@Rianne.. Nee, van andere niet gezonde dingen wordt je ook dik. Lastig wat te doen met Esmee. Wij zaten er over te denken om Esmee groep 1 over te laten doen. Maar ze heeft zo'n sprong gemaakt. Schrijft haar naam en is erg bezig met alles wat met letters te maken heeft. Kan ze ook bijna allemaal herkennen. De juf geeft niet voor niets aan als het lastig zou zijn voor hem. Blijft altijd een lastige keuze. Zustertje.. De eerste dagen zijn goed te doen. En je eet best lekker he? Werkse vanavond! Emma.. Succes met vergaderen. Groene thee? *** Eten is hier bijna klaar. Erwin zal er zo wel weer zijn!
Mve: Eet smakelijk Mamarianne: Het is nooit mis om te testen hoe ver een kind is. Maar daar moet een advies niet van afhangen. Er moet natuurlijk wel verder worden gekeken dan dat. Nou wou gaan wandelen ligt Nana op de bank te slapen. Ga dus maar koken en dan na het eten wandelen.
@Lovely: Klinkt goed dat broodje, ben ook gek op geitenkaas. Leuke fiets voor jullie dochter. Zijn jullie met een derde bezig (gezien je banner)? @Zustertje: succes met dat nieuwe dieet, zou niets voor mij zijn kha. Hou veel teveel van brood en niet vanavond eten. @Kippiekip: Welkom. Weet je al hoe je wilt gaan afvallen? @Elsie: Sam blij met zijn politie auto? @Rianne: Ga je beginnen met Stepaday? Wat houdt dat precies in? @Kaatje: Wat een mooi meisje is Elin! Veel haartjes heeft ze. En langzaam is ze niet toch? Er zijn zat kindjes die met 11 maanden nog niet staan. Myrthe stond Koninginnedag voor het eerst, toen was ze 8,5 maand. Kruipen doet ze ook nog niet echt en (langs)lopen al helemaal niet. @Emma: Werk ze nog even, balen van de schaal. Volhouden hé! @Kindje: Met Myrthe gaat het super. Ze ontwikkelt zich goed en is een vrolijk meisje. Ze is wel een kleintje (met 9 maand 69 cm en 7920 gr), maar dat is al vanaf het begin zo. Fotootje van haar: @Hier: Voel me nog steeds beroerd. Ik kom morgen ook nog niet aan het werk denk ik. Heb echt de griep te pakken, compleet met spierpijn en alles. Bijna de hele dan geslapen en nog steeds moe. Eigenlijk zou ik les 5 moeten lopen vanavond, maar dat zit er echt niet in. En daar baal ik van, want ik zat zo lekker in de mood
Stepaday is net zoiets als voedingscentrum alleen deze site rekent uit hoeveel je mag hebben of is voedingscentrum ook zo?? Stepaday.nl | bereik op een gezonde manier je streefgewicht
Heerlijk meisje Femke ! Elin heeft idd lekker veel haartjes. Komt mooi uit dat ik haarknipjes maak. Vooral haar pony is erg lang nu,maar die zet ik dus vast.Bovenop begint het eindelijk te groeien waardoor het haar wat platter valt en niet meer zo springt ( noem haar altijd Elin piekhaar )
@rianne: ok, nog nooit van gehoord. Ik gebruik valtaf.nl maar die geven geen advies. @kaatje: leuk zo'n meisje met haartjes waar je mee kunt tutten. Dat duurt bij Myrthe nog wel even.
Femke: Wat een prachtig meisje! Volgens mij heeft ze heerlijke wangentjes . We gaan inderdaad proberen voor een 3e. Mamarianne: Volgens mij is voedingcentrum ook zoiets, maar die geeft aan wat een gemiddelde vrouw en man mogen eten. Wij hebben nog een eind gewandelt in het plantsoen. Delano is naar oma hij heeft morgen een margedag. En Nana ligt nu lekker te slapen.
Goedemorgen dames, Ben al weer aan het werk, een halve dag en dan vanavond nog een cursus. Mijn menu; O:muesli met yoghurt, kop koffie Tntbijtkoek, thee L:3 volkorencrackers met kaas T:fruit, thee A: rijst,gegrilde kipfilet,gegrilde groentes T: ?
@Lovely: Ze heeft idd heerlijke wangen, ze is gewoon een heerlijk kind. Leuk dat jullie voor een derde proberen Drukke dag vandaag, werkze. @Hier: Voel me nog niet veel beter. Flinke keel- en hoofdpijn. Myrthe is gewoon naar de go vandaag, dat is raar, ben nog nooit een dag thuis geweest zonder dat zij er niet was. Weegschaal was wel weer superlief, maar dat is niet gek, had gister bijna niet gegeten. 600 eraf en ik zit nu officieel onder de 100! 99,7. Volgende streefdoel is een BMI van 35. Daarvoor hoef ik maar naar de 98,7, maar vind het zo belangrijk om van de "titel" morbide obese af te komen. Kleine stapjes en haalbare doelen, zo probeer ik het vol te houden. Menu voor vandaag: O: Kwark met muesli T:- (heb net het ontbijt op) L: Brood, maar weer nog niet hoeveel. T: Appel A: Chicken Tonight Kerrie Met wat ik gepland heb kom ik rond de 700, dus mag los gaan bij lunch, hahaha. Heb gewoon geen honger.
Goedemorgen meiden, @mvE Ja ik vind het heerlijk en voel me er goed bij... En alle gerechten die in het boekje staan lijken mij erg lekker dus dat komt wel goed @Kaatje Ja echt schattig die eerste stapjes. Leuke filmpjes van je kids! Ja het zal wel even wennen zijn weer in de winkel maar wel leuk... @Femke vervelend dat je nog niet lekker bent hopelijk knap je snel op. Je mag ook gewoon brood eten en het avondeten koolhydraatarm eten dat is geen probleem. Ik wissel het gewoon af vind ik wel zo fijn. @Lovely Wat een mooie fiets voor je meisje en wat leuk dat jullie voor een 3de gaan Al helemaal gewend aan het werken? Met school ben je toch helemaal klaar? @MamaRianne ik heb die site ook weleens bekeken ziet er goed uit! Hoe is het op je werk al helemaal gewend? Gisteren het goed vol kunnen houden op mijn maaltijden en helemaal geen trek gehad zo fijn! Tijdens mijn werk 's avonds nog een paar olijven gegeten en vanmorgen gaf de weegschaal -1kg Noten zijn ook erg goed en gezond (maar meestal best duur) maar gelukkig hebben mijn schoonouders een walnotenboom en eten er zelf nooit van ik heb een mega zak noten gehad (denk wel een kilo of 5 ) kan ik een hele tijd vooruit
@zustertje: OK, dat wist ik niet, dat je ook brood kunt eten en dan avond eten kha. Ik dacht je alle maaltijden kha moest eten. Noten zijn idd erg gezond, en ik werk voor de grootste importeur/notenverwerker van Europa. Walnoten zijn de gezondste, maar ook minder lekker vind ik. Als je lang gaat doen met die 5 kg kun je het beste wel zorgen dat ze koel/koud liggen en droog. Walnoten worden nl snel rans en dan zijn ze niet lekker meer. Amandelen zijn mijn persoonlijke favoriet en ik kan er gelukkig ook makkelijk en goedkoop aankomen. @Hier: Voel me ineens een stuk beter Gelukkig maar, kan ik morgen weer lekker werken. Ga straks Myrthe ophalen bij go, zij voelt zich nog steeds niet zo lekker. Ik bel vanmiddag even de ha, vind dat het nu wel lang duurt allemaal, ze hoest er nu ook heel naar bij en ik wil niet dat ze ook een luchtweg infectie oploopt. Nu even lunchen, heb voor het eerst sinds dagen weer een beetje trek
Nou, ik leef ook nog steeds hoor. Maar hier even erg druk momenteel. Ben nog steeds bezig met de laatste opdrachten voor school, nu een groepsopdracht, en als je alleen contact via telefoon en mail hebt is het toch lastig eraan te werken. Zometeen moet ik werken, vanmorgen even in huis bezig geweest, hier blijft momenteel alles liggen en kom niet echt aan opruimen en ordenen toe. Kan er zo slecht tegen, maar negeer het maar. Kan nu niet veel anders. Vanmorgen na de het fruit nog even met kinderen gefietst. Die zijn nu naar de opvang. Een van de leidsster trouwt vandaag, Esmee mag straks mee naar het gemeentehuis met een paar vriendinnetjes . Lijnen.... ik sta er vanaf vandaag weer alleen voor . Wel lekker hoor, nu kun je zelf lekker experimenteren en weer zelf menuutjes samen stellen. Spannend is het wel, was bang dat ik meteen weer lekkere dingen zou eten. Maar werkelijk... ik kan en durf het niet. Ben veel te bang om weer over de 80 kilo te komen en dat wil ik niet. Ik weeg nu in de ochtenden weer. Vanmorgen stond de weegscaal op 77.6 kilo . Ben dus 11.2 kilo kwijt geraakt met het voedingsschema. Nog zo'n 5 tot 7 kilo wil ik eraf hebben. Menu vandaag: O: 2 volkoren beschuitjes, 1x vruchtenhagel, 1x roze muisjes, groene thee. T: magere aardbeienyoghurt met een schaaltje watermeloen, groene thee. L: 2 boterhammen met 1x schuddebuikjes, 1x 20+ kaas, water. T: banaan en yoghurt. A: aardappeltjes, sperziebonen en een boomstammetje ( eet bij client ) T: ??? Prima voor de eerste keer weer alleen dacht ik . Ik moet weer rennen, over 7 minuten de auto in . Vanavond reageer ik eventjes op iedereen.
Zustertje.. Fijn dat jij je er goed bij voelt! En al een mooi resultaat na dag 1! Lidl heeft redelijk goedkoop gemengde noten met 12 kh per 100 gram. Een handje s'avonds kan dus best. Lovely.. Wat leuk, voor een 2e! Femke.. Je mag 1 maaltijd koolhydraten nuttigen waarin je je groente/fruit binnen krijgt. Fijn dat je je beter voelt. Butterfly.. I.d. net menu en je bent goed afgevallen zeg!! Werkse vanavond. **** Weegschaal: wil er niet over praten! Gisteren weer een eetbui gehad. Bah!! Baal zo van mezelf. Vandaag weer vol goede moet verder!! O: 2 gebakken eitjes met ham & kaas T: komkommer plakjes L: 3 crackers, eiersalade, ham en pindakaas en een kop thee T: blikje 7-up & fruitsalade van perzik, druif en aardbei. A: ovenschotel met courgette, snijboontjes, gehakt, champignons en geraspte kaas. Vanavond nog wat ongezouten nootjes.
@Butterfly: Wow, dat is een mooi resultaat! Hoe lang had je daar over gedaan? Mooi menuutje vandaag idd. @MvE: Ah OK, ik heb me er eerlijk gezegd ook niet echt in verdiept, het spreekt me niet echt aan, maar ieder moet doen wat voor haar werkt hoor @Hier: Zo Myrthe ophalen bij de go en dan met haar de ha. Mocht meteen komen, da's wel fijn.
Nou.... hier ben ik weer!!! Ben vrij, en daar zit me een leuk verhaal achter. Ik stond op het punt om naar mijn werk te gaan. Ik zou de auto van Harrold meenemen, die stond achter mijn eigen auto. Die moest ik dus even wegrijden, maar de sleutel was spoorloos. Ik heb een uur gezocht, werk gebeld en verhaal uitgelegd. Harrold gebeld, die had de sleutel bij het koffiezetapparaat gelegd. Echt... het was weg. Inmiddels was het al 14.30 en heb de opvang gebeld. Want ja, ik had vermoeden dat Esmee de sleutel zou hebben. Maar Esmee was naar het gemeentehuis. Een van de leidsters trouwt vandaag. De leidster dus naar een leidster gebeld die ook in het gemeentehuis was om te kijken of Esmee de sleutel had. En... ja hoor, zij had de auto sleutel in haar rokje. Maar ze zijn nog niet terug, en ze zouden me bellen als ze er weer is. Maar ja... om dan nog naar het werk te gaan is de moeite niet meer en er staat voldoende personeel. Morgen staat een dienstje open, dus die ga ik werken. @Femke, ik heb dat gedaan in 10 weken. Een voedingsprogramma in de sportschool gevolgt. Ik gad gehoopt op -15 kilo, maar bleef drie weken op gewicht hangen. Ik drink te weinig water, moest prednison ophogen, maar zelf -11 kilo is natuurlijk een mooi resultaat . @Mamavesmee, ben vrij dus . Een eetbui gehad... balen!! Dan kun je je rot voelen he? Maar je zat toch alweer op je gewicht? Of wilde je nog verder afvallen? Ik ga maar even aan de studie, kan nu vanavond alles afmaken . Dat is ook wel weer fijn.
hoi meiden! @femke fijn dat je je iets beter voelt! hoe was het bij de huisarts? @butterfly echt goed dat je zo afgevallen bent! hier vanmorgen lekker gezwommen met sam, daarna naar het huis van een vriendin gegaan met wie we altijd gaan zwemmen en haar zoontje. moest om 13.30 bij de dietist zijn, en dat is vlak bij haar dus sam heb ik daar op bed gelegd. was de eerste keer dat ie buiten thuis en opa's en oma's ergens sliep! hij ging gelijk slapen, echt goed van hem! na een uur ging ik boven kijken, hij lag in een campingbedje maar hij was eruit geklommen,bedje stond tegen 2persoonsbed aan en hij was zo in hun bed gaan liggen haha nou ik moest zo lachen ik kwam echt niet meer bij. dietist zei gelijk dat ze zag dat ik al afgevallen was, zag ze aan mijn figuur! altijd leuk om te horen. 1 kilo er af, bmi omlaag en vet ook! menu: O: 2 boterhammen met gestampte muisjes, glas geperste sinaasappels, kopje thee. T: kopje koffie flesje water appel. L: 2 boterhammen 1xkaas 1xkipfilt, glas water kopje thee. T: kopje thee glas water nectarine. A: macaroni. T: kopje thee bakje optimel vla.
@butterfly: -11 is een heel mooi resultaat in 10 weken! Wat een verhaal van emma en de sleutel. @Elsie: Mooi -1 kg! Lekker zo doorgaan dus. @Hier: Myrthe heeft oorontsteking. Kuurtje antibiotica gekregen. Nu hopen dat ze snel opknapt. Met mijzelf gaat het weer goed, voel me weer lekker Heb ook gewoon nog even hardgelopen vanavond. Ging wel iets minder dan de vorige keer, maar kon de les goed volhouden. Menuutje wel aangepast, ik was pas zo laat weer van de ha/apotheek dat we soep met stokbrood hebben gegeten. In totaal kom ik vandaag op 1080.
Goedemorgen, Nou hier was de weegschaal voor het eerst niet lief, 100 erbij. Zal wel door de zoute soep komen. Nou ja, we gaan vrolijk verder op de ingeslagen weg, wetende dat dit moet werken en dat ik in anderhalve week 4,3 kg kwijt geraakt ben. Ga vandaag weer werken. Menuutje: O: Kwark (muesli is op) T: Banaan L: 3 BB met kaas, smeerkaas, ham T: Nectarine A: Chicken tonight. Heb nog niet uitgerekend hoeveel dit is, maar moet ongeveer kloppen.
goeiemorgen! @femke werkze weer! sam was 6.15 alweer wakker, gistermiddag heeft ie lang geslapen dus vanmiddag maar wakker maken en hopen dat ie dan weer langer gaat slapen s'ochtends. moet straks naar de kno arts, echt geen zin in. menu: O: 1 boterham met halvajam, 2 beschuitjes met gestampte muisjes, glas geperste sinaasappels, kopje thee. T: kopje koffie flesje water appel. L: 2 boterhammen 1xkaas30+ 1xham, glas optimel, kopje thee. T: kopje thee flesje water fruit. A: aardappels, spinazie, stukje vis. T: kopje thee bakje kwark of optimel vla.
Mogge. Wat een rust hier. Na een brakke nacht door beide kids al vanaf 05.30 klaarwakker. Levi riep twee keer maar deed dat in zijn slaap denk.Elin heeft om het uur liggen mopperen. Om 01.00 en 05.30 een klein flesje op. Gister goed geslaagd bij Ikea. Ferry vond helaas niet alles van mijn lijstje leuk, en qua lampen en servies is het toch ook wat anders geworden. Kwam uiteindelijk op 50 euro bij betalen. Had hiervoor - nieuw 8 delig servies - nieuwe pannen 8 stuks - Lampje voor Levi zijn kamer - 3 nieuwe lampen voor huiskamer - kunststof bordjes, bekertjes en bakjes - 2 van die richels die je aan de muur kan hangen met fotolijstjes er in. Nu grote opruiming in de keuken want het gaat niet passen Femke, weer opgeknapt ? Ahh sneu voor Myrthe, hoop dat de AB snel aanslaat Butterfly, goed zeg 11 kg ! En nu idd zelf weer een ritme vinden en volhouden zo O o kleine doerak die Esmee van jullie.Gelukkig is ze de sleutel niet verloren