Vandaag dus veel drinken, en even geen zout. Dan MOET het morgen toch beter worden?? Hier inmiddels de toiletten schoongemaakt, en zo e laatste was voor vandaag in de droger stoppen. Nu nog even het bad en de douche cabine onder handen nemen en dan lekker fruit maken en met de meiden bank hangen . Filmpje kijken ofzow...!!
Even snel een berichtje want ik ben nu zelf ook doodziek. We zijn met Dane gisteravond nog naar de hap geweest want het ging echt niet goed met hem. Daar is hij herbeoordeeld. Heel zijn keeltje was wit van de bacterie zei ze. De ab die hij had zou echt niet goed genoeg zijn dus nu heeft hij een zwaardere waar hij 10 ml van moet hebben. Die andere was lichter en moest 5ml. Maar deze is zo vies dat we er maar 5ml binnen kunnen krijgen door de thee heen. Ach, beter dan niets. Gisteravond niets gegeten doordat ik zelf ziek ben dus weegschaal stond op 60.3. Ik hoop niet dat ik het ga overnemen van Dane. Ik heb nooit roodvonk gehad en het is wel besmettelijk voor volwassenen. We zullen zien.
@wendy beterschap voor beide! hier de hele middag geen internet gehad. geen wandeling meer kunnen maken want het regende. sam ligt nu al lekker in bed want moeten morgen ochten om 8.30 op het cb zijn dus op tijd op staan. morgenmiddag naar de kaakchirurg
Ook hier de kinderen in bed en ik zit gedouced achter de laptop. Want ja.... moet weer aan de studie. Net menu gehad, net een pakje evergreen bij de thee gehad. Ik mag straks eventueel nog optimel kwark, en verder niets meer. De weegschaal gaf hetzelfde aan als gisteravond. Vandaag zo streng gedaan, als ik vanavond niets meer neem hoop ik morgen toch onder de 86 te zitten hoor. Vanmiddag sinaasappel op, dus mijn portie fruit echt wel weer gehad . Morgen ook hier weer vroeg. Esmee moet naar de peuterspeelzaal, Maureen naar het CB voor prikjes .
Hey meiden, @ Uk: Wat fijn dat mini het zo goed doet bij de gastouder! Hopelijk vind je snel een baan! Gaat lekker met jouw gewicht! @ Elsie: Fijn dat de weegschaal lief was Fijn dat het beter gaat met de verkoudheid! Succes morgen bij de kaakchirurg. @ Butterfly: balen dat de weegschaal niet meewerkt. Maar je zit toch nog aan de prednisolon?! Houd daar rekening mee he meid! @ Wendy: Het is wel belangrijk dat hij de volledige dosering van de antibiotica binnen krijgt. Antibiotica kan beter te hoog gedoseerd worden dan te laag. Je hebt dan namelijk kans dat de bactierien er resistent voor worden en dat de kuur niet meer aanslaat. Als je niet de hele dosering binnenkrijgt bij dane, zou ik toch even de arts bellen voor advies (sorry, dat ik me er tegenaan bemoei, het is goed bedoeld). Misschien als je het door een danoontje (oid) heen doet?! Of iets met een sterke smaak om de smaak van de kuur te maskeren. Beterschap voor jullie allebei! Hier vandaag lekker gewerkt. Flink wat extra dingen kunnen doen. Eenmaal thuisgekomen hadden we e-mail van de grafisch ontwerper die zich op onze trouwkaart heeft gestort Helemaal leuk! Net een mail terug gestuurd om wat aanpassingen te doen! Heeft lang geduurd maar het lijkt erop dat het toch nog goed gaat komen met die trouwkaart van ons Qua eten, weer geen goede dag. Weer verschillende koekjes tussendoor gehad en vanavond raar avondeten omdat ik werkoverleg had. Op het werk dus een broodje brie gehad en thuis nog een stuk quiche loraine. Morgen ben ik vrij en ga ik bij mijn zus op de (2) kindjes passen. Gezellig! Liefs
Zooooo, wat een gevlieg!!! Ik zit eventjes aan en kopje senseo met ontbijtkoek. Vanmorgen Esmee 08.30 naar de peuterspeelzaal gebracht. Snel boodschappen gedaan met Maureen, 09.45 moest Maureen naar het CB voor de BMR prik. Het liep een uur uit!!!! Ben nu net pas thuis en kan zo Esmee weer ophalen. De weegschaal :x:x:x:x weer niet afgevallen, maar er zit weer 400 gram aan. Ik snap er helemaal niets van. Ik ben nota bene met honger naar bed gegaan. Als dit van de prednison kom??? Maar dat vind ik heel raar. Toen ik zwanger was kreeg ik ook een onderhoudsdosering, en kwam ook niet aan. Nu ook alleen de onderhoudsdosering. Als ik mezelf nou vol zat te vreten en ik kwam aan, dan snap ik dat!! Maar nu alleen maar teleurgesteld. Aan de weegschaal ligt het niet, batterijen vervangen en blijf hetzelfde aangeven, gewicht van de kinderen en Harrold klopt wel. Maar goed... we gaan gewoon vrolijk door. Misschien maar even niet wegen komende dagen??? Pffffff Ik ga Esmee ophalen!!
@ butterfly: balen dat de weegschaal niet meewerkt, ik zou inderdaad even een paar dagen niet wegen. Denk toch dat het door de prednison kan komen hoor. Die zorgt voor vetophoping in het gezicht en buik. Hier aan het oppassen. Wel heavy hoor. Jongste (bijna 1) ligt nu voor de 2e keer in bed. En de oudste is erg druk... Pfff. Ach ja... Voor een keertje...
Butterfly balen zeg dat het zo schommelt met je gewicht! Big Hug. Ik zit hier nu op -3 kilo gaat dus even wat minder snel dan vorige week deze week ook een vreet week dom dom snel weer herpakken want zo werkt het niet natuurlijk. Ik drink wel goed water en thee dus pies me nog wel een ongeluk Hopelijk mijzelf snel weer herpakken want dit is NIET de bedoeling. Zolang de weegschaal daalt blijft het leuk maar stond ook even stil van de week! Melanie succes met de kiddies
@Melanie, dat is echt niet leuk dus. De onderhoudsdosering houd ik voorlopig omdat mijn astma lastig is onder controle te houden. Nou ja, moet maar gemotiveerd blijven. Als ik nou ook nog lekker en vet ga eten, kom ik dus dubbel zo snel aan. Daar waarschuwde de longarts ook al voor. Vandaag ben ik flink water aan het drinken. Helpt dat dan wel??? @Mamarianne, snel de draad oppakken hoor!!! Is anders zo zonde.
Wat een rust hier vandaag!!! Mijn laatste vrije dag, en wilde nog wel even met de meiden naar de bibliotheek en ben rijst vergeten. Maar het regent steeds en ik kan de energie niet vinden om de meiden weer helemaal in te pakken en op de fiets te stappen. Dus de bibliotheek laten we maar, boekjes hoeven pas volgende week terug en dan eten we maar geen rijst, ik ga wel aardappelen schillen en heb nog wel groente liggen (potje worteltjes en een potje doperwtjes ) en visfilet erbij. Mijn menu: O: 2 boterhammen met 30+ kaas en een kopje thee. T: plakje ontbijtkoek met halvarine, kopje senseo. L: 3 boterhammen, 1x ossenworst, 1x 30+ kaas en een plakje ham in tosti ijzer, kippensoepje erbij. T: bordje fruit met de kinderen gedeeld ( peer, druifjes en stukjes mandarijn ) 2 glazen slimpie limonade. A: gekookte aardappelen, doperwtjes, visfilet. T: ??? Voor vanavond haal ik misschien nog wel wat lekkers voor bij de thee. De Hema heeft van die lekkere appelrondjes. Goed is het natuurlijk niet, maar heb de hele week alles laten staan en de weegschaal werkt toch slecht mee. Vind dat ik wel even wat lekkers heb verdiend . Misschien heeft mijn lichaam dat even nodig? Weet het nog niet zeker hoor. Moet dan na het eten de energie vinden om weg te gaan... en dan wil Esmee altijd met mama mee. Ligt die weer later op bed dan anders, en morgen moet ze er weer op tijd uit. En ik moet weer verder werken aan een verslag voor school. Harrold wil geloof ik sporten. Misschien kan ik beter gewoon geen lekkers halen, en even een uurtje sporten op de XboX , douchen en dan leren!!!
even snel een berichtje. Ben net zelf naar de dokter geweest. Ik begon dinsdag ook ziek te worden en het zat heel snel op mijn longen, wat ik sinds mijn pubertijd niet zo heb gehad. En ja hoor, het zit dus niet goed. Heb een AB en prednisonkuur. Butterlfy: Jij hebt hier (helaas) veel ervaring mee. Hoe snel werkt dit? We hebben zaterdag een afspraak om de bruidstaart te bespreken en te proeven. Ik hoop zo dat ik dat red....
@ Wendy: Ik ben bang dat je op zijn vroegst zaterdag pas echt verbetering gaat merken van de ab. Prednison weer ik niet hoe snel dat verlichting geeft, maar volgens mij is dat ongeveer hetzelfde. Ik hoop voor je dat het gewoon door kan gaan. Beterschap meid! @ Butterfly: Een keertje IETS lekkers kan echt geen kwaad. Ik herken je gevoel wel. Maar pas op dat je niet aan de gang blijft. (dat doe ik altijd: de weegschaal werkt toch niet mee, dus laat maar!) Hier inmiddels thuis. De jongste van mijn zus was ziekjes en heeft vanmiddag 3 uur geslapen. Toen ze wakker werd, bleek ze 39,5 koorts te hebben en een overvolle luier, waardoor romper, shirtje en slaapzak ook vol zaten. Arm kind... Ze heeft de rest van de middag zielig tegen me aan gelegen. Om half 6 vlug vlug naar huis. Tante en neef van roland zouden de vriezer uit oma's huis komen brengen. Mijn zus was later thuis dan gepland dus ze stonden al op mij te wachten toen ik thuis kwam. Ik vind dat zo vervelend! Gelukkig leken ze het niet zo erg te vinden, maar voelde me toch knap lullig! Net onze trouwkaart doorgemaild gekregen. De ontwerpster heeft de aanpassingen gedaan. Ben er helemaal blij mee. Hopelijk roland ook, dan kan ze een proefdruk gaan maken. Kijken hoe het er in het echt uitziet! Spannend! Qua menu zal ik jullie niet vermoeien... heb geen tijd gehad om te eten... hoe doen jullie dat met de kinderen??? Dus vlug tussendoor 2 boterhammen hagelslag naar binnen gepropt en een mini krentenbolletje... thee had ik gezet maar toen hij koud was maar weggegooid! Nu honger... eten is klaar dus hoop dat roland snel thuis is...
@Butterfly: meer drinken geeft hopelijk resultaat! Hoe kan het bij het CB zo vroeg al een uur uitlopen?? Vervelend is dat altijd. Lees dat er weer 400gr aan zit. Moet je ongesteld worden misschien? Misschien inderdaad even een tijdje niet wegen, is niet leuk als je zo hard je best doet. @MR: -3 is ook een mooi resultaat zeg! Natuurlijk minder snel dan vorige week, want de eerste week gaat het altijd het snelst. Vreetweek is dan ook even niet zo handig, dan eet je t er allemaal weer bij Dus kom op, je kunt het!! @Wendy: kl*te dat jij nu ook ziek bent. En meteen ook een flinke kuur gekregen. Beterschap! @Melanie: Fijn dat de trouwkaart er goed uit ziet! Hopelijk vindt Roland hem zo ook mooi. Dat is dan weer een zorg minder Enne: ik eet wanneer Mini eet. Ontbijten doe ik niet (slecht)maar hij krijgt een flesje melk, en tussendoor heet hij een fruithap. Dan eet ik ook een appel/mandarijn in stukjes mee. Lunchen doen we samen. Hij een broodje en ik een broodje. Beiden ook een beker melk. 's middags eet hij een rijstwafeltje of koekje en krijgt hij een flesje sap, en dat sla ik meestal over. 's avonds krijgt hij eerst warm eten en een toetje, voordat ik ga eten. Als je de momentjes combineert, kom je al een heel eind. Maar ik snap dat je er 2 had vandaag, dat maakt het wat lastiger. Maar ook daar denk ik dat je de eetmomenten kunt combineren. Het is (was vooral in het begin) soms erg lastig, maar je went er aan @Hier: drukke week voor de boeg, dus alvast excuses als ik er niet zo veel ben. ik moet komende week van hot naar her rennen (rijden) naar uitzendbureaus, en sleep ons menneke ook gewoon mee. ik vertik het om een dure oppas in te huren als ik niet eens zeker weet of ik een baan heb wanneer ik thuis kom. en volgend weekend de verjaardag van onze kleine man, wat is de tijd snel gegaan! nog een weekje en dan is hij 1. Jeetje, onvoorstelbaar!
hoi meiden! vandaag met sam naar het cb geweest en vanmiddag moest ik naar de kaakchirurg, laatste 2 verstandskiezen moesten eruit. @melanie eten doe ik s'ochtends als sam in de box zit en en tussendoor samen met hem en middag eten als ie op bed ligt en avond eten gewoon aan tafel met elkaar. @uk ja het gaat hard he! en het blijft zo hard gaan hoor, nog even en sam word 2.
Hoi Weekend ! Was ik hard aan toe. Slechte nacht gehad en had daar vandaag op het werk voor het eerst echt last van. Kreeg ik ook nog zo'n leuk klusje ( op mijn knieën door de bagger kruipen om onkruid te wieden ). Blij dat ik thuis ben dus. Mijn meisje alweer een half jaar ♥ Was een collega jarig dus heb een heeeel klein puntje appel kruimel vlaai op. Butterfly,hoe was de weegschaal ? Niet lief dus. Denk idd dat het een goed idee is een paar dagen niet te wegen.Volgens mij maak je je zelf gek zo. Wendy,beterschap. Ahh behoorlijke keelontsteking dus. Zou toch proberen om die 10ml er in te krijgen.Des te eerder is het over Melanie, leuk he de voorbereidingen voor je huwelijk Even een huilende Elin uit bed halen
@Wendy, helaas ervaring mee ja. Prednison werkt bij mij na 1 dag al. Ik weet niet hoe erg het bij jou is? In het slechtste geval ben ik zo benauwd dat mijn longinhoud met moeite 250 liter is. Door de prednison krijg ik meer lucht. @Uk, ja gaat snel he. Maureen is alweer 14 maanden. Het uitlopen, ik snap er ook niets van nee. Maar goed, ze heeft de BMR maar weer gehad gelukkig. Hier lekker genoten van een kersenvlaaitje. Beetje gezeur met harrold gehad . Hij heeft mijn abonnement van de sportschool over genomen, prima, hij sport 2x in de week. Vanavond wilde ik gewoon even gezellig samen een taartje eten, goede tijd slechte tijden kijken, zo veel tijd echt samen hebben we ook weer niet sinds ik studeer. Maar hij had zich zo verheugd om te sporten.....en zei geergerd 'dan ga ik wel niet!' Ja, toen was ik er ook klaar mee. Heb toen ook gezegd dat ik wel ga leren en hij maar beter even weg kan gaan dus!! Pfffff mannen!!!!!!!!! Ik ga mijn laatste verslag maar afmaken denk ik!!!
Ach, hou op over mannen. Het is dat ie van mij vandaag jarig is en ik me al niet lekker voel. Hij had vandaag ook zo'n aardige opmerking. Hij heeft de rest van de week vrij genomen en ik dacht dat dat was omdat ik zelf ziek ben en niet voor Dane kan zorgen (al loop ik nog te stofzuigen, bed op te maken, brood smeren etc). En toen Dane vanmiddag vervelend was zegt ie "ik ga niet heel de tijd met Dane zitten zodat jij op je bed kan liggen"......pardon!!! Maar die krijgt ie nog wel terug hoor.
Goedemorgen. Zo jammer.Ga ik gister op tijd naar bed ( 21.45 ) kan ik de slaap niet vatten.Heb het 22.30 zien worden.Elin kwam 00.30 en 05.30. Wordt nu net wakker. Levi was net als iedere ochtend om 07.00 wakker. Weegschaal was gelijk.Kan wel kloppen. Had gister stukje taart, extra sultana en een broodje pindakaas in de avond. WEndy,nog gefeliciteerd met hubbie. O lekker zeg zo'n opmerking! Mag hopen dat je gewoon naar bed gegaan bent
Goedemorgen meiden! Ik ben ook weer in het land Weegschaal staat op -6kg helemaal blij zeker omdat ik mij de laatste dagen niet helemaal aan mijn menu heb gehouden... Nu weer vol goede moed verder. @Kaatje Wij gingen ook vroeg naar bed (lagen er om 10 uur in) Maar Nina ging elke keer in haar slaap een soort van huilen klonk heel zielig en op een duur werd ze er wakker van. Nog even lekker mijn zijn drieen in bed gelegen flesje gegeven en gelukkig ging ze weer slapen. Sliepen we weer bijna ging het ineens heel hard waaien en regenen weer wakker... Ondertussen was het al weer 23.30 Maar goed we hebben wel lekker gelegen Heb je een drukke dag vandaag? Is Levi weer opgeknapt? @Butterfly Balen die weegschaal van jou... Maar misschien toch goed om weer ouderwets calorieen te gaan tellen misschien dat het helpt? Ik schrik soms als ik iets simpels heb en er blijken toch veel calorieen in te zitten. Balen van jullie ''ruzie'' gisteren ik kan jullie alle twee goed begrijpen. @Melanie Haha jij hebt een zware dag achter de rug! Als je eenmaal moeder bent van 2 kinderen gaat dat denk ik allemaal vanzelf jij wordt nu zomaar even in het diepe gegooid! Was het voor de rest wel gezellig? @Uk Suc6 met je drukke dagen! En kleine uk al weer bijna een jaar!! Gaat echt hard als ik dan ook weer zie dat Nina 8 maanden is Weegschaal nog een beetje lief voor jou? @Elsie Ben je weer opgeknapt? Krijg jij van de diëtist menu's of ga je daar alleen heen om te wegen? @Wendy Gefeliciteerd met je vriend! Maar je hebt het flink te pakken! Knap je al een beetje op of wil het nog niet echt? Mijn vader heeft 2 maanden terug ook aan de prednison gezeten en AB vanwege longproblemen hij is gelukkig weer helemaal opgeknapt. Wij waren pas rond half 9 uit bed Ga nu even flink aan de poets beneden morgen moet ik een hele dag werken en zondag morgen ook. Morgen doet mijn man de bovenverdieping dus dat is wel erg fijn! Tot straks meiden...