10 kilo afvallen... Wie doet er mee? Deel 8

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Zustertje, ik zit er weer in. Dat moest ook wel hoor, want ben 5 kilo aangekomen vanaf november tot oud en nieuw. Heb mezelf een beetje verwaarloosd. Moest dus deze week streng aan de slag. Het is gewoon jammer dat je weer lekker afvalt, maar het aangegeten kilo's zijn die niet hadden gehoeven :(. Maar goed, er is weer 2 kilo af. Heb weer veel motivatie en wil nu echt mijn streef gaan halen voor de zomer. Nu gaat het me ook lukken :D, ik voel het!!

@Wendy, gefeliciteerd met je verjaardag meis!!!!

@Elsie, wat sneu voor je oma inderdaad. Blijkt dat een verzorgingshuis gewoon het beste is he? Accepteert ze dat zelf wat? Ik ken veel oude mensen die gewoon thuis willen blijven. Zo is het mijn oma ook. Maar ze kunnen niet meer voor zichzelf zorgen. Het is moeilijk voor ze dit te accepteren he.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemiddag meiden!

Vanmiddag om boodschappen geweest samen met mijn ouders en zusje (en Nina natuurlijk ;))
    Was gezellig nu lekker alles opgeruimd en het avondeten staat al klaar de spinaziepasta gratin die Melanie weleens maakt slank en erg lekker volgens mij.
    Vanavond lekker relaxen een drukke week gehad met van alles en nog wat.

Iedereen zich goed aan zijn menu gehouden? Ik wel gelukkig! Net een bakje komkommer op en er een klein lepeltje komkommersalade door gedaan lekker en weinig calorieën.

3. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

Sorry, ik ga niet op iedereen reageren. Ik heb wel bijgelezen maar ik heb knallende koppijn dus ga zo gauw weer achter de computer weg.

@ Zustertje: Gezellig dat je er weer bent! :D Fijn te horen dat alles goed gaat met jou en nina! Voor de bruiloft is alles geregeld behalve de kaart en mijn haar en make-up. (en misschien nog wat kleine dingetjes waar ik nu niet op kom) Morgen gaat Roland voor zijn pak weg en in maart hebben we een afspraak voor de bloemen, maar ik weet wel wat ik wil. :D Hoe vond je de pastagratin?

Hier weer een goede dag tot nu toe.

Mijn menu:
    O: 2 vitalu volkoren crackers met;
    10 gram appelstroop

T: 2 mandarijnen

L: 200 gram optimel vanille yoghurt met;
    1 banaan erdoor
    2 meergranenboterhammen met;
    1 plak 20+ kaas

T: niks

A: zuurkoolschotel (zelfde als gisteren)

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kom net op de pc weer een foto tegen van toen ik 18 werd. Het jaar daarvoor ging het niet zo best met me ( liefdesverdriet ) en ben toen gestopt met eten.
    Ook al weet ik dat ik daar veel te dun ben, zou toch stiekem wel weer zo'n strak buikje willen ( maar dan op de gezonde manier )
    https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/394641_317968751567830_100000641248078_1051320_767004846_n.jpg
    Let trouwens niet op Ferry zijn dronken hoofd haha

Zustertje,met de kids alles goed.Beide aan het opknappen van verkoudheid,griep etc. Elin kwam voorheen 3x per nacht. Laatste 3 nachten maar 1x dus er is hoop :)
    Zielig he die doorkomende tandjes

Butterfly, goed bezig geweest dus in huis. Is hier ook nodig. Vandaag samen met Ferry beneden gedaan.Morgen boven, maar kan niet zo veel met knallende koppijn
    Jammer dat de weegschaal stil stond

5. zustertje

@Butterfly Lekker bezig geweest vandaag? Ja het is balen die kilo's maar gelukkig hebben we het aan ons zelf te danken ;):D
    Was je avondeten lekker?

@Melanie Balen van je hoofdpijn! Heb je dat vaak? Ja de pasta was erg lekker! En zat er ook erg vol van had er zelf wel meer champignons en spinazie door gedaan. Nu hebben we nog genoeg voor zondag lekker makkelijk want dan heb ik avonddienst.
    Fijn dat er al zoveel geregeld is!

@Kaatje Hopelijk hebben jullie snel weer lekkere doorslaap nachten. Die foto echt grappig! Wie weet lukt het om zo een platte buik te krijgen maar dan nu wel op een gezonde manier.

vandaag weer goed aan mijn menu gehouden. Vanavond neem ik niks vind ik fijner werken

6. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    #1006 kikker1, 6 jan 2012
    Laatst bewerkt: 6 jan 2012
    Goedenavond allemaal,

zo weer een dagje voorbij.
    Even bijgelezen;

Zustertje; hoi, ik doe mijn eigen methode. Eet gewoon minder en wat bewuster. Ben in de eerste zwangerschap 25 kilo aangekomen en heb daar na de tweede nog steeds 20 van over. Doel is om er 9/10 kwijt te rijden. Ideaal zou 15 zijn maar dan weeg ik nog 55kilo en weet niet hoe reeel dat is;).

Kaatje; ik herken je foto. Ik was dus altijd 49/50 kilo en kreeg altijd van iedereen te horen dat dat ongezond dun was(maar ik kon eten wat ik wilde, ik kwam niks aan) Stiekem zou ik hetzelfde figuur wel willen maar dan anders. Persoonlijk vind ik wel dat je er nu veel beter uitziet(nou ben je natuurlijk ook wat jaartjes wijzer:cool:)

Melanie, bah hoofdpijn. Sterkte daarmee! (Moederlijke gedoe; heb je wel genoeg gedronken? Kan je ook erge hoofdpijn van krijgen)

Wendy, Gefelicitieerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een leuke dag heb gehad.

Elsie, wat naar voor je oma zeg. Ook hier veel herkenning. Schoongrootouders staan ook op het punt van overstappen en zie hoe moeilijk dat is. Eigen grootouders hebben gelukkig zelf de stap al gezet en gaan in oktober over. Maarja, denk je zelf maar eens in hoe jij daar over 50/60 jaar in zou staan.

**oeps, toen was mn berichtje al geplaatst. Was even bang dat ik het kwijt was**

Ego; hier een rustig dagje gehad.
    Manlief heeft voor het eerst in zijn werkende bestaan sinds deze week officieel op vrijdagavond weekend:D dus dat hebben we gevierd door heerlijk burgerlijk met ons allen de weekboodschappen te doen(promotie en dus gewone kantoortijden:cool:)

Zo eens even een caloriecheck doen.
    Herkent iemand het volgende; onze digitale weegschaal geeft overal een ander gewicht. Maar ook per keer dat je erop gaat staan. Gisteravond een paar keer overnieuw gaan staan en dat schommelde tussen de 67 en de 71. Dat is toch bizar? Ligt dit aan het feit dat het een digitale is of hebben wij gewoon een achterlijk ding;)?
    Nu heb ik hem eens een nieuwe plek gegeven(stond altijd in dezelfde hoek) en met het gewicht wat hij daar vandaag aangaf kan ik best leven(66,9) haha. Dan maar hopen dat ie de komende dagen steeds zo lief voor me is:p.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de dames hier die methodes/dieeten volgen welke dat dat zijn. Ik heb geen zin om alles helemaal terug te lezen dus misschien willen jullie dat vermelden?

7. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Kikker: Die wisselende gewichten heb ik met mijn oude weegschaal ook gehad. Ik heb toen een nieuwe gekocht en nergens meer last van. Al ga ik er 10x op staan, zal ie 10x hetzelfde gewicht aangeven. Vervelende was wel dat ik op mijn nieuwe weegschaal ineens ruim 3 kg zwaarder was, maar dat is eenmalig. Ik volg niet echt een dieet. Ik tel(de) kcal. Ik probeer onder een maximum van 1300 per dag te blijven, en zo veel mogelijk mijn eten te varieren.

@ Wendy: sorry, sorry, sorry ik vergeet jou helemaal te feliciteren... Meid Gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet van je laatste verjaardag als ongetrouwde vrouw ;)

8. zustertje

@Kikker Leuk dat je meedoet! Ik volg ook geen dieet hou alleen mijn calorieën bij en wil niet boven de 1300 uitkomen net als Melanie.
    Voor mijn zwangerschap ben ik zo 28 kg afgevallen beviel echt super goed.
    Heerlijk dat je man lekker vrij was vanmiddag.

En mijn digitale weegschaal geeft hetzelfde gewicht aan al ga ik er 10 keer opstaan. Misschien tijd voor een nieuwe?

9. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Wauw, jouw verhaal geeft de burger moed:D.
    Ik probeer ook zo dat getal aan te houden, grappig dat jullie dat ook zo doen. Vandaag over de 1600 heen...zal wel door de snert komen. Maarja; schoonmama maakt echt de lekkerste. Morgen eten we frietjes. Eten jullie dat nog wel eens? Of in deze periode echt niet? IK weet niet zo goed waar ik sta en hoe anderen dat doen. Zoals eerder beschreven; voor mijn meisjes heb ik me hier nooit mee bezig hoeven houden en was het eerder andersom; je best doen om aan te komen. Ik zoek dus duidelijk wat 'ervaringen'.

Ja, dat wordt een nieuwe weegschaal kopen; dit was een kerstpakketcadeautje;).

Goed, ga nu echt de laptop uitzetten. Fijne avond ieder!

10. zustertje

@kikker Wij eten morgen ook friet maar dan wel aviko supercrunch voor in de oven erg lekker en veel minder calorieën! En ik gooi een kaassoufflé in de oven of een hamburger en een bak rauwkost erbij :D
    fijne avond!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik woog daar idd ook 50 ( bij een lengte van 1.74 ).
    Zo strak zal ik nooit meer worden hoor. Na drie zwangerschappen, en te lui voor buikspieroefeningen ;)

Kikker, wat voor batterijen heb je er in ? sommige doen het alleen goed op duracel en geven met andere soms 10 kg meer aan.

Ennas, jammer dat ze niet passen, zeker als ze zo duur waren ( daarom koop ik geen dure babykleding haha )

Danitjuh,beterschap. En ismail is gewoon zwaarder dan Elin haha

Ik neem een ibu en duik mijn bed in. Morgenochtend rijden we even naar alphen. Heb 12 CSI boeken voor 13 euro op de kop getikt via marktplaats dus die gaan we even halen>kan ik weer even vooruit :)
    Tot morgen

12. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Kikker: Hier ook supercrunch ovenfriet (zoals zustertje ook al zegt). Ik neem dan 250 gram en iets van een kroket ofzo erbij (1 snack in ieder geval) en een klein beetje frietsaus en curry. Hier eet ik het morgen ook...

13. zustertje

Goedemorgen meiden!

Even snel want ik ga zo even werken... Maar de weegschaal was lief 500gram eraf! Echt zo een fijn gevoel!

Ik kom als ik thuis ben weer even kletsen...

Fijn weekend in elk geval

14. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Hier ook even snel want ik heb het vandaag druk met voorbereidingen voor mijn feestje morgen.

Weegschaal: Ik heb een nieuw laagste gewicht!!! Vanochtend 200 gram eraf en ik stond dus op 60.9....Zou ik nog eens onder de 60 kunnen komen????

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen
    Elin heeft het vannacht weer goed gedaan. 00.00 -06.15. Toen begon de dag helaas wel.
    Wordt zelf helaas meer beroerder als beter. Nog een dagje para's en ibu dus. September mama's maakten me nog even onzeker dat ibu niet zou mogen maar de huisarts had het nog na gekeken ivm borstvoeding en kon. Op internet staat ook dat het na para's ibu het veiligst is in combi met bv. Dus daar vertrouwen we dan maar op. Met alleen Para's red ik het echt niet
    Vanochtend niet op de weegschaal gestaan.Vond aankleden al een uitdaging op zich.

Kikker, wij eten idd ook ovenfrites. Meestal neem ik er één groot ding bij ( frikandel of kipcorn ) en dan 2 a 3 kleine snackjes

Zustertje, lief zo'n weegschaal

Wendy,kijk van zo'n weegschaal wordt je blij :)

16. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Wendy: Joepie... nieuw laagste gewicht :D Tuurlijk kun jij onder de 60 komen!!! Mag je nog wel afvallen ivm je trouwjurk?

@ Zustertje: Ook al zo'n lieve weegschaal! :D

@ Kaatje: Fijn dat Elin vannacht ook weer goed geslapen heeft. Wel balen dat je maar niet beter wordt. Beterschap! Hoop voor je dat het morgen toch wel een stuk beter gaat.

Hier vandaag lekker uitgeslapen. Roland gaat vandaag zijn trouwpak kopen. Ben dus alleen thuis vandaag. De eerste beproeving...

Menu heb ik nog niet ingepland. Moet even kijken waar ik vanmiddag zin in heb. Denk dat ik een pistoletje afbak ofzo.

Ik kom straks even mijn menu droppen (als ik het wel weet).

17. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Melanie: Ik heb 30 maart pas mijn eerste pas dus al ik nog wat wil afvallen moet het daarvoor.....hi

Kaatje: Beterschap meis. Wat een grappige foto! Ik had altijd het idee dat jij de braafheid zelve was en schrok al dat jij een tattoo had haha. Maar dan deze foto met peukie en flessen drank wahahaha.....

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

@kaatje beterschap!

@zustertje werkze! en het gaat prima met sam:)

hier gister ook niet lekker, hele dag niks gedaan, sam was s'middags bij mijn schoonmoeder dus lekker bankkhangen, en was gevouwen en stofgezogen.

net ff naar de winkel geweest en een rondje gewandeld met sam, het waait nog wel maar was wel ff lekker in de wind. sam was pas om 8.50 wakker, lekker uitgeslapen dus!

menu:
    O: bakje yoghurt met museli kopje thee glas water.
    T: kopje thee flesje water 2 mandarijnen.
    L: 2 boterhammen met 1xappelstroop 1xkipfilet&tomaat kopje thee.
    T: kopje thee flesje water fruit.
    A: chili con carne.
    T: kopje thee ?

19. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Melanie. kan jij mij jouw recept voor kipshoarma geven?

20. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Tuurlijk... heel spannend is het niet hoor ;) Kipfilet in kleine stukjes snijden en shoarmakruiden erbij. half uurtje laten staan en bakken maar ;)

Deel Deze Pagina