Hey meiden, @ mamavanSimone: Welkom en success met afvallen! @ mamavEsmee: Ik vond mij menu gisteren niet prima, maar het kon ermee door! @ WendyenRichard: Ik vind je menu er goed uitzien hoor! Als ik vrij ben verheug ik me ook altijd op de lunch. Maar ik mag van mezelf pas om 13:00 uur brood gaan smeren. Meestal ben ik voor die tijd ook wel met vanalles en nog wat bezig en denk ik er niet zo aan. Wij eten s avonds altijd pas rond 19:00 uur. Maar daar heb ik niet zon problemen mee. @ Sitalita: Lieve weegschaal! @ Femke: Fijn dat het werken je zo goed bevalt en dat de weegschaal zo lief is. @ Wendy: Fijn dat de weegschaal weer een beetje meewerkt. En beterschap! @ Butterfly: ik kan me voorstellen dat je baalt van het hele gebeuren met de verzekeringen. Gelukkig kon alles nog teruggedraaid worden Oh speculaastaartje *kwijl!* jammie!!! Wat betreft het nieuws. Ik kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken. Ik kan er toch niks aan veranderen. Ik zie het allemaal wel. Misschien scheelt het dat ik geen kinderen heb ?! Dat ik me er daarom niet druk om maak! Hier vandaag een rustige dag op het werk. Het is echt vakantie. Volgens mij zijn er veel mensen weg. Vanaf morgen moeten we een week lang meedoen aan een pilot waarbij gekeken wordt met welke werkzaamheden we hoeveel tijd kwijt zijn. We moeten dus een week lang continue met een ipad rondlopen om alles te registreren ben benieuwd hoe dat gaat. Qua menu ging het redelijk vandaag. Heb vanmiddag 2 kletskoppen op en heb als avondeten een frietje van de friettent gehad. Roland heeft een zakendiner en ik moest alleen eten. Had geen zin om te koken slecht! Mijn menu: O: 200 gram optimel vanille yoghurt 25 gram cruesli balans T: 1 appel L: 3 meergranenboterhammen met; 25 gram filet americain met uitjes 2 mandarijnen T: 2 kletskoppen A: 1 frietje speciaal 1 satekroket Liefs
@Wendy: Beterschap. @MvE: Schoonzusje (ben enigst kind), ze vond het geweldig om op Myrthe te passen. @W&R: Heel herkenbaar, dat heb ik ook. Ik eet dus echt niet voor 12.00 uur mijn bhm, anders heb ik ze voor 11.00 op. Probeer te rekken met drinken en afleiding zoeken. @Butterfly: Wat een balen van die verzekering zeg. Hoe is het met het taartje? @Eurocrisis: Ik volg het zeker, vind het interessant wat er allemaal speelt. Vind de Grieken wel gestoord trouwens. Hebben jaren geen belasting betaald, gaan met 62 met pensioen. Nu moeten ze gaan betalen en dan gaan ze staken. Ze verwachten dus dat Europa hun kosten gaan dragen. Dat betekend in feite dat ik tot mijn 65e moet gaan werken zodat een Griek geen belasting hoeft te betalen en op zn 62e met pensioen kan??? Dat klopt toch van geen kant. @Hier: Druk dagje gehad, sfamilie is hier in de buurt op vakantie, daar zijn we geweest. Was gezellig, maar wel veel te veel gegeten. Nu net Myrthe op bed gedaan en zo te horen blijft het stil, zou wel fijn zijn. Ga morgen met haar naar de dokter, ze heeft toch best last van reflux, veel slikken, ruikt zuur. Echt zielig en dan huilt ze veel. Even bij de ha horen wat we nog meer kunnen doen (bedje al opgehoogd etc) of dat ze toch medicijnen moet.
Vandaag weer een goeie dag! Ik zit nu op 1600 calorieen en ik ga vanavond nog even sporten. Ik weeg nu rond de 79 en ik wil onder de 70 komen zo rond februari (want dan ben ik jarig). En ik heb een stok achter de deur want ik wil eigenlijk pas weer zwanger worden als ik dat doel gehaald heb. Nu hebben we nog wel meer hindernissen te nemen voor het zover is (verbouwing op zolder) maar dit is wel iets wat me motiveert!
Ik heb sinds mijn Sonja b ervaring een enorme weegschaal obsessie opgelopen, omdat ik doorsloeg ( uiteindelijk dankzij mijn man gestopt met Sonja b, zonder hem had ik een eetstoornis opgelopen denk ik) dus ik weeg me bijna iedere ochtend en avond. Ik weet ong. Het verschil tussen ochtend en avond en je kan natuurlijk per dag wat schommelen. Tot nu toe bleef ik s avondspits stabiel... Na vandaag zat er ineens 900 gram aan.... Ik ben erg bang om aan te komen met een nieuw eetpatroon.... Dat alle alarmbellen(nu al) af gaan... herkent iemand dit?
elsie.. Wat heeft je zusje nu precies? Melanie.. Die tompouche gisteren kon je gezien de rest van je menu best hebben toch? En nog wezen lopen? Oh..Frietjes en kroket.. FOEI!! @ nieuws.. We volgen het wel, kan me er boos om maken maar ik kan er toch niets aan veranderen.. Hopen natuurlijk op het beste. En erg druk kan ik me er niet om maken, ben ik te nuchter voor. Zie wel wat het ons brengt. Positief blijven! Butterfly.. Soms een best lastige leeftijd he? Die peutertjes. Balen van de verzekering, zonde geld he? Ik vind je menu vrij uitgebreid, misschien toch weer caloriechecker gebruiken? Voor de mensen die geen spaarloon hebben, je kunt dit jaar nog eenmalig het gehele bedrag aan spaarloon van je rekening laten halen, in januari krijg je dan het bedrag + spaar gedeelte direct uitgekeerd. verdien je lekker snel zo'n 250,00 Simone.. 1600 en sporten is prima! Kaatje.. Mooi menu! femke.. Hopenlijk kan de dokter jullie verder helpen.. Goh, enigst kind? Esmee blijft waarschijnlijk ook enigst kind. Hoe heb jij dat ervaren? ****** Hier een rot middag gehad, bij mijn moeder op visite geweest. Mijn zusje was er ook. Mijn zusje doet zo anders als mijn moeder er bij is. Ik zou een taartje maken voor de babyshower van een vriendinnetje van mijn zusje. Heb alles al gekocht, verteld ze vandaag eventjes. Dat de vriendinnen het toch te duur vinden ( reken alleen materiaal ) Maar heb dus wel alles al aangeschaft.. En zou waren er weer tal van dingen. Voorlopig maar weer even afstand. Esmee was lief vandaag.. Vanmiddag samen zitten freubelen met fondant. Esmee heeft dan haar eigen stukje, met roller en vormpjes. Erg gezellig! Na het eten lekker getut met Esmee & daarna wezen hardlopen. Kan het vandaag erg goed volhouden, 36.12 minuten gelopen achter elkaar en 5.862 km gelopen. Nu thee en een chocokoekje ( waarom heb ik die in huis..)
@Mamavesmee, misschien goed plan weer eens kcal te tellen. Ja, de liga had beter fruit kunnen zijn, mager beleg op de pistoletjes, en de taart had ook niet gehoeven he . Niet een strenge dag is het, toch was de weegschaal vanavond wel redelijk. Dus ik hoop dat deze dag me bespaard blijft . Wat een rot situatie zeg, betreft die taart. En nu zit jij met al die spullen dus. Lekkere actie weer. Niets van aantrekken, misschien kun je de spullen ruilen? @Melanie, lekker dagje!!! Net mijn stukje taart op, was wel heeeeeel erg lekker. Nu aan de studie!!!
@ MamavEsmee: Hoe zit dat precies met spaarloon? Ik had verleden week al gegoogled maar kon niet vinden wat ik zocht. Spaarloon wordt afgeschaft begreep ik. Maar krijg je automatisch in januari het gehele gespaarde bedrag uitgekeerd (zou namelijk niet slecht uitkomen ivm de bruiloft )? Gisteren nog gelopen inderdaad. Ging goed! Het ging bij mij een keer beter dan bij mijn zus. Dat is ook wel eens fijn, voel me altijd zo'n stumper vergeleken met haar...
Goedemorgen Ik ben brak.. Tussen 00.00 en 07.00 4x gevoed. *gaap* Ook maar één ons afgevallen na dat harde werken van gister. Beetje jammer. Femke,wat sneu voor Myrthe.Succes bij de HA Wendy,misschien is het met jouw achtergrond goed om eens een afspraak bij de dietiste te maken en met haar een menu op te zetten ? mamavansimone,goed bezig ! MVE, lekkere actie weer van je zusje
@W&R: Probeer 1x week te wegen hoe moeilijk het ook is. Als je 1000-1200 kcal per dag eet, moet je afvallen. Je lichaam heeft even tijd nodig om te wennen. @MvE: Ik heb het nooit heel erg gevonden, maar ook niet heel leuk. Nu ik ouder wordt vind ik het soms lastig, want als er straks iets gebeurd met mijn moeder, moet ik het alleen oplossen. Raar van je zusje, een taartje van de bakker is duurder lijkt me. @Hier: Een beetje een chaos gisteravond. Myrthe had geen last van reflux, maar wou ook niet gaan slapen. Uiteindelijk om 21.45 samen met haar naar bed gegaan en toen sliep ze binnen een kwartier. Vanochtend om 7.30 heb ik har wakker gemaakt (laatste voeding gister om 20.30!) Vandaag de fotos van een fotorapportage bekijken en vanmiddag even met Myrthe naar de ha.
goeiemorgen! @mamavesmee ze heeft een angst&paniekstoornis gistermiddag een stukje taart gegeten bij mijn zusje gedeeld met sam haha die houd van slagroom! s'avonds ook daar macaroni gegeten. menu: O: bakje yoghurt met museli kopje thee glas water. T: kopje thee flesje water fruit. L: 3 boterhammen 2xappelstroop 1xsmeerkaas kopje thee. T: kopje thee flesje water fruit. A: gebakken aardappels worteltjes&doperweten koolvis. T: kopje thee liga evergreen.
Melanie.. Zo simpel als ik het zeg. Je moet een nieuwe rekening openen bij ING, daar kan je via je werk eenmalig het bedrag laten storten ( ik meen 12x 35,00) en dit wordt in januari + 250,00 extra terug gestort! Kaatje.. I.d. gaap, en jammer dat er juist vandaag niets af is! Femke.. Kan me voorstellen dat het soms lastig en eenzaam kan zijn. Maar ik heb slecht contact met broertjes en zusje spreek ik af en toe. Ik denk dat ik er niets aan zou missen als ik ze niet had ( hoe hard het ook klinkt) ***** Hier goed geslapen. Gelukkig! Was er ook aan toe. Vandaag nog lekker vrij, morgen een vroege dienst en dan een weekje vakantie! Heerlijk!!! Weegschaal was lief.. 71.1 menu: O: 2 broodjes, 1x kaas en 1x appelstroop en koffie T: water/thee en fruit L: 3 crackertjes met beleg en thee T: fruit en een koekje A: restje aardappelschotel met extra courgette en spezieboontjes en 3 vissticks.
@Kaatje: Jeetje zeg, is Elin aan het regelen ofzo? @MvE: In jou geval kan ik me dat voorstellen idd. Broers en zussen zijn alleen leuk als er ook een goed contact is. 2 vriendinnen van mij zijn zussen, en als ik hun samen zie, ben ik soms best jaloers. Ik denk niet dat Myrthe enigst kind blijft, maar daarbij ga ik er wel vanuit dat mijn kinderen allemaal met elkaar kunnen opschieten.
Goedemorgen meiden, Kaatje: oef dat is heftig in zo'n korte tijd zo vaak voeden! Femke: succes bij de HA! Mve: Lekkere actie van je zusje! Kun je de spulletjes wel weer gebruiken? Elsie: mooi menu hoor! Hier een dag vrij genomen van school, nana is niet echt lekker en er staat toch niks belangrijks gepland. Kan ik zo even een verslag typen. Vanmiddag even met mijn moeder de stad in, en vanavond komt een vriendin pannekoeken bakken en gaan we vanavond de stad in, er is een festival dus overal spelen bandjes. Mijn menu: O: 2bb met appelstroop T: koffie, appel L T: flesje water, evergreen A: 2 pannekoeken T
Goedemorgen dames, Bedankt voor alle beterschapjes! Vandaag weer werken en dan weer lekker lang weekend. Morgen ga ik naar een collega/vriendin. Ze zit tegenover mij en werken 24 uur per week samen en nog privé afspreken ook hihi. Heb haar nieuwe huis nog niet gezien en onze zoontjes schelen 3 maanden maar we zijn nog nooit bij elkaar op visite geweest waarbij de kindjes lekker samen konden spelen, dus ben benieuwd hoe ze het hebben. En 's avonds gaat zij mij leren sushi maken (vriendlief is er toch niet want die heeft een uitje van de zaak). Menu vandaag: O: schake T: wiener melange, banaantje L: shake T: trostomaatjes A: pitabroodje kipshoarma met ijsbergsla en zelfgemaakte knoflooksaus
Hoi meiden! Hier allemaal druk met allemaal leuke dingen Vanmorgen de oppas op Rosahlynn even voor het laatst want mijn vriendin is bijna 36 weken zwanger en gaat met verlof. Spannend allemaal! Met Nina alles super goed die groeit,bloeit en is mega vrolijk zo leuk... Afvallen gaat ook goed alleen weet ik niet wat ik weeg nog geen nieuwe weegschaal (wil ik eigenlijk pas doen als ik denk dat ik onder de 100 zit ) Alleeen weet ik niet of ik het zo lang zonder kan haha. @Femke Weer lekker aan het werk? Welke dagen werk je of is het steeds anders? Is je man ook een dag thuis of niet? Gaat het kolven op je werk goed? @Melanie Zit steeds naar je banner te kijken het gaat zo vlug! Al zal dat voor jullie niet altijd zo zijn Hoe is het met je enkel? @Kaatje Volgens mij gaat de BV echt goed alleen dat drinken in de nacht is weer even jammer Werk zoeken nog steeds waardeloos zeker? Balen joh! Heb je nog wel recht op ww? @Butterfly Ik kijk wel nieuws enz maar ik maak mij er niet druk om ook niet over de economie vind het niet waard want ik kan er toch niks aan veranderen... Ik help mensen waar ik kan en kan stichtingen steunen met een bijdrage maar dan heb je het ook gehad. Gaat het goed met je studie? @MvE Enigst kind is denk ik niet zielig maar wat ik wel verschillende keren meegemaakt heb in mijn werk dat ouders wegvallen en dat het kind alleen overblijft en dat lijkt mij zo erg. Al kan ik jou wel snappen omdat jij eigenlijk niks met je broers/zussen hebt. @Lovely Er zijn veel mensen ziek! Lekker rustig aan doen en dan is je meisje snel weer opgeknapt... Klinkt gezellig voor vanavond. @Beschuitje Leuk om wat van je te horen! Hopelijk kom je snel weer meekletsen... @Wendy Klinkt gezellig zo samen met je collega! En van banners heb ik geen verstand @Nieuwelingen WELKOM en heel veel suc6!
Femke, lekker zo'n nacht ! Idd een regelnachtje denk Zustertje, bv gaat idd heel goed Hoop het nog even vol te kunnen houden. Werk zoeken is idd nog steeds drama allemaal voor te veel of te weinig uren, of heb geen ervaring. Heb tot maart recht op ww maar als ik in januari geen werk heb dan krijg ik geen kinderopvang toeslag meer dus moeten de kids van het kdv af Spannend, bijna babynieuws dus voor je vriendin
@Lovely: Succes met het maken van je verslag. Hoe lang moet je nog naar school? @Wendy: Werk ze en geniet van het weekend. @Zustertje: Ik ga maandag-donderdag werken, had deze week 2 dagen gewerkt. Heerlijk om weer te werken. Mannetje werkt onregelmatig dus is regelmatig op de dag thuis. Kolven op het werk gaat met wisselend succes, moet 3x kolven om twee voedingen te hebben. Hoop dat dat in de loop van de tijd beter gaat. Ga je na het verlof van je vriendin op haar 2 kindjes passen? @Kaatje: Myrthe slaapt alle nachten door, hebben we veel geluk mee. Balen dat het werk zoeken zo moeilijk gaat. En de druk loopt lekker op, je wilt niet Levi en Elin van de opvang halen en dan later geen plekje meer kunnen krijgen natuurlijk. Wat voor werk zoek je? @Hier: Myrthe slaapt nog steeds Heerlijk, de ochtenden slaapt ze echt super. Mannetje is ook lekker thuis, hebben net even de financiën doorgenomen en kinderopvangtoeslag aangevraagd. Alles nog even goed nagerekend en het blijkt dat we er niet 700 euro op achteruit gaan, maar maar 350! Ik had me verrekend met bruto-netto. Gelukkig maar, want dat betekend dat we in de toekomst nog steeds geld overhouden in de maand.
femke, ik pak nu alles aan want ik kan vinden op de dagen dat ik beschikbaar ben.Wil graag administratie maar geen papieren,heb 9 jaar ervaring in de winkel. Heb nu nog een solli lopen bij Coop en thuiszorg (huishouding ) als ik volgende week nog niets heb ga ik de callcenters maar proberen