10 kilo afvallen... Wie doet er mee? Deel 8

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey meiden...

Ik heb weinig tijd om te forummen.... twee kinderen is leuk maar een hele onderneming. Maureen is de laatste dagen wat hangerig en huilerig, het mooie weer werkt niet mee waardoor we veel binnen zitten. En dan steeds de kids bezig houden is bets vermoeiend.
    Maureen heeft ook erge driftige boze buien... moet haar vaak flink tot de orde roepen. Maar gaat verder wel goed.

Ik moet morgen nog werken, dan ga ik met een paar bewoners uit eten bij Yankee Doodle ( amerikaans restaurant ). Vrijdag dan nog een dagdienst en dan vakantie. Wij gaan de eerste week klussen, of althans. Harrold gaat klusssen, ik houd de meiden bezig. We gaan de tweede week met de caravan van mijn schoonzus een week weg, de derde week lekker thuis. Ook de nodige dagjes weg staan wel op het programma. Een dagje dolfinarium, dagje dierentuin, kinderboerderij, en hopelijk veel zwemmen ;). Komt vast goed.

De weegschaal blijft mooi!!! De complimenten blijven binnen stromen, al blijf ik op gewicht hangen maar mijn taille wordt steeds smaller :). Heerlijk, ik pas broeken maat 38 weer. Het is echt een geweldig gevoel. Ik blijf tussen de 76 en 77 kilo hangen, maar wil nu de laatste 5 kilo toch wel graag kwijt. Dat doe ik zelf, maar gebruik de voedingsschema's er wel bij die ik 10 weken heb gevolgd.
    Ben gisteren weer begonnen, na een weekeinde veel lekkere dingen te hebben gegeten ( mijn oude patroon ;), dus moest wel even in de ankers ). Best lastig soms om niet terug te vallen, zo onbewust gebeurd dat.

@Mamavesmee... zo, lekker naar Kreta!! Dat is niet verkeerd. Zo'n reis zou ik ook wel willen :). Maar goed... de kids zijn nog te klein hiervoor vind ik, al zou het met alleen Esmee wel lukken denk ik. Maureen is te boeverig en kan niet langer dan een halfuur stil zitten ;). En ja, ons budget werkt ook niet mee zolang de kids naar de kinderopvang gaan... wat een kosten...:$ !!! Dat geld opsparend kunnen we volgend jaar met het gezin een wereldreis gaan maken :p.

@Melanie...kom op meis, zorg ervoor dat je niet terug valt... je kunt het. Maar die knop moet eventjes om he. En dan is best lastig.
    Maar je hebt het eerder laten zien dus ik geloof zeker dat je het kunt.

Veel hardlopen hier he, ik ga beginnen met wandelen.
    Ik loop een pink ribben loop mee in oktober. In de vakantie begin ik met trainen. Ik weet alleen niet wat nou goede wandelschoenen zijn??? Wil geen mega dure kopen omdat ik niet weet of ik het leuk vind en het vaker ga doen. Iemand opties?

Mijn menu vandaag:
    O: 2 boterhammen met 1x appelstroop, 1x jam, glas melk.
    T: boterham met jam, water.
    L: 2 boterhammen met 1x 30+ kaas, 1x rookvlees, optimel.
    T: kom yoghurt, klein koekje bij de koffie bij mams.
    A: witte macaroni met een mengsel van hamblokjes, prei, paprika, en tomatenpurree, klein schaaltje vla.
    T: koffie, sinaasappelsap, plakje ontbijtkoek met halvarine.

Nu eerst douchen.
    Vanavond gesport en daarna naar de bibliotheek geweest, de tuin nog aangeveegd. Zometeen de wasmachine vast aanzetten.
    En dan lekker nog even duiken in een nieuwe boek... met een glaasje wijn???? ;) wel lekker he :).

2. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Femke: Knap hoor dat hardlopen. Les 21 is volgens mij waar ik ongeveer gestrand ben... Vind er nog steeds geen bal aan, dus ga ook niet meer lopen. Wil nu met mijn zus gaan skeeleren, maar dan moet het weer wel meewerken ;)

@ Butterfly: Fijn dat je zoveel complimenten krijgt. Als het goed is word het vanaf het weekend beter weer. Hopelijk blijft het dan een tijdje zo. Zou wel lekker zijn voor alle vakantiegangers. En ik zou het ook wel lekker vinden (al heb ik voorlopig geen vakantie).

Hier vandaag druk bezig geweest met het digitale album van onze huwelijksreis. Het eind komt in zicht... Flink boek. (inmiddels ben ik bij pagina 57 beland). Zal blij zijn als het klaar is. Kan ik met het "gastenboek" beginnen ;) haha

3. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

@Butterfly: Heerlijk dat het zo goed gaat met lijnen. Met wandelschoenen kan ik je niet helpen, heb alleen bergschoenen. Bij een goede sportwinkel of schoenenwinkel kunnen ze je vast goed advies geven.

@Melanie: Als je het niet leuk vind houdt het op, iets wat niet leuk hou je gewoon niet vol. Skeeleren leek mij ook wel leuk.

Hier: Weegschaal het zelfde als gister. Was ik blij mee. Myrthe werd gisteravond nog even wakker maar heeft gelukkig de nacht lekker doorgeslapen.

Menuutje vandaag:
    O: Kwark met muesli
    T: 100 gr aardbeien
    L: Salade met geitenkaas.
    T: Appel
    A: Iets met kipfilet (eet bij mijn mams.)

Weet dus ook nog niet hoeveel kcal.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Lovely.. Wat voor sandalen wil je? Net menu!!

Femke.. Ik lekker gelopen, 15 minuten, 2 wandelen en toen de rest naar huis +/- 13 minuten.

Melanie.. Daarom heb ik nooit magnums/ snickersijs etc in huis. Kan er NIET afblijven.. De avond door gekomen??

Butterfly.. Goed zeg, met 38. Ik zit nu in 42-38. Ligt ana het merk.;) En ja, vakantie is duur. Maar hebben er hard voor gewerkt en dingen voor gelaten dus genieten er extra van!:D

Weegschaal - 700 gram!:)

72.8:):):)

Menu kom ik strax droppen!

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

@butterfly succes met de drukte! wel een fijn vooruitzicht vakantie.
    @mamavesmee fijn die weegschaal!

hier lekker gezwommen vanmorgen met sam:) net weer thuis en sam gaat zo even lekker naar bed en dan als ie wakker is komt mijn schoonmoeder hem halen mag ie even een middagje daar spelen.

menu:
    O: 1 boterham met ham 2xbeschuit met gestampte muisjes, glas geperste sinaasappelsap, kopje thee.
    T: kopje koffie flesje water appel.
    L: 2 boterhammen 1xkaas 30+ 1xappelstroop, glas optimel, kopje thee.
    T: kopje thee flesje water fruit.
    A: gebakken aardappels, sla, hamburger.
    T: kopje thee bakje optimel vla.

morgenavond alleen met sam eten, ben nog aan het bedenken wat, sam is niet zo'n grote eter dus heb niet echt veel zin omecht te gaan koken.

6. Moedertjuh

Moedertjuh Actief lid

31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Femke, ja idd de nasleep maar gelukkig ben ik weer genezen ervan. Kan weer eten zonder moeite of pijn. Balen van de mac.

Lovely, nee klopt maar ik ben wel blij. Goedkoop joh dat kamperen, veel plezier!

Wendy, dank je meid.

Spannend, welkom en succes!

MvE en Mel, welcome back!

Emma, leuk Efteling. Geniet verder van je vakantie.

Butterfly, lekker 3 weken vakantie geniet ervan en leuk al die complimentjes.

MvE, gefeliciteerd met je ma's 50ste B-day! Kreta, leuk joh!

Elsie, een maaltijdsalade als avondeten? Grillen/stomen, is ook niet echt koken.

Hier, gisteren en vandaag een blegghh gevoel dus ook vreetbui pfff. Met m'n keel gaat het stukken beter, ik kan weer eten zonder pijn oid. Met de kids verder z'n gangetje, balen dat we niet naar buiten kunnen met dit weer.

Vandaag:
    O: glas appelsap, broodje kaas
    T: handje chips, sap
    L: magere kwark, fruit, groene thee
    A: nog geen idee

7. MamavEsmee

Menu:

O: 2 crackers met kaas en pindakaas, koffie
    T: koekje & schaaltje druiven. koffie en water
    L: 2 boterhammen met ham & leverworst en thee.
    T: worteltjes & komkommer
    A: 2 pannekoeken, 1x spek en 1x kaas en een fruitsalade van kiwi, meloen, appel en aardbei.

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey dames...

Even mama time, Maureen ligt op bed, vroeg vandaag, maar ik moet om 14.00 uur naar mijn werk. Wilde haar thuis nog even naar bed brengen. Normaal breng ik de kinderen dan eerder naar de opvang zodat Maureen daar op bed kan. Maar daar hou ik mee op, dat zijn dure uurtjes. Dan maar een uurtje vroeger naar bed toe.

Esmee is op de bank in slaap gevallen, die zegt de hele morgen al moe te zijn. We hebben nog een vingerverf kunstwerk gemaakt voor de juffen die afscheid nemen op de peuterspeelzaal.

Esmee gaat na de vakantie zelf ook naar een andere groep. Dan gaat ze vier dagdelen heen, na de toetsing kwam ze in de laagste score. Nou werkelijk... als ik bekeek wat de peuters voor de toetsing moeten doen en kunnen, ik vind het TE. Kon de vragen aanwijzen waar ze geen antwoord op had kunnen geven. Omdat Esmee geen zorgenkind is ( gewoon verlegen en onzeker in de groep peuters waar ze nu zit, enkele peuters zijn druk aanwezig en dan klapt Esmee dicht ) hoeft ze niet beslist in de VVE groep, maar omdat ik het toch ook beter voor haar vind hebben we besloten dit wel te doen. Een vaste groep peuters, twee vaste juffen en geen wisselingen meer. Dat is in de andere groep zo erg aan de orde.
    Esmee heeft op de kinderopvang altijd haar zusje naast haar waar ze toch erg op leunt. Op de opvang is ze dan totaal niet verlegen of onzeker, maar is ze een leidertje :p. Op de peuterspeelzaal heeft ze haar zusje niet in de buurt, en ze gaat nu twee dagdelen heen, elk dagdeel ook een andere groep. Ze ziet de kindjes te kort om zich op haar gemak te voelen. Het is beter voor haar zo.

Zo, de lunch net op.
    De wasmachine draait de laatste was.
    Saus voor de nasi heb ik gemaakt. Harrold en de kids eten nasi.. ik ga lekker uit eten ;).
    Zo nog even de keuken opruimen en wat was vouwen en daar laat ik het bij voor vandaag.

@Mamavesmee, dan heb je de vakantie ook zeker verdiend :).
    Het is daar vast zonniger dan hier momenteel, al gaat het hier ook wel beter worden het weekeinde. Oeh lekker.. pannekoeken :D. Wat broeken betreft, ik pas ook niet alle 38 maatjes.. soms een uitschieter naar 40. Had nooit durven hopen dat ik maat 38 aan zou kunnen.

@Elsie, heerlijk dat je moeder je mannetje even haalt. Heb jij lekker een middag voor jezelf..! Geef mij zo'n moeder... de mijne heeft altijd te druk met haar eigen dingen ;).

@Melanie, veel werk he, zo'n album. Ik scrapbook maar heb er vaak geen tijd meer voor, daarom ga ik voor de kinderen zo nu en dan ook digitale boeken maken. Dat werkt wat sneller omdat ik het met de studie te druk heb om ook nog uitgebreid te scrapbooken. Heb je dan vakantie, dan heb je ook geen zin alleen foto's te zitten plakken.

Ik ga even aan de slag weer... het is zo weer 13.30 uur.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@butterfly fijn dat esmee naar vaste groep kan op de peuterspeelzaal! sam mag 3 september voor het eerst, spannend hoor! maar hij zal het vast wel leuk vinden. het is mijn schoonmoeder die sam ophaalt:) mijn ouders zijn nu met vakantie.

10. MamavEsmee

Butterfly.. Zelfs op de peuterzaal al toetsen? :$ Esmee moest de cito doen in groep 1. Het is een middelmatig kind wat leren wel best vind. Had niet anders verwacht!:D Werkse vanavond!!

Elsie.. Fijn, een middag voor jezelf!

Leuke ochtend op school. Mocht in de klas helpen met pannekoeken uitdelen ( thuis al gebakken) leuk hoor om zo mee te kijken in de klas!:)

Vanmiddag gaan we lekker aanrommelen in huis. De voor en achter tuin even door voor onkruid, ramen lappen en even vegen. Daarna met Esmee een ijsje halen.:)

11. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedeavond dames,

@MvE: Net menuutje. En super die weegschaal!

@Elsie: Dan doe je morgen toch een keertje makkelijk. Soep met een broodje of zo.

@Moedertjuh: Fijn dat het beter gaat met je keel.

@Butterfly: Testen op de peuterspeelzaal? Jeetje zeg. Wat betekend VVE groep? Wel beter voor Esmee zo te lezen.

@Hier: Grr, beetje rottige dag op het werk, doordat een collega die nooit op de zaak is nu de hele dag tegenover me zat. Hij irriteerde me mateloos. Ik was ook de halve dag alleen en had geen tijd voor zijn onzin geklets.
    Bij mijn moeder kipfilet met witlofsla gehad, kom nu op 823 kcal. Da's echt te weinig, dus even bedenken wat ik er bij ga eten.

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@femke dat is misschien wel een goed idee idd! sam eet ook het liefst brood eigenlijk, het is niet zo'n warme eter, al eet ie de laatste tijd wel beter.

vanmiddag half uurtje op de wii fit gestaan, wel vervelend heb de laatste tijd last van mijn heupen:( moet binnekort naar de huisarts omdat ik 3 maanden gestopt ben met de medicijnen dus zal dan eens vragen hoe dat kan zo ineens.

13. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

@Elsie: Dat doe ik ook wel eens als ik alleen ben. lekker makkelijk en niet heel ongezond.

@Hier: Lekker geslapen. Myrthe ligt er nog in, die moet ik zo wakker maken, wil zo naar de go. Nog 1 dag werken en dan is het lekker weekend:) Ben er aan toe.

Menuutje vandaag:
    O: Kwark met muesli
    L: Salade met olijven en eitje, broodje filet.
    A: Chicken tonight.

Totaal is dit 950, moet even kijken wat ik er nog bij neem. Vanavond ook nog even hardlopen:)

14. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemorgen !

ook hier al vroeg wakker door ons kleine meissie .. zie ook tand nr 2 een puntje zitten !
    ga zo lekker op de cross trainer als man wakker is neemt hij de kids kan ik me uitleven
    lijnen en vakantie valt niet mee.. maar ik doe mijn best om zo veel mogelijk te laten staan en gezonde keuzes te maken
    vandaag blijven we maar thuis de weersvoorspelling is zo slecht
    echt balen hoor ... heb ik een weekje vrij is het slecht weer .. en volgende week wordt het goed weer .. nouja gelukkig maar want dan zit hier de helft van de vakantie er al weer op !

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey!
    Kom later bijlezen en reageren

Elin is vandaag alweer 1.Wat gaat het hard zeg. Vieren het zaterdag
    Elin met ons verjaardagscadeau

16. MamavEsmee

Emma.. Balen van het weer he? Lekker getraind?

Femke.. Net menu vandaag! Werkse.

Kaatje.. leuk verjaardagscadeau!!

Elsie.. last van je bekken, komt dit door de zwangerschap?

Vanmorgen gewerkt. Daarna thuis flink aan de slag. Vanmiddag komt er een vriendinnetje van Esmee mee uit school. Drukke dag vandaag.

O: 2 rijstewafels met kaas en koffie
    T: appel en water
    L: 2 boterhammen met pindakaas en appelstroop & een rijstewafel met kaas. Kop thee
    T: chocoladecake :) 2 plakken oeps!;)
    A: roergebakken groenten ( bloemkool, paprika, champignons, paprika en courgette) met kipfilet.

17. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Kaatje van harte met Elin haar eerste verjaardag !! sjeee wat gaat het snel zeg .. ik weet nog dat ik las hier dat je zwanger was !!
    en wat een super kado

MvE zozo druk hoor .. goed bezig !
    en gezellig dat esmee een vriendinnetje mee neemt ! Tim mist school heel erg nu en ook zijn vriendjes maar zit ook de hele dag binnen das al snel saai

wij zijn bij vliegveldje hier weesten eten .. weinig gezonds .. maar heb soepje en toast met gebakken champignons en ui en paprika op ... de bacon was man blij mee !
    vanmorgen idd goed getraind ! maar voel mijn benen nu al .. met man thuis kan ik de mp3 speler lekker hard zetten ! ga ik toch dubben zo snel !

18. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Kaatje: Gaat zeker hard. Gefeliciteerd!

Ik moet echt weer wat meer meeschrijven hier. Ik was even vergeten dat ik morgen mijn jurk mag ophalen en ook nog even passen en toen ik vanochtend op de weegschaal stond woog ik 62. Een halve kilo zwaarder dan toen hij op maat werd gemaakt. Nu zal die halve kilo geen kledingmaat schelen, maar het is meer psygisch.

Vandaag dus even een streng dagje! En misschien helpt het als ik mijn menu weer ga plaatsen.

O: cruesli met magere melk, thee met honing
    T: 1 liga milkbreak, water
    L: 1 snelle jelle, water
    T: worteltjes, blikje cola light, paar olijven als ik thuis kom
    A: gekookte aardappels, doperwten, hamburger

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden!

@mamavesmee nee heb ik sinds een paar dagen heel vreemd.
    @kaatje gefeliciteerd met elin!!

hier vanmorgen bij mijn zusje geweest, daarna sam thuis op bed, kon ik even konijnenhok verschonen enzo afwas had ik vanmorgen al gedaan voor ik weg ging.

vanavond weer aquarobic!!

menu:
    O: 2 boterhammen met pindakaas, glas geperste sinaasappelsap, kopje thee.
    T: kopje koffie glas water banaan.
    L: 2 boterhammen 1xkaas 30+ 1xham, glas optimel, kopje thee.
    T: kopje thee glas water appel.
    A: soep+brood.
    T: kopje thee bakje optimel vla.

20. MamavEsmee

Oh ik wordt gek van mezelf.. Kan de motivatie niet vinden. :(

Ben nu misselijk van het eten, morgen de draad weer netjes oppakken. Scheelt dat Erwin vakantie heeft. Minder momenten om te snaaien etc. Doe het ook vaak uit verveling.

Deel Deze Pagina