Grappig.. ben er net mee gestopt! Het is echt goed te doen hoor. Maar at altijd veel brood/crackers, appelstroopt etc. En dat mag allemaal niet. Ook mag je tussendoor geen fruit. Vind dat erg lastig. En het wordt best eenzijdig vind ik. Ik doe nu een beetje van beiden, calorieentellen maar ook let ik op mijn koolhydraat inname. Wens je wel heel veel succes.
Hoi dames, mag ik me aanmelden bij jullie ? Er moet hier nog heeeel veel af. Ben nu alweer een jaar bezig ( langer zelfs ) ben tussendoor nog zwanger geweest dus even gestopt maar ben van 126kg nu aangekomen op 109kg. Mijn doel is dus om de eerste 10 kilo er weer af te krijgen. Hoop dat het me nu weer gaat lukken.
Grappig deed jij het ook via dat boekje? Staan ook heel veel recepten in vond je dat niets? Brood/crackers vind ik wel lekker maar ik vind warm eten lekkerder dus dat komt wel goed. Heb je nog tips? Tussendoor geen fruit heb ik begrepen maar het mag wel tijdens het koolhydraten uurtje als ik goed gelezen heb?
Zustertje.. Klopt. Je mag in je " uurtje" dus wel fruit, aardappels/pasta etc. Maar buiten dat uurtje voor ontbijt max 5 koolhydraten en je tussendoortje max 2,5 koolhydraten. Je hebt als tussendoortjes dus eigenlijk keus uit komkommer, vleeswaren/kaas. Ontbijt en lunche is vaak ei of kwark en als lunch maakte ik vaak een gevulde salade van groene groenten en ei/vleeswaren.
@Mamavesmee oke duidelijk nu zag ik dat een lu volkoren cracker 3 koolhydraten bevat die zou je dan ook bij je lunch kunnen eten? En heb jij weleens van die rookkaascrackers gemaakt? is dat wat? @Kippiekip Welkom
@kippekip welkom! @zustertje succes! vanmorgen lekker stukje gefietst met sam, even naar bart smit geweest, hij had nog een cadeaubon dus even een mooie politieauto van lego gekocht voor hem. straks komt mijn schoonmoeder langs en misschien mijn moeder ook nog.
Kippiekip.. Welkom! Je bent al een eind opweg! Zustertje.. Welke crackers zijn dat? Daar zou je er dan i.d. 1 van mogen hebben met bijv ei en vleeswaren.
@Kippiekip: Welkom Meid leuk dat je je hebt aangemeld hoop dat je wat aan dit topic hebt,en kwijt kan wat je dwars zit. En evt menus droppen,kan ook helpen als andere er wat van zeggen Meiden,ik denk dat ik ook weer steun van jullie nodig heb....
@mvE Dan moet ik even in de supermarkt kijken als ik daar weer kom (van lu heb je verschillende crackers volkoren,meergranen enz daar was het in elk geval 1 van) @Kaatje hoe is het met je dochter? Is ze al een beetje aan het kruipen enz? Ze is al weer bijna jarig toch?
@Mama Rianne Je kan het altijd proberen moet je maar eens zoeken via google grip op koolhydraten Welkom terug! Gaat het niet echt meer het afvallen?
Ok dank je zustertje.. Ik zal eens zoeken idd. Nee ken op een of andere manier de drive ervoor niet meer vinden. Heb ontzettend veel zin in zoete dingen en hartige dingen en dat neemt de overhand,nou kan je zeggen pak wat gezonds maar dat gevoel blijft en dat is zo irritant.... Ik was zover maar op een of andere manier wil het niet,moet ik denk ik echt streng gaan doen om er meer af te krijgen. Die eerste 11 van toen zijn natuurlijk makkelijk gegaan.....maar er zitten nog steeds 2 extra bij dus op 9 eraf zit ik nu. Op stepaday mag ik 1300 kcal hebben op een dag....dus moet te doen zijn maar die drang naar zoet en hartig grr grr zo frustrerend!!
Rianne.. zoet kan ook een worteltje of mandarijn zijn en voor de hartige trek een plakje rookvlees. Zustertje.. Heb alle crackers etc in de supermarkt al eens bekeken en de wasa vezelrijk zitten de minste koolhydraten in met 5.2 geloof ik.
@MamaRianne herkenbaar hoor ik kan als ik wil ook heel de dag eten en zeker als ik thuis zit heel irritant! En dan werk ik ook maar 16 uur per week dus veel vrije tijd... En heel veel ondernemen met Nina werkt ook niet (kleine poosjes wel hoor) maar ze slaapt 's morgens nog 2 uur en 's middags ook. Met dit dieet heb je als het goed is weinig ''hongergevoel'' Ik heb als lunch om 12.00 2 gebakken eieren met spek gegeten en zit nog vol. Terwijl als ik 3 boterhammen met beleg eet en een kommetje soep lust ik een uurtje later weer van alles. @MvE Ik zal eens op de site van Lu kijken
@mvE Ik zie daar alleen maar met teveel koolhydraten maar ik las op het forum van Yvonne over LU crackers die wel mochten als ik het nog eens vind zal ik het je laten weten welke het waren.
Zustertje.. als je dat zou willen! Rianne.. Ik eet ook liever gebak etc. Maar daar wordt je nou eenmaal dik van!