10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Verschilt idd heel erg per kind.
    Hadden bij Levi al snel in de gaten dat het een kind was ( en nog steeds is ) dat echt behoefte had aan rust ritme en regelmaat. Dus hadden eigenlijk heel snel een vast ritme. Hoe het straks gaat met de baby erbij, geen idee.Laat het maar op me af komen en hoop dat de baby snel lekker in ons ritme mee draait

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Uk ik laat het ook over me heen komen want je kan het toch niet plannen wie weet krijgen we wel een huilbaby of wat dan ook.
    Ik zie het gewoon wel ga me er nu ook echt niet druk over maken want het lost niks op.
    Kom jullie straks wel om advies vragen ;)

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

idd, gewoon lekker op je af laten komen. op dit moment weet je toch nog niet hoe het gaat lopen ;)

4. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zustertje: Wij hebben een maxicosi Mura 4 gekocht, niet bepaald de kleinste, dus wel superfijn dat we straks flexibel zijn met de auto's.

@Kaatje: Fijn dat je een leuke dag hebt gehad met de septembermama's.

@Elena: Ben benieuwd naar jullie oranje monstertje.

@Uk: Wij bereiden ons wel voor op de baby, maar vind het heel moeilijk om sommige dingen in te schatten. Ik kan werkelijk niets met baby's, nog geen luier verschonen! Ik heb het idee dat dat een snelle leercurve wordt in augustus;) Verder laat ik het ook maar op me afkomen, hangt er ook vanaf wat voor kindje je krijgt. Mannetje is hier gelukkig steun en toeverlaat in het huishouden. Voor de zwangerschap hadden we de taken verdeelt, nu doet hij eigenlijk alles.

@Hier: Eten is bijna klaar:)

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
  6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Het oranje monster; (let niet op de troep, een deel van de nieuwe meubels is er nog niet dus de alles zit in mandjes, kratten en dozen :))

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Oh had vrijdagavond trouwens een workshop, had een paas/voorjaarsstuk gemaakt, ook even showen :cool:; - foto is van bovenaf gemaakt

8. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Nope nog geen oorbellen :( het schommelt heel erg! Maar in het weekendje weg niks aangekomen! Maar was ook druk en heavy weekendje omdat Jurre zo ziek was :( dus ja dan verbrand je snachts ook wel wat als je 2 uur achter elkaar wakker bent :p haha leuk is anders natuurlijk ;)
    En savonds dan geen lekkere dingen eten he :D scheelt ook :p ik ging vaak op tijd erin zodat ik bij Jurre kon liggen zodat hij rustig was en wist dat ik er was......

9. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @elena, wij wonen vlak bij elkaar :) had je even toegevoegd op hyves en zag dat we zelfs een gezamenlijke vriendin hebben haha
    Geweldige foto haha

@mve, ja dat is wel lekker met een 2e we hebben eigenlijk alles al in huis, wat we nog nodig hadden hebben we nog bijgekocht.
    Binnenkort de wieg weer even in elkaar zetten :D
    Nee de naam zijn we nog niet helemaal uit, maar komt wel goed.
    Ook lekker in het bos geweest vandaag, heerlijk he met dit weer!

@uk, ja dat gaat best snel allemaal he, lekker hoor dat het zo een makkelijk kindje is.
    Celeno was ook best makkelijk, maar omdat hij zo vroeg geboren is heeft hij ontzettend veel en lang last van krampjes gehad.
    Erg zielig.

@femke, zal bij jou ook zeker helemaal goed komen, als de kleine er is :)

10. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Voorbereiding baby...
    Je moet het echt op je af laten komen inderdaad. Bij Esmee vond ik vooral heel spannend allemaal. Je weet totaal niet wat je boven het hoofd hangt, alles is nieuw. De bevalling vond ik ook erg spannend, hoe zou het beginnen, hoe zou het voelen, en dan je kindje wat geboren is, hoe zal alles gaan en vooral.. kan ik het wel aan???
    Esmee was gewoon meteen al een pittig meiske waar we het erg druk mee hadden. Esmee liet zich de wet nooit voorschrijven hahahaha.
    ( nog steeds niets ). Ook bij Maureen was het spannend maar anders, want het is je tweede. Ik had nu vooral de angst of het allemaal wel te combineren viel, twee kinderen, werken, sporten etc. Met alleen Esmee was alles zo makkelijk, en kon je altijd weg. Het ligt ook heeeeeel erg aan wat voor kindje je hebt. Je kunt je gewoon niet voorbereiden op de komst van een baby, hoeveel je erover hebt gelezen en gehoord, het is voor iedereen verschillend. Mij viel het allemaal reuze mee.
    Al die gedachten die ik had, alle angsten die ik voelde.... vraag me nu echt af waar ik zo bang voor was ;). Ook al weet je niets van kinderen, zodra je moeder bent weet je gewoon hoe het moet.

Mijn dag is toch niet zo goed verlopen als ik had gehoopt.. qua eten dan he :). Morgen echt weer starten hoor, durf eigenlijk niet te wegen, doe het vrijdag pas. Pak het morgen echt weer op.

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Patriesja; He ik zie het :D Ga jij toevallig ook naar haar verjaardag?

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Zustertje.. Ik ben niet gekwetst hoor. Maar kan me voorstellen dat mensen zich er niet prettig bij voelen als er iemand zegt. Dat je je niets kan voorstellen dat een baby veel werk is. ;) I.d. het ligt heel erg aan je kindje, hoe je zelf bent en of je man veel thuis is etc.

Butterfly.. Wel genoten?!

Rianne.. Geen smoesjes he?!:p

Patriesja.. Ja, dat is ook zo. En helemaal bij 2 jochies.:D Voor de naam heb je ook nog even de tijd.;)

Elena.. Mooi bloemstuk zeg. En wat een leuke foto van Damian!:D

Wij gaan lekker tv kijken.. net 1,5 mario bross gedaan op de DS:D

13. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    EINDELIJK DAAR BEN IK!!!

we zijn vandaag thuis gekomen. Davy ligt nu heerlijk in zijn wiegje te slapen. Alles gaat super. Gisteren nog sprake dat hij niet naar huis toe mocht omdat hij te veel was afgevallen. Borstvoeding heb ik geprobeert maar waarschijnlijk door de keizersnee is alles anders gelopen. Gisteren besloten om over te gaan op flesvoeding omdat ik er zelf aan onderdoor ging. Na alles wat er de afgelopen dagen is gebeurt is dit een hele wijze beslissing geweest en heb ik een hoop rust gekregen.

Morgen zal ik even wat foto's plaatsen want moet nu echt gaan liggen. Rug en wond doen nog best zeer...

Super kraamhulp trouwens, daar zijn we heel blij mee en Papa doet het ook geweldig. Praat jullie morgen meer bij!!

dikke kus! Annemarie en Davy

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Annemie.. Welkom terug! Fijn dat alles goed gaat.. Met een ks is het i.d. lastig om de bv op gang te krijgen ( weet er alles van!!) Fijn dat je door het geven van FV meer rust hebt. Hopenlijk kunnen jullie lekker genieten nu..

15. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Als wij Davy nu zien bij het geven van FV zijn we helemaal tevree. Er straalt zo een rust uit nu van dat ventje. Ik denk dat ik woensdag genoeg te voorduren heb gehad en het is goed zo.

Uiteindelijk 17 uur weeen gehad en maar 4 cm ontsluiting. Het hoofdje lag achteraf verkeerd en kon niet door de uitgang. Wel weeen opwekken tot max. Was blij dat het een KS werd.

maar goed, ik ga lekker naar bed, klets morgen verder!

slaap lekker!

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Annemie; Nogmaal gefeliciteerd met Davy! Super dat het nu allemaal goed gaat en dat jij en je uk baat hebben bij fv :) Slaap lekker en doe lekker rustig aan, het enigste wat jij hoeft te doen is genieten ;)

17. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elena: Hahaha, wat een leuke foto van het oranje monstertje! :D Mooi bloemstuk ook.

@MR: Gewoon volhouden dan komt het goed!

@Patriesja: Daar ben ik van overtuigt!

@MvE: DS'en is leuk hé? Wij hebben er ook 1 en we spelen er nog steeds best veel mee.

@Annemie: Wat fijn dat jullie thuis zijn! Fijn dat het goed gaat. Je hoort het vaak dat na een ks de borstvoeding niet goed op gang komt.

@Hier: Lekker voor de buis en zo meteen naar bed. Slaap lekker allemaal!

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Elena, leuke foto. Mooi stuk !

Annemie, haai :)
    Heerlijk thuis ! Je hebt de bv iig geprobeerd toch. Op flesvoeding wordt hij ook groot hoor.
    Belangrijkste is dat jullie allebei goed in jullie vel zitten en dat hij aankomt.

Ik duik mijn bed in. truste

19. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    FF snel een berichtje hoor meiden...ben verrot.

Annemie: Nogmaals gefeliciteerd!! En het lijkt net of ik mijn eigen bevallingsverhaal zit te lezen, bizar!!!

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Vanavond veel kunnen doen thuis....
    Morgen alleen nog een gesprek voorbereiden met mijn locatiehoofd.
    Vorige locatiehoofd komt niet meer terug, nu is de vervangster met een heel nieuw plan bezig en willen ze met het hele team individuele gesprekken voeren om te kijken wie waar staat, hoe je het afgelopen jaar hebt ervaren, wat je nog wilt leren, wat je nog wilt doen, wat het team van je kan gaan leren of andersom... kortom, pittige gesprekken maar het is wel goed. Het komt helemaal goed op onze locatie :D.
    We gaan vooruit, en dat is even geleden. Door veel ups en downs, valse beloften binnen het team hebben we een lange tijd met de neus in de lucht gelopen. We hebben het lastig gehad en ik voel en merk nu dat het beter gaat worden :D.

@Mamavesmee.... genoten heb ik zeker :):):).
    Morgen echt weer aan mijn menu houden. Harrold is ook thuis he, dan vind ik het echt lastiger, al ging het heel erg goed. Van de week ook niet gesport door alle drukte :(. Gaat weer goed komen hoor.

@Annemie, wat fijn iets van je te horen. En helemaal super dat je nu zoveel rust vind. Ik herken het helemaal, zo ging het bij mij ook :). Geniet lekker van de kraamtijd meis... hij is zoooo voorbij.

Slaap lekker meiden, ik duik mijn bedje in.

Deel Deze Pagina