10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Melanie: Dat had ik hem uitgelegd idd, en ik hoef niet! Leuke oppasdag gehad vandaag?

@MvE: Lekker gezwommen?

@Zustertje: De babykamer bijna klaar?

@Humbly: Is het gelukt een stageplek te vinden?

@Kaatje: Hoe was het bij de tandarts?

@Butterfly: hoe was het bij de longarts?

@Hier: Pannenkoeken gegeten. Daarna lekker in bed geweest en nu net een bhm gegeten. Vanochtend met de baas gesproken en ik hoef dus niet naar D’dorf. Hem ook even aangesproken over het opnemen van ouderschapsverlof en hij is akkoord! Jeej, het is voor mekaar. :)Hij maakte wel weer een rare opmerking over een andere zwangere collega: “als ze nog terugkomt na haar verlof” Hoezo?;) Waarom zou ze niet terugkomen dan? Vreemde man is het soms.

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    Femke
    Ik heb er achter aan gebeld en moet nu mijn cv opsturen en dan hoor ik meer, maar ze waren heel erg enthousiast! dus dat is een goed teken :D

hmm lekker pannenkoeken. wat goed zeg dat het allemaal geregeld is nu, heb je ook iets meer rust :)

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hallo meiden, hier net lekker aardappelschijfjes en wortelen met een kipburger gegeten. Was heerlijk ,daar was ik ook aan toe. Wat was dit een heftig dagje zeg...maar goed. De kids moesten na twee weken vrij weer zo vreselijk wennen, niet normaal ik lijk wel een politieagent. Soms is juf zijn echt niet zo leuk. Maar ja meestal wel hoor hihi..
    Mijn dag begon niet zo best. Ik denk dat ik morgen ongesteld word. Ik ging naar het toilet en spotte al wat voorverschijnselen. Maar ja zeker is het nog niet maar de kans is nu wel heel groot .Zo ging het voorgaande keren ook :(
    Baal er nu wel steeds ietsje meer van hoor...

4. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Melanie balen van je bank ! Een bank is ook zo moeilijk kopen. Wij hebben nu een bank waar je vrij weinig vlekken op ziet, maar nu zie je weer dat de stof een beetje gaat pullen. Ook al zo zonde. Net een jaar oud.

Zusterje fijn dat je niet mee hoeft naar Dusseldorf.

Kaatje wat leuk dat je kamertje al steeds meer af is.

MVE hoe was het zwemmen?

Butterfly wat fijn dat je kids het steeds meer naar hun zin krijgen bij de opvang. Das toch een lekkerder gevoel voor jou he?

Wendy je valt echt weer af als je naar het toilet gaat reken daar maar op, maarre pizza is niet echt goed voor lijners hoor. Ook al heb je bewogen. Daar zitten mega veel cal. in.

Humbly wat goed dat jij ook al zoveel bent afgevallen. Je zit nog op school lees ik? Wat studeer je ?

Verder ben ik even vergeten of ik nu iedereen gehad heb...sorry daarvoor.
    Balen dat ik nu weer werk... ik mis het mee kletsen...kan het niet meer zo goed bij houden.

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    Beschuitje
    oh dat is balen :( hopelijk blijft het stiekem toch nog weg :)

Ik doe de opleiding secretaresse in 1 jaar ipv 3 jaar. heb er bijna een half jaar theorie op zitten en nu nog een half jaar stage vanaf september.

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi meiden,
    Ik wil nu eindelijk eens van de kilo's af...
    Ben 6 weken geleden bevallen en ben tot nu toe 16kg kwijt, was tijdens de zwangerschap maar 7 kg aangekomen en door de stress door de ziekenhuisopname van mn dochtertje gelijk na de geboorte ben ik tot nu toe 16kg kwijt.
    Nu moet ik nog zo'n 7,5 kg.
    Loop wel bij een dietiste maar als jullie nog tips hebben voor me?!
    Alvast bedankt!
    Groetjes Siepie

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Humbly: Dat ziet er goed uit voor die stageplek. Geeft mij idd een hoop rust, aangezien mijn baas best vreemd deed.

@Beschuitje: Dat zou echt balen zijn, als je ongi wordt…

@Siepie: Welkom.

@Hier: Voel me ineens helemaal niet lekker, zweet me rot en heb hoofdpijn. Ga zo maar lekker m’n bed in, morgen weer fit op.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Femke, 2 gaatjes :(

Ik ga off. truste

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Elsie.. Knap dat je zelf het avondeten hebt gehaald. Heeft het ook lekker gesmaakt?!

Wendy.. Pizza is i.d. niet heel gezond maar wel erg lekkerrrrrrrr!

Femke.. Hopenlijk is het verder niets, wel vervelend dat je misselijk bent.

Humbly.. Hopenlijk heb je de plek!

Melanie.. Gelukkig is de plek goed uit de bank gegaan.. Mooi menu vandaag!

Siepie.. je bent dus al mooi op weg! Wat voor tips heb je van de dieetiste gekregen?!

Beschuitje.. Kids dus baldadig. Goed dat je toch zo lekker bezig bent met eten en bewegen!

Kaatje.. Een eind gekomen met de babywas?!

Butterfly.. Hoe was het in het ziekenhuis..

Zwemmen vanmorgen was leuk, Esmee heeft zich goed kunnen uitleven. Was de rest van de middag vervelend en baldadig.. Hierdoor gevallen en haar arm flink bezeerd. Het bloedde flink dus veel tranen.

Menu: zakje choconootjesmicx.. oeps!:)

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Als tips heb ik gekregen:
    Ontbijt, tussendoor, Lunch, tussendoor, avondeten, tussendoor.
    Heb op papier wat ik zou kunnen eten.
    Sla op het moment of eten over of ik vreet alles wat ik tegenkom...

11. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Siepie welkom hier ! Goed dat je al tips hebt gekregen, maar ik moest wel een beetje lachen stiekem....Het hangt er dus alleen wel van af WAT je dan eet als ontbijt, tussendoor , lunch enz Ha ha ha maar ik neem aan dat je dan wel gezond eet. Je bent al wel goed op weg hoor !!!

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Siepie Welkom!! Hoeveel wil je afvallen?

@Beschuitje ik hoop zo dat het vals alarm is bij jou! Duimen draaien hoor.

Voor de rest geen puf om te reageren vanavond nog alle ramen aan de buitenkant gezeemd en samen met Arnold het rolgordijn in de babykamer opgehangen. Morgen komt mijn man zijn broertje nog even het wandplankje ophangen en een soort kapstokje (hij is meubelmaker/timmerman en heeft speciale schroeven/pluggen voor die muur) Dan alleen de gordijnen nog ophangen deze week en nog een hanglamp (maar kan ik nog steeds geen leuke vinden jammer genoeg)
    Donderdag komt mijn zusje nog helpen poetsen en daarna gaan we samen naar de ligging/groei echo ben echt heel benieuwd hoe het met de kleine is.

Slaap lekker meiden!
    Tot morgen

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Haha ja dat is ook zo hoor ;)
    DAt is dus ook het probleem... ik sla het nu te vaak over dus ik moet mezelf even inprenten dat ik 6x moet eten op een dag haha.
    Ontbijt: yoghurt met fruit
    Tussendoor; glas verse jus
    Lunch: 2 volk. both mager beleg, 1 volk. cracker.
    Tussendoor: cracker of fruit
    Avond: aardappelen, groente (veel), vleesje
    tussendoor; yoghurt

Zo ongeveer is de bedoeling.

En dan natuurlijk water drinken erbij en bewegen maar vind het moeilijk om nu te gaan wandelen met de kleine als ik geen doel heb om naartoe te gaan.
    Dorp is 10 minuten dus ben dan zo terug en als ik naar dorp ga dan ga ik vaak ook wat kopen en dat is niet echt de bedoeling.
    Als ik naar een dorp verderop wil dan is dat gelijk een uur lopen maar ja dan moet je natuurlijk ook nog terug :(

14. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kaatje: Balen van de gaatjes… Zijn ze meteen gevuld?

@MvE: Arme Esmee. Wel genoten van de chocomix? Ik voel inmiddels weer een stuk beter…

@Zustertje: Lekker uitrusten nu, je bent hoogzwanger!

@Siepie: Ziet er netjes uit, je basis menu. Wat bij mij erg hielp is kcal tellen. Wat betreft bewegen: je zou eens langs de plaatselijke vvv of wandelvereniging kunnen gaan voor wandelroutes bij je in de buurt.

@Hier: Weer opgeknapt, maar nu wel lekker het bedje in. Slaap lekker allemaal!

15. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Siepie: Welkom en nog gefeliciteerd met de geboorte van je kindje! Je hebt er dus al een hoop kilo's af. Het schema wat je plaatst ziet er goed uit hoor. Nu nog doen ;) Als je dit aanhoud weet ik zeker dat het goed komt.

16. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Goedemorgen hier een vroege vogel! Siepie je menu ziet er goed uit hoor. Kan me voorstellen dat je moeite hebt met 'zomaar' wandelen. Dat kon ik ook niet. Ik fiets nu iedere avond op mijn hometrainer dat werkt voor mij heel goed. Vandaag een half dagje voor mij heerlijk dus ik probeer vanmiddag weer te komen kletsen

17. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Oh ja ongesteldheid zet nog niet zwaar door maar is zekerweten in aantocht ... :(

18. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

@Beschuitje: Da's balen:(, dikke knuff meid.

@Hier: Beroerd geslapen. Toen ik naar bed ging gister begon het te onweren en toen kon ik niet in slaap komen en om 4 uur vannacht begon het weer en toen werd ik er wakker van. Uiteindelijk maar een paar uurtjes geslapen.
    Vandaag weer een rustige dag op het werk, moet een paar dingen afmaken, maar dat gaat allemaal lukken.

Fijne dag allemaal!

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

@mamavesmee het was erg lekker! en sam vond het ook lekker, die laten we nu gewoon met de pot mee eten, tenzij wij iets eten wat ie nog niet mag dan krijgt ie een potje.

@siepie welkom!

mijn menu vandaag:
    O: 2 boterhammen met appelstroop kopje thee glas sinaasappelsap.
    T: kop thee glas water ontbijtkoek.
    L: 2 boterhammen met 1x smeerworst 1x kaas glas melk.
    T: opkikker kip glas water fruit.
    A: aardappels worteltjes/doperwten stukje vlees.
    T: ?

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Goedemorgen dames.

Zo, gisteren niet meer gekletst hier. Wat een dag.
    Bezoekje longarts was goed, was zo klaar en daar rij je dan 1.5 uur voor in totaal :(, dat is altijd balen. Maar goed.

Eenmaal thuis was het ook al 17.00 dus Maureen de fles, eten koken, meiden in bed krijgen, ik was kapot om 20.00 uur. Slecht geslagen op het werk ook gisternacht. Was in de auto ook al zo moe, oogleden voelden zo zwaar, was echt bang zo in slaap te vallen. Gisteravond dus lekker in bad gegaan en daarna gaan slapen.
    Heerlijke lange nacht gehad dus :).

Vandaag:
    Zo de meiden uit bed halen, heb net de was opgangen, flesje van Maureen en spenen even uitkoken. Pannetje staat al op het vuur.
    Ga vanmorgen even lekker wandelen met de meiden, groente halen en een kaartje kopen voor ex gastouder :p, trouwt morgen.
    Nou, verder relaxen en genieten van de zon denk ik.
    Wil de kaartjes voor Esmee haar verjaardag af zien te krijgen ;), maar is nog teveel werk alles af te krijgen hahaha.

@Siepie, ik herken het, wandelen zonder een doel te hebben ergens heen te gaan. Dat had ik bij Esmee ook. Nu wonen we aan een park, dus als we gaan wandelen gaat Maureen in de wagen mee en Esmee lopend. Geen mega einden wandelen we dan hoor ;). En ja, in het dorp koop ik ook altijd hahaha. Ga er dan alleen heen als ik iets nodig ben ;).

@Femke, heerlijk dat het tenminste nu geregeld. Dan kun je dat voor jezelf ook weer afstrepen he. En slecht geslapen, onweer? Ik heb niets gehoord, maar zal in het noorden wel wat zijn meeegevallen dan.

@Elsie, goed dat je zelf boodschapjes hebt gedaan. Ik denk dat het voor jou ook wel fijner is om zelf steeds kleine dingen te halen en niet meteen weekboodschappen. Dan hoef je ook niet zo lang in de winkel te zijn, en als je het een keer niet trekt ben je zo weer buiten.

@Wendy, soms heb je dat, dan wil je het eigenlijk anders maar de makkelijkste weg is juist ook wel fijn en makkelijk :). Zo drinkt Esmee nog wel uit de fles. Gezien ze nu naar kinderopvang gaat en de kinderen allemaal uit een beker drinken was het ook wel hoogtijd om Esmee ook van de fles af te krijgen. Heb er nooit erg in gehad, en met een flesje drinkt ze altijd lekker tegen me aan en daar geniet ik zo van. Op de opvang drinkt ze uit een beker en ik moet eigenlijk de flesjes weg doen, maar ergens ben ik er niet streng genoeg in. Zo nu en dan krijgt ze hem dan nog wel eens hoor, vooral als ze moe is en even lekker bij me wil liggen :). Vind mama ook fijn.
    Maar goed, op den duur moet je ook voor je kind kiezen. Ze kan niet altijd uit de fles drinken dus er moet een einde aan komen. Dane kan ook niet altijd bij jullie in bed liggen, neem aan dat jullie een 6/7 jarige jongen niet altijd bij jullie in bed willen hebben. Dan moet je misschien toch een keer wel streng zijn, hoe moe je ook bent. Maar ik begrijp het wel, je hebt zelf je slaap ook nodig en op het moment zit je ook niet lekker in je vel.

@Beschuitje, ik herken het vervelende en verdrietige gevoel. Je wilt zo graag en elke keer die teleurstelling. Hoe moeilijk het ook is, je moet positief blijven. Hoe negatiever jij erin gaat staan, hoe moeilijker het voor jezelf word, en hoe langer het duurt eer je zwanger bent. Op Esmee hebben we 1.5 jaar gewacht, dat is vreselijk. Maar alleen door positief te blijven en voor me uit te kijken en te denken: ooit is het mijn tijd! is het gelukt, en nu heb ik 2 dochters, en liep mijn leven even in sneltreinvaart. Het kan best een jaar duren voor je zwanger bent, maar goed, daar zit je denk ik ook bijna op? Misschien dan verdere stappen zetten?

@Mamavesmee, zoo herkenbaar, als Esmee moe is, is ze ook zo en valt ze steeds en komt ze steeds huilend aanzetten. Heel vermoeiend zijn zulke middagen, maar je hebt jezelf lekker beloond :p. Moet kunnen toch???

Weegschaal:
    Nou.... jakkie, ben weer wat aangekomen.
    Nu voor het eerst gewogen na het weekeinde.
    Schiet zo echt niet op. Gisteren had ik dan ook een dip ineens hoor, voelde me een dik vet varkentje. Ben al twee dagen streng bezig, maar stoelgang is slecht, ben ook niet helemaal fit, dus alles met elkaar denk ik. Maar goed, ook hierin blijf ik positief, ben goed bezig, dat weet ik vanmezelf. Dus ik zet deze week lekker door.
    Vanavond ook weer sporten.

Ik ga aan de slag hier!!!

Deel Deze Pagina