Goedenavond allen! Elsie; Mooi menu vandaag! Super dat het een geslaagde ochtend is geweest haha en kan me goed voorstellen dat Sam moe was al dat spelen ook. MamaRianne; Dat is inderdaad spannend! Moedertjuh; Dat is een nadeel, 4 uur is inderdaad wel een beetje aan de vroege kant. Gelukkig toch dat de meiden het gezellig hebben op de kamer Oeh nee dat lijkt me dan ook niet echt verstandig om naar buiten te gaan. Beterschap met je dochter! Weer een mooi dagje kwa eten. Yeeey -300 gr!!! Het wordt zeker beloond! MamavEsmee; OOEEH ziet er heel lekker uit!! Krijg er spontaan weer honger van haha. Ja wij waren hier net optijd thuis anders hadden wij ook midden in de regen gezeten. Ach poetsen is ook altijd fijn, alles weer fris. Hier is het huis morgen aan de beurt. ****** Menu vandaag: O; - 200 gr magere franse kwark met 10 gr special K - thee T; - zakje snack a jacks (cheese) - thee - 2 kopjes koffie met melk en een zoetje L; - 2 volkoren boterhammen met file armerican - 1 vitalu cracker (volkoren) met linera grilworst - thee T; - 1 appel - thee A; - 200 gr rode bieten - aardappelen - kip - sauslepel jus T; - schaaltje optimel yoghter - worteltjes - beker melk - thee Vandaag toch nog even een uurtje kunnen fietsen. Heerlijk even wat beweging na al die dagen binnen zitten door het slechte weer. Vanmiddag een nieuw aquarium gehaald. Heb dit altijd gewild maar nooit aan toegekomen en vandaag dacht ik nu wordt het een keer tijd. Mooie kleine gevonden. Over 2 weken vissen uitzoeken. Verder een rustige middag gehad. Liam was iets minder vervelend tot hij moe werd haha. Hij had vandaag geluk, Liam lust geen rode bieten dus mocht hij poffertjes En nu ligt hij rustig in bed dus mama tijd! Nu lekker verder met mijn thee en wortelen.
Hey meiden, @ Elsie: Leuke dag gehad dus! Leuk dat jullie kindjes lekker samen kunnen spelen! @ MamavEsmee: Joepie weer onder de 73! Zien er goed uit die soezen. Knap dat je ze niet opeet maar weggeeft @ Humbly: Jeetje half 5. Das toch ook geen tijd om de dag te beginnen! @ Rianne: Van je baan had je doorgegeven! Ben je al begonnen? Oh 1 mei spannend! En super dat er bijna 10 kg af is meid! @ Wendy: Veel plezier vanavond! Ben je nog ziek of is het bij 1x overgeven gebleven? @ Moedertjuh: Fijn dat het zo goed gaat met de meiden op 1 kamer. Is toch altijd even afwachten hoe dat uitpakt he Super dat er 300 gram af was! Ik zie dat het met jullie allemaal goed gaat. Super meiden!!! Ik kom even roet in het eten gooien. Gisteren ging het goed, en vandaag alweer de mist in. Ik had de paaseitjes die thuis over waren Roland mee naar zijn werk laten nemen. Kom ik vandaag op het werk: ja hoor PAASEITJES! En daar kan ik natuurlijk niet vanaf blijven. (zeker niet met zon k-dag als vandaag) Bah gelukkig zijn ze bijna op. Verder blij dat ik thuis ben. De chaos was weer kompleet op het werk. Steeds als we door feestdagen een dag dicht zijn, schieten mensen in de stress ofzo. Mensen zijn ineens bang dat ze zonder medicijnen komen te zitten. 1 grote puinhoop dus. Zal de rest van de week nog wel zo blijven ben ik bang. Mijn menu vandaag: O: 2 vitalu volkoren crackers met; 10 gram appelstroop T: 1 appel L: 3 meergranenboterhammen met ; 20 gram Philadelphia light 1 hap van een peer (rest weggegooid, was heel vies) 1 plakje ontbijtkoek minder suiker (was eigenlijk als tussendoortje voor vanmiddag bedoeld) T: stuk of 10 paaseitjes A: 1 kom tomatensoep 1 bruine pistolet met; 20 gram tonijnsalade Ik beloof dat ik morgen weer mijn best zal doen! Liefs
Humbly, lekker fietsen! Oehh die Liam boft met poffertjes, lekker. Geniet van je mamatijd! Mooi menu en leuk een aquarium. Mel, morgen nieuwe dag nieuwe kansen meid. Verder vind ik je menu netjes! Knuff omdat je je k*t voelt. Hier is het me-time, kids liggen gewassen en gestreken op bed. Ik ga aan de groene thee, vandaag weer een geslaagde dag joeppie!
Hoeveel gram zou een paaseitje zijn? 5 ofzo? heb mijn kcal even uitgeteld, en uitgaande van 5 gram per eitje kom ik in totaal om 1268 kcal vandaag. Valt dus nog 100% mee. Meteen mijn menu voor morgen even plannen. Heb vandaag een groot pakket van wehkamp gehad. Heb 5 bikini's besteld. 1 jurkje, 1 broek en 1 shirtje. Bikini's passen allemaal (het zal er alleen wat mooier uitzien met een paar kilo's minder) en ik twijfel tussen 4 (schiet dus lekker op ). Jurkje houd ik en broek en shirt is niks, dus kan terug. Denk dat ik 2 bikini's houd. Maar welke?!
Melanie; Oooh dat valt inderdaad nog wel mee. Valt het dagje toch nog mee vandaag Haha dat moet je toch zelf kiezen hoop dat ik als ik mijn streef heb gehaald ook een bikini durf te kopen. **** Straks nog even proberen of ik een film kan kijken haha of toch op tijd naar bed toe ga. Heeft er nog iemand nog interesse om op de lijst te komen?
@ Humbly: hahaha... ik weet het. En aan Roland heb ik ook niks. Die vind alles mooi Ik durf momenteel niet te wegen maar bij mij gaat het echt maar om een paar kilo. Een lijst heeft voor mij dus niet zo veel zin Na de bruiloft wil ik wel op de lijst. Dan wil ik er nog wat kwijt (en dan zal ik inmiddels ook wel weer wat aangekomen zijn op huwelijksreis )
hahaha mannen!! heb je niks aan als het gaat om kleding Owkey helemaal goed! laat maar weten wanneer je erop wilt Liefzs
Melanie.. 1 paaseitje is 40 calorieen. Foto van jou in bikini? Humbly.. Ik zit rond mijn streef maar wil wel op de lijst! Mooi menu! *** Hier alvast gefreubeld voor de taart die voor maandag op bestelling staat. ( decoratie kun je lang bewaren dus is wel handig) Nu op de bank met een glaasje light fris. Straks een klein schaaltje lays baked.
Nou... ik dacht het niet Daarom ga ik naar Mexico... daar kent niemand me En 1 paaseitje 40 kcal... pfff... dan tel nog maar 200 kcal bij mijn dagtotaal op.
Vanavond de intake gehad bij de voedingsdeskundige. Hij heeft een studie in coaching gedaan ook. Hij kon me dus ook veel vertellen over eten, bewegen, maar ook gedrag. Mijn manier van eten zit in een bepaald gedrag. Momenteel zit ik redelijk in mijn vel hoor, maar mijn verleden volgt me, de opleiding is confronterend omdat je veel over jezelf leert en jezelf beter gaat kennen. Ik moet dus veel dingen een plek geven en ga ook in therapie. Dat het allemaal erg confronterend is, is een feit!! Hier gaat het roer met eten echt om!!! Niet alleen voor mij, maar ook voor mijn man en kinderen. Mijn 'soms'slechte eetgewoonten breng ik over op mijn meiden. Hoe ik ben.... zullen hun worden!!! Dat wil ik NIET. Niet dat ik moddervet ben, want dat is het niet. Maar ik ben ook niet slank. Al mijn vet en maten zijn gemeten. Ik heb een weekmnu gekregen voor de komende week. Het wordt heeeeeeeeel anders eten. De manier van hoe ik nu eet, en dan denk ik dat ik gezond eet.... is een foute keuze. Alvast mijn menu voor morgen: Donderdag: O: 3 boterhammen met halvarine, 2x jam, 1x appelstroop. T: schaaltje vruchten op siroop, magere yoghurt met vruvhten. L: 3 boterhammen met halvarine, 2x runderrookvlees, 1x kipfilet. T: 1 volkoren cracker met 20+ kaas en halvarine, 20o gram sinaasappelsap. D: 100 gram tagliatelle, 125 gr kipfilet rauw, 100 gram aubergine, 100 gram rode paprika, 100 ml chicken tonight ketjap/tomaat. Schaaltje yoghurt. T: 2 crackrs met halvarine en jam. Hele mond vol. Ik word een week 'volgepropt' met eten om te kijken hoe mijn lichaam hierop reageert. Ik ben erg benieuwd. Nu ga ik lekker slapen!! Morgen weer vroeg dag, Esmee naar de peuterspeelzaal, met Maureen boodschappe doen.....!!
Poeh, wat een hoeveelheden! Maar ze zullen er wel verstand van hebben! *** Hier een goede nacht gehad! De weegschaal gaf vanmorgen 100 gram meer aan! 73.0 Me de hele avond ingehouden om van de slagroomsoezen af te blijven, had ik het nu maar gedaan! Straks weer naar het werk voor vergadering. Wordt er soms kriegel van! Menu vandaag: O: 2 boterhammen 1x 2 kleine plakjes kaas & appelstroop en koffie T: appel & flesje water 2 x koffie met zoetje L: 3 broodjes met mager beleg. T: fruit A: gekookte aardappeltjes, brocolli & stukje verse worst & een salade met sla, komkommer, augurk, ui & tomaat.
goeiemorgen! @butterfly jeetje wat veel! maar hoop dat dit gaat werken voor je. hier goed geslapen. sam en ik gaan zo even op de fiets nar het stadje om een cadeautje te kopen voor dochter van vriend, gister zijn haar keelamandlen eruit gehaald en vriend gaat vanmiddag even naar haar toe. en sam ik gaan vanmiddag op visite bij een vriendin. menu: O: WC shake vanille kopje thee glas water. T: kopje koffie glas water. L: WC reep kopje thee en water. T: kopje thee boullion WC en een appel. A: kipfilet met parika en ui, gebakken aardappels en sla. T: kopje thee ? ohja -100 gram vanmorgen! nu ga ik de weegschaal weer wegzetten voor een paar dagen
Elsie.. Hoe bevalt WC? Leuk, wat ga je kopen? De reden is helaas wat minder. Had ze vaak keel pijn, verkouden etc? *** Zo.. de honden uitgeweest, beneden alles opgeruimd. Eten voor vanavond staat klaar. Nu nog snel een kopje koffie en dan naar het werk.
@mamavesmee bevalt goed hoor! en met een gezonde avondmaaltijd is het goed te doen! meisje was vaak ziek en eigenlijk altijd wel verkouden, dus nu moesten ze eruit. heb een legohuis van hello kitty gekocht en een boekje van dora, vind ze vast leuk! lekker gefietst net dus! zo nog ff de was ophangen en nieuwe erin doen, en nog ff naar de winkel lopen melk halen en aardappels.
Het lijkt inderdaad veel, maar ik merk dat het wel mee valt. Ik eet een week dit en dat kijken hoe ik reageer, vervolgens stellen ze een passend menu aan. Ik ben ook benieuwd..... ik val nu gewoon weinig af, en ik word er niet goed van. Over tien weken kan ik 75 kilo wegen, dat kan hij garanderen als ik me aan mijn menu houd. Zopas boodschappe gedaan, allemaal gezonde dingen. Koekjes, chips, snoep, niets mag!!! Het beste dus om het niet te kopen. Dus allemaal groente en gezonde dingen op de band. Dat was een maf gezicht whahaha!! Maar nu ik ben begonnen voel ik dat ik weer motivatie krijg. Vanavond sporten ook, ze controleren me. Ik MOET 2x sporten in de week bij hun. Hier verkouden geworden vannacht, en keelpijn. Bah!!! Zo eerst Esmee weer ophalen en even een doek door het huis. Maureen straks slapen...... dus dan even proberen wat te studeren terwijl Esmee gaat knutselen ofzow. Moet nog wat kleine dingen doen.
Hallo dames, MvE: Moet dat nou, die soezen...*knor knor* haha. Melanie: Kom op meid. Herpak jezelf! Denk aan die jurk, denk aan die jurk! Butterlfy: Zo hé, volgens mij verbrand je al veel door continu in beweging te zijn met eten haha. Hymbly: Leuk een aquarium. Welke vissen wil je? Moedertjuh: Wanneer weeg jij jezelf? Volgens mij moet er met jouw menutjes toch al aardig wat af zijn! Elsie: Hoe bevalt WC jou? Ik heb ook 2 weken dat plan met s'ochtend en s'middagd WC en avondeten normaal maar dat werkte totaal niet voor mij. Was meer calorien dan wanneer ik mijn eigen ontbijt en lunch maakte.... Hier: Gister gezellige avond gehad. Leuke dame die de bruidsmake-up party gaf. Ze heeft het goed gedaan maar ik heb besloten dat mijn zus mijn make-up gaat doen. Zij heeft pas haar visagie certifcaat gehaald en zij kan het net zo goed en zelfs beter omdat ik tegen haar alles kan zeggen als er ook maar een wimperhaar niet goed zit hihi. Vandaag moet vriendlief van 7.30 uur tot 22.00 uur werken dus ben weer semi alleenstaande moeder vandaag. Ik zeg het weer...ik heb zo'n respect voor de echte alleenstaande mama's. Weegschaal: Na de pizza en koek gisteravond was ik vanochtend +100 gram. Ik sta nu op 60.6. Menu vandaag: O: 2 plakjes ontbijtkoek met boter, thee met honing T: wiener melange, 2 dropjes L: kleine ciabatta met mozzarella en tomaat T: blikje cola light, banaan A: macaroni, magere melk T: thee met honing en misschien een koekje Zo, ik ga snel weer verder want ik zit op mijn werk.
Voel me steeds baggerder.... neus en keelpijn . Net mijn crackertje op. Echt, het lijkt veel wat ik mag eten, maar ik heb wel trek hoor whahaha. En mag niets meer eten tot het avond eten. Esmee zit ook aan een crackertje met smeerworst en ze heeft een kiwi op. Met name voor de kids vind ik gezond eten ook belangrijk. Gek, dat je zo kan genieten van het feit dat je kind nog meer geniet van een kiwi dan van een lekker koekje. Fruit moet ik aanmoedigen!!! @Wendy, alleen staande moeder lijkt mij ook heftig. Ben altijd blij als mijn man 17.30 thuis komt en de kids over kan nemen. Wat rustig vanmiddag!!! Ben ik er eens, zijn de anderen druk . Heb ook geen zin om weg te gaan, het regent steeds, en wil wat op tijd het eten klaar hebben. Ga Maureen eens wakker maken denk ik.
Goedemiddag!! MamavEsmee; Moet je even de gegevens doorgeven zal ik je erop zetten Het is er zo weer af!! Haha de soezen hadden nog wel meer schade gedaan denk ik Mooi menu weer Butterfly; Poeh dat is inderdaad veel wat je mag eten, of het lijkt gewoon veel maar dat het als het eenmaal avond is toch weinig blijkt te zijn. Snap heel goed dat je dat niet voor je dochters wilt! Ik hoop ook niet dat Liam ook ruzie gaat krijgen als het gaat om eten. Gaat helemaal goed komen! misschien wel fijn dat ze je goed in de gaten houden, zo kun je ook moeilijker de mist in gaan denk ik. Beterschap!! Hier geluk, Liam lust geen koekjes eet het liefst alleen maar fruit. Super dat Esmee ook graag fruit lust Elsie Je gaat goed meid! Wendy Ook wel leuk voor je zus doet ze ook wat iets extra's voor je bruiloft. Vandaag weer een lekker menu haha dus die extra grammen zijn er zo weer af Ik wil graag tropische vissen maar laat me wel even goed inlichten welke bij elkaar kunnen en welke elkaar opeten Doet een moeder goed te horen dat er mensen zijn die er moeite mee hebben als de man nog niet thuis is. De meeste die ik ken denken er allemaal heel makkelijk over een kind alleen op te voeden. ******** Vandaag: O - 200 gr magere Franse kwark - 10 gr special K Chocolade - beker melk T; - 2 kopjes koffie met melk en een zoetje - thee - 1 plakje ontbijtkoek L; - 2 volkoren boterhammen met 20+ kaas en appelstroop - 2 tomaten - thee T; - 1 appel - 1 banaan - thee A; - 200 gr spinazie creme - aardappelen - valez sate burger - 1 gekookt ei T; - optimel yoghurt - komkommer Vandaag een uur gefietst en vanmiddag nog 1.5 uur gewandeld. Het was heerlijk weer, lekker zonnetje en een aangename temp. Even nieuwe gympen gekocht voor het wandelen want op hakken lukt me toch niet zo goed haha. Straks nog even met Liam knuffelen en daarna is het mij tijd. Liam op tijd naar bed vandaag want hij is super vervelend. Morgen weer een dagje werken.
Vast de saus gemaakt voor het eten straks. Nu zo de tagliatelle maar opzetten, kunnen we meteen eten om 17.00 uur. De kinderen spelen lekker buiten. Esmee kwam steeds reepjes paprika halen.... hoezo gezond?? Whaha, ze vind mijn eten nog lekkerder dan wat ze kreeg. Iedereen hier eet met mij mee nu. En dag is voor de kinderen al goed bevallen. Esmee at alles veel beter mee dan anders. Kun je nagaan dat afvallen en strijden met kilo's ook afhangt van gedrag. Ik geef de kids lekkers,maar ze vragen er niet om . @Humbly, de deskundige zei gisteren ook: hoe jij bent, worden je kinderen ook! Phoe, die hakte er wel in. Ik wil dat mijn kinderen gezond blijven, en zeker geen overgewicht hebben!!! En dat begin, begint bij mijzelf. Zware kost..... . Betreft de lijst!!!! Ik wil er nu ook wel weer op. Ik weeg altijd in de ochtend, maar hij in avond. Ik start dus met 88.2 kilo . Streef is 75 kilo. Ik weeg maandags.
Butterfly Ik zal je op de lijst zetten . :O dat wist ik niet! natuurlijk wist ik wel dat slecht eten voor kinderen ongezond is maar dat ze net zo als ons worden wist ik niet. Waarschijnlijk zal Liam nooit dik worden ook als hij slecht zou eten (of later gaat eten) hij heeft van zijn vader en te snelle stofwisseling geërfd. Het kan natuurlijk minder worden. Paprika! Wauw er zijn niet veel kinderen die dat lekker vinden. haha wees blij dat ze allemaal nu zo goed eten weer een zorg minder haha. Liefsz