Butterfly.. Fijn dat je op vrijdag uit de brand geholpen bent. De rest van de flexibele uren gaan ze wel naar de opvang? Fijne dag vandaag!! Lovely.. Jullie feesten er wat af! ****** Gezellig bijgekletst met vriendinnetje. Genoten van de appeltaart. Jummie. Was is gedaan, vaatwasser weer uitgepakt. Eten en tas voor het werk staat klaar. Checkerdecheck.. Alles klaar.. Nu nog even wat drinken en straks Esmee wegbrengen. Nog even menuutje voor morgen plannen.
Mve: hahaha leven is 1 groot feest hierna is het wel weer gebeurd voor een paar maanden. Besloten morgen met de kids na rotterdam te gaan gezellig shoppen
alleen omdat de opvang zo duur is kan ik helemaal niet gaan werken. Dat is dus ook de reden dat wij echt elk dubbeltje 2 keer moeten omdraaien om het te redden. Echt verschrikkelijk. Heb toevallig afgelopen week nog uit zitten rekenen. Als ik zou gaan werken met minimum loon, en het bedrag uitgerekend dat wij zouden krijgen voor de opvang. Dan hou ik in totaal nog geen 100 euro over. Daarbij komt nog dat we dan geminderd gaan worden in kgb en zorgtoeslag en dergelijke. Dus we zouden er zelfs op achteruit gaan! Vind het voor mijn gevoel gewoon heel vervelend dat we financieel zo zitten en dat ik niets in kan brengen aan het potje.
@Shirley, het is ook echt belachelijk hoor. Onze kinderen gingen 80 uur per maand heen sinds ik ben gaan studeren. De lange vrijdagen dat ik op school zit hakken er echt in, dat is per maand 40 tot 50 uur meer. De rekening zonder de kinderopvangtoeslag zijn gewoon 1300/1400 euro, krijgen we wel zo'n 750 euro terug, maar dan nog betaal je zelf bijna 600 euro mee per maand. En nog meer omdat ze bij de opvang waar ik gebruik van maak ook luiers, fruit mee rekenen. Dat hoef ik dan niet mee te nemen van huis. Ze brengen en halen naar school en peuterspeelzaal maar ook hier betaal je een kleine bijdrage voor. Ik begin nu ook te merken dat we moeten letten op ons geld, hebben een eigen woning, dus ook een hoge hypotheek, wil voor de kinderen sparen, we willen nog dingen aanpakken in huis etc. Ook leuke dingen doen met de kinderen vind ik belangrijk, maar zo langzamerhand leveren we steeds meer in. Dan komen we beide uit een groot gezin maar niemand bied aan op te passen. Onze moeder hebben op Esmee het 1e jaar gepast maar dit leverde stress op tussen de relaties met onze moeders en toen Maureen geboren werd wilden we dit niet meer. Mijn studie hakt er financieel hier heel erg in, voel me daar nog steeds schuldig over. Maar goed, ik denk ook aan onze toekomst...! Zijn allemaal keuzes... Snap dat het voor jou ook lastig is inderdaad. Ik denk dat veel gezinnen met ditzelfde probleem zitten hoor, het is echt de realiteit in het leven op dit moment. Heb je geen familie die bij kunnen springen in de opvang? Of dat je gaat werken als je vriend/man thuis is? Maar goed, wat hij doet weet ik ook niet natuurlijk . @Mamavesmee, de andere uren blijven ze wel gaan hoor. De vrijdagen hakken er gewoon erg in. 10 uur per dag x 6.36 en dat x 2 kids natuurlijk . Te Erg!! Maar goed.... realiteit. Als we niet anders konden bleven we de opvang gebruiken hoor, het kan ook allemaal wel, maar je houdt zo weinig over om te sparen en leuke dingen te doen.
mijn man werkt in ploegen dus die heeft altijd een andere tijd. Het wordt dus lastig om te gaan werken als hij thuis is. Verder komen we beiden uit kleine gezinnen en werken onze ouders nog allemaal. Het is dus geen mogelijkheid om iemand op te laten passen. Afgelopen jaar hadden we eindelijk iemand die wel op ze wilde passen. Ik was zelfs al aangenomen bij een leuke baan! puntje bij paaltje zei ze ons dat ze niet meer wilde. Een week voor ik mocht beginnen. Dit viel dus ook weer enorm tegen.
Goedemorgen, @Kinderopvang: Het is idd heel duur en dan hebben wij geluk dat we een gastouder hebben die heel flexibel is. Wij betalen voor Myrthe zo'n 450 euro per maand en daar blijft na subsidie nog zo'n 220 euro van over. Als er straks een tweede is verdubbeld dat bedrag bijna Het helpt niet echt voor de arbeidsparticipatie van vrouwen dat het duur is, er blijven toch veel vrouwen thuis op deze manier. @Hier: Heb ruzie met de weegschaal. Al sinds maandag zegt 'ie zelfde gewicht, 's ochtend en 's avonds, grr. Zit ook helemaal verstopt dus dat zal de oorzaak zijn, maar wordt er niet blij van. Menuutje vandaag: O: Kwark met muesli T: Appel L: Salade met broodje T: Appel A: ? eten bij mijn mams. Blegh ik ga werken, nog een paar dagen en dan heb ik vakantie
Goedemorgen! @opvang: daar hebben wij best geluk mee gehad, omdat Habib student is betaald de gemeente ook mee. Dit is de laatste maand en dan vanaf volgend maand is het dus niet meer het geval. Maar dan gaan beide kids alleen nog maar 2 dagen naar de bso. Femke: Balen van de weegschaal! Werkse! Ik ga zo met kids richting station, onderweg even ticket printen had een dagkaart bij de AH gekocht voor 16euro. En dan op naar Rotterdam lekker shoppen. Kids hebben beide echt alles nieuw nodig!
Lovely.. Leuk!! Shopze! Femke.. even een kopje stoelgang thee of 2 kiwi's op nuchtere maag wil vaak goed helpen. Wel lastig!! @ opvang.. gelukkig kan mijn schoonvader 99% van de tijd wel oppassen. Zou niet weten hoe het anders te organiseren. Slechte ervaringen met gastouder en flexibele opvang is hier niet. Shirley.. Straks als de kids naar school zijn zou je onder schooltijd kunnen gaan werken. *** Hier een goede dienst gedraait. Druk maar vind dat wel lekker. Vanmorgen met de hond naar de dierenarts geweest. Blaasecho gehad en deze was niet goed. Urine op kweek en vanmiddag de uitslag. Waarschijnlijk poliepen. Menu vandaag: O: 2 crackers met rookvlees en koffie. T: thee, water aardbeien en een pruim. L: 300 ml optimel yoghurt met 25 gram muesli en 1 banaantje T: mineola en pruim. A: bloemkool, aardappels en tartaartje. Vanavond nog wat popcorn. ' Vanmiddag met Esmee en vriendinnetje cakejes bakken. Zal wel een drukke middag worden!
Shirley.. Oh.. haha!! **** Hier begonnen met de boetseersels voor een bumba taart! Leuk.. Esmee heeft een vriendinnetje te spelen. Zijn nu boven de boel op de kop aan het zetten. Net cakejes gebakken, gaan we straks nog even versieren. Zit nu eindelijk met een kopje koffie en fruit. Mineola is een appel geworden.
goeiemiddag! vanmorgen -400 gram! nu weeg ik 67 kg vandaag ook een broek aan van voor mijn zwangerschap van sam en die zit goed! heel fijn. vandag samen met sam en mijn moeder bij mijn oma geweest, daar een stukje gewandeld, was lekker. nu net de afwas gedaan en nu ff zitten en zo nog wat opruimen. menu: O: 1 boterham met hagelslag 2xbeschuit met vruchtenhagel, groot glas water kopje thee. T: kopje koffie, flesje water appel. L: 2 boterhammen 1xkaas&tomaat 1xfilet american, glas karnemelk. T: flesje water mandarijn. A: macaroni. T: kopje thee bakje optimel vla. @mamavesmee en al uitslag? @opvang vind het ook duur! daarom ook lekker thuis nu het nog kan. @verstopping ook last van vooral als je ineens een andere eetpatroon hebt! op vakantie heb ik er meestal last van.
Wat leuk Elsie.. Hoe oud is je oma? Mooi menu vandaag! *** Hier een drukke dag gehad, ben kapot. Nu met thee op de bank. Heb mijn menuutje voor morgen al gepland.
Goedemorgen, @Lovely: Lekker geshopt? Goed kunnen slagen? @MvE: Wat naar van jullie hond. Thanks voor de tips, heb allebei helaas niet in huis, wel roosvicee laxo, dat zal ook werken hoop ik. @Shirley: Hahaha, dan duurt het nog wel even voor je aan het werk kunt. @Elsie: Meid je gaat als een speer @Opvang: Wij moeten wel, voor mij is thuisblijven geen optie. Deels omdat we de hypotheek moeten betalen, deels omdat ik het meest verdien en maar nog het meest omdat ik het zo leuk vind om te werken. Is echt deel van mij. Tijdens mijn zwverlof werd ik gek thuis, na 7 weken kon ik wel weer aan het werk Ik heb echt respect voor vrouwen die het kunnen, maar het zou echt niets voor mij zijn. @Hier: Kan weer naar de wc gelukkig. Geen idee of het effect heeft op de schaal, want daar heb ik vanochtend niet opgestaan. Menuutje vandaag: O: Kwark met muesli T: Appel L: Salade met geitenkaas T: Appel A: Wraps met kip, paprika, champignons Fijne dag allemaal!
eigenlijk zou ik ook moeten werken. Maar we gaan er gewoon op achteruit als ik ga werken. Ook wij hebben een enorme hypotheek te betalen (voor ons enorm), ook moeten we bijna gaan beginnen met de starterslening terug te betalen. Dan komen we zelfs voortaan te kort. Maar nu even over de weegschaal: hier nog steeds hetzelfde gewicht
Femke.. Ik vind werken ook TE leuk om te doen. Zou ook niet thuis kunnen zitten. Af en toe even doen waar ik goed in ben ( werk) is heerlijk!! Mooi menu.. En laxo doet zijn werk i.d. ook!! Shirley.. Maar er zit ook niet aan! Ben benieuwd naar je menuutje. **** Hier is het werken geen moeten gelukkig. Maar wel lekker. We doen de extraatjes en het sparen van mijn loon. Hebben een relatief lage hypotheek. Gekocht toen de rente laag zat. 7 jaar geleden. Dat scheelt enorm gelukkig. Weegschaal + 200 gram. 73.5 Eigenschuld. Heb te veel gesnoept de afgelopen dagen. Vandaag weer streng! O: 175 gram optimel yoghurt met 100 gram aardbeien en koffie T: water, thee en appel L: 2 boterhammen, rookvlees en augurk, thee T: mineola, koffie en water A: 2 pannekoekjes met spek & 200 gram rauwkost. Zo'n 950 calorieen dus nog wat speling
goeiemorgen! vanmorgen +800 gram gister niks geks gedaan gewoon aan menu gehouden! vanmorgen al lekker een stukje gewandeld met sam en wil straks nog even op de wii fit. zou vanavond aquarobic gaan doen maar vriend moet werken en ouders zijn er niet en schoonmoeder komt vandaag terug van vakantie en ga dan niet gelijk vragen of ze wil oppassen. menu: O: 2 boterhammen 1xappelstroop 1xsmeerworst, glas geperste sinaasappelsap, glas water, kopje thee. T: kopje koffie flesje water 1,5 mandarijn. L: 2 boterhammen 1xkaas 1xpindakaas glas melk kopje thee. T: kopje thee, flesje water fruit. A: gebakken aardappels, worteltjes/doperwten stukje vlees. T: kopje thee bakje yoghurt.
Onze hond heeft blaaskanker. Vanavond overleggen wat te doen. Onderzoek van de blaas en onderzoek van de cellen kost al 400,00 en dan heb je nog geen behandeling niets. .. Oh wat is dit moeilijk..
@mamavesmee he dat is geen leuk nieuws!! heel veel sterkte! heb net meloen gesneden en lekker met aardbeien! vanmiddag lekker eten.