10 kilo afvallen... Wie doet er mee? Deel 8

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Butterfly: Foei... appeltaart en warme chocolademelk. Die passen niet in een gezond en verantwoord menu he ;)

2. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

mag ik mij hier aanmelden?
    Kaatje wees mij op dit clubje*zwaait naar kaatje*.

Ik ben een mama van 2 meisjes. Voor de eerste woog ik standaard rond de 49/50 kg. Na de eerste bleef dat 69. Na de bevalling van de tweede was ik al heel snel weer terug op 69 en hang daar nu nog steeds.
    Ik woog afgelopen week 69,4 maar zou graag teruggaan naar 55/60kg en zoek daarbij een stok achter de deur.
    Hoe berekenen jullie al die calorieen? Ik ben daar nooit mee bezig geweest, heb ook echt nog nooit af hoeven vallen(tussen de 2 zwangerschappen in vond ik het wel prima, ik ging ervanuit dat er toch nog n zwangerschap in aankomst was)

Mijn dagmenu;
    O: 2 bruine boterhammen. Stroop.
    T : Volkorenbiscuitje
    L : 2 bruine boterhammen pindakaas. 1 plak ontbijtkoek
    A : gek aardappelen, witlof ham/kaas uit oven en een karbonaadje.
    T : een bakje vanillevla.

Groetjes,
    Kikker

3. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
  4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Butterfly, wat zielig voor Esmee.beterschap

Hey kikker :D

Ik duik mijn bed in.Truste

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Melanie, nee past niet echt in het menu he??? Maar goed, iets van een laat nieuwjaarsborrel met een vriendin.... moest kunnen na 2 dagen streng ;). Maar mag dan nu niets meer......!!

@Kikker, ik tel sinds kort ook weer, en op dezelfde site als Melanie geplaatst heeft. Ik mis zelf in je menu fruit? Eet je dat nooit, of toevallig vandaag niet?

@Kelly, ik zou ook wel iets meer eten hoor. Je moet het wel volhouden hoor. Probeer als tussendoortjes fruit te eten, kom je ook niet al te hoog uit. Maar wat je nu eet vind ik ook echt te weinig.

@Kaatje, welterusten, hoop dat de kleine Elin lekker door slaapt.

@Elsie, macaroni is ook goed toch?? Kan me voorstellen dat je de storm hebt gelaten voor wat het was :p. Verschrikkelijk die storm.

Dames, ik ruim de boel even op en ga zo lekker naar bed!!
    Was aan de studie geweest. Krijg trek, maak even eem kopje groentensoep warm :). Ben benieuwd naar de weegschaal morgen.

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Nou, de weegschaal staat op 86.9 kilo.
    Dat betekent dat ik vanaf nieuwjaarsdag al 1.1 kilo kwijt ben.
    Ik juich nog niet, want het is nog wel even tot mijn banner weer klopt. Waarom toch zo er laten komen :(. Zucht...

Maar goed, ben opnieuw gestart en geef anderen altijd het advies: kijk niet steeds achterom, vergeet het en pak de draad weer op.
    Dus zal ik me daar zelf ook eens aan houden?

De meiden slapen nog... zo even bij Esmee kijken hoe het gaat.
    Ze hebben beide de nacht doorgeslapen. Vaak wordt Maureen rond 23.30 wakker en zitten we nog even te knuffelen en een flesje melk te drinken. Maar ze heeft dus lekker doorgeslapen.
    Ook Esmee heeft een goede nacht gehad, voelt ze zich vast stukken beter.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

@butterfly macaroni was erg lekker! hier weer wind helaas vandaag:(

@kikker welkom en succes!

menu voor vandaag:
    O: 1 boterham met kipfilet 1 appel glas water kopje thee.
    T: kopje thee flesje water plakje ontbijtkoek.
    L: 2 boterhammen met 1xappelstroop 1xkaas kopje thee.
    T: kopje thee flesje water fruit.
    A: boerenkool.
    T: kopje thee denk ook fruit.

8. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Goedemorgen dames,

Hier stond de weegschaal vanochtend weer op mijn laagste gewicht 61.1. Maandagochtend was dit 62.2 dus ben ik in 2 dagen 1.1 kilo afgevallen. Had ik niet verwacht hoor. Maar het zal nu heus niet meer zo snel gaan, al ben ik al hartstikke tevreden.

Gisteren nog wat buikspiekoefeningen gedaan en vanavond wil ik 20 min op de crosstrainer.

9. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    woeheoiii vanmorgen stond de weegschaal op 72.5
    Dat is al anderhalve kilo minder dan gisteren.
    Zo gaat het wel lekker, gisteren 986 kcal gegeten.
    Maar ja de eerste kilos gaat altijd het snelste ervanaf.
    Als ik dadelijk onder de 70 ben zal het wel zwaarder worden.

10. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    #970 butterfly24, 4 jan 2012
    Laatst bewerkt: 4 jan 2012
    Omdat ik al vervanging voor de afpsraak op het werk had geregeld dit zo gelaten. Esmee was weer lekker fit na een goed nachtrust.
    Ze wilde wel graag naar de kinderopvang. Omdat het al te laat was nog af te melden zijn de meiden wel naar de opvang gegaan. Ik ben aan de studie gegaan.
    Lekker veel kunnen doen ook. Nu even lunchen, alvast wat was vouwen en het eten klaar zetten. Dan om 14.00 uur haal ik de kinderen weer op.

O: 2 boterhammen met chorizoworst, thee.
    T: eierkoek en thee.
    L: 2 boterhammen met een dun laagje rundvleessalade, cracker met een laagje kip kerrie salade.
    T: sinaasappel en koffie.
    A: aardappelen, bloemkool, worst.
    T: schaaltje yoghurt en eventueel fruit.

Dit is mijn menu voor vandaag!
    1200 kcal in totaal.

@Wendy, jou weegschaal gaat ook lekker zeg.
    Heerlijk om je laagste gewicht te hebben bereikt. Ik bikkel verder.

@Kellie, ook een lieve weegschaal bij jou.

@Elsie, hier is de wind gelukkig over en komt het zonnetje door :).

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@butterfly hier nu ook de zon! hoop na sam zijn slapen even lekker te kunnen wandelen.

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Vanmiddag lekker op de bank gehangen met de meiden, series gekeken op tv. Heerlijk :D.

Heb alleen zoooo'n trek.
    Heb 1 merci chocolaatje genomen :), kan het daarbij laten gelukkig.
    Heb zin in nog heel veel meer slechte dingen.... maar het mag niet!!!!!

Ga vast het eten opzetten.
    Kunnen we meteen 17.00 uur eten als manlief thuis komt.

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier nog niet in de verleiding gekomen wat lekkers te pakken! drink veel water en thee en eet fruit tussendoor, soms een soepstengel ook lekker! ga zo het eten maken dan kunnen we op tijd eten.

14. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Mmm, hier ook een iets slechtere dag. Niet heel erg ofzo maar toch een paar koeken, geen mager beleg en tot nu toe geen fruit.

Menu:
    O: 2 cracottes met smeerworst en choco/crunch balletjes, kop thee met honing
    T: wiener melange, inimini jodenkoekje
    L: 1 keizerbroodje met op ene helft gebakken ei en andere chocopasta, glas magere melk
    T: wiener melange, 2 choco/kokos en(Dane wilde de zijne niet dus heb ik ook maar opgegeten)
    A: krieltjes, vissticks, salade, lepel mayo
    T: Niets! Crosstrainer!!

15. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Kaatje: Mooie ticker heb je!

@ Butterfly: Fijn dat er weer ruim een kilo af is. Enne… niet meer bij de pakken neerzitten dan je het zover hebt laten komen… je kunt er nu toch niks meer aan veranderen. Vooruit kijken!!! Over een tijdje zit jij mooi weer onder dat gewicht! Oh… hahaha ik zie nu pas, dat je dat zelf ook al typt! Fijn dat Esmee weer beter is.

@ Wendy: ook al ruim een kilo eraf! Goed hoor! :D

@ Kellly: zo… lekker afgevallen al. 986 kcal lijkt me inderdaad wat gezonder. Ga zo door meid!

Hier vandaag dag 2 ook goed gegaan (tot nu toe). Had voor het avondeten wel heel erg trek. Heb met de pot chocopasta in mijn handen gestaan, maar m toch maar weer terug gezet. Nu vanavond volhouden… altijd lastig aangezien Roland nu boodschappen aan het doen is. Op de een of andere manier kan ik het dan altijd minder goed volhouden (als hij er niet is). Kan nog leuk worden aangezien hij volgende week voor de zaak 4 dagen naar het buitenland moet, en van het weekend ik hij ook beide dagen, de hele dag weg. We zien wel…

Mijn menu vandaag:
    O: 2 vitalu volkoren crackers met;
    10 gram appelstroop
    1 beker optimel drink

T: 1 appel

L: 2 krentenbollen
    2 mandarijnen

T: niks

A: 1 kleine portie lasagne zonder kaas en met veel groenten.

Liefs

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik kom vandaag op een totaal aantal calorien van 814 uit, heb bij de boerenkool vanavond klein beetje rookworst gegeten en er zaten wat spekjes door, dit zit hier al bij in, nog geen avond tussendoortje. ben nog even aan het bedenken wat ik straks neem.

17. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    #977 kikker1, 4 jan 2012
    Laatst bewerkt: 4 jan 2012
    Caloriechecker; genoteerd. Ga morgen eens puzzelen.
    Butterfly; ik eet bijna altijd wel fruit hoor. Had gister anderhalf glas Jus geperst:D
    Wat lekker dat je in 4 dagen zo'n boel kwijtraakt.
    Wendy ook al zoveel afgevallen. Ik krijg goede moed van jullie.
    Oeh en kelly ook al. Jeetje dames.
    Zonnetje heb ik hier niet gezien helaas. Nog een paar dagen van zulk weer en ook ik ga ervan balen.
    Melanie; wat goed dat je de pot chocola echt gewoon weer terug hebt gezet.

Mijn menu van de dag?
    O 2 bruine boterhammen met gerookte ham.
    T appel
    L 1 br boterham appelstroop. 2 beschuitjes(1 kaas, 1 jam)
    T volkorenbiscuitje
    T 1 kerstchocolaatje(oeps)
    A 1 gevulde paprika met gehakt, rijst, kruiden en kaas.
    T peer

Ik denk dat ik vooral voordeel haal uit het niet meer snoepen in de avond. Weet dat dit sowieso funest is dus probeer hier ook echt vanaf te blijven. Tot nu toe lukt dit prima.
    Ik weet dat de weegschaal na oud en nieuw over de 71 kilo ging. Vertoon eigenlijk nogal ontkennend gedrag wat dat betreft. Zag dat ie vanmiddag op 69,2 stond. Dus hoop dat dat zo door gaat maar durf onze weegschaal nooit zo te vertrouwen;).
    Bij de Aldi is de komende week n hometrainer in de aanbieding. Wij hebben het erover gehad en denken deze te kopen. Voor ons geen logische aankoop maar manlief ziet wel dat ik echt graag van die kilo's afwil. Ik liep eerder 3 keer per week hard maar door n chronische blessure/afwijking aan mijn voet mag dat niet meer, met die hometrainer kan ik ook meteen aan mijn conditie werken. Meer dames hier met een dergelijk apparaat? Gebruik je die dan ook en merk je dat dat werkt?

*toch maar even calorieen berekend; 1351 voor vandaag*

18. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Butterlfy: Is het nog gebleven bij 1 chocolaatje?

Elsie: 814 is weinig.... nog iets genomen of het zo gelaten?

Melanie: ook niet gezellig zo lang alleen....misschien ervoor zorgen dat je die dagen niets in huis hebt en ook niet naar de winkel hoeft te gaan.

Kikker: Ik heb een crosstrainer op zolder. De eerste weken wat mee gedaan, toen weer heel lang niet. Maar dat kwam door mezelf omdat ik het niet inplande, ik gun mezelf geen tijd. Nu heb ik met mijn vriend afgesproken dat ik 2x in de week op de crosstrainer wil en hij dan op Dane moet letten.

Hier: Nou, vanavond dus voor het eerst weer 20 min op de crosstrainer. Ik heb nu 2 dagen in de week ingepland voor mezelf. Ik gunde mezelf nooit geen tijd en als ik een half uurtje had dan was ik wel met het huishouden bezig. En wat gebeurt er.......een vriend van vriendlief kwam om 20.20 uur nog even langs dus Dane wilde natuurlijk niet gaan slapen (vind het ook een rottijd om langs te komen maar ja). Maar ik was voor de eerste keer boven op de crosstrainer. Roept mijn vriend..."hoe lang heb je nog nodig want Dane is vervelend". Nou, toen werd ik een beetje kwaad hoor....Ik vraag 2x per week een half uurtje mama-tijd om op de crosstrainer te gaan en daarna lekker te douchen, wordt ik bij de eerste keer al geroepen. Zoek het uit, jij bent ook zijn ouder!!! Daaaag, het was even niet mijn probleem, ook al gaat ie pas om 21.30 uur naar bed. Het is nu mama tijd!! Gggrrrr....zo dat is eruit hihi.

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@kikker ik heb een wii fit, probeer dat nu een paar keer per week te doen wanneer de kleine slaapt zeker op dagen als het zo regent enzo, anders ga ik als hij wakker is een stukje wandelen. merk wel dat het helpt hoor als je meer beweegt. probeer overdag ook te bewegen gewoon in huis dus niet veel achter de computer blijven plakken! zet hem soms gewoon uit en weg zodat ik dan ook niet kan kijken haha:D

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hier is het gebleven bij 1 merci chocolaatje gelukkig.
    Vanavond nog een plakje ontbijtkoek gehad en net twee crackers met een dun laagje kip kerrie. Ik doe mee aan het lifelines onderzoek en moet morgen bloed prikken om 09.00 uur.... nuchter.
    Dus ik mag dan niets eten en daar zie ik zooo tegen op.
    Als ik niet ontbijt om 07.00 uur word ik misselijk en beroerd. En dan tien buisjes bloed ;). Zie er best tegen op eigenlijk. Nu dus even wat extra's genomen om het vol te houden ;).

@Kikker, hier sport ik met de XboX. Heb dus ook geen ervaring met een hometrainer. Mijn ouders hadden altijd een en daar ging ik wel eens op, maar vond het zo saai. Maar goed.. als het een van de weinige opties is die je hebt om te sporten zou ik het zekers gaan doen.

@Melanie, och jee, dan ben je wel een poos alleen. Dan is het altijd moeilijker he.

@Wendy, dan zou ik ook nijdig zijn geworden ja.
    Mannen denken niet altijd goed na he :p. Jij hebt je halfuurtje toch wel gewoon genomen hoop ik?

Slaap lekker dames.
    Morgen druk dagje, mijn zusje komt even oppassen als ik bloed moet prikken, en dan is het de bedoeling dat we naar Ballorig gaan. Kunnen de meiden even lekker spelen :).
    Esmee is weer aardig de oude en begint weer wat te eten gelukkig.

Deel Deze Pagina