10 kilo afvallen... Wie doet er mee? Deel 8

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Wat een lekkere taarten komen er langs..... wat een prachtige taart mamavesmee!!! Wauw! En ik hoor... witte chocolade kwarktaart..... klinkt heerlijk ;).

Hier gaat het goed... ook het lijnen blijft goed gaan.
    Vorige week wel een stukje taart gehad omdat mijn ouders 29 jaar getrouwd waren. En een keer een klein toetje na het eten.
    De weegschaal gaat me overigens niets snel genoeg. Ik ben in kcal gezakt naar 1500 maar blijf 1 kilo per week afvallen. Natuurlijk heel mooi.... maar ik zit nu op de helft van mijn dieet en ik had gehoopt echt onder de 80 uit te komen in de 5e week. Vanavond weer wegen en meten. In de maten val ik wel veel af. Het is ook goed zichtbaar, dus dat gaat wel heel erg snel.

Ik ben niet zo lekker vandaag.
    Ik werd vanmorgen wakker al zat ik zeeziek in een rubberbootje op zee. Wat een rot gevoel. Ben weer in slaap gevallen maar de misselijkheid is er nog wat. Ik heb de meiden weer redelijk op de been, nu kan ik niet ook nog eens ziek worden hoor.

Zometeen de dames uit bed halen, ik wil even boodschappen doen, om 12.15 de kinderen naar de opvang brengen omdat ik weer eens vergadering heb. Thema vergadering dit keer. Eens wat anders.
    Gelukkig geen dienst, dus na de vergadering weer lekker naar huis.

Vanavond dus wegen en ik hoop te kunnen sporten. Moet ook nog even studeren.. we moeten onwijs veel doen dit moduul en weer veel theoretische kennis opdoen voor de toets. Die HBO studie boeken zijn best leuk.. maar de hoeveel termen die ik niet ken maakt het studeren dan best wel lastig. Moet je eerst de betekenis leren van termen alvorens je theorie goed begrijpt :(.

@Melanie: wat een schattig taartje heb je gemaakt. Heb de foto's ook op facebook langs zien komen. En lekker... high tea doet het het altijd goed he :).

@Mamavesmee: wat een mooie taart zeg...... echt geweldig. Kan me voorstellen dat deze lagen taart toh wat meer werk is dan de taarten die je je normaal maakt. Esmee is volgende maand jarig en ik wil toch ook proberen zelf een taart te maken. Lijkt me zo leuk. Zal me dan toch echt moeten verdiepen in de basis..... ;)! Heb je tips? Of een link naar een site die ik goed kan gebruiken?

Maureen inmiddels wakker... ik ga dus bezig hier!!

2. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, misschien kan ik dan beter beginnen me cupcakes....!! Daar ben jij ook mee begonnen toch?

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Lovely.. Mooi menu gisteren!! Fijn dat het hardlopen weer wat beter gaat.

Melanie.. Ach, had je anders verwacht qua eten?

Butterfly.. Drukke dag! Pfffff.. Spannend, vanavond weer wegen.

Op www.deleukstetaarten.nl kun je heel veel informatie vinden.

Heb nu lekker een weekje vrij! Morgen ga ik wel mee naar het teamuitje. Vandaag de hele dag op het 2 jarige zoontje van mijn vriendinnetje passen. Gezellig.

Weegschaal niet lief na de friet en frikandellen :)

Vandaag weer netjes, komt het vast goed.

O: 2 boterhammen 1x chocopasta en koffie
    T: sinasappeltje en water
    L: 2 boterhammen met mager beleg & thee
    T: appeltje en koffie/water
    A: gebakken aardappeltjes, snitzel met ui en champignons en doperwten/wortel.

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @mamavesmee: okeej, dan ga ik die site eens bekijken van de week. Leuk, teamuitje, weet je al wat jullie gaan doen? En oppassen.. veel plezier.

Hier een troep... Esmee en Maureen trekken alle speelgoedbakken over de kop, ineens zit madame te kleien, en niets opruimen. Voor we gaan eten kunnen ze alles eerst opruimen.
    Mag ook wel haast maken zie ik... over drie kwartier moet ik toch wel op de fiets zitten om de meiden naar de opvang te brengen. Tasjes nog inpakken want Esnee moet ook naar de peuterspeelzaal, maar de opvang brengt en haalt haar.

Ik ben dus weg....

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey.
    Elin heeft weer heerlijk door geslapen. Of het nu komt omdat ze van de borst af is snachts of gewoon toeval.... iig wel lekker :D
    Hier alvast opzetjes aan het maken voor Elin haar uitnodiging.Had nu deze http://i48.tinypic.com/oen8x.jpg maar vond opeens nog een veel leukere kit,dus ga daar ook nog even mee aan de slag

Melanie, erg leuk die taart !

Butterfly, jammer dat de kilo's niet gaan,maar gelukkig gaan de cm's wel. En die zie je !

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!!

hier ook een paar dagen niet lekker geweest, sam gister een dagje bij mijn ouders want ik kon echt niks hebben en dat is niet leuk voor hem natuurlijk. s'middags lekker geslapen en afgelopen nacht ook lekker geslapen dus gaat alweer wat beter nu. net boodschappen gedaan voor de hele week.

ben ook ongesteld geworden waarschijnlijk daardoor die kilo eraan, dietist mailt niet terug vind ik wel jammer.

menu:
    O: 1 cracker met appelstroop plakje ontbijtkoek kopje thee.
    T: kopje koffie glas water 1 pruim.
    L: 2 boterhammen met mager beleg glas optimel kopje thee.
    T: kopje thee glas water appel.
    A: aardappels, sperziebonen en een gehaktbal.
    T: kopje thee kwark.

7. Moedertjuh

Moedertjuh Actief lid

31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,
    Hier een teken van leven, het gaat gelukkig ietjes beter hier. Heb mezelf gisterenavond ingeschreven op de sportschool, ze hadden nog een moederdagactie dus mooie meegenomen (ze hebben van maandag t/m vrijdag kinderopvang van 9-12u ideaal voor mn kids).
    Morgen heb ik er m'n 1e weeg/meet moment en conditiecheck, ook ga ik beginnen met de big challenge (afvalprogrammen) met begleiding. Ik heb er iig helemaal zin in!

Ook een druk weekend gehad, m'n schoonzussen kwamen op bezoek en bleven lekker slapen. Zondag wezen shoppen, uit eten geweest, ijsje gegeten. Was heel gezellig.

Vandaag een rustige dagje hier, heb nog slaap (slecht geslapen afgelopen dagen) dus straks ff liggen als de jongste op bed ligt (m'n oudste doet al lang geen dutje meer).

Vandaag:
    O: gebakken ei in olijfolie, muntthee, stokbrood
    T: fruitshake, groene thee
    L: optimel kwark, groene thee
    T: handje nootjes, groene thee
    A: maaltijdsalade met gegrilde kipfilet
    T: pot groene thee

Mooie taarten voorbij zien gegaan, mooi dames!

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi Dames!
    Elsie: mooi menu hoor vandaag!
    Moedertjuh: Knap hoor dat je je hebt ingeschreven :)

Hier eindelijk even rust..gisteren hele dag gewerkt en vandaag een halve dag. Daarna direct onder de zonnebank en het huis opgeruimt. Nu lekker aan de thee met de kids.

Mijn menu:
    O: brinta en kop koffie
    T: 3 koppen thee, 2 biscuits
    L: pistoletje met boter
    T: 3 koppen thee, appel
    A: aardappelen, sperziebonen, gehaktbal
    T: ?

Hoop vanavond te kunnen hardlopen als het droog blijft.

9. MamavEsmee

Butterfly.. we hebben een plan van aanpak gemaakt naar aanleiding van het tevredenheidsonderzoek. Soort van Team-Building, met aansluitend een lekkere lunch.. Dus niet op de wvz.. drukke dag had je zeg. Esmee weer helemaal opgeknapt? Hoe was het wegen op de sportschool?

Lovely.. Fijn, een half dagje werken! Al ben je dan altijd wel druk in huis.;) Mooi menuutje vandaag!

Moedertjuh.. Fijn dat het weer wat beter gaat! Hopenlijk gaat het met lekker bewegen en weer lekker afvallen in je hoofd ook weer wat meer ontspannen. Fijn dat de kids dan naar de opvang op de sportschool kunnen.

Elsie.. Fijn dat Sam even een dagje naar je ouders kon. Vind je het voor de afleiding niet fijn om 1 of 2 daagjes te werken? Net menu vandaag. Jammer dat je niet de support krijgt van de dieetiste die je nodig hebt.

Kaatje.. Wat lekker dat Elin doorslaapt. Gelukt met de uitnodiging?

Gisteren erg druk met een peuter en een kleuter! Wel gezellig. Gisteren vroeg naar bed gegaan met een barstende koppijn. Slapen heeft me goed gedaan!

Vanmorgen teambuilding met aansluitend een lekkere lunche.. Vanmiddag lekker aangerommeld met Esmee. Even een cadeautje gehaald voor mijn broertje.

Menu:

O: 2 boterhammen 1x dun pindakaas en koffie
    T: 4 glazen spa rood en 2 kopjes koffie, 2 kleine koekjes en een appel.
    L: 1 snee brood met saté kroket en 1 hard broodje met 1x jam en 1x rosbief & glas jus d'orange
    T: 1/2 appel en flesje spa rood.
    A: 1 gekookte aardappel, 200 gram gekookte worteltjes en een robkarbonaatje

Straks hardlopen..

10. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hoi,

Geen idee dat er ook een forum hier was met afvallers... erg fijn want ik ben ook begonnen.
    Vorige week zondag de start met Weight Care... 4 kg kwijt in week 1.
    Dit is week 2 en nog steeds W.C.
    Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn, hoe snel de kilo's gaan en hoe je het uiteindelijke gewicht gaat proberen vast te houden?
    Ik moet er overigens wel meer dan 10 kg...
    Op dit moment nog minstens 15, maar ga voor de 20 kg.

11. MamavEsmee

Lady Joe.. Ik denk dat crashen op den duur niet effectief is. Want wat denk je dat er gebeurd als je weer " normaal" gaat eten? Je kunt beter nu zeggen. Ik eet bijv maximaal 1400 calorieen per dag. En ga extra bewegen. Werkt op de lange termijn beter! Oja.. Welkom! :D

Rondje van 7,5 km gelopen. Lekkerrrrr!! Nu douchen en naar de verjaardag.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sluit ik me bij aan :D

Vandaag een bestelling materialen gedaan dus kan volgende week weer aan de knutsel met haarknipjes.Kan ik gelijk de site weer aanvullen.

MVE, ja gelukt met de uitnodiging.Andere kit was leuk maar weet ff niet zo goed wat ik er mee moet dus tot nu toe wordt het gewoon die eerste uitnodiging,maar dan toch met een andere babyfoto.

13. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

Sorry, weer even een kort bericht van mij.
    Ontzettend druk op het moment.
    STRESS!!! voor de bruiloft! hahaha..

Verder is onze laptop zondag overleden, dus dat ik ook echt weer een perfecte timing. Gelukkig alle belangrijke bestanden kunnen saven, maar toch...

Nu dus wat minder hier. Morgen gaan we een paar dagen weg (tot zondag) met Roland zijn familie. Misschien kom ik tussendoor nog een keer spieken...

Liefs

14. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Zie ik nu toch iets leuks...
    N vriend van me heeft ook 3 kinderen, waarvan er twee ook Elin en Levi heten ;)
    De middelste heet alleen anders!

Ja, weet dat crashen slecht is... maar moet voor mezelf even een boost hebben. De eerste 4 kg heb ik er met heel veel moeite vanaf eind februari afgekregen... bleef maar op de 88 hangen. Nu ga ik even wc tot onder de 80, bouw dan heel langzaam af en ga over op verantwoord eten... wat ik voorheen ook niet deed (lees: niet ontbijten, veel te laat lunchen, waardoor 's avonds behoorlijke trek en dus snaaien). Daarbij heb ik een schildklier afwijking, waardoor afvallen gewoon een stuk moeilijker maakt. Gebruik het niet als excuus... of soms toch wel een beetje. Vind het ook gewoon lekker, eten. En het is voor mij een uitlaatklep. Moet nu een nieuwe vinden, maar heb eerlijk gezegd een HEKEL aan sporten... heel erg toch...

15. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Jeej melanie, 40 kg??? Wat knap!!! En wat een discipline!!! Petje af hoor!!!

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@ladyjoey welkom!! en succes.
    @mamavesmee dat lijkt me zeker fijn hoor, 2 dagen werken maar het is best moeilijk om iets vinden helaas. vanmiddag een mailtje terug gehad van de dietist, het was waarschijnlijk vocht ofzo en ben ook ongesteld geworden dus kan ook daarvan komen die kilo er bij.

net lekker gesport, was erg druk daar vind ik niet zo fijn maarja niks aan te doen.

17. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo lieve meiden,

Ik leef ook nog hoor. Heb het alleen zo druk. Maar ik ben nu lekker 5 dagen vrij.

Lijnen gaat niet zoals ik wil maar gelukkig vliegen er ook geen kilo's aan. Vanochtend stond ik op 61.8 en blijf daar een beetje hangen. Maar ik moet en zal toch eens onder die 60 komen!!

Ik kom van de week wel even bijpraten....

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi!!

wat een rust hier vandaag.

wij zijn vanmorgen lekker gaan zwemmen, sam heeft daarna maar een uurtje geslapen, maarja hij is ook erg verkouden. geen koorts ofzo gelukkig.

menu:
    O: 1 cracker met light jam 1 plakje ontbijtkoek kopje thee.
    T: kopje koffie flesje water 1 kleine muffin, appel.
    L: 2 boterhammen 1xkaas 1xphiladelphia light, glas optimel kopje thee.
    T: kopje thee glas water aardbeien.
    A: taco's.
    T: kopje thee optimel vla.

19. Moedertjuh

Moedertjuh Actief lid

31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lovely, lekker bruin weer. Dank je, ik moest wat doen om mezelf hieruit te krijgen afwachtend op m'n afspraak bij de schrink.

MvE, ik hoop het ook althans dat is de bedoeling. Ja hadden ze geen opvang dan zou ik het niet hebben kunnen doen aangezien ik ze nergens kwijt kan.

Kaatje, leuke kaart. Met welke foto wordt het? Doe je aan haarspeldjes maken?

LadyJoey, welkom en veel succes met afvallen. Hier pas begonnen op de sportschool met een afvalprogramma icm 3x p/w sporten.

Melanie, balen van je laptop! Veel plezier met Rolands's familie, geniet ervan.

Wendy, lekker 5 dagen vrij geniet ervan!

Elsie, taco's lekker! Beterschap voor Sam.

Vanochtend die meet/weeg/conditietest gedaan, behoorlijk bewogen voor dag 1. Heb net ff een dutje gedaan omdat ik moe was. Er is iig werk aan de winkel!

Vandaag:
    O: 250ml water met citroen, 2x roerei, halve grapefruit, 300ml groene thee
    T: 180ml kwark, 500ml water
    L: maaltijdsalade met tonijn, 300ml groene thee
    T: appel, 500ml water
    A: gegrilde kipfilet, gestoomde groenten
    T: 1l groene thee

B: 20min crossen, 20min lopen, 20min fietsen, uur wandelen

20. MamavEsmee

Wendy.. Je bent weer op de goede weg!

Elsie.. Mooi menu vandaag!

Moedertjuh.. net menu en flink bewogen! Moe klinkt goed.. Beter als lui ;):D

Melanie.. Arme Roland.. :D Kun je door de stress het snaaien nog een beetje beperken?

Hier een leuke dag gehad. Vanmorgen lekker in huis aan het soppen geweest. Koekjes gebakken en bij schoonouders een bakkie gedaan.

Vanmiddag met vriendinnetje en kids naar de kermis geweest.

Weegschaal vanmorgen 73.0

Menu:

O: 2 boterhammen met light salami en appelstroop.
    T: sinasappel en 2 koekjes * oeps*
    L; 3 boterhammen, 1x salami, appelstroop en kaas.
    T: appel en spa rood.
    A: Klein bordje macaroni, groot schaaltje salade

Net een schaaltje optimelkwark met wat cornflakes.

Deel Deze Pagina