wel een ziekte (chronische bloedarmoede) waardoor ik echt mijn rust moet pakken. Vind dat vaak toch heel moeilijk, kan Damian niet zo goed loslaten. Ben onbewust toch altijd met hem bezig waardoor ik weinig echt compleet kan ontspannen. Verder ben ik nogal panisch wat betreft het huishouden - het moet echt helemaal tiptop zijn. Toen Damian pas geboren was deed ik het huishouden met hem in de draagdoek want wou alles gedaan hebben maar wou mijn kindje niet alleen laten :) (hoezo alleen laten in dezelfde kamer ?!) Nu hij wat ouder wordt, wordt het wel makkelijker merk ik. Hij zit nu gefascineerd in zijn stoeltje toe te kijken hoe mama strijkt of de was/afwas doet. En hij gaat zelf nu ook meer spelen. Damian kan al een poos draaien en doen dus hij pakt zelf zijn speelgoed in de box - erg fijn want hoef nu niet de hele tijd meer heen en weer te lopen. Flesjes worden ook steeds minder dus wat dat betreft vindt ik het nu toch wat makkelijker dan in het begin. Ik hoop voor je dat jij je binnenkort ook weer lekker gaat voelen en dat het voor jou ook wat makkelijker word! Ik zal vanavond even het recept voor je vertalen en dan posten!
    @Zustertje; Het was lekker weer voor de tuin he :D (of balkon zoals hier ;))

Kom later terug - Damian wordt wakker!

8. zustertje

@UK ik ben echt heel benieuwd hoe ik het allemaal ga ervaren of uiterlijk 8 weken laat ik het je weten :p
    Ervaring heb ik wel heel veel met kinderen maar goed dat zegt ook niet alles.

@Butterfly Geniet van je welverdiende bad!

@Beschuitje de zon is hier nu ook weg maar heb er toch nog vrij lang van kunnen genieten.

@Patriesja Ja het was zeker warm en super dat jullie zo genoten hebben!

Mijn broer en schoonzus zijn net weg was gezellig. Ik heb vanmiddag nog even 3kwartier liggen slapen op de bank was zo gaar voel me nu weer helemaal super hopelijk slaap ik vannacht ook vrij goed maar is weer afwachten.

9. patriesja

patriesja Fanatiek lid

Jul 26, 2007
    2,183
    0
    36
    @elena, Celeno vindt de geiten leuk, maar hoeft niet uitgebreid te aaien ;)

@zustertje, fijn dat het gezellig was en heerlijk even slapen, ik kan nu ook zo s middags slapen, komt alleen niet zo vaak voor, aangezien Celeno ook bijna nooit meer slaapt.

10. patriesja

patriesja Fanatiek lid

Jul 26, 2007
    2,183
    0
    36
    @elena, maar jij woont ook vlakbij Amsterdam toch? dan is deze ook niet zo ver in het amsterdamse bos.

11. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

Jul 21, 2010
    2,055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zustertje: De kinderwagen past er wel in, maar dat is niet nodig, aangezien we ook nog een grote auto hebben. Degene die die dag voor het kindje zorgt heeft dan de grote auto, de ander de nieuwe kleine.
    Zo te lezen heb jij een heerlijke zondag gehad.

@Uk: Ik denk daar soms nu al over na, hoe dat straks allemaal moet... Kan me goed voorstellen dat je druk bent.

@Hier: Even naar het tuincentrum geweest, maar niet gevonden wat ik zocht... Vrienden waren ook niet bij hun nieuwe huis. Zometeen maar eens gaan koken.

12. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    @Patriesja; Die bedoelde ik ook :p Das helemaal niet zo ver van hier; hooguit 10 minuten met de auto.

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Zustertje.. Lief dat je mannetje je lekker laat luieren en hij zelf het huishouden doet. Maar jij had natuurlijk al gewerkt he?!;) Heb een hele fijne familie aan de ouders/broer van Erwin. Als er wat is wordt het gezegt en er niet om heen gelult en daar houd ik van. Geen schijnheilig gedoe en als je iets zegt wordt dat geaccepteerd ipv om heen gelult.;) Betreft of je druk bent met een baby, als je bv geeft meld je kindje je zich als je pech hebt elke 2 uur. Ik deed ( Esmee dan..:D) zo'n 45 minuten over een voeding. Houd je 75 minuten over. Moet je nog badderen/ luier verschonen/ huishouden draait door, eten koken, wassen, jezelf verzorgen, boodschappen doen etc. Ik vond het erg druk. En nog maar te zwijgen over de nachten. Ik had geluk als Esmee er 3-4 uur tussen hield dus meer als 4 uur slaap heb ik de eerste 16 weken niet gehad.;) Denk er niet te ligt over.;) Kun je mensen mee kwetsen.

Lovely.. jeetje wat heftig! Zou i.d. aangifte doen. Fijn dat de man van de zaak waar het is gebeurd achter jullie staat.

Uk.. Ik vond het begin heel lastig omdat ik alles perfect wou doen en dat kan nou eenmaal niet met een kindje,je maakt jezelf gek. Nog even door de zure appel heen en dan lekker in jullie nieuwe stulpje!

Butterfly.. Geniet van je badderavondje & succes morgen met de kids naar het kdv brengen! Hopenlijk gaat alles goed.

Elena.. Hoe staat het met hardlopen?

Patriesja.. Schiet met jou ook mooi op he?! Alles klaar voor komst van beeb 2 & al uit over de naam?

Beschuitje.. Nog een kleurtje opgedaan in de tuin? :D

Hier een gezellige dag gehad.. Eerst lekker ontbeten, naar het zwembad geweest. Vanmiddag heb ik voorzichtig de eerste les van start to run gelopen. Mijn enkel voelde prima aan. Ben blij. Morgen weer fysio. Nog met de honden & Esmee naar het bos geweest.
    Boven heb ik ene grote beurt gedaan. Dus morgenvroeg een relaxte ochtend voor mij!:)

Weegschaal was lief 71.7 :)

O: 1 pistoletje met 1 gekookt ei en 1x appelstroop en koffie
    T: niets.
    L: kopje tomatensoep, yoghurt met muesli en ananas.
    T: water banaan/ananas en een bolletje aardbeienijs.
    A: 2 puntjes, 2 goulashkroketten en 2 glazen cristal clear.

Morgen weer groente eten.:D

14. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    @MamavEsmee; Met het hardlopen gaat het nog steeds goed hoor :) Nog steeds het rondje van 22-5-22-5. Ga vanaf woensdag een andere route lopen. Ben benieuwd hoe dat gaat.

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Elena.. Leuk! Ben jaloers op je.. Moet weer helemaal vanaf het begin beginnen, is niet anders. Kan in iedergeval weer lekker bewegen!

16. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn menu van vandaag; (niet zo super gezond :))

O; Klein schaaltje vanille pudding
    T; 2 kiwi's, blikje cola, 2 winegums
    L; 3 bruine mini bolletjes met zelfgemaakte kipkerrie en sla
    T; 2 bolletjes ijs (vanille, mokka) met slagroom
    D; Nasi rijkelijk gevuld met groente en een gebakken eitje, blikje cola
    T; Kopje thee met een plakje wortelcake

17. zustertje

@Femke Oke dan hoef je daar geen rekening mee te houden dat is wel zo fijn! Wat voor kinderwagen hebben jullie? Of hebben jullie nog geen kinderwagen gekocht?

@Mamavesmee Ik hoop niet dat het kwetsend over komt hoor want zo bedoelde ik het helemaal niet.
    Maar ik kan me het gewoon nog niet voorstellen hoe het allemaal gaat lopen zal ik echt zelf moeten ervaren hoe het er allemaal aan toe gaat;) Maar dat horen jullie snel genoeg.
    Fijn dat je weer hard gelopen hebt! Heb je nu andere schoenen?
    Wel erg fijn dat je met Erwin zijn familie goed op kan schieten! Hoe is het met Esmee?
    Lekker menu heb je gehad vandaag.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hallo :)
    Leuke dag gehad met de september mama's.
    Ferry zou me ophalen van het station maar Levi sliep nog dus ben met de bus gegaan ( was zo'n 10 jaar geleden voor het laatst haha ) Was 16.30 weer thuis.

Lovely, jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn. Goed dat je aangifte gaat doen

MVE, fijn dat het lopen weer goed ging met je enkel

19. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Oh heb zo gelachen! Mannetje wou niet gevoerd worden dus liet hem zelf eten, echt alles zit onder de pompoenpuree maar hij had er zoveel lol in :D Ga mijn pompoenmonster maar eens in badje doen... Zal zo even een foto posten

20. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

#80 Uk2011, Apr 17, 2011
    Last edited by a moderator: Apr 17, 2011
    @Patriesja: het komt idd vanzelf, het wordt nu eindelijk wat makkelijker :) en dan hebben wij nog een makkelijk kindje dat bijna nooit huilt behalve wanneer hij echt honger heeft of een vieze broek! ow, en de krampjes, maar die periode zijn we volgens mij voorbij *klopt af*

@Butterfly: ik merk nu idd al dat ik iets makkelijker begin te worden. ik ga niet meer bij de eerste kick naar hem toe, maar laat hem af en toe even pruttelen in de box. ik begin nu ook de huiltjes te herkennen: verveling, honger, moeheid en pijn.
    geef jezelf niet de schuld van dat pittige dametje he! ze heeft gewoon een eigen willetje als ik de verhalen zo lees ;) maar gelukkig is ze ook nog jong, en kunnen jullie er nu goed op in springen.

@Elena: slapen op commando wanneer Mini slaapt, lukt helaas nog niet. Overdag slaap ik slecht. 's avonds tussen de laatste twee flessen in, pak ik soms wel een uurtje.
    Wel heftig, chronische bloedarmoede. Is daar ook iets qua medicatie aan te doen?
    Ik heb ook een draagdoek gekocht. Moet alleen nog leren hoe ik die om ga knopen. Wacht op een rustig moment met Mini (en energie van mijn kant) om het uit te testen.
    Ben benieuwd naar het recept!

@Femke: dat gedeelte van de mentale voorbereiding heb ik dus overgeslagen. Wel verstandig om er nu alvast over na te denken! Ik denk dat ik maar eens met manlief rond de tafel moet om te bespreken dat hij straks na de verbouwing ook wat huishoudelijke taken op zich gaat nemen...

@MvE: dat perfectionisme heb ik gelukkig laten varen, maar af en toe frustreert het wel wanneer ik iets niet gedaan krijg. straks wanneer Mini wat meer dingen zelf kan, wordt alles makkelijker :)

@Zustertje: is ook echt afhankelijk van je kindje denk ik. Je kunt het gewoon niet plannen van tevoren. Laat het straks lekker op je af komen!
    De eerste weken zijn hectisch, totdat jij en je kindje een ritme hebben gevonden. Ik merk nu ook dat ik weer wat mezelf aan het worden ben, nu we toch een beetje dat ritme te pakken hebben :)

Share This Page