10 kilo afvallen... Wie doet er mee? Deel 8

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden!

@femke fijn dat de vakantie goed bevallen is.

hier ongesteld geweest en had erg last van snaaibuien hihi:) nu weer gewoon normaal gezond eten. ben vanmorgen in de supermarkt ook met een boog om de pepernoten en chocoladeletters heen gelopen! te erg dat het nu al in de winkel ligt hoor...

menu:
    O: 2 crackers met appelstroop, 1 boterham met appelstroop, glas water kopje thee, 1 mandarijn.
    T: kopje koffie flesje water appel.
    L: 2 boterhammen 1xkaas 1xvleeswaren, glas melk kopje thee.
    T: kopje thee flesje water fruit&yoghurt.
    A: aardappels, spruitjes stukje vlees.
    T: kopje thee bakje optimel vla

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi meiden,
    Hoe is het met iedereen? Het is hier rustig!

Met mij alles goed, erg druk! Laatste twee week werken en moet nog van alles doen.
    Vanaf morgen weer streng op dieet! Afgelopen dagen weer veel te veel lekker eten gehad.

3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik maar denken, zal wel veel gemist hebben, maar dat valt wel mee.
    Het is rustig hier.
    Met mij alles goed... niet echt afgevallen maar nog steeds 77 kilo ondanks de lekkernijen het weekeinde ;). Vind het ook wel goed zo dus ben ook niet streng, wat eraf gaat is mooi.
    Verder druk, op het werk begint het weer drukker te worden met de administratie, zit weer midden in de studie ( veel te doen dus ). Gisteren merkte ik ook even.... aaaaaaahhh, overzicht kwijt.
    En dan nu begin ik pas wat fitter te worden, ziek geweest het weekeinde. Dus even to do lijstjes gemaakt en dan ben ik ook er wel weer.

Kortom: hier gaat het goed :D.

@Femke, de combi is te doen als je maar blijft plannen..puur om overzicht in de dagelijkse routine te houden en aan alles toe te komen, denkend aan studie, werk, kinderen, maar ook manlief natuurlijk.

@Elsie, ja de pepernoten is een discussie he haha. Moet wel zeggen dat het elk jaar zo is, en ik ga me er gewoon niet aan ergeren, ik loop er voorbij alsof ik niets heb gezien en koop het ook gewoon niet.

@Melanie, nog een leuk feestje gehad? En iets gevonden om aan te doen? Kom op meis.... ga je niet rottig voelen he. Gewoon de draad oppakken, je hebt het gekunt en bewezen, je kunt het echt!!

De meiden worden wakker hier, ik moet aan de slag!!
    Tot later.

4. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

@Pepernoten: idd is er elk jaar weer vroeger en elk jaar discussie over. Wij kopen het ook niet, totdat Sinterklaas in het land is.

@Elsie: Mooi menuutje weer.

@Lovely: Sterkte met weer beginnen! Succes!

@Butterfly: Als je jenu goed bij dit gewicht is het ook prima toch.

@Hier: Blegh, weer slecht geslapen vannacht. Onstuimig weer, Myrthe die steeds geluidjes maakt. Gelukkig hoefde ik er niet heel vroeg uit. Vandaag weer een drukke dag op het werk.

Menuutje:
    O: Kwark met muesli
    T: Appel
    L: Broodje brie, broodje beenham
    T: Appel
    A: Nasi met ei

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Femke, ik voel me goed inderdaad bij dit gewicht, ben al jaaaaren niet meer onder de 80 geweest en het voelt zo goed geen 80 meer te wegen. Maar goed, mijn stiekeme streven is toch ook wel 72 hoor. Maar ik heb het al zo druk met alles, ik moet ook leren mezelf te accepteren zoals ik ben. Als ik naast alle drukte ook nog streng moet lijnen. Al lukte dat ook wel met het dieet wat ik heb gedaan, maar ik mijn energie voor mijn werk en school ook wel wer nodig. Mezelf leren accepteren... ik ook een mooi doel :).

Hier lekker de boel op rit, ga even wat was opvouwen en wat opruimen, maar verder geen planning. Hoop nog wat uit te kunnen werken voor mijn werk. Maar ja, de kinderen gaan voor. Die zitten lekker voor de tv nu, zat er net lekker met een kop thee bij. Nu spelen ze lekker met de poppen.

Vandaag een late dienst, ik begin alleen later i.v.m een gesprek bij het GGZ en dan werken dus, maar we hebben afscheid van een collega dus het is feest, lekker eten met elkaar ( geloof soep en broodjes ). Morgen ook weer een drukke dag, mijn moeder wordt 50 donderdag en ik maak morgen 3 kwarktaarten voor haar. Ze heeft er geen tijd voor, dat doe ik dus morgenochtend, vervolgens komen mijn nichtjes eten om 12.15 en dan pas ik op tot mijn zusje hier komt, dan moet ik naar mijn werk en past mijn zusje op tot Harrold thuis komt. Geen gesjees dus :).

Ik richt me even op de was!!
    Oh en vanmorgen komt als het goed is mijn pakket van de HenM binnen :D. Had een leuke trui besteld en nog wat shirtjes en voor Esmee schoenen en truien, dus ben benieuwd :).

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

kort nachtje, vriend en ik konde beide niet in slaap komen vanwege problemen met zijn ex om hun dochter. en sam was al 6.30 weer wakker dus niet een lang nachtje helaas en sam en ik ook erg verkouden. vanmorgen even naar de winkel geweest en wat dingen op de post gedaan.

menu:
    O: 2 boterhammen met hagelslag, glas water kopje thee.
    T: kopje koffie, flesje water 2xmandarijn.
    L: 2 boterhammen 1xkaas 1xsmeerworst, glas melk kopje thee.
    T: kopje thee flesje water fruit&yoghurt.
    A: nasi.
    T: kopje thee bakje optimel vla.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

wat een stilte hier!

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Wow... ja, waar is iedereen???
    Druk druk druk denk ik, ik zou zeggen: dit is de toekomst van Nederland ;). Ben een trendstudie aan het leren, zeer interessant.
    Druk, prestatiegericht, weinig tijd, allemaal de nieuwe toekomst.

Hier gaat het goed hoor, deze week wel even een minder momentje gehad. Veel klasgenootjes hebben besloten de studie te stoppen, dus van mijn vorige klas dunt heel erg uit. Soms voel ik de twijfel ook... en dan ga je weer nadenken. Druk, ook op het werk, administratie hoopt weer op. Tsja, ook dat is toekomst. Alles digitaal, het is soms gewoon niet bij te houden. Ik begeleid een 4-tal jongeren, elke dienst is er wel weer wat anders. Deze weke lukt het niet eens een opdracht voor vrijdag af te krijgen door gewoonweg..tijdgebrek. Harrold is vrij vandaag, is nu te sporten, als hij thuis komt ga ik boodschappen doen en als Maureen slaapt duik ik de boeken even in voor we ons gaan proppen in een feestje..

Veel late diensten, vanavond feest van mijn moeder, ze ziet SARA vandaag. We gaan lekker uit eten.

Doei doei meiden.

Weegschaal....nog steeds 77 kilo :D, gezien ik toch wel geniet van ook wat lekkers. Morgenavond even fliiiink sporten.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

@butterfly gefeliciteerd met je moeder!

succes met de drukte!

heb de laatste tijd veel moeite om niet te snaaien, wel loop ik in de winkel met een boog om de pepernoten en chocolade letters heen!

10. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Ben er nog hoor, maar idd druk druk druk. Herken heel erg wat je zegt butterfly. In deze levenfase moet je alles: Kinderen krijgen, carriere maken, werken, een leuk sociaal leven, op vakantie etc etc. Vind het allemaal heel leuk maar ook wel heel heel vermoeiend soms.
    Op mijn werk loopt het allemaal niet lekker, strubbelingen met iemand uit het hoger management en mijn leidinggevende zit al twee weken in het buitenland.
    Heb daarom ook moeite om me aan mijn dieet te houden. Het gaat wel, maar heb het gewoon moeilijk. Moet weer even de motivatie vinden, want ik wil eind van het jaar onder de 85 en dat is nog 7 kg!

11. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    ook ik ben weer terug van weggeweest. Lekker met de kids naar disney geweest.

En met mijn gewicht heb ik ook niet te klagen. Zit op bijna 19 kilo.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben er ook nog.Druk druk druk met twee kids, basisschool, werk,huishouden etc.
    Gewicht blijft op 75 hangen :( Denk dat het door mijn pil komt.Heb de laatste twee maanden veel klachten.Zie net dat het allemaal bijwerkingen van mijn pil zijn. Staat ook gewicht toename bij.Misschien dat het bij mij stabiel blijft omdat ik iedere dag fiets en op mijn eten let ? Volgende week vrijdag iig even naar de ha en denk maar switsen naar een spiraal ofzo ?

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    O ik heb trek ! Hebben bij de shoarma tent besteld. Maar netjes mijn turkse pizza ingeruild voor een gegrilde kip salade
    O komt net binnen.jammie

14. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik ben sinds vandaag over de 19 kilo kwijt!

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

@shirley wat goed!!

wat een rust hier, gaat het goed met iedereen?

hier probeer ik me echt weer in te houden met snaaien, gaat steeds beter haha.

menu:
    O: 2 beschuit met gestampte muisjes, 2 crackers met appelstroop, glas melk, kopje thee, glas water.
    T: kopje koffie flesje water 2xmandarijn.
    L:2 boterhammen 1xkaas 1xkipfilet, glas melk, kopje thee.
    T: kopje thee flesje water fruit.
    A: aardappels, bloemkool, snitzel.
    T: kopje thee bakje optimel vla.

16. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik ga proberen toch weer actief mee te doen.
    Vorige week in de sportschool een gespekje gehad, ik wil heel graag toch nog wel vijf kilo kwijt. Er start deze week weer een nieuwe groep met het eetschema wat ik heb gedaan. Omdat ik weet dat ik het zelf kan vind ik het toch wel zonde 150 euro hier weer voor te betalen. Ik zou het maar vijf weken hoeven te doen.
    Nou hebben we afgesproken dat ik het de komende vijf weken zelf ga doen. Als het lukt kan ik over 5 weken wel 72 wegen :).
    Als dit niet lukt doe ik de laatste vijf weken met de groep mee.
    Dit is hopelijk voor mij toch even een stok achter de deur.

Mijn menu vandaag:
    O: 2 boterhammen, 1x kaas, 1x jam, groene thee.
    T: appel, yoghurt, groene thee.
    L: twee boterhammen, 1x salami, 1x achterham, 1 kopje soep.
    T: yoghurt en een sinaasappel, kop thee.
    A: gekookte aardappelen, sla, gehaktballetje.
    T: boterham met jam, kop thee.

Weer avond eten wegen..!!

Hier een lekker dagje vrij, vanmorgen lekker gewandeld met Maureen en boodschappen gedaan. Vanmiddag was vouwen, en verder lekker met Esmee wat leuks doen, kleuren of een spelletje, of tv kijken, wat ze maar wil ;).

Vanavond aan de studie.......

17. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Zooo... weer flink vol gehouden vanmiddag.
    Net mijn fruit en yoghurt op, ga Maureen even wakker maken zo.
    Had de meiden belooft nog even naar de bibliotheek te gaan.. alleen.... heb ik daar zo geen zin in omdat ik luihuiii ben :p.
    En Maureen.... blijft in de bieb niet bij me dus moet altijd boos op haar worden daar ;). Maybe valt het nu mee.....

Het eten staat alvast klaar... gehaktballetjes gemaakt, lekkere salade van ijsbergsla, met komkommer, stukjes tomaat en uitjes.... misschien nog een gekookt eitje erdoor :).

Tsjaaa, ga maar eens even in actie komen hiero.... zucht steun kreun!!!

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@butterfly goed van je dat je voor de laatste 5 kilo gaat! gaat vast lukken.

hier ineens zin in pepernoten haha gelukkig heb ik ze niet in huis!

19. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Heb me gisteren niet kunnen beheersen... paar borrelnootjes op.... foei foei foei :)!! Baalde wel hoor, helemaal toen de weegschaal ook nog eens omhoog schoot. Blijf al maaaaaanden stabiel, kan best wel lekkere dingen eten, ga ik weer beginnen met het dieetschema, gaat het de hele dag goed op wat nootjes na, schiet de schaal ineens omhoog. GVD..... maar,wel een mooie stimulans om die nootjes vandaag te laten staan ;).

Dames... wat een rust hier.
    Waar is iedereen?
    Zo is forummen helemaal niet leuk meer :(.
    Ik heb even een uurtje een mama tijd... en dan is er niemand!

Nou, ik ga zo de slaapdienst in.
    Nog en halfuurtje, dan Maureen wakker maken, Esmee gauw ophalen, kids op de opvang brengen, sjeesen naar huis en dan de auto in. Druk druk druk... vanavond brand oefening op het werk.

Mijn menu:
    O: 2 boterhammen, 1x hagelslag, 1x gestampte muisjes, groene thee.
    T: magere yoghurt met banaan, groene thee.
    L: 3 boterhammen, 1x 30+ kaas, 1x schouderham, tomatensoepje.
    T: crackertje met jam, water, groene thee.
    A: Geen idee, eet op het werk ( aardappelen, groente en vlees )
    T: yoghurt met fruit.

20. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    mag ik me bij jullie aanmelden???
    Ik heb echt een stok achter de deur nodig met afvallen.....
    Ik ben vorig jaar november bevallen van mijn eerste zoontje. Ik ben toen al te zwaar de zwangerschap in gegaan en kwam eruit met een gewicht van 107 kilo. Daarna vrij vlot 12 kilo kunnen afvallen, maar sinds de zomer staat het stil en lukt het niet echt meer. Moet ook zeggen dat mijn energie beneden peil is, maar dat komt ook door mijn overgewicht denk ik......
    Maar goed, ik wil ervoor gaan en hoop hier voldoende stuen te vinden om ook echt wat af te vallen. Ik wil het liefst nog 10 kilo kwijt, maar als ik onder de 90 zit ben ik al blij ;)

Liefs Meikie

Deel Deze Pagina