10 kilo afvallen... Wie doet er mee? Deel 8

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@wendy ik heb gisteravond nog wat genomen hoor! 2 speculaasjes en 2 mandarijnen en later een beschuitje kaas.

vanmorgen -100 gram! gaat weer lekker zo gelukkig, ben het ongezonde eten ook wel zat hoor.

vanmiddag naar mijn oma toe, ze word vandaag naar een verpleeghuis gebracht, ze is 1ste kerstdag in het ziekenhuis opgenomen en nu dus revalideren. weet niet precies hoe laat ik thuis zal zijn en dus ook nog niet wat ik ga eten vanavond.

menu:
    O: bakje yoghurt met museli glas water kopje thee.
    T: kopje thee/koffie flesje water fruit.
    L: 3 boterhammen 2xappelstroop 1xsmeerkaas kopje thee.
    T: kopje thee flesje water fruit.
    A: ?
    T: ?

2. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Goedemorgen dames,

Hier vanochtend helaas +100 gram. Heb gister denk ik teveel met het avondeten gegeten. Maar ben vandaag weer op mijn werk en dan kan ik het beter volhouden. Moet vanmiddag wel een vervelend overleg notuleren....bleh!

Butterlfy: Tuurlijk heb ik mijn tijd genomen. Maar aangezien ik het daarna toch nog Dane naar bed heb gebracht, is hij vanavond weer aan de beurt hihi.

Elsie: Succes bij je oma.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mogge. Leuk hoor getrouwd zijn.Eerlijk zullen we alles delen.Geloof dat ik ook keelonsteking heb. Slikken doet mega zeer en gisteravond een temp van 39.3
    Me vandaag ziek gemeld. Niet blij mee want kost me 80 euro salaris deze week. Moet om 10.10 bij de dokter zijn
    Ferry zou vannacht op wacht liggen en Elin een fles geven. Maar ja Ferry heeft en Elin EN mijn wekker tig keer niet gehoord dus zat vannacht trillend Elin te voeden

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@kaatje beterschap!

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    He meiden, drukke dag gehad.
    Vanmorgen dus naar lifelines geweest en daarna naar Ballorig gegaan. Tussen de middag met de meiden een happy meal gehad.
    Nou ja, ik een sensation chicken en een frietje.
    Mijn zusje nam nog een MC Flurry toe, en bij Ballorig nog een appeltaart en bij mams nog een appelkoek. Dat heb ik allemaal afgeslagen :D.

Mijn menu:

O: bammetje volkoren ontbijtkoek, thee.
    T: appel en thee.
    L: frietje en een sensation chicken ( wel met sla en tomaat ;) )
    T: thee en een snelle jelle.
    A: sla met tomaat, ei, en komkommer, gewokte aardappeltjes in olijfolie, tartaartje.
    T: probeer nog een stuk fruit te nemen.

6. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    gisteren een wat rommelig daje gehad waardoor ik met het avond eten wat in de knoei kwam.
    Dus snel snel kant en klare nasi opgewarmd met een eitje.
    Dus gisteravond zat ik meteen aan de 1191 cKal.
    Vanmorgen dus ook niet afgevallen.
    Maar de weegschaal twijfelde wel tussen 72,5 of 72 dus misschien was er toch wel iets vanaf.
    Daarom heb ik vandaag een nieuwe weegschaal gekocht die per 100gr aangeeft.
    Alleen ben ik nu al niet zo blij met dat ding....toen ik vanmiddag op mijn oude ging staan gaf die 72 aan.( vandaag dus mooi weer wat afgevallen in de loop van de dag)
    En mijn nieuwe weegschaal sloeg meteen door naar 74.1 OMG!!!!!:$
    Maar ja ik heb mijn weegschaal om te zien hoeveel ik afval...wat ik weeg maakt me niet zoveel uit. (volgens mij klinkt dit heel raar maar weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen)

Vandaag ging meteen weer een stuk beter:
    O: 2cracottes met filet amerikan en glas melk (139)
    L: Snack a jack (61)
    A: Caesar maaltijd salade (515)

Dus ik zit nu na het avond eten pas op 715
    Best een mooie score.
    Vanavond nog een cracotte met bieftaponade (vanadaag ondekt bij de AH, en vind het lekkerder dan de filet american)
    En dan zou ik vandaag afronden met 747 cKal.:D

7. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Wendy: Qua avondeten heb ik voor die dagen dat roland weg is, gezonde dingen genoeg in huis. Hopelijk kan ik mee daar ook aan houden. Alleen ga ik toch wat makkelijk voor iets lekkers (even naar de friettent bijvoorbeeld)… Goed dat je gisteren gewoon je mamatijd af hebt gemaakt. Lekker makkelijk inderdaad om jou dan maar te roepen. Als jij er niet bent moet hij het toch ook zelf oplossen?!

@ Butterfly: is het bloedprikken goed gegaan vanmorgen? Goed dat je zoveel lekkere dingen hebt afgeslagen vandaag. Petje af!

@ Kaatje: Vervelend zeg dat jij toch voor de voeding kon opdraaien vannacht. Ik had hem denk ik gewoon wakker gemaakt. Beterschap! Hoe is het nu?

@ Kelly: Ik denk dat die 1100 kcal van gisteren gezonder voor je zijn dan die 750 van vandaag. Daarnaast mis ik fruit in je menu! Balen dat je nieuwe weegschaal meer aangeeft dan de oude, maar dat is maar eenmalig!

Hier vandaag lekker gewerkt. Het was niet druk dus lekker veel extra dingen kunnen doen, en het was ook nog eens gezellig (is weer eens wat anders).

Qua eten gaat het tot nu toe ook prima, hoewel ik net tijdens het koken wel wat rozijntjes gebietst heb, maar die zijn niet zo slecht wel?!

Mijn menu vandaag:
    O: 2 plakjes ontbijtkoek minder suiker
    1 beker optimel drink

T: 1 appel

L: 3 meergranenboterhammen met;
    30 gram filet americain
    2 mandarijnen

T: niks

A: zuurkoolschotel (ovenschotel met een laagje shoarma en ui, daarop zuurkool met zure room, appel en rozijntjes en daarop aardappelpurree)

Liefs

8. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Elsie, zo weer 100 gram eraf in 1 dag, je bent goed bezig! Staan jullie elke dag op de weegschaal? Waarom is je oma opgenomen? Ik hoop dat het goed 'voelde' bij je oma.
    Kaatje, jullie nemen het trouwen in gemeenschap wel erg letterlijk hoor ;) Beterschap!
    Butterfly, wat is dat? Lifelines? Ow. ik wilde gister ook wel naar de mac. De jongste speelde bij oma en ging dus een dagje met de oudste op pad. Hebben toch maar thuis een boterham gehad. Ben nu wel een beetje jaloers hoor ;). Wel goed dat je de rest had laten gaan!
    Kelly, ik heb een weegschaal die ook een beetje knoeit. Als ik iets verder naar voren ga staan scheelt dat soms wel tot 10 kilo. Gemeen ding! Ik sta zover mogelijk achteraan en dan klopt het met wat die bij de huisarts ook zei. 1191 is toevallig wat ik vandaag op heb. Volgens de caloriechecker heb je er 1400 nodig en ik denk dat je ook met zoweinig calorieen wel afvalt hoor. Ik vind persoonlijk dat je wel erg weinig eet maar ik kan daarin best de enige zijn!
    Melanie, ik herken dat wel. Heb zelf meer discipline als er iemand is om mee te kijken;). En koken doe ik al helemaal niet graag voor alleen mezelf.

Zo, weer een dagje eropzitten. Lekker thuis. Dochter is flink ziek geweest en knapt elke dag wat op. De jongste(Lotte) zat vandaag voor het eerst in de eetstoel dus dat gaf tijdens het fruitmoment wat extra plezier. Even op de koffie bij de buurvrouw en de oudste pikte mijn biscuitje; vond het wel prima.
    Vanavond doen man en ik een stokbroodje in de oven(nog over van oud en nieuw;). Mag ook wel na mijn menu van vandaag lijkt me!

Zo zag mijn dag eruit.
    O 2 br boterhammen met gerookte ham, glas melk en koffie(zwart)
    T 1 appel
    L 1 br boterham fruitstroop, 2 beschuitjes kaas/jam, 1 plak ontbijtkoek
    A gek aardappelen, ongepaneerde schnitzel en rode kool met appeltjes en krentjes.
    T stokbroodje met kruidenboter:D
    totaal zonder het stokbroodje; 1191.

Moet zeggen dat ik voor het avondeten wel echt trek had maar verder gaat het wel goed zo. Fijn ook dat dit clubje er is om 'verantwoording' af te leggen.

9. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Kikker: Ik heb ook echt geen zin om voor mezelf alleen te koken. Daarom heb ik gezorgd dat er kant en klare porties in de vriezer liggen. ;) Lekker makkelijk!

10. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Kaatje: Beterschap voor jullie. Tja, als mama heb je volgens mij nooit tijd op ziek te zijn hé.

Butterfly: Macdonald...jummie! Zou nu wel trek hebben in een lekkere milkshake.

Kellly: Balen van zo'n nieuwe weegschaal....

Melanie: Fijn zo'n relaxe werkdag. Was bij mij deze week wel ander ppfff..

Kikker: Jij hebt mooie menutje vind ik.

Hier: Door alle drukte deze week was ik bijna vergeten dat ik morgen 30 jaar word!!!! Helaas zit ik morgenavond op mijn eigen verjaardag, op de verjaardag van iemand anders gggrrr!! (vriendinnetje van mijn neefje is 1 januari 21 geworden en morgen was de enige dag dat het zaaltje dat ze wilde huren beschikbaar was)....

11. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey... ben gebroken.
    Na het eten naar de supermarkt gegaan, naar de bibliotheek, nog gesport op de XboX, een les fitness en zit nu aan een kop thee en een plak ontbijtkoek. Er lag een pak roze koeken..... en was van plan er een koek uit te nemen, maar heb toch maar voor ontbijtkoek gekozen. Al heb ik nog trek... lekkere trek. Ga me proberen in te houden. Moet nog even aan de studie..... dus zit nog wel eventjes.
    Misschien een crackertje met kaas ofzow.... of wat komkommer, dat mag dan weer wel. Wil de chipjes voor morgen bewaren :D....!!Als ik dat nu neem mag ik dat morgen niet meer hebben ;).
    En dan baal ik morgen dat ik me nu niet in kon houden.

@Kikker, heerlijk he, met de kinderen fruit eten aan tafel.
    Ik maak zowiezo elke morgen een schaal fruit en ga dan lekker met de meiden aan de tafel zitten. Heerlijk eventjes.
    Je avond tussendoortje klinkt lekker, stokbroodje :).
    Lifelines is een onderzoek wat is gestart om de gezondheid van mensen te onderzoeken, welke factoren zijn nodig om gezond oud te worden. Ze onderzoeken je urine, bloed, alles!! Je bent onder controle zeg maar, en als ze iets ontdekken lichten ze de huisarst in.
    Omdat ik astma heb vond ik het een prettig idee hier aan mee te doen. Mijn man doet ook mee.

@Wendy, hm dat is lekker dubbel, op je eigen verjaardag de verjaardag van een ander vieren ;).

@Melanie, het bloed prikken is goed gegaan, ze moesten 10 buisjes hebben en daar zag ik tegen op. Maar dat viel reuze mee gelukkig.

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Oh... vergeet helemaal te zeggen dat de weegschaal lief was... sta inmiddels op 86 dus ben vanaf maandag al 2 kilo kwijt :D:D:D.

13. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Butterfly, wat slim van je om je dan voor Lifelines aan te melden. Fijn dat er zulke dingen bestaan!
    Ja, een schaal fruit; dat is wel waar ik naar toe wil. Ben al zover dat we elke dag samen fruit eten. Als Lotte straks wat meer mag lijkt het me geweldig om inderdaad samen 1 bak/bord/schaal leeg te eten. Maar ik begrijp dat jij overdag ook gewoon thuis bent met 2 meisjes?

14. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Nee, ik ben niet elke dag thuis.
    Ik werk 28 uur per week als persoonlijk begeleidster in de gehandicaptenzorg. Ik werk onregelmatige diensten, en dus veel in de avond. Vaak slaapdiensten. Dus de meiden gaan vaak rond 15.00 naar de kinderopvang, en mijn man brengt ze dan de volgende morgen om 06.45 naar de opvang en haal ik ze weer op om 09.30 uur. Vaak draai ik deze dienst zondag of maandag, ben woensdag vaak vrij en donderdag ook, en vrijdags ga ik naar school. En om het weekeinde werken. Maar als ik thuis ben, eten we altijd samen fruit. Ben er vaak elke morgen wel. Dus de ochtend is vaste prik dat we fruit eten. De oudste vindt fruit alleen momenteel niet zo lekker, de jongste vindt het heerlijk. Doe ook nog vaak wel wat verschillende soorten in de blender. Dan smult ze zo, eet zo zo 2a3 stukken fruit op whahaha.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

mijn oma was in het ziekenhuis opgenomen met blaasontsteking en ze was uitgedroogt, hierdoor was ze in een delier geraakt dus ze was heel erg in de war, nu is ze gelukkig weer zichzelf want de blaasontsteking is weg en ze krijgt nu weer goed te eten en te drinken. ze woonde nog alleen zonder hulp enzo want dit wilde ze niet maar dat ging eerste kerstdag dus mis, toen vonden mijn oom&tante haar in de gang op de grond helemaal in de war. ze heeft anderhalve week in het ziekenhuis gelegen en nu is ze in een verpleeghuis om te revalideren en daarna zal ze naar een verzorgingshuis gaan. ze was heel erg blij dat mijn zusje en ik langs kwamen.

gisteravond samen met mijn zusje gegeten ze had een salade gemaakt met ei gerookte kip tomaat en mozzarella erg lekker! en ze had mosterd soep maar dat vind ik niet zo lekker, heb er nog broodjes bij gegeten.

voel me vandaag helaas niet zo lekker, ben bang dat ik nu ook aan de beurt ben met een griepje:(

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hoi meiden!

Ik durf hier bijna niet meer te komen want ik heb jullie ernstig verwaarloosd :):):):)
    Maar ik ben sinds 2 dagen weer heel goed aan het lijnen en zit vol positieve energie! En ik heb een goed doel 19 april trouwen onze beste vrienden en dan wil ik leuke kleding kopen...

In 2 dagen is er 1.7kg af erg fijn!

Ga nu eerst even eten en huishouden doen en dan ga ik even reageren op iedereen...

17. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hieperdepiep hoera!!! Ik ben vandaag 30 jaar geworden!!!

Weegschaal: 100 gram die er gister aan was, is er weer af en sta weer op mijn laagste 61.1. Het lijkt wel of ik niet onder de 61 kan komen. Maar ja, we zijn net bezig hé. En -1.1 kilo in 4 dagen vind ik ook prima.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen
    Prima nacht gehad.
    22.30 sliep ik. Elin kwam om 00.00 uur. Ferry er uit geschopt om haar te halen zodat ik kon blijven liggen met voeden. Toen kwam ze pas weer om 07.45 uur.
    Weegschaal stond vanochtend op 76.5. Dus sinds zondag 1.3 kg kwijt. En dat met die twee broodjes shoarma van gister

Kelly, sorry maar ook ik vind die 1100 calorieën een stuk gezonder en verantwoorder dan die 700 calorieën. Naast fruit mis ik ook tussendoortjes in je menu. Deze heb je ook echt nodig om je stofwisseling op gang te houden.

Wendy, gefeliciteerd met je 30ste verjaardag !!!!!

Butterfly, o roze koeken zijn zoooo lekker ! Knap dat je dat kan afslaan
    Lieve weegschaal !

Elsie, wat sneu voor je oma

Zustertje, leuk dat je er weer bent :) Hoe gaat het met Nina ?

19. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nieuwelingen WELKOM gezellig dat er weer nieuwe mensen zijn suc6 met afvallen!

@Melanie Jij bent weer goed bezig! Nog een paar maanden en jullie gaan gewoon al trouwen... Is alles nu geregeld?

@Wendy VAN HARTE GEFELICITEERD!!!! Geef je een feestje of niet? Is de jurk al gevonden voor jullie trouwdag?

@Butterfly Pfff wordt altijd al moe als ik jou dagen zie :$;):D Knap dat je het zo vol houd... Alles goed met je mooie meisjes? Zit je er weer lekker in om af te vallen?

@Kikker1 Jou ken ik nog niet maar super leuk dat je ook mee doet! Wil je veel afvallen en welke methode doe jij?

@Elsie Schrikken met je oma! Gelukkig kan ze nu gaan revalideren en straks over naar een verzorgingshuis.
    Las dat je ziek aan het worden bent balen! Hopelijk knap je snel op. Alles goed met je stoere jongen?

@Kaatje Hoe is het met jou en je kindjes? Elin komt nog wel 's nachts om te drinken of is het wisselend? Met Nina alles goed al heeft ze een kleine 1,5week last van tandjes gehad gelukkig zijn ze nu door (2) en eet ze weer goed van haar brood,fruit en groente.
    Voor de rest is het GENIETEN van een super vrolijk en blij meisje.

Mijn menu voor vandaag
    ontbijt
    200 gram roeryoghurt
    10 gram brinta
    tussendoor
    sinaasappel
    lunch
    3 meergranen boterhammen
    30 gram ossenworst
    15gram kipfilet
    tussendoor
    iets van fruit
    diner
    nog geen idee ga straks boodschappen doen

's avonds neem ik niks dat vind ik zelf prettiger voor de rest drink ik liters groene thee en water.
    Ga zo alvast even mijn calorieen berekenen.

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Goedemiddag...

Vanmorgen druk bezig geweest in huis.
    Was wel even nodig, er lag een flinke lading schone was waar ik geen zin in had deze week. Nu moest ik 3 volle manden opvouwen en opruimen. Het is weer aan de kant. De badkamer en toiletten even gesopt. Zometeen de stofzuiger even door de tent heen en ik vind het wel prima.

Als Maureen zo wakker is gaan we even een bakje koffie bij mijn tante drinken. Ik moet een levensboek schrijven en daarvoor ook 2 personen intervieuwen de betrokken zijn gewees in je leven. Vanmiddag dus mijn tante en vanavond gesprek met mijn ouders. Wel grappig.

De weegschaal is dit keer blijven hangen.
    Daar baalde ik wel van :), al ben ik deze week 2 kilo kwijt geraakt.
    Woog hetzelfde als gisteren. Maar ja, had gisteren ook een lekkere lunch ;).

Menu vandaag:
    O: 2 boterhammen met 1x pindakaas, melk.
    T: sinaasappel, thee.
    L: 2 boterhammen met 1x kaas, 1x schouderham en tomaat in de tosti ijzer, crackertje met kip kerrie salade, kopje melk.
    T: appel en thee.
    A: pasta met een saus van ( courgette, paprika, champignon, gehakt en tomatensaus ).
    T: ??

Deel Deze Pagina