10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Zustertje ik wil best zeggen hoeveel ik weeg. Ik weeg nu 95,3 dus zeker nog 10 kilo tot 85 en misschien dan nog wel door naar 78 maar dat lijkt nu nog heel ver weg hi hi. Ik ben zeker al over de helft dus ik ben ook erg trots op mezelf!!!!

Fijn dat het toch goed is met de kleine en je hebt gelijk dat je toch het zekere voor het onzekere neemt.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Beschuitje SUPER dat je onder de 100 zit (Ik zat op 96 toen ik zwanger werd maar zit nu weer in de 100 hoor :p)
    Hopelijk over een maand of zo niet meer:D
    Mijn man zei ook bel nu maar want stel dat er iets niet goed is voel je je eigen heel schuldig dat je niet gebeld hebt.
    VK was blij dat ze een telefoontje kreeg ze had nog niks gedaan rond 12.00 en zat met smart op een belletje te wachten haha.

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ben je al veel aangekomen dan zustertje? Je bent na de bevalling vast weer snel onder de 100 . Ik wil echt niet meer boven de 100 komen maar ja als je zwanger bent gaat het toch hard met de kilo' 's. Ik ga gewoon heel hard door met afvallen wie weet red ik het tegen die tijd om toch onder de 100 te blijven hi hi

4. zustertje

Ik zit nu zeker wel rond de 116 kilo hoor maar dat is niet gek ook de eerste 16 weken ben ik kots misselijk geweest en at ik heel veel om het een beetje dragelijk te houden.
    En de hele zwangerschap heb ik gewoon veel trek en ga mijzelf ook niet verbieden om ''honger'' te lijden. Maar ik heb mega veel zin om er weer vol tegen aan te gaan en weer lekker mager beleg op mijn brood te eten (net als ossenworst,filet enz)
    Maar komt allemaal wel weer goed heb jullie als steun en toeverlaat :D

Het is hier behoorlijk aan het rommelen of het echt weeen zijn of zo weet ik niet maar elke keer komt en gaat het. Van mij mag het doorzetten maar daar ga ik niet vanuit hou het er maar op dat het nog een paar weken gaat duren

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zustertje, goed dat je voor de zekerheid de vk gebeld hebt. Gelukkig alles goed met de kleine. Misschien is het wel de stilte voor de storm en komt die kleine al bijna

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedeavond!
    Mve: nee zelfs niet voor een kleinigheidje helaas :(, maar wel op etenstijd komen zodat ze mee moeten eten. Ik sla de komende jaren hun kado ook maar over ;) Lekker gezwommen?
    Zustertje: bedankt!Goed dat je toch gebeld hebt hoor, beter het zekere voor het onzekere.

Huis is heerlijk schoon! Heb de broodtrommels al klaar staan in de koelkast voor morgen. Zometeen alvast de kleding klaarleggen scheelt me morgen weer.
    Menu zal ik maar niet plaatsen, heb zoiezo taart gehad haha.

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Zustertje voor je het weet is de kleine er nu en kan je ook weer mee doen met ons! Wat dat betreft zie ik wel een klein beetje op tegen zwanger zijn.... Heb ik met pijn en moeite alles eraf gekregen en dan kom ik weer kilo's aan hi hi maar ok das wel voor het goede doel dan. Maar in mijn droom blijven die kilo's eraan zitten na de bevalling en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen..
    Hi hi nou eerst nog maar even verder lijnen tot de volgende spannende datum !
    Ik ga lekker slapen, weltrusten!

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey meiden,

Een zwaai voor jullie allemaal.
    Leuke dag gehad, lekker binnen gebleven, nog wat gepoetst en tussendoor bank hangen en spelen en knuffelen met de meiden.
    Vanavond friet gehad en vanavond met Esmee een softijsje gehaald :). Afsluiting van het weekeinde.

Dames.... zaterdag 21 mei begint het eind van de wereld, 21 oktober is het einde!!! Harrold bekeek vandaag een filmpje via startpagina. Kreeg er een naar gevoel van :). Stel je voor....... niet al te serieus nemen. Als je via google zoekt lees je er van alles over. Blegh!!!!!

Slaap lekker.....

9. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey goedemorgen, ben ik de eerste???????
    Dat komt de laatste tijden zelden voor.

Mijn dag:
    O: 2 volkoren beschuitjes, 1x smeerworst en 1x 20 + smeerkaas, thee.
    T:appel, thee en water.
    L: 2 boterhammen, 1 plak kaas, schaaltje komkommer, thee.
    T: schaaltje ananas, thee en water.
    A: gekookte aardappelen, sla, hamburger.
    T: cracker met jam, thee en water.

Kom hiermee op 1000 kcal.
    Probeer het zo te houden, heb 200 kcal speling vandaag, dus als de nood hoog is.... heb ik nog wat.

Weegschaal was lief, keurig op gewicht gebleven.
    Maar nu is het weer maandag, en weer lekker streng bezig..... ;) ja deze week echt hoor :p.

Ik ga de meiden uit bed halen, vanmorgen met Maureen naar het consultatiebureau, denk dat ik Esmee even een uurtje bij beppe breng. Het regent ook, anders had ik de duowagen mee kunnen nemen. Moet ook nog groente halen, dus het is net even wat makkelijker als ik alleen Maureen bij me heb. En Esmee vind het heerlijk even bij beppe te zijn.

Ga mijn thee op drinken en aan de slag.

10. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoii meiden,

Mag ik me bij jullie aanmelden?
    Leek me gezellig om mee te kletsen...

Ik had al overgewicht voordat ik zwanger was, toen woog ik zo'n 85kg. (ik ben 162 cm) Ik was van plan om op dieet te gaan, totdat ik wist dat ik zwanger was.

Nou tijdens mijn zwangerschap kreeg ik zwangerschaps-hypertensie, waardoor ik weken languit moest. Gevolg: Snaaien. Films op bed kijken + snaaien. Noem maar op... Nu leuk zo'n dik 40kg overgewicht. :(

M'n bloeddruk is weer te hoog en ik heb er nu medicijnen voor gekregen, maar ik heb aangegeven dat ik dit gewoon niet mn hele leven wil slikken. Ik wil afvallen!!!

Dus ik heb een doorverwijzing gekregen naar de dietiste. Ik lees wel wisselende verhalen over een dietiste, maar ik laat de dietiste wel even weten als ik het ergens niet mee eens ben of als ik het idee heb dat iets gewoon echt niet werkt voor mij. Want ik MOET gewoon afvallen.

Ik heb hartkloppingen, pijn in m'n gewrichten en totaal geen conditie. Lekker een dagje er op uit met m'n kleine meid zit er nu gewoon niet in, ik word daar gewoon zo ontzettend verdrietig van.. :(

Onze slechte gewoonte is snaaien. Maar als ik geen tussendoortjes neem ga ik van m'n stokkie. Ook beweeg ik veeeel te weinig.. Maargoed sporten gaat niet vanwege m'n bekken en bloeddruk. :x

Het zijn wel meerdere factoren hoor, ik rook ook. Maar roken en afvallen = water en vuur. En momenteel heb ik eigenlijk meer last van het overtollige gewicht dan het roken...

Nou pfff sorry voor het hele verhaal hoor, moest het echt even kwijt..

Liefs! xxx

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!!

hier heeft sam vanaf 1 uur vannacht bij ons in bed geslapen hij moest zo huilen echt een beetje overstuur geen idee waarom! moet zo naar de tandarts toe:( heb ik echt geen zin in!

mijn menu:
    O: yoghurt met museli en aardbeiden kopje thee.
    T: kop thee glas water ontbijtkoek.
    L: 2 boterhammen met appelstroop
    T: opkikker kip glas water fruit.
    A: spinaziestampot.
    T: ?

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Zustertje.. Meldplicht! :D

Beschuitje.. Die 85 kilo gaat er echt wel komen zo.. Ontzettend knap!

Lovely.. Lekkere profiteurs dus! ;) Houd daat helemaal niet van..

Butterfly.. Ben veel te nuchter voor zulke toestanden, mocht de wereld echt vergaan, dan zien we het wel.;) Vrij vandaag?

Iris.. Welkom.. Je zegt dat je snaait, maar het verschil tussen snaaien en een tussendoortje nemen is een groot verschil hoor. Schrijf eens voor jezelf op wat je zoal eet op een dag. En dan niet smokkelen en reken dat uit op www.caloriechecker.nl .
    Neem een ontbijt, lunch en avondmaaltijd, daarnaast 3 verantwoorde tussendoortjes. In het begin zal het lastig zijn, je hebt trek en moet afkicken van het suiker wat je nu minder binnen krijgt. Maar na 2 weken en een resultaat waar je blij mee bent maakt het het waard.

Streng zijn en sporten heeft zijn vruchten afgeworpen, 71.3 vanmorgen!:D

Vanmiddag late dienst.. Moet ontzettend veel doen op het werk, loop een beetje over heb ik het idee..:( Ben toe aan vakantie!

Menu:

O: 2 boterhammen met rookvlees en koffie.
    T: fruit en snack a jack.
    L: 3 boterhammen met mager beleg.
    T: fruit en snack a jack.
    A: ? Eet op het werk.

13. zustertje

Goedemorgen meiden,

@Butterfly ik zou mij er niet gek door laten maken hoor door zulk soort berichten hoe vaak zijn dit soort dingen al niet ''voorspeld''
    Mooi menu! Moet je veel werken deze week?

@Iris89 Calorieën tellen is goed te doen je wordt heel bewust wat je wel en niet kan eten om rond de 1200/1300 calorieën te zitten. Je mag gerust elke dag een gevulde koek eten als je dat wilt maar dan heb je weinig over voor de rest van de dag je moet dus verantwoord met je calorieën om gaan.
    Wat eet je nu dan op een dag? Misschien kunnen we je helpen. In elk geval van harte welkom en heel veel suc6!!

@Elsie Zielig voor Sam maar ook voor jullie ;) Of heb je wel goed kunnen slapen vannacht?

@Mamavesmee Hier ben ik en hij zit nog netjes in mijn buik (jammer genoeg :D) Vannacht veel harde buiken/voor weeën?
    Super weegschaal!! Is er meer dan een kilo af in 1 dag? Werkse alvast voor vanmiddag/vanavond.

Ik ga zo het huishouden doen zodat het super netjes is als ik straks naar het ziekenhuis moet.
    Om 14.15 moet ik een half uur aan het CTG en daarna naar de Gyn ben zo benieuwd wat ze gaan zeggen! In mijn kofferbak liggen in elk geval de maxicosi,mijn tas en Las zijn Jip en Janneke koffertje :p
    Die laten we gewoon liggen omdat er een veel grotere kans is dat ik in het ziekenhuis beval dan thuis (wel jammer maar niks aan te doen)

Tot straks meiden!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    Werd om 02.00 wakker van Levi die zijn licht aan wilde. Werd zelf wakker om 08.10, hoorde Levi pas om 08.20
    Levi heeft weer pijn in zijn beentjes, kan niet lopen zegt ie. denk toch aan groeipijn

Butterfly, o jee alweer het einde van de wereld. dan heb ik iig nog genoeg tijd om te bevallen en me daarna niet meer zorgen te maken over de financiele situatie ;)
    Geloof nooit zo in dit soort voorspellingen

Iris, welkom en succes !
    Je moet idd voor jezelf die knop om zetten dat je het snaaien gaat omzetten naar verantwoorde tussendoortjes. Neem bv een komkommer ipv een koek. Misschien minder lekker en zal in het begin minder vullen maar uiteindelijk went je lichaam daar wel aan.

Zustertje, Succes in het zh !

15. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoii meiden, bedankt voor de lieve berichtjes. :)

Ja calorieen tellen heb ik een hele tijd gedaan, alleen werd ik op een gegeven moment zo gek er van... Ik zag een banaan niet meer als een lekker stuk gezond fruit, maar als 80 calorieen. En zo met alles.. Kon niet meer van mijn eten genieten.

Maargoed dat probleem lag meer bij mijzelf volgens mij..
    Het hele dieeten is een nogal gevoelig onderwerp omdat ik jarenlang met eetproblemen te maken heb gehad. Een tijd heb ik mezelf uitgehongerd, daarna een lange tijd eetbuien gehad, toen op het randje gestaan van boulimia nervosa maar met hulp ben ik weer gezond gaan eten. Maargoed inmiddels zit ik al jaaaaren weer 100% ijzersterk in m'n velletje. ;)

Maargoed nu zitten die rottige kilo's er toch weer aan.

Ik moet van de dietiste een week lang bijhouden wat ik eet, dus ik heb toevallig het op papier staan wat ik gisteren heb gegeten:

Ontbijt: 2 donkere boterhammen met boter en cervelaat.
    Tussendoor: Plak ontbijtkoek en 3 halve walnoten.
    Lunch: 2 donkere botherammen met boter en cervelaat. (moest op :p)
    Tussendoor: 1 bastogne koek
    Avondeten: 1 portie ovenschotel
    Tussendoor: Vla, klein zakje chips.
    Diversen: 2 kopjes koffie, 1 glas groene ijsthee en 2 glazen water.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Is op zich een prima menu ( op de chips na ;) )
    Maar die diverse, is dat het enige wat je drinkt op een dag ? Zou toch proberen min., anderhalve liter water te drinken op een dag

17. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Hahaha je die chips zijn fout, ik weet 't. We hebben normaliter niet vaak chips in huis, maar m'n man had zo'n "funpack" met allemaal kleine zakjes gekocht omdat we straks een weekje weg gaan. Wat te snaaien voor hem op de heenweg. Natuurlijk kan ik er dan niet vanaf blijven. ;)
    Dat is ook een beetje mijn probleem, als het er niet is, zit ik mezelf niet op te vreten dat ik zo'n trek heb. (leuke woordkeuze...) Maar als het in huis is kan ik er niet vanaf blijven. :x

En ja ik drink echt veel te weinig, ik weet het.. Zal ik bij m'n eerste afspraak bij de dietiste waarschijnlijk ook wel te horen krijgen. Ik heb ook enorme hoofdpijn al een tijdje, ik de hele tijd denken dat het door mn bloeddruk komt, maar het zou ook daardoor kunnen komen.

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@zustertje ik heb wel redelijk geslapen hoor! maar het is beter als ie in zijn eigen bed ligt natuurlijk.

net naar de tandarts geweest en had geen gaatjes alleen verstandskiezen moeten eruit.

19. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Goedemorgen dames,

Hier na een heel druk weekend alweer op mijn werk. Wordt ook een drukke week. Naast het werk en huishouden moet ik morgen voor de laatste keer als model voor mijn zus, huiswerk maken, wil deze week (goed insmeren met zonneallergie creme) weer een keer zonnebank proberen en zaterdag cursusdag.

Hier 1 onsje eraf, ondanks 2 verjaardagen. Ik sta nu op 63.3 maar ik wil eigenlijk niet boven de 63 komen en sta daar nu al 2 weken boven. Ach ja, nu is het weer doordeweeks en dan gaat het beter. Moet woensdag wel ongesteld worden dus dat zal niet meehelpen.

Menu:
    O: 1 beschuitje met vruchtenhagel, glas melk
    T: 1 liga, 2 wiener melanges
    L: rauwkostsalade (als de saladebar vandaagw wat is)
    T: banaan, en als ik thuis kom wat olijven voor mijn zout behoefte die ik 's middags altijd heb (vriendlief is altijd pas om 19.00 uur thuis dus eten we altijd laat en krijg ik tegen 18.00 uur trek)
    A: gekookte aardappels, asperges met ei/ham/saus, misschien nog een tartaartje erbij

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Iris, hoofdpijn kan zeker door te weinig drinken komen. Als je nu geen water drinker bent kun je ook kiezen voor crystal clear ( zit een smaakje aan ) of bv een lichte limo van Slimpie.

Elsie, o jee verstandkiezen er uit. wel bij de tandarts of bij de kaakchirurg?

Deel Deze Pagina