10 kilo afvallen... Wie doet er mee? Deel 8

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Melanie.. Lastig dus! Leuk, cupcakes decoreren, resultaat wel laten zien he?!

Butterfly.. Kan me ook zo iriteren aan die terugkom momenten. Vorige week 2x vergadering, deze week 2x overleg, buiten mijn diensten om!

Lovely.. Nuttige tijdsbesteding, lekker poetsen! :D

Gisteravond nog een schaaltje lekkere chipjes gegeten. Weegschaal was lief, zo na het weekend. Zat onder de 73 kilo! :D 72.9. Meestal zit er een kilo bij! Nu gelijk gebleven.

Straks een taart afmaken & vanmiddag boodschappen en vanavond hardlopen!

2. MamavEsmee

Oja, menu:

O: 2 boterhammen met 1x jam en koffie
    T: flesje water en appeltje
    L: 3 broodjes met mager beleg.
    T: fruit
    A: Gekookte aardappels, 1/2 gehaktbal & groente ( moet ik nog kopen)

3. Moedertjuh

Moedertjuh Actief lid

31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,

Leuke weekend gehad allemaal? Hier nog alle 3 nog niet helemaal beter, gisteren weg geweest en vandaag weer flink aan het hoesten.

Butterfly, mijn menu magertjes? Nee niet echt afgevallen helaas, baal er wel van! Jou menu's doen me echt denken aan toen we die challenge begonnen op de sportschool, het lijkt veel maar ja je moet ook veel sporten (althans ik toen).

Elsie, vanille en bosvruchten vind ik ook het lekkerst van die blikken en de repen de caramel en chococrisp *jummie*. Ik heb altijd plan B gedaan maar zit nu te denken om over te stappen op A, alhoewel ik denk dat het afzien gaat worden.

MvE, Bramladage is Bram Ladage - super lekkere patat *jummie* maar heb het die dag niet meer genomen. Gisteren letterlijk op m'n onderrug gevallen, gelukkig viel de pijn vanochtend wel mee.

Wendy, hmm lekker die salade. Watvoor kruiden gooi je erin?

MvR, aah wat sneu en idd zielig als kleintjes ziek zijn. Beterschap ermee!

Melanie, balen meid dat je geen motivatie kan vinden. Hopelijk is het voor korte duur en kan je er weer hard tegenaan voor die mooie jurk!

Butterfly, beterschap met je teen. Trots op je meid, ga zo door. Lieve weegschaal!

MvE, lekker taart bakken. Kan je er ook vaak vanaf blijven? Vind Dr.Oz ook altijd goede tips hebben, maar ja ze in praktijk brengen is een 2e haha.

Lovely, heerlijk is dat he lekker slapen en opstaan terwijl het zonnetje schijnt? Je ochtend kan al meteen niet stuk. En je menu's zijn wel weing?

Humbly, knuff meid! Ik ga je zo m'n nieuwe gewicht pben. Wauw al bijna 5kg af meid, netjes!

Kaatje, stoer hoor als je het doet de 4 daagse lopen!

Rianne, wauw meid je ziet het verschil wel hoor. Ga zo door!

Butterfly, hopelijk helpt het ggz je ook een handje en kan je de boel afsluiten. Het afvallen gaat je super meid.

MvE, gecondoleerd meid! En mooi menu voor vandaag. Netjes dat je weegschaal ondanks het lekkers onder de 73 zit.

Melanie, lekkere smaken van die taarten en goede keus!

4. Moedertjuh

Moedertjuh Actief lid

31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zover reikt m'n geheugen. Hier nog menuloos, eerst maar eens wat doen in huis voordat ik hier geplakt zit op de bank met lappie heel de dag haha.

Menu's van afgelopen weekend waren helemaal niet in to het afvallen, vandaag nieuwe dag nieuwe kansen.

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Goedemorgen meiden.

Hier al vroeg uit de vere, de wasmachine draait, mijn boterhammen voor tussen de middag staan klaar, de meiden zijn aangekleed. Zo eerst een kop thee zetten en de tassen voor de opvang en de peuterspeelzaal klaar zetten. Om 10.00 uur op de fiets naar de opvang, dan in de auto naar het werk, hoop om 14.00 uur weer thuis te zijn, dan heb ik nog even een uurtje voor mezelf :).

De weegschaal hier wel heeeeel erg lief.
    Op mijn weegschaal ben ik dik 3 kilo afgevallen, dan moet dan vanavond wel aardig overeen komen dacht ik zo.
    Vanavond dus wegen en sporten.

@Moedertjuh, ze adviseren me toch wel 3x in de week te sporten. Helaas lukt me dit niet in combinatie met mijn werk, school, kinderen en dan manlief die ook 2x zou willen sporten. We moeten dus elke week plannen wie wanneer kan. Ik red 2x in de week wel redelijk.
    Kan het zijn dat jij juist te weinig eet? Viel je goed af toen jij het voedingsplan volgde? Ik vind dat je best weinig eet, dat zou ik niet kunnen.

@Mamavesmee, ik heb het gewoon druk, als ik dan een dag vrij ben wil ik niet steeds naar het werk moeten voor vergaderingen of andere besprekingen. Ik heb dit ook meerdere malen aangegeven.
    Omdat we een terugkerend rooster hebben ben ik elke keer de klos. Alleen mijn leidinggevende doet er niet zoveel aan, die vind het meer mijn probleem en als ik een concreet voorstel heb kan ik die aandragen. Ik kan een dienst ruilen met collega's, maar dan moet een andere collega of terug komen, of uit de slaapdienst langer blijven. Dat komt hun dan nooit uit, dus ja, ben dan vrijwel vaak de klos. Vind het heel vervelend. Maar goed.... ik combineer het dan maar met iets anders zoals boodschappen doen of een opdracht voor school uitwerken. Dat scheelt me dan later in de week weer tijd.

Fijne dag allemaal.

6. Moedertjuh

Moedertjuh Actief lid

31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Butterfly, werk/sport ze! Ja ik viel er heel goed mej af, ik sportte minimaal 3x p/w in de ochtend (3 uurtjes max en daarna een sauna erachteraan gooien). Ik moest ook 20min voor en na het eten water drinken.

Hier een voorbeeld van m'n dagmenu (kan ik nu niet toepassen omdat ik niet meer op de sportschool zit):
    Ontbijt:
    15gr halvarine
    3 volkorenboterhammen
    45gr (3 porties) runds, rookvlees
    20cl 1 vruchtensap, sinaasappel
    Tussendoor:
    250ml magere optimel vruchtenyoghurt
    1 manderijn
    Lunch:
    3 volkorenboterhammen
    30gr jam
    15gr rosbief
    10gr halvarine
    Tussendoor:
    20cl vruchtensap, sinaasappel
    1 manderijn
    Avondeten:
    10gr olijfolie
    150gr runds, lever
    200gr aardappelen
    200gr bloemkool
    1 appel
    Tussendoor:
    1 appel
    250ml magere optimel yoghurt

Dit exclusief 2L vocht (water en groene thee), en alle menu's zaten op max 1600kcal.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden!

gisterochtend naar ikea geweest en gistermiddag verjaardag, niet gezond gegeten daar haha dus vanmorgen maar niet gewogen, wel lekker gesport en -342 calorieen:)

sam is helaas ziek, 39.1 koorts en zat net helemaal te rillen, nu ligt ie lekker in bed. vriend komt zo even thuis zodat ik de boodschappen kan doen en er met sam niet uithoef, kan ie lekker blijven slapen.

menu:
    O: bakje yogurt met een appel, glas water kopje thee.
    T: kopje koffie glas water 1 cracotte met smeerkaas 20+ tijdens sporten bidon water.
    L: 2 boterhammen 1xkipfilet 1xkaas kopje thee.
    T: kopje thee water plakje ontbijtkoek.
    A: italiaanse ristotto.
    T: kopje thee bakje optimel vla/yoghurt.

had vanmorgen geen melk meer voor shake dus vandaag even het boekje van sonja bakker erbij gepakt.

8. Moedertjuh

Moedertjuh Actief lid

31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Elsie, mooi menu en beterschap met je kleine. Sneu als die kleintjes ziek zijn.

Hier ff een me-time, de dames liggen uitgeteld op bed. En ik ff op de bank hangen, opgeruimd en het eten is al klaar.

Wat is stilletjes hier!

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam kwam uit bed met een temp van 39.9:( gelijk maar zetpil gegeven. nu zit ie lekker ff tv te kijken bumba vind ie echt leuk!

idd stil hier!

10. MamavEsmee

Elsie.. Oh jeetje, Sam is echt aan het sukkelen he? Beterschap!

Moedertjuh.. geniet van je Me-Time.:D

Hier op de boodschappen na een lekkere rustige middag gehad. Lekker tv gekeken & spelletjes gedaan met Esmee.

Taart is goed gelukt..

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavesmee jeetje wat een mooie taart!:D
    ja het is de laatst 2 weken steeds koorts, maar nu wel echt hoog, 39.9:(

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Moedertjuh, dat komt wel heeeeel erg overeen met wat ik nu doe. Ik zit nu geloof ik rond 1900 kcal... en val daar goed mee af. Met 1200/1400 viel ik niet zo goed af als nu. Maar ik boijf zoveel hongergevoel houden en met minder eten had ik dat niet zo.
    Vanavond kan ik mooi wat vragen stellen ;).

@Mamavesmee, je taarten worden steeds professioneler meis!!
    Leuk dat je zoveel bestellingen krijgt. Verdien je er ook iets mee? Of doe je het echt voor de hobby? Als Esmee op school is heb je daar ook echt de tijd voor he. Soms verheug ik me stiekem wel naar het moment dat de meiden naar school zijn. Erg he whahahaha!!! Heerlijk die tijd voor jezelf. Maar nu nog lekker genieten van de dames om me heen.

Ik ga vast koken.

Mijn menu:
    O: 3 boterhammen, 2x jam, 1x appelstroop, melk.
    T: schaaltje yoghurt met vruchten, banaan, water.
    L: 3 boterhammen, 2x achterham, 1x runderrookvlees, water.
    T: boterham met jam.
    A: 100 gram zilvervliesrijst, 120 gram runderbiefstuk, 100 gram suikerpeultjes en 100 gram spinazie gewokt, 75 ml lente-ui knoflooksaus.
    T: 150 gram cocktail vruchten op siroop met 200 gram yoghurt.

13. Moedertjuh

Moedertjuh Actief lid

31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Elsie, aaah gossie toch. Beterschap, en veel laten drinken helpt ook wel.

MvE, me-time was van korte duur. De jongste is wakker geworden, en zingt de boel erop los haha. Mooie taart meid, petje af dat je da kan!

14. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo meiden,

Even snel hoor. Heb gewerkt, ben net thuis en moet nu aan het eten beginnen.

Er waren na gister toch aardig wat onsjes bij dus vandaag op de fiets naar het werk (40 min heen met 2 bruggen en dan ook weer hetzelfde terug).

Mama Rianne: Had ik al gezegd dat je foto super is. Wat een verschil al!

Elsie: Oei hoge koorts. Beterschap voor je kleintje.

MvE: Wat een gave taart! Dat is precies de taart die ik nog een keer voor vriendlief wil hebben/maken. Hij is een karpervisser en we hebben een vijver met aardig wat koikarpers. Super!

Menu:
    O: kom cruesli met melk, thee met honing
    T: wiener melange, 1 liga milkbreak
    L: bagel met mozzarella en seranoham, handje noten
    T: blikje cola light, 1 liga milkbreak, kleine banaan
    A: gekookte aardappels, bloemkool, cordon bleu stick
    T: activia, thee met honing

En nu hopen dat ik me er aan kan houden want iedere keer zet ik een menu neer en neem ik toch wat anders of erbij.....

15. MamavEsmee

Zakt het? Nu hij pcm heeft gehad?

16. MamavEsmee

Wendy.. Net menu hoor! Het is dus te zien dat het een KOI is? Vind het best lastig.:)

Butterfly.. Ben benieuwd naar update van de sportschool! Als je nagaat dat ik er 6 uur mee bezig ben geweest en de kostprijs ( marsepein, slagroom, jam, biscuitmix, botercrème, taartdoos, plankje met folie & dan nog de electriciteit/water ) dan verdien ik per uur zo'n €1,15 :D.. Heb tussen de 7,50 - 10,00 winst.;) Echt hobbymatig dus. Maar wel ontzettend leuk!

Moedertjuh.. Zul je altijd zien..;)

Esmee is zoooooo vermoeiend. PFfff. Weer niet willen eten, ondanks een duimenkaart waarmee ze wat kleins mag kopen bij de action. En nog geen 10 minuten van tafel en ze zegt. Mama ik heb honger! Dikke pech gehad!:x

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavesmee het zakte goed met de zetpil, naar 37.8! en gelijk echt weer helemaal zichzelf. hij ligt nu al lekker in bed.

vermoeiend dat esmee niet wilde eten! sam ook niet die heeft yoghurt op en een fles melk.

18. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Elsie: Beterschap voor Sam!

@ MamavEsmee: Mooi taartje weer! :D

@ Butterfly: Gek toch eigenlijk dat je met 1900 kcal beter afvalt dan met minder, maar ook een groter hongergevoel hebt. Ben wel benieuwd wat ze daar op de sportschool van zeggen...

Hier vandaag een redelijke dag:
    O: 200 gram optimel vanille yoghurt
    25 gram cruesli balans

T: 1 appel

L: 3 meergranenboterhammen met;
    30 gram ham
    1 kiwi
    1 plakje ontbijtkoek minder suiker

T: 2 scholiertjes

A: 150 gram zilvervliesrijst
    250 gram saus (chickentonightsaus/groenten/kipfilet)

Heb de kcal niet berekend.

Ik ga aan mijn cupcakejes beginnen ;)

19. MamavEsmee

Gelukkig.

Esmee mocht nog een klein banaantje. That's it. Zou wou brood. NO WAY! ;)

20. MamavEsmee

Melanie.. Mooi menu! En veel plezier met het maken van de cupcakes!

Hier 6.425 km hardgelopen! Was lekker.. Net nog een schaaltje yoghurt met een sinasappel gehad.

Deel Deze Pagina