Elsie.. Veel vitc slikken ( tabeltjes) wordt de zuurgraad van je lijf anders van. Helpt vaak goed tegen schimmeltjes op nare plekjes. Lovely.. Fijn dat je paps naar huis komt. Sonja bevalt tot nu toe goed. Had even nodig dat iemand me zegt wat ik mag eten. Houd het niet zo strikt aan, schuif nog wel eens met een tussendoortje en je eet niet altijd 2 stuks fruit. Dus vul dat aan. Stiekem gewogen vanmorgen, werd er ondanks ongi, blij van! Moedertjuh.. Hebben jullie een mooie reis gehad? Opgeblazen gevoel, veel water/ groene thee drinken. Butterfly.. Van mijn vorige leidinggevende hoefde ik de training niet te doen omdat ik dit al goed uitvoerde op mijn werk. Was wel leuk om tussen allemaal nieuwe lingen binnen de JP te zitten ( sommige werkten er net een paar maanden ) Maar was wel leuk, leerzaam en gezellig! De locatie is i.d. mooi! Oei, Maureen lelijk gevallen. I.d. soms moeten ze gewoon voelen. FIjn, dat de weegschaal al weer lekker zakt. **** Vanmorgen gesprek op het werk, positief dus ben weer blij! Vanmiddag wortelkanaal/ zenuw behandeling. Tandarts dacht dat de zenuw dood was, wil het wortelkanaal schoonmaken. GIng echt door de grond. AUWWWWWW.. Toch maar verdoofd. Heb nog steeds erg veel pijn. Vanmiddag een klein rondje 5 km op flink tempo wezen lopen. Was lekker. Daarna thuis met Esmee geknutseld en geknuffeld. Ze mocht vanavond de schoen zetten. Ze slaapt erg slecht, inslapen is drama, s'nachts veel wakker en vroeg wakker. Spanning voor Sint, verjaardag en oud en nieuw! HELP!!! Menu vandaag: O; 2 rijstewafels met jam en rookvlees, koffie ( 90) T: evergreen en 1 mandarijn (100) L: banaan, 200 gram kwark en 1 mandarijn (230) T: 2 rijste wafels ( 40) A: 125 gram rijst, 200 gram roerbak groenten, 100 gram kipfilet en 2 eetlepels roerbaksaus ( 418) Zit volgens sonja op nog geen 900 calorieen. Straks nog een appeltje en vanavond 2 rijstewafels met kipfilet oid. Oja, ook nog 362 calorieen verbrand met hardlopen!
Mve: Een periode vol spanningen dus voor Esmee! Best sneu voor de kindjes hé, ze kunnen het gewoon niet allemaal handelen. Ik vind dat zelf ook fijn aan Sonja bakker, de vastigheid van een menu zodat je even weer weet wat je wel en niet mag. Hier net een stroopwafel gegeten "oeps"!
Lovely, aah wat schattig spannend dat oma komt. Veel plezier/leuke verblijf gewenst! MvE, ja prachtige ervaring! Thnx moet idd (meer) water drinken, vind het altijd moeilijk met de koude dagen. Hier binnenkort vakantieplannen naar ZA toe, spannend!
Gaaf! Staat hier ook nog hoog op het lijstje. Maar dan een reis door zuid afrika, namibie,botswana en zambia. Hier slecht geslapen, enorme buikpijn moet vrijdag ongesteld worden. Kom straks menu plaatsen!
Lovely.. Is het contact met je schoonfamilie weer wat beter? Die vastigheid is i.d. fijn. Duim voor je dat je ongi uitblijft. Moedertjuh.. Wat een leuk vooruitzicht!! *** De weegschaal zakt mooi, zat vanmorgen op 73.2 Vanmorgen al een flink stuk met de honden gewandeld, straks met Esmee en 3 klasgenootjes naar een woonzorg centrum voor ouderen waar we gaan knutselen met de "oudjes" Project van school. Vanmiddag met Esmee speculaasjes bakken en naar de Gym. Vanavond ouderavond op school. Drukke dag vandaag. O: 1 boterham met jam en 1 mandarijn ( 143) T: reep ontbijtkoek volkoren ( 130) L: 2 boterhammen, rookvlees en sandwiche spread en een appel ( 309) T: breaker light ( 70) A: aardappelpuree, broccoli & runder hamburger ( 400) 1050 +/-
Goedemorgen dames, Hier lekker geslapen, voor de verandering. Lovely, dat is ook wat we gaan doen. Auch niet fijn zo een ongiepijn, beterschap! En balen van je nacht, misschien straks een dutje doen als het kan? MvE, mooi dat de weegschaal daalt. Ook hier is die weer gedaald met 300gr, ondans de cheesecake van gisteren. Drukke planning maar wel leuk zo te lezen, veel succes vanavond! Ontbijt niet weinig?
Moedertjuh: ik duik denk ik maar stiekem in je koffer! mve: mooi menu! En wat een leuk project van school! Met mijn schoonouders heb ik een goed contact, dat met mijn ouders liep nogal stroef maar is sinds enkele maanden al stukken beter. Hier bijna het huis schoon, nog even overal stofzuigen en dweilen. Dan maar even college van vorige week terug kijken, had hem gemist en ze worden opgenomen, ideaal! Oudste heeft straks feestje en de jongste gaat naar de opvang. Mn ouders komen oppassen want ik heb om 5 college en manlief gaat zijn moeder van schiphol halen. Iemand hier tips voor makkelijke hapjes? Vrijdag is het afstudeerfeest en wil nog wat hapjes maken. Menu vandaag: O: shake T: koffie, water, appel L: shake T: glas sinasappelsap, water A: volkorenpasta met kipfilet,veel groentes en rode saus T
goeiemorgen! @mamavesmee bedankt voor de tip! nou ga het weer proberen hoor, met afvallen. of iniedergeval niet snoepen, las ook dat als je teveel suikers binnen krijgt het niet goed is voor schimmel.... menu: O: 2 boterhammen met appelstroop, glas melk, kopje thee. T: kopje koffie, glas water, druiven. L: 2 boterhammen 1xkaas 1xham, glas melk, kopje thee. T: kopje thee, flesje water, fruit. A: gebakken aardappels, sla, vlees. T: kopje thee bakje optimel vla. vanmiddag een flink stuk wandelen met sam en mijn schoonmoeder fijne dag!
Lovely.. Oh sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. Dacht dat er een geld issue was Maar fijn dat het contact met je ouders beter is. Makkelijke hapjes. Sneetjes stokbrood met filet en partje ei, brie met walnoot, Heksenkaas met tapasstokjes, kaas met mandarijn, kippenkluifjes, wraps met paturain en gerookte zalm of kipfilet. Zoiets? Moedertjuh.. Heb nu wel zin in wat, maar is te doen hoor. Mijn lijf moet ook weer wennen aan minder eten. Fijn dat jou weegschaal ook weer daalt. Doet een mens goed he? Nachtje goed slapen! Elsie.. Goed dat je het weer oppakt.
Zo dames.. ik ook weer effies hier. De kids spelen even boven... zal zo de lunch gaan maken. Wat opgeruimd in huis en regel dingen gedaan... zo boring maar het is weer klaar voor een deel. Moet zo even een to do list maken. Geloof dat mijn koppie even vol begint te raken, moet voor school ook nog het een ander doen, straks werken. Kantoor dienst, dus lekker even werken aan mijn administratie. Daarna nog koken met een client en dan nog een gesprekje, en dan weer op naar huis om te genieten van 5 vrije dagen. Zou zaterdag slaapdienst hebben.. maar manlief is zondag jarig dus heb vrij gevraagd. Drukke vrije dagen..dat wel!! Morgen boodschappen doen met Maureen als Esmee naar school is, in de middag naar een vriendin die jarig was zaterdag, vrijdag de hele dag school en in de avond de sinterklaasvoorbereidingen doen, dus cadeautjes inpakken, gedichten maken... zaterdag gourmetten met mijn zusje en zwager, zondag manlief jarig dus zaterdag taart bakken met de kinderen ( druk maar zo leuk..vandaar ), en dan maandag is de planning de ramen te wassen en gordijnen te wassen. Vandaar gourmetten zaterdag hahaha. Oh en tussendoor proberen de boeken even in de te duiken... liggen weer tentamens op de loer... gelukkig is psychologie leuk! Nu eerst lunchen!
Lovely, ur welcome haha. Dus vanavond op de bank met je sm, gaan de kids ook oma ophalen? En hapjes, zie dat MvE al veel heeft genoemd. Elsie, wat goed van je succes! MvE, ja voel me er zeker goed door. Moet alleen het sporten weer oppakken wat me niet lukt (kan alleen in de ochtend, 2 kids meeslepend). Ja je lichaam moet het nu met wat minder doen, maar het gaat je lukken. Butterfly, succes met alles.
Mve: ja er zijn toen wel geld problemen geweest, maar dat is gelukkig opgelost. Mmmmm krijg trek bij het idee aan de hapjes! Kan ik zeker wat mee! Waar bestel jij trouwens altijd je stofjes? Moedertjuh: Nee kids blijven thuis, het word een latertje dus ze zien haar morgen pas. Elsie: Mooi menu meid! Butterfly: poeh druk weekend voor de boeg, maar wel leuk!
vanmiddag samen met sam en schoonmoeder een wandeling van driekwartier gemaakt, was wel fris door de wind maar was wel lekker hoor! net nog een berg was opgevauwen en nu ff rust voor ik het avond eten ga maken.
Ik ben gisteren ziekjes thuis gekomen uit mijn werk....gaat nu wel weer. Snot verkouden.. blegh!!! Ik heb gisteren gesproken met iemand van het body support.. het voedingsschema wat ik eerder heb gedaan. Ik wil dit nog een paar weken doen omdat de groep nu in de 5e week zit. Echter kan ik gewoon in week 1 beginnen en weer 10 weken. Het afvallen lukt me niet alleen, op gewicht blijven wel. Ik heb besloten dit weer te gaan doen. Vanavond heb ik mijn eerste weegmoment en krijg ik mijn eerste weekmenu weer. We kijken dan even waar mijn moeilijke momenten liggen, hoe we die gaan aanpakken,wat mijn streven is etc. Ik heb er wel weer zin in. Ben deze week zelf al 1 kilo afgevallen . Vandaag lekker vrij.... van het werk. Niet van de andere dingen haha. Ben vast aan het koken, ik eet met de kinderen zo vast warm, dan even een casus schrijven en voorbereidingen doen voor mijn collega dag morgen. Vanmiddag even met de kinderen naar een vriendin nog voor haar verjaardag. Vanavond even aan de studie na te hebben gesport. Wel veel voor een dag dat ik niet fit ben... maar op de bank hangen maakt me nog zieker.
Butterfly: beterschap! Knap dat je het programma weer oppakt. Schoonmoeder is er! Erg onwerkelijk nog allemaal. Ze ligt nog steeds te slapen. Dus heb haar nog niet echt gesproken. Vanavond de bul uitreiking van mn man, daarna in een luxe restaurant dineren. Het is nu net toevallig dinerweek dus kunnen er nu voor 25euro pp eten ipv 75! Voor mij vandaag geen menu
Goedemiddag allemaal! Na een paar dagen stiekum te hebben meegelezen zal ik toch ook maar een berichtje plaatsen hier... Want na bijna 2 jaar na mijn laatste bevalling ben ik sinds 2,5 week eindelijk de strijd aan gegaan met m'n overtollige kilo's. Ik kwam van de 79,5 en zit nu op 76 kg bij een lengte van 1.72m. Eind vorig jaar ben ik al eens begonnen met afvallen, toen zat ik nog op de 83, maar eigenlijk ben ik sinds februari al blijven hangen rond de 80 en dat wil ik nu toch echt gaan veranderen! Voor mijn eerste zwangerschap woog ik namelijk 72 kg, maar wel moet ik erbij zeggen dat ik toen 3x per week fanatiek sportte en dat doe ik nu eigenlijk niet meer. Vorige week ben ik wel weer een keer in de sportschool geweest maar deze week komt het er alweer niet van. Ik had het er deze week met mijn moeder over en ik kreeg een soort van op m'n donder van haar, ze vindt namelijk dat ik te weinig eet op een dag, maar eerlijk gezegd voel ik me hier wel goed bij en is het prima vol te houden op deze manier. Ik zal even een voorbeeldje noemen: O: 2 volkoren crackers met smeerkaas en een glas verse jus d'orange T: 3x thee + fruit L: 3 volkoren crackers, 2 met rosbief/kipfilet en 1 met smeerkaas, glas optimel T: ontbijtkoek/eierkoek, thee en water A: Veel groente, rond de 350gram, aardappels/rijst/pasta en een stukje vlees T: thee en 2 glazen cola light In het weekend eet ik gewoon patat en zondagavond verwen ik mezelf met een bak kruidnootjes Wat vinden jullie? Heeft m'n moeder gelijk? Verder hoop ik hier gezellig mee te kunnen kletsen en misschien nog wat leuke tips op te doen!