Nou werden iig serieus genomen. 40 min. binnen gezeten. Door twee artsen gevoeld en geluisterd Overige klachten ( langere periode buikpijn, dunne ontlasting,koud hebben ) is waarschijnlijk echt een virus dat blijft hangen. Maar zijn longen is een ander verhaal. Loopt hij nu al zo lang en vaak met te knoeien. ( Had met 5 maanden al zijn eerste puffer ) dus krijgen nu een antibioticakuur van een week. 3x per dag. Volgende week terug om te kijken hoe het dan gaat. Even vinger aan de pols houden omdat er ook astma in onze familie zit. Alleen is dat op zo'n jonge leeftijd nog niet vast te stellen. Zo mijn werk maar bellen dat ik morgen niet kan komen. Help ! Wendy,gelukkig weer 700 eraf. Hoop dat Dane snel opknapt Zustertje, had er al niet eens meer op gerekend. Op svader kan je nou eenmaal niet rekenen.
Hey dames... Zo, druk gehag gisteren, moest werken en vergadering, dus al 12.00 uur weg. Vanmorgen uit de slaapdienst gekomen. Net lekker met de meiden op de bank gehangen en gekeken naar 'help, ons kind is te dik.' Ik had het opgenomen. Tsjee, vond het wel heftig!! Moest wel even een traantje weg pinken, maar ja, ik ben snel emotioneel . Gisteren een goede dag qua eten gehad. Client was jarig, dus gisteravond een klein stukje oranje koek genomen. Gister: O: 2 boterhammen met 30+ komijnenkaas, thee. T: peer, paar stukjes mandarijn, koffie. L: 2 boterhammen met pathe, kop lente ui soep. T: pakje sultana hartig, thee. A: kip, rijst, rode en groene paprika, zoetzure saus, schaaltje vanille yoghurt. T: klein stukje oranjekoek, later op de avond kopje kippensoep. Had het gisteravond heeeel zwaar!!! Had 22.00 echt lekkere trek, heb alle kasten open getrokken, en voor de chips gestaan, voor de zoute kaasstengels, chocolademelk... maar heb de kasten dicht gedaan, kopje soep genomen en gaan slapen. Menu vandaag: O: 2 boterhammen met runderrookvlees, glas melk. T: half stukje oranjekoek ( gedeeld met collega ), thee. T: kopje senseo, 2 volkoren biscuits. L: 3 volkoren crackers, 2 met 30+ kaas en komkommer, 1 met pathe. kopje groentesoep. T: fruit. A: aardappelen, doperwtjes, visfilet, aardbeienyoghurt. T: Thee met ontbijtkoek. Twee tussendoortjes in de ochtend genomen omdat het ontbijt om 06.00 uur was, om 09.00 het stukje oranjekoek, en thuis de biscuitjes. Was erg gammel!!! Vanmiddag lekker met de meiden naar buiten!!! Denk even op de fiets langs mijn moeder.
@Wendy, och jee meis, wat akelig dat Dane zo ziek is. Gaat het inmiddels beter? En als je kindje ziek is, snap ik helemaal dat lijnen je even niet boeit. Er is niets ergers dan een ziek kindje. Beterschap!!!! @Kaatje, goed dat je naar de HA bent gegaan!! Ook beterschap met Levi. En tsja, je baas moet het maar accepteren. Als mijn kinderen ziek zijn en de opvang belt, ga ik per direct naar huis! En als daar moeilijk over wordt gedaan, mijn kinderen komen altijd op de eerste plaats. Werk is maar een tweede punt. Maar gelukkig is er vaak begrip voor, ik hoop dat jou baas dat ook heeft. Hij hij of zij kinderen?? @Zustertje, jou weegschaal gaat wel heeeeel snel zeg, geef mij jou weegschaal . Oh Nina oo wat ziekjes?? Vervelend he, dat overgeven!! Weegschaal, geen idee!! Gisteren niet gewogen, vandaag op het werk kon ik ook niet wegen. Al moet ik zeggen: voel me afgevallen. Clienten valt het wel op. Een van de clienten vond mijn benen dunner en gaf me complimenten. Voelde me wat verlegen, omdat de client een jongen van mijn leeftijd is . Maar ook anderen zien het!! Dat geeft motivatie . Morgen weer wegen!! Wilde wel even sporten op XboX vanavond, maar moet echt aan de slag met mijn portfolio. Moet mijn ontwikkeling presenteren vrijdag. Door tijdgebrek schiet bewegen er bij in. Vandaar maar even lekker flink fietsen vanmiddag . Maureen hoeft niet meer te slapen vanmiddag. Zo eerst de lunch maken.
net een stuk gewandeld met sam, bijna driekwartier. wel even lekker een frisse neus, dat doet wel goed als je verkouden bent! nu weer even rust ben echt niet de oude, gewoon niet lekker en snel moe. dus maar rust nemen wanneer het nodig is.
Wat een rust hier!! Inmiddels weer thuis. Boodschappen gedaan, even langs mijn moeder geweest. Menu veranderd iets, geen aardappelen, maar macaroni ( volkoren ) met stroganoff!! Verse prei en paprika erdoor . Mijn moeder had gangmakers bij de koffie, deze afgeslagen. Zit nu wel een kopje warme chocolademelk. Kop melk met cacoa poeder erdoor. Lekker!!
Butterfly, wauw goed hoor dat je voor soep gekozen hebt ! Hier drukke dag met dokter voor Levi,boodschapjes dus uiteindelijk een pizza geworden. Morgen dan maar aardappelen,groente, vlees
Hey meiden, @ Uk: beterschap! @ Kaatje: Arme levi! En arme jij! Hopelijk is hij snel weer beter! Fijn dat de weegschaal lief was! Hopelijk helpt de kuur! Fijn dat er zo serieus naar gekeken wordt. Hoe reageerde je baas? @ Elsie: Beterschap! @ Wendy: Met Dane nog steeds niet wat beter?! Arm kind. Duim voor je dat jij niet ook nog ziek wordt. Fijn dat je donderdag in ieder geval vrij hebt! @ Zustertje: Zeker genoten van mijn frietjes! Fijn dat de weegschaal zo lekker meewerkt! Gefeliciteerd met je zusje! Hier vanmorgen me verslapen. Roland dacht dat ik vrij was (ben ik normaal ook op dinsdag) dus die had mij laten liggen (normaal maakt hij me altijd wakker als hij naar beneden gaat). Had de wekker wel gezet maar ben dus blijkbaar weer in slaap gevallen. Ik schoot om 7:20 uur wakker. Terwijl ik er normaal om 7:00 uur uit ben. Gelukkig nog wel op tijd op het werk, maar pfff ben er nog brak van. Vandaag op het werk werden er appelflappen gehaald. Heb afgeslagen maar achteraf had ik net zo goed wel kunnen nemen. Vanmiddag gezwicht voor de koekjes, en net thuis een plakje ontbijtkoek op. Eten staat in de oven. Daarna hardlopen heb totaal geen zin, maarja Mijn menu vandaag: O: 2 plakjes ontbijtkoek minder suiker 1 beker optimel drink T: 1 appel L: 2 krentenbollen 1 cup a soup tomaat 2 mandarijnen T: 3 pindakoekjes 1 plakje ontbijtkoek minder suiker A: 150 gram krieltjes uit de oven 1 schaaltje sla met dressing, paprika, komkommer en ei 1 stukje gegrilde viscuisine 1 lepel halfvolle frietsaus 1 lepel curry Liefs
Melanie o zo vervelend om gehaast de dag te beginnen Baas vond het geloof ik niet zo leuk. maar Levi knapt goed op zo met een puffer dus breng hem morgen gewoon weg en dan zie ik wel of ik hem eerder moet halen
Je kan het ! ‎21.00 em beide kids slapen eindelijk. Helaas moeten we Levi straks wakker maken voor een tweede poging antbiotica. Gilt nu ook van de oorpijn. Oorontsteking ? Morgen toch maar thuis blijven en hopen dat de AB snel aanslaat.
@Kaatje: Fijn dat je serieusgenomen werd bij de dokter. Hopelijk knapt Levi snel op. Hopelijk heeft het ook geen consequenties voor je werk, dat zou erg zuur zijn. @Butterfly: lekker druk, en goede menuutjes! Help ons kind... vind ik een erg moeilijk programma. Ik snap niet dat ouders het zo ver kunnen laten komen of dat ze niet eerder hulp inschakelen Was het die aflevering over dat meisje van een jaar of 16-17? Vond ik erg naar om te zien hoe zij door opgekropte emoties zo dik was geworden... Maar wat super van je dat je de verleiding hebt kunnen weerstaan!! Zoveel lekkere dingen in de kast en dan niks eten, goed hoor! @Elsie: Heerlijk zo'n lange wandeling. Mooi zonnetje erbij en goed ingepakt op pad gaan En inderdaad even lekker rustig aan daarna. Wandelen is wel fijn, maar kost ook veel energie! @Melanie: He bah, lekker stressen zo op de vroege morgen. Gelukkig was je nog op tijd! 3 pindakoekjes zijn nog wel te overzien toch? Vind het goed van je dat je de appelflap hebt overgeslagen hoor! Scheelt toch al gauw weer 250kcal... Verder een prima menuutje toch? Hoewel krentenbollen misschien ook vrij veel kcal bevatten t.o.v. een paar boterhammen? @Kaatje: wat naar van Levi zeg! Jeetje ik kan me er (nog) weinig bij voorstellen maar lijkt me erg moeilijk om zo'n ziek kereltje in huis te hebben en er zelf niks aan te kunnen doen behalve medicatie geven en afwachten Heb je geen achterwacht (vriendinnen/ouders/buren) als oppas zodat jij toch naar je werk kunt? Wat dat betreft heb ik denk ik een super gastouder. Ik mag de kleine man ook met koorts brengen of wanneer hij ziek/hangerig is. Spugen enzo liever niet, maar als het niet anders kan... Maar dan wil een moeder denk ik ook liever thuis bij haar kindje zijn. Nu maar hopen dat ik snel weer aan het werk kom, dan kan hij weer naar haar toe. Ik zet hem daar bij aankomst op de vloer in de speelkamer en hij kijkt niet meer naar me om. Als ik hem ophaal is het brullen... Volgens mij vindt hij het leuk daar
Goedemorgen. Levi heeft gelukkig goed geslapen.Elin kwam 1x voor een voeding. Uk, nee heb hier dus geen oppas achterban. Alleen mijn schoonmoeder en zusje. Maar schoonmoeder draait vandaag toevallige een extra werkdienst en mijn zusje moet ook werken. Hier kan ik Levi ook met koorts brengen hoor, maar als hij zo benauwd is wil hij gewoon op de bank hangen met een dvd tje aan
goeiemorgen! hier gisteravond baantjer gekeken, dus gingen pas laat slapen gelukkig liet sam mij uit slapen tot 8.30! nog steeds verkouden maar gaat verder wel iets beter gelukkig. als avondtussendoortje had ik 2 koekjes en later nog 3 snoepjes wel -200 gram op de weegschaal! nog even en ik ben weer onder de 70! dus ik ga gewoon zo door. menu: O: 2 crackers 1xappelstroop 1xvruchtenhagel kopje thee glas water. T: kopje koffie 2 glazen water 2 mandarijntjes. L: 2 krentebollen kopje thee glas optimel. T: kopje thee 2 glazen water appel. A: gebakken aardappels, sla en biefstukje. T: kopje thee ?
Hier snap ik helemaal niets meer van de weegschaal :x. Ik stond zondag op 86 kilo, daar baalde ik al van, omdat ik zaterdags nog 85.2 woog. Die avond taartje en wat hapjes gehad. Maar zondag, maandag en dinsdag zo streng gedaan, koeken, chips, alles kunnen weerstaan. Gekozen voor magere dingen, en de weegschaal stond vanmorgen nog op 86 kilo. Dan vraag ik me wel al: waar doe ik het voor???? Oke, misschien gisteren iets teveel macaroni gehad? Had een klein beetje extra opgeschept, en had ook een stukje oranjekoek op, voor ik naar bed ging nog een kopje soep genomen. Harrold vond het erg zout... dus dat kan ook de oorzaak zijn. En ik drink gewoon te weinig water en dan prednison. Zucht.... . Maar ik zet gewoon door. Misschien toch teveel gegeten. Ik denk dat ik beter even weer kcal kan gaan tellen, dan heb ik ook even een ander beeld bij wat ik eet. Maar ik heb zoveel dingen weerstaa, zoveel fruit gegeten. Dit is niet leuk, was erg teleurgesteld. Toch ziet iedereen dat ik afval... Vanmorgen al om 09.00 met de meiden naar het centrum gewandeld voor wat boodschappen. Wat een lekker weer. Maureen al snel koud en huilen dus. Dus na de boodschappen weer naar huis gewandeld. Ze viel thuis als een blok in slaap dus naar bed gebracht. Met Esmee fruit gegeten, gepuzzeld en GTST gekeken. Zometeen even de toiletten soppen, en de halkast opruimen. Wil proberen wat voor school te doen vanmiddag. Kom tijd te kort op het moment. @Uk, ik vind het ook moeilijk te zien. Ik snap als ouders zijnde ook niet dat je het zover laat komen. Maar goed, moeder van het meisje was zelf ook niet slank, en als het een gewoonte is vet en slecht te eten wil je de waarheid ook niet inzien denk ik. Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen gezond eten. Dat komt ook omdat ik zelf heel erg let op wat ik kook en wat ik aan boodschappen haal. Als ik chocolade neem, wil Esmee dat ook. Ik at in decemeber erg slecht, je kinderen nemen dat meteen over. Als ouders zijn heb je heeeeeel veel invloed hierop. Ik vind het dus hun schuld!!! Hahaha je mannetje vind het bij de gastouder leuker . Dat is wel een fijn gevoel. Gaat hij vaak naar de gastouder? @Kaatje, dat is wel vervelend, geen achterwacht hebben. Maar gelukkig gaat het beter met Levi!! Ik ga bezig met de lunch denk ik. Menu vandaag: O: schaaltje meusli met een glas melk. T: peer en een paar stukjes mandarijn, senseo. L: 3 boterhammen, 1x pathe tuinkruiden, 1x 30+kaas met tomaat. T: sinaasappel, thee ( misschien nog eenvolkoren biscuit ) A: gekookte aardapplen, broccoli, bretonse gehaktschnitzel. T: ontbijtkoek met halvarine, thee.
Uk, dan moet ik maar ziek worden zeker Butterfly, kan het niet zijn dat je ongi er aan komt ? En kan echt goed door de prednison komen hoor. Gewoon volhouden zo en je zal zien dat de weegschaal dan vanzelf naar beneden gaat
@Kaatje, zit midden in een pilstrip. Darmen zijn ook van slag, kan al dagen ook niet echt goed naar de wc hoor ( lekker detail whahaha ) maar ja, dat heeft er ook invloed op. Probeer wat meer water te drinken, en meer kan ik ook niet doen hoor. Ik varieer veel, eet fruit en groente, magere tussendoortjes. 10 kilo van je ook niet in een maand af, dus moet geduld hebben en volhouden. Ook in de weekeinden .
@butterfly vervelend hoor! vanmorgen kwartiertje gewandeld met sam, wil vanmiddag ook nog een rondje maar ziet er wel koud uit buiten.
@Kaatje: vervelend wanneer je twee reserveopties beiden niet kunnen. Dan zit er weinig anders op dan thuisblijven bij Levi. En tsjah, of ziek worden nou een goed idee is? Ik denk het niet. Voel me aardig slapjes doordat ik weinig eet momenteel. Vandaag bijv. nog niks gehad omdat ik me gewoon niet lekker voel en het slikken heel erg pijn doet. Straks maar even een fruithap voor mezelf klaarmaken dat glijdt er vast wel in @Butterfly: wat balen dat je gewicht zo stagneert. Misschien inderdaad de combinatie weinig drinken, te veel zout en de medicatie. Dat laatste helpt natuurlijk ook helemaal niet mee he... Maar inderdaad stug doorzetten dan kom je er wel! Ik vond het heel erg lastig om te zien, vooral omdat die moeder het spul gewoon zelf in huis haalt en feitelijk geen controle heeft op wat de dochter eet. Vroeger bij ons waren er ook wel lekkere dingen maar ik ben gewend om te vragen voordat ik iets pak en niet stiekem de kast leeg(vr)eten. Zo wil ik ons manneke ook opvoeden! En ja, natuurlijk geef je zelf het goede voorbeeld, en je kinderen pikken de slechte gewoontes heel snel op. Manneke vindt het inderdaad geweldig bij de gastouder, leuker dan thuis misschien wel, omdat er daar natuurlijk meer kindjes zijn. Hij gaat er niet zo vaak naartoe hoor, 1-2x per maand. Kan het financieel momenteel ook niet behappen om hem elke week te brengen nu ik geen werk heb, maar ik hoop snel weer aan de bak te komen (heb wat sollicitaties lopen nu) zodat hij weer wat vaker kan. Het is zo goed voor zijn ontwikkeling. Hij leert omgaan met andere kindjes en ik merkte in de periode dat hij nog wat vaker ging, dat hij ook veel sprongetjes maakte in zijn ontwikkeling.
Ego verhaaltje... vandaag een knudde dag. lig maar wat op de bank met de laptop op schoot en heb totaal geen energie. Cbruis tabletje al gehad, ook mn davitamon. straks nog wat extra B-complex erbij en hopen dat ik me wat beter ga voelen. Heb nog niks gegeten vandaag maar heb ook absoluut geen trek. Alles doet zeer, zit vol, slikken doet pijn en ik weiger dan ook om brood te eten momenteel. Hmmmm misschien als ik het ergens in kan dippen... *duikt de kast in voor een cup a soup*