Esmee is naar de peuterspeelzaal. De eerste keer dat ze op de middag gaat. Ze ging alleen op donderdagmorgen, maar omdat ze het zo leuk vind gaat ze 1 dagdeel extra. Ze wilde meteen puzzelen. Zo leuk, ze heeft op de kinderopvang een vriendinnetje en die zit bij haar in de groep nu. Ze vlogen elkaar om de hals en riepen elkaars naam. Ooooooh.. mijn hart smolt . Maar goed... Maureen slaapt, dus heb gewoon mama tijd . En dat is lang geleden zeg. Er was altijd wel iemand om me heen, als Maureen slaapt heb ik Esmee altijd bij me. Er moeten allen nog wat regeldingen gebeuren, wil vast aardappels schillen en even de toiletten schoonmaken. Dan aan het einde van de middag Esmee weer ophalen en nog even een bakje bij mijn moeder drinken denk ik. Vanavond aan de studie . @Zustertje, dat klinkt wel lekker, gebakken champignons en ham op brood. Bak je de ham ook??? Hm, dat ga ik eens proberen van het weekeinde. Vind Harrold ook wel lekker denk ik.
Hier vandaag begonnen met sonja bakker. Verleg je grenzen. Hoop dat het wat resultaat op de weegschaal teweeg brengt!
Hey. Voel me vandaag gelukkig een stuk beter. Alleen als de pijnstillers uitgewerkt zijn krijg ik weer een behoorlijke druk op mijn hoofd. Zou morgen een bakkie gaan doen bij een vriendin, hebben dat maar verzet tot ik echt helemaal beter ben. Merk dat ik de motivatie weer heb gevonden om af te vallen.zeker na de goede score van de eerste week. Wel merk ik dat ik af en toe wat extra's nodig heb voor de borstvoeding 07:00 : twee bruin brood met halvajam, beker melk, water 08.30 : één eierkoek, thee 09.30 : ontbijtkoek, koffie,water 12.00 : drie bruin brood, halvajam en boterhamworst, thee, water 14.00 : appeltje, koffie, water, 2 matze crackers 16.15 : één liga continue 17.30 : twee bruine boterhammen,hamburger en een beetje saus, beker melk Savonds : Koffie, limonade, water Zustertje, ben jij zoveel aangekomen in je zwangerschap dan ? Wendy,500 ben je idd zo weer kwijt Butterfly, ahh lief een vriendinnetje op de psz Rianne, succes met Sonja
Hoi dames, hoe gaat het hier? Iedereen weer vol goede moed aan het lijnen? Praat me bij: Wie heeft haar streef al behaald ondertussen, wie gaat er allemaal trouwen en zijn er nog zwangeren? Heb af en toe wel eens meegelezen maar logischerwijs niet alles... Ik kom weer eens binnenvallen omdat ik er in de kerstvakantie een schandalige 3kg aan heb lopen vreten en dat moet nu ophouden! Hoop dat ik hier weer welkom ben
MOgge Zul je altijd zien.Ga je zelf op tijd je bed in kan je er drie keer uit. één keer voor Levi en twee keer voor Elin. Weegschaal was lief ! 75.8. -700 in twee dagen dus. Hey Uk ! Wow je mannetje alweer bijna 1 ? Gaat hard he.Elin is over 9 dagen ook alweer een half jaar. Ehh bijpraten, sorry aan mij heb je niet zoveel.Ben er zelf ook even tussenuit geweest omdat ik de motivatie niet kon vinden. iig geen nieuwe mensen die gaan trouwen,geen nieuwe zwangeren maar Melanie ( geloof iK ) heeft een erg lieve weegschaal en past precies in haar trouwjurk
@Butterfly Champignons op brood zijn erg lekker! de ham had ik in stukjes gesneden en even er door gegooid op het laatst. Zeker een aanrader. Moet je veel werken deze week? @Kaatje ik was 20 kg aangekomen maar 2 dagen na de bevalling al 14 kilo kwijt dus dat valt wel mee toch? Maar ik was toen ik zwanger werd nog lang niet op mijn streef vandaar dat ik nog 20 kg wil afvallen @Uk gezellig dat je er ook weer bent! En je kleintje alweer bijna 1 jaar oud echt super! Leuk dat je mee komt doen hoe is het voor de rest met jou? @Mama Rianne kom je ook weer gezellig mee doen? Leuk! Hoe is je eerste dag gegaan? Hier weer een lieve weegschaal -300 gram had het eigenlijk niet verwacht want gisteren heb ik echt veel te veel zout gegeten maar wel lekker
@ Uk en Rianne: Welkom terug. Gezellig dat jullie er weer zijn! Hoe is het met jullie? En de kindjes? Hier gisteren een gezellige avond gehad. Roland gaat vandaag voor 4 dagen naar Noorwegen dus we hadden gisteren wat lekkere dingetjes gehaald (had ik al meteen spijt van overigens). Natuurlijk teveel van gegeten. Maar ik heb me voorgenomen om de dagen dan roland weg is, streng te zijn voor mezelf. Gelukkig was ik gisterenochtend weer op gewicht. Dus wat ik er nu aan gegeten heb, heb ik er zo wel weer af. Maar toch... Nu nog niet gewogen. Zal me zo eens gaan aankleden en dan zal ik me ook even wegen Zal wel een kilo bij zitten waarschijnlijk. Planning voor vandaag: * Wat mailtjes versturen voor de trouwkaarten * Kersttroep opruimen en beneden meteen poetsen (als alle zooi weer weg is, kan ik overal tenminste weer fatsoenlijk bij) * Even naar intratuin voor een plant (voor op de plek waar nu de kerstboom staat) * Even naar de winkel.
Butterlfy: Nog aan de studie geweest? Mama Rianne: Hééé wat leuk dat je er ook weer bent. Succes hé! Uk: Nog iemand van de "oude garde" hihi. Tuurlijk ben je weer welkom. Hoe is het met de kleine? O ja, ik ga 31/8 trouwen, of wist je dat al? Kaatje: pppf, jouw nachten worden er ook niet beter op. Maar wel een lieve weegschaal. Zustertje: Niet verwacht maar wel wat eraf, dat zijn leuke weegschalen hih. Hier: 400 gram van de 500 gram verjaardagshapjes is er alweer af. Ik sta nu weer op 61.1. Ben vorige week voor het eerst onder de 61 gekomen en wil daar graag weer naartoe.....en nog verder daaronder hi! Menu vandaag: O: 1 beschuitje met choco/crunch balletjes, thee T: banaan, wiener melange L: soep of rauwkost T: atkins reepje 141 cal (heb ik gekregen) A: spaghetti bolognese T: misschien een beetje zoute popcorn
@Kaatje: Jullie meisje ook al weer bijna een half jaar, wat vliegt de tijd he! 700gr eraf, super! balen dat je er zo vaak uit moest vannacht. @Zustertje: *zwaai* hier alles prima, heerlijk aan het genieten van mijn ventje Ook al zo'n lieve schaal! @Melanie: super dat je in je jurk past! Ik zie dat je nog maar 5kg hoeft, geweldig!! @Wendy: jaaaaaaa, gefeliciteerd! had het tussendoor een keer gelezen, leuk joh! @Hier: gisterochtend 62,9 dus 3,5kg erbij sinds de kerst want ik stond op 59,5 vlak voor de kerstdagen. niet best dus... Vanmorgen ontbeten met bonbons (geen wonder dus...) maar vanmiddag wil ik het goed op gaan pakken. L: 2 sneetjes brood met ham/jam T: boodschapjes doen, fruit en groente halen want koelkast is leeg A: aardappeltjes, groente, klein stukje vlees Vanaf morgen er weer streng tegenaan! Ligt het aan mij of is het hier rustig in het topic geworden?
Goedemorgen... @Uk, je bent er ook weer, natuurlijk ben je welkom. Het is inderdaad wat rustiger geworden. Ik nog niet op mijn streef.... maar heb ook de motivatie even een paar maanden niet gehad en er dus 5 kilo aangegeten. Was zo streng voor mezelf,maar heb een moeilijke periode gehad en dan december er achteraan . Maar heb de motivatie weer terug, en het gaat weer erg goed. @Wendy, ja ben nog aan de studie geweest gisteravond.En lijnen gaat ook goed bij jou he? Onder de 61 kom je vast wel joh. Even een paar strenge dagen. Wat is je streef? @Zustertje, ja de champignons en ham onthoud ik zeker. Ga ik ook even proberen van de week . Ik moet vandaag nog even werken, en morgen een vergadering en dan de rest van de week vrij van mijn werk. Maar moet vrijdag wel naar school de hele dag. Dus best een relaxt weekje. Het weekeinde staan er leuke dingen op de planning . @Melanie, ach joh, de laatste avond dat Roland er was mocht je best wat lekkers. Het is heel wat, je mannetje een paar dagen niet te zien. Heb je de kerstboom nog staan??? Phoe, die had ik nieuwjaarsdag alweer naar de zolder verkast . Ben de kerst alweer vergeten trouwens whahaha. @Kaatje, nou meis, ondanks wat extra's had je een heel mooi menuutje hoor. Fijn dat de motivatie voor jou ook terug is. @Mamarianne, en hoe gaat het Sonja Bakkeren?? Hier was de weegschaal wel lief, maar was toch wat teleurgesteld. Heb zondag en maandag streng gedaan, lekkers afgestaan, en 2 ons afgevallen vanmorgen. Moet wel zeggen dat ik al twee weken aan de prednison ben, en weer aan het afbouwen ben, op de laagste dosering blijf ik voorlopig staan. Mijn longarts gaf het advies ook om op mijn gewicht te blijven letten i.v.m de prednison. Door de pred krijg je meer trek en ga je sneller eten als je er aan toegeeft. Je houdt ook wat meer vocht vast. Dus afvallen zal bij mij iets minder snel gaan. Maar zal positief blijven. Sta toch weer op 85.9 kilo. Menu vandaag: O: 2 boterhammen met balans smeerkaas, kaneel thee. T: halve peer, 2 schijfjes ananas, kop thee met een lepeltje honing. L: 3 boterhammen, 1x smeerpathe, 1x 30+ kaas met tomaat. Kopje kerriesoep. T: plakje ontbijtkoek, water en thee. A: stamppot boerenkool met een saucijsje. T: ?? Vanmorgen lekker de boel aan de kant gemaakt, was opgeruimd, gezogen boven en gedweild, toiletten en badkamer gesopt. De kinderen waren zo lekker aan het spelen. De boerenkool al gemaakt, neem ik wat mee naar het werk omdat ik een late dienst heb vandaag. Zo lunchen met de kinderen en dan om 13.30 de meiden naar de kinderopvang brengen en door naar het werk.
@ Uk: Hahaha... she's back! Ontbijt met bonbons... hahaha dat kan er ook maar 1 doen! Ik hoef inderdaad nog maar 5 kg (nouja... dankzij gisterenavond nu 1 kg meer ). Maar die mag ik pas afvallen na de bruiloft, omdat anders mijn jurk te groot wordt Maar ik denk dat ik stiekem toch nog 2 kg ga afvallen! Dan heb ik iets meer speling voor mn gevoel! @ Butterfly: Ja, hier de kerstboom nog staan. (nouja... nu niet meer) Ik doe het normaal het 1e weekend na oud en nieuw maar had er van het weekend geen zin in gehad. Nu was ik m beu, dus heb me er toch maar aan gewaagd. Hier inmiddels het huis weer kerstvrij. Moet alleen nog wat bakken en dergelijke naar zolder sjouwen, maar daar heb ik nu geen zin in... Eerst even eten, en dan doe ik dat daarna wel. Het is nu wel erg kaal in huis. Straks dus even naar intratuin. Leuk!
@Uk, whaha ik had je bonbons nog helemaal niet gelezen. Wat Melanie zegt, dat kan er maar 1 doen . @Melanie, ja is even wennen he, de kerstversiering eruit. Maar vond het ook wel heerlijk hoor. De meiden zijn naar de kinderopvang. Ben iets eerder heen gegaan, omdat Maureen aan haar bedje toe was. Het heeft geen zin haar hier een uur op bed te leggen, dan wakker te maken en naar de opvang te brengen, waar ze dan de hele middag humeurig is. Dus heb nog een halfuurtje over nu . Even een briefje voor Harrold schrijven, doe ik altijd als ik werken moet. En dan rustig aan die kant op. Ik voel me trouwens weer heerlijk fit!! Gezond eten doet je zo goed. Heb er helemaal zin in er flink tegen aan te gaan en voor de zomer op mijn streef te zitten. Verheug me nu al op de nieuwe kleren die ik dan wil kopen. Ik hoop op mijn verjaardag op 72 kilo te zitten. Dat zou betekenen dat ik 13 kilo moet afvallen in 6 maanden. Dat moet lukken.
Pfff een hele lap tekst weg :x Had op iedereen gereageerd... Ga het even niet overdoen moet nog even wat in huis doen... Misschien zo nog even
Hier inmiddels alle zooi opgeruimd en bij intratuin wat leuke plantjes gehaald. Het is nog steeds kaal, maar goed Zo meteen nog even naar de bruna. Ik wil even een kaartje halen voor als roland vrijdagavond weer thuis komt. Ik heb dan namelijk een etentje met het werk... Niet echt gezellig, maar het is niet anders. Ik kom ook meteen mijn menu even droppen. O: 2 vitalu volkoren crackers met; 10 gram appelstroop 1 beker optimel drink T: niks L: 1 meergranenbol met; Gyrossalade (zag er in de winkel zo lekker uit dat ik het niet kon laten liggen, maar viel vies tegen ) 1 beker optimel drink T: 1 banaan 2 mandarijnen A: 150 gram zilvervliesrijst 250 gram saus (chickentonightsaus/kipfilet/groenten)
Hoi iedereen, Waar is MvE?? Of is die hier nog wel?? Eerst dag is goed gegaan gister en vandaag gaat het ook wel lekker,moet alleen vrijdag of zaterdag ongi worden dus zal dan wel even wat zwaarder zijn........Ik heb alleen zo'n zin in iets hartigs,zoets of chocola's achtigs iets zucht!! Met de kids gaat alles goed. Lukas gaat lekker op school. En Jurre gaat lekker op de peuters. Op 13 Dec zijn keel en neus amandel(en) verwijderd dus was even pittig weekje maar dat extra knuffelen is dan wel fijn ondanks het weinig slaap al kon ik het niet altijd even goed hebben Ik maak op maandag en dinsdag schoon in Terherne bij mensen thuis met een botenbedrijf alleen het huis hoor en ik help op dinsdag en donderdag op de TSO bij Lukas op school,dus met zijn allen daar een broodje eten....... Verder geen bijz volgens mij.... Uk leuk dat we dezelfde gedachten hadden om hier te gaan posten
Het is allemaal weer netjes! Morgen ochtend nog even boven alles doen en beneden dweilen en dan kan het er weer een paar dagen tegen aan. Eerst mijn menu voor vandaag o 200 gram kwark 10 gram brinta t 150gram wortels l 200 gram aardappels 200 gram sperziebonen 100 gram champignons 100 gram biefstuk t eigenlijk 2 kiwi's (maar had geen zin om ze schoon te maken) zit nu aan 150 gram wortels d 3 meergranen boterhammen 1x filet 2xkipfilet met komkommer totaal van 1032 Knop is echt om volgens mij alle lekkere dingen in de supermarkt deden mij helemaal niks terwijl het al tijd was voor mijn tussendoortje. Echt fijn ben ook erg benieuwd wat de weegschaal morgen aangeeft want ik ben in elk geval in 1 week al 3.5kg kwijt! @Kaatje Balen van de nacht! Nina slaapt nu opzich goed maar die is 's avonds ineens wakker van 21.00 tot 23.00 echt heel vaag dan is ze ook gewoon vrolijk en gezellig nou ja we laten het maar even zo ik denk dat ze ook in de 8 maanden sprong zit. Hoeveel weegt Elin nu? Welke dagen werk jij eigenlijk? @Melanie Altijd leuk naar de intratuin kom ik ook graag. Wat heb je allemaal gekocht? Lief dat je een kaartje voor je mannetje haalt... Uit eten vrijdag ben jaloers Ik mag van mezelf pas als ik minimaal 10 kg kwijt ben. En ik moet nodig naar de kapper maar mag pas als ik 7kg kwijt ben. @Uk echt een ''uk'' menu! Ben je nog huismama of weer aan het werk? @Butterfly Jammer dat je weegschaal niet nog liever was. Maar zou je niet teveel calorieen binnen krijgen? Of hou je alles weer bij met caloriechecker? Werkse voor vanavond! @MamaRianne Heftige tijd achter de rug hopelijk nu weer wat rustiger!
@ Zustertje: hahaha... jij bent wel heel streng voor jezelf. Pas naar de kapper als er 7 kg af is. Ik heb wat plantjes voor op de eetkamertafel en voor op de salontafel gekocht. Had eigenlijk ook nog wat willen hebben voor op de verwarming. Maar daar kon ik niks voor vinden! Hier vandaag alweer de fout in. Er WAREN nog wat lekkere dingen over van gisterenavond... die zijn dus nu op ... En nu dus geen zin in het avondeten... maar goed dat ik alleen moet eten... kan ik het nog een tijdje uitstellen (of afstellen)
Butterfly,Prednison maakt het helaas een stuk lastiger. Maar zolang je dan niet aankomt is het iig positief toch.Hoop dat er toch beetje bij beetje weer wat af gaat Rianne, MVE blijft netjes op gewicht dus komt wat minder Zustertje, wat een rottijd dat Nina wakker is.idd hopen op een sprong. Elin woog de laatste keer 5740 gram ofzo. Moet nu de 24ste weer. Ik werk maandag, woensdag, donderdag
Ah ok dank je wel voor het antwoord. Ook niet erg maar omdat ze hier anders wel veel was en had nu nog geen berichtje gevonden van haar van wat ik heb gelezen natuurlijk