@Elsie22 Ik weet het.. Maar ik krijg er smorgens gewoon nog niet meer in! Volgens de dietiste is een stuk komkommer al genoeg om je stofwisseling op gang te brengen dus doe ik dat maar. Soms pak ik ook gewoon een of twee kiwi's of een ander stuk fruit, net wat ik in huis heb..
Ja heb ik ook aan gedacht en aan de dietiste gevraagd, maar volgens haar is het beter je maag en darmen echt te laten werken met vast voedsel zeg maar.. Vind ik op zich ook wel logisch klinken. Is trouwens best een flink stuk komkommer hoor! Denk ongeveer 10 cm ofzo..
Elsie.. Super zeg!! Sevilla.. Je moet zelf weten of je chips eet ja of nee. Maar als je op een verantwoorde manier wilt afvallen en op gewicht wilt blijven zul je je eetpatroon moeten veranderen. *** Esmee moet straks weer naar school. Ga lekker met een boek de tuin in.
Hallo dames, Afgelopen zondag lekker naar de park gezin geweest met m'n gezinnetje, kids hebben zich erg vermaakt. Als afsluiting geshopt en frietje gegeten (foei maar was te lang geleden). Gisteren wezen sporten, 3 uurtjes lang (voel de spieren vandaag erg goed pijn doen). Vandaag was de bedoeling om met de kids naar de speeltuin te gaan en daarna voor de oudste en ik schoenen gaan kijken maar ze heeft deze ochtend koorts dus het wordt een lekker thuisblijfdagje (kunnen mn spieren ook uitrusten van gisteren). De jongste ligt op bed, en de oudste tv kijken. We gaan zo lunchen samen. Lovely, ja ja de smaak helemaal te pakken en het is heerlijk! MvE, lekker verwend nog gefeliciteerd meid. Butterfly, nee heb besloten om die niet te volgen (als ik mezelf wat verbied dan ga ik het juist dubbel eten). Ik ga gwn op de gezonde tour verder alleen nu icm intensief sporten. Ik zit nu op -600gr, iig dde 90 zone verlaten! Beterschap voor je manneke. Elsie, ik vind de begeleiding op de sportschool ook erg fijn. Over 4 weken mag ik daar weer wegen en meten, ben benieuwd naar de cm's (vind ik belangrijker dan kilo's). En hoeveel cm's ben je kwijt? Sevilla, welkom! Ik sport sinds een weekje weer op de sportschool, groepslessen en cardio/fitness. Vind je ontbijt nogal bagger, volg je een dieet? Aaah ik lees het al, je bent onder begleiding van dieetist. Is een boterham eten niet beter dan een stukje komkommer? Melanie, take it easy meid en succes met de laatste loodjes. Nog minder dan 2 weken, spannend! LadyJoey, super meid. Op naar de volgende -10kg! Doe je alle 3 de maaltijden shaken of ook repen oid? Kaatje, Wendy, Rianne, Humbly, Zustertje, Kim alles goed dames?
Vandaag: O: 2x bb met gerookte zalm, glas versgeperste jus, mok groene thee T: mok groene thee L: uitsmijter, kop opkikker, mok groene thee T: grapefruit, mok groene thee A: salade en ??? T: pot groene thee (1L) Ik kan liters groene thee drinken maar water pfff... Heb een mok waar 300ml in gaat, dus kom dagelijks wel uit op 2l en soms meer op vocht. Is toch ook goed of moet het water zijn?
@moedertjuh mijn buikomvang was stabiel gebleven en heupen -1cm, wel al mijn broeken zitten gewoon te los.
Elsie, netjes! M'n buik bevat de meeste cm's helaas, ben daarom ook elke keer blij als daar wat van af is. Sevilla, begin met 1 sneetje boterham en bouw het zo op. Of zoals Elsie zei yoghurt of kwark? Fruit is niet slecht maar te weinig om te motor op te starten, je lichaam kan in spaarstand komen te staan omdat het weinig binnen krijgt.
@ MamavEsmee: Ik gestressed? Hoe kom je erbij! hahaha... Het valt op zich wel mee hoor. Ik ben alleen TE perfectionistisch. Ik ben continue bang dat ik dingen vergeet. Maar komt goed! haha... @ Elsie: Super dat er weer 2 kg af is meid! @ Moedertjuh: Een keer een frietje moet kunnen toch? Klinkt als een leuke dag. Hier vandaag tot 12 uur geslapen. Wist niet wat me overkwam toen ik op de klok keek. Kon ook niet anders na afgelopen weekend, ben zo weinig slaap echt niet gewend. Vandaag weer wat dingetjes gehaald en geregeld voor de bruiloft en voor roland zijn verjaardag as zaterdag zijn cadeau geregeld. We vieren het verder nu niet omdat het 6 dagen voor de bruiloft is. We pakken dit jaar onze verjaardagen samen in september (als ik jarig ben) scheelt me een hoop stress. Mijn menu: O: 2 plakjes ontbijtkoek minder suiker 1 beker optimel drink T: niks L: 1 bruin broodje met tonijnsalade en ijsbergsla (bakker bart) 1 beker optimel drink T: niks (laat wakker en dus ook laat gelunched) A: 300 gram pipe rigatepasta met rode saus, groenten en rundergehakt Vanavond dansles... :S
Melanie, mooi menu. Ja was een leuke dag vooral omdat het ook lekker weer was, en idd een frietje moet kunnen (heb het gelukkig niet alleen op). Heerlijk uitgeslapen vandaag, ja als de lichaam niet meer kan dan kun je ook niks anders.
Goedemiddag meiden... Wat een heerlijk weer. Hier drukke dagen gehad, de kids spelen lekker buiten. Ik kook vandaag niet, ik moet zometeen wegen en meten en ga dan voor manlief en de kids wat eten halen en ik eet een maaltijdsalade. Geen zin in de keuken te staan eigenlijk . Zoals ik meet ben ik wel 2 kilo kwijt deze week . Dus ben benieuwd wat de weegschaal daar zegt. @Sevilla, fruit of komkommer is niet slecht, maar ik heb geleerd dat je je lichaam vooral in de ochtend in werking moet brengen. Ik moest toen ik begon met dieet in de sportschool 3 boterhammen eten. Puur om mijn stofwisseling op gang te brengen, ik at een cracker maar ik viel niet af. Dat kwam omdat ik gewoon te weinig at. Om gezond af te vallen moet je je lichaam wel verantwoord voedel krijgen. Eet je te weinig, dan is dat slecht voor je lichaam. Ik vind een stukje komkommer voor mezelf echt te weinig. We geven elkaar hier adviezen in onze menu's en je moet natuurlijk voor jezelf beslissen wat je wilt eten en wat je weg krijgt.Als je normaal nooit eet in de ochtend is een stuk komkommer natuurlijk al een positieve stap. Misschien kun je over een tijdje het wat opbouwen met bijvoorbeeld yoghurt? @Moedertjuh, groene thee is juist goed. Ik leef momenteel op water en groene thee. Groene thee voert je afvalstoffen sneller weg en is daarom veel beter dan gewone thee. Ik drink helemaal geen gewone thee meer, mits ik op het werk ben. Groene thee vind ik nu gewoon lekkerder. Verder lees ik dat het goed gaat met iedereen. Fijn . Hier een drukke week voor de boeg. Ben vanmorgen al te sporten geweest dus vanavond ga ik flink aan de studie, maar met dit mooie weer kan ik leukere dingen bedenken eigenlijk . Maar het is niet anders. Morgen werken van 13.00 tot een uur of 19.00/20.00 uur en de kids gaan vanaf 09.00 uur wel naar de opvang omdat ik echt even aan de slag moet voor school. maar ben liever buiten. Dan donderdag vrij, alleen een gesprek bij het GGZ en dan vrijdag weer dagje school, zaterdag hele dag werken, zondag slaapdienst.... pfffff!!! En dat te bedenken dat het mooi weer gaat worden . We hebben maandag een familie bbq gepland met mijn familie.... dus ook wat leuke dingen . Ga naar de kids... Maureen jammert. Heb ook trek.... nog een halfuurtje wachten.
Jooo wat een rust... was ik gister de laatste die heeft gepost? Okeej... nou, weegmoment gehad... - 2 kilo . Ben nu 8 kilo kwijt en ik voel me superrrrrr!! Net even leuke shirtjes gekocht want de maatjes L gaan nu slobberen en ik hou niet van wijde shirtjes. Voor de kids nog wat shirtjes gehaald en korte broekjes. De meiden zijn op de opvang, ik ga even studeren tot 12.00 uur en dan lunchen en naar mijn werk. Heb een dubbel gevoel... kinderen naar de opvang en ik ben gewoon thuis. Deze week zijn ze wat veel naar de opvang omdat we uren over hadden en op moesten maken. Maar het voelt zo akelig... ik kan de tijd voor de studie goed gebruiken. Maar herkennen jullie dat? Als je kinderen hebt is je leven zonder de kinderen zo saai. Sinds ik studeer heb ik momenten dat ik me een slechte en waardeloze moeder voel, en er amper ben voor de kinderen, maar ik ben ook heel vaak thuis, en ik doe de studie omdat ik zo graag in de toekomst de jeugdzorg in wil en HBO nodig heb. Ik moet het nu doen, ik kan geen jaar uitstellen omdat ik maar 4 jaar HBO mag doen tellend vanaf dat ik begon, nieuwe regelingen. Het was een keuze die ik maakte, en ik wist dat er pittige tijden langs zouden komen. Zo dus nu ook..... volgende week tentamen... ik kom gewoon amper aan echt studeren toe. We ploeteren maar weer verder. Maar dat schuldgevoel blijft knagen. Zal ik bij de GGZ ook over moeten praten, het is een gevoel. Scheelt als ik dat los kan laten.
Butterfly.. Daarom heb ik de keuze gemaakt om maar 50% te werken. Heb dan ook geen ambities! Wat een mooi resultaat bij de sportschool! Jeuhhhh.. lekker geshopt!! Sevilla.. Denk dat fruit met evt wat yoghurt prima als ontbijt is! Moedertjuh.. Vocht is vocht.. Alleen koffie mag je niet meerekenen. Melanie.. Snelcursus dansen? ****** De weegschaal was blij vanmorgen.. Sinds maandagmorgen ( 74.3 )vanmorgen 73.1 dus 1,2 kilo er af in 2 dagen. Kan het goed volhouden dus we gaan nog even door! Menu: O: 2 boterhammen met appelstroop en light salami. T: appel en water. L: 3 boterhammen met mager beleg en thee. T: wat zoute pepsels en 2 flesjes water A: gebakken kriel met sla, restjes brocolli en 3 vissticks. Vanmiddag gaan we naar het water toe.. heerlijk!!
hoi meiden sorry dat ik weer even inbreek maar hoeveel calorieeen kon je ook alweer het beste nemen om af te vallen? Was het nou 1100/1200 of 1300 calorieeen? Ben op dit moment met sonja bezig maar ik heb het gevoel dat ik niet zoveel calorieen na binnen krijg. Eind van de middag begin ik aardig flauw te worden met dit weer....