@Wendy Ben je al een beetje aan het opknappen? Ik hoop wel dat je vandaag thuis blijft volgens mij ben je nog veel te slap om te gaan werken. Is Dane al opgeknapt? @Kaatje Jij weer helemaal de oude? En levi? Beetje kunnen slapen vannacht? @Butterfly Ook weer gewerkt van het weekend? Drukke diensten gehad? Super dat je gezonde snacks genomen hebt onder het film kijken welke hebben jullie gekeken? @Melanie Balen dat je ook ziek bent! Hopelijk snel weer opgeknapt! Welk recept neem jij voor erwtensoep en hoeveel eet je er dan van bij het avondeten? Ik ga de keuken schoonmaken even alle kastjes leeghalen en weer netjes maken tot straks!
hoi meiden!! van het weekend geen tijd gehad om te schrijven hier! sam is vrijdag hard gevallen en had een snee boven zijn oog, naar de dokter gegaan en hechting erin en geplakt! vandaag mogen we het verband eraf halen en mag er een gewone pleister op. vanmorgen lekker gesport, mijn moeder heeft aangeboden op maandag ochtend of middag op te passen op sam zodat ik kan sporten, wel lief! menu: O: 1 boterham met appelstroop kiwi glas water kopje thee. T: kopje koffie water. L: 2 boterhammen 1xkaas 1xsmeerkaas 20+ kopje thee water. T: kopje thee water fruit. A: nog geen idee. T: kopje thee ?
Zo, mijn werkweekeinde zit er weer op. Vind de weekeinden werken nooit zo leuk, de sfeer is wel leuk op het werk, maar ben in de weekeinden liever lekker met mijn gezin thuis. Maar goed... dat gaat niet in de zorg he. Vanmorgen thuis gekomen wat regeldingen gedaan voor ik de kinderen heb gehaald van de kinderopvang. Daar kon ik de meiden even niet bij gebruiken. Moest wat regelen met unive, langs de huisarts voor een herhaarrecept voor medicatie. Meteen verse groenten gehaald. Esmee is op de peuterspeelzaal, Maureen slaapt, dus mama heeft even tijd voor zichzelf....!! Nou ja, voor mezelf, moet aan een beleidsplan werken voor school. Maar over een uurtje moet Maureen ook weer klaar zijn om Esmee weer op te halen en dan zouden we OF even naar oma OF naar de bibliotheek. Drukke dag dus . Menu: O: 2 boterhammen met rookvlees, glas jus. T: peer en een paar mini kleine elfenkoekjes van Esmee ( gedeeld ) L: 3 boterhammen, 1 gekookt ei, 1x pathe tuinkruiden, kom champignonsoep. T: paar reepjes paprika en senseo. A: gekookte aardappelen, worteltjes en een slavink. T: ontbijtkoek en thee. @Zustertje, drukke diensten ja, zaterdag een dagdienst en zondag slaapdienst. Jij hebt een lekker weekeinde gehad . We hebben twee horrors gekeken. Weet de titels niet eens meer. @Kaatje, een neef van Harrold. Hun excuus: het kwam er nooit van. Ik weet nog dat ze zeiden in 2010 "het nieuwe jaar komen we even langs! Dat zou in januari 2011..... en het is geworden..... januari 2012. Schandalig eigenlijk .Maar wel een hema cadeau kaart gekregen . Dus kan wat leuks voor Maureen uitzoeken. @Elsie, lief van je moeder dat ze dan wil oppassen. Heb je mooit wat tijd voor jezelf. @Melanie, lekker aan de erwtensoep. Dat wilde ik van de week ook eens weer maken. Geniet er lekker van. Ik vind het altijd heerlijk .
Hey. Ik ben kapot ! Hele dag gedroogde bladeren en bagger staan vegen en opscheppen. Ook geen fut meer om te koken dus heel slecht een patatje besteld. Merk dat de gebroken nachten er ook weer even in hakken, niet eens zo zeer qua vermoeidheid maar meer door paniekaanvallen. Morgen kan ik helaas ook niet lang blijven liggen. 09.00 bij de HA met Levi en 09.40 bij het CB met Elin.Wordt dus weer haasten morgenochtend. Sinds zaterdag lijkt de AB bij Levi eindelijk aan te slaan ! ( slikt het al vanaf dinsdag ) merkte het zaterdag eerst met zijn ontlasting, had voor het eerst sinds weken weer eens een keutel ipv diaree. En hij kon later op de dag ook weer rennen zonder zijn puffer nodig te hebben. Uk, ja hebben een magnetron op het werk Butterfly. idd schandalig. kaart is dan wel weer leuk !
Goedemorgen Hier voor het eerst sinds maanden weer eens heerlijk geslapen. 23.00-06.15 Hoorde Elin om 05.30 wakker worden maar na een paar geluidjes viel ze weer in slaap. Weegschaal stond nog op 75.5 maar ja gister geluncht met spaghetti en avondeten was patat...
Nou, hier ook een goede nacht. Dane wilde gisteravond zelf naar bed en kwam pas rond 6.00 uur bij ons. Normaal al rond middernacht. Alleen slaap ik dan wel slecht omdat je op de wacht ligt..... Weegschaal: Ben ik vanochtend gewoon vergeten. Vandaag blij ik ook nog thuis, morgen is mijn vaste vrije dag en donderdag ga ik weer werken. Ik kan ook thuis inloggen in mijn werkmail dus gister al wat thuis gedaan. Maar goed ook dat ik thuis ben want normaal past mijn moeder op dinsdag op en zij zou ook komen maar nu is zij ook ziek....
Goedemorgen meiden. Hier toch stiekem gewogen..... en wederom teleurgesteld. De weegschaal blijft hangen op 86 kilo. Ik eetveel fruit, drink meer water, varieer meer, ik snap het gewoon niet meer . Ik doe zo mijn best, en hou het nu zo goed vol. Het zal echt door de prednison komen dus. Wel wordt mijn middel slanker en mijn benen ook, dus ga deze metingen noteren. Dat hebben we 1 januari ook gedaan, dus daarmee kan ik het ook meten. Ik ga de weegschaal maar even op zolder zetten. Want steeds wegen heeft nu echt eventjes geen zin. Verder ga ik deze week toch de kcal maar even tellen. Ik weet dat ik goed zit, maar voor de zekerheid. Kom mijn menu dus zo droppen. @Kaatje, hele dag vegen en bagger opruimen is ook niet leuk. Kan me voorstellen dat je kapot was. Gelukkig liet Elin je lekker slapen. @Wendy, goed dat je even tijd voor jezelf neemt hoor. En fijn dat Dane ook door sliep. Heerlijk is dat he.
Nou, kcal geteld. En misschien eet ik ook gewoon net iets teveel . Dit is mijn menu voor vandaag: O: schaaltje magere aardbeienyoghurt ( 57 ) T: peer en thee ( 72 ) L: 2 boterhammen met 1x 30+ kaas en tomaat, 1 knackebrod met pathe ( 327 ) T: sinaasappel, thee en water ( 61 ) A: 200 gram rijst, 200 gram sausmengsel van kip, paprika, kip madras kerrie ( 600 ) T: ontbijtkoek ( 77 ) Vaak eet ik 3 boterhammen tussen de middag met een kop soep. En in de avnd om 22.00 uur nog eens een crackertje. Dat als je een extra boterham en cracker eet en soms nog een sultana exra telt zich dat wel op de 1200 kcal. En dan is het wel gezond. Ik blijf prima op gewicht, dus zo als ik nu eet kan wel op het momen dat ik op gewicht blijf. Maar ik moet denk ik toch ietsje minder eten. Dat ga ik maar proberen dus .
hoi meiden! @butterfly vind het idd ook lief van mijn moeder dat ze op wil passen zodat ik kan sporten. mijn computer is nu echt dood helaas net een lekker rondje gewandeld met sam, misschien vanmiddag nog een rondje. menu: O: bakje yoghurt met museli glas water kopje thee. T: glas water. L: 2 boterhammen 1xkaas 1xappelstroop sinaasappel glas optimel kopje thee. T:kopje thee water fruit. A: gebakken aardappels, wortels/doperwten vis. T: kopje thee ?
Kinderen zijn weer door de APK heen. Levi zijn longen klinken schoon. Antibiotica heeft dus goed geholpen. Elin weegt nu 6730gr en is 64 cm. Klein poppetje. Volgt gewoon lekker haar eigen lijntje onder het gemiddelde Wendy, gelukkig heeft Dane lekker geslapen vannacht Butterfly,goed om de weegschaal even op zolder te zetten. Kan idd best dat je qua gewicht hetzelfde blijft maar dat het toch van je lichaam af gaat. van prednison hou je toch ook veel vocht vast ?
@ Kaatje: Fijn dat de kinderen weer goedgekeurd zijn. Levi geen vervolgkuur gekregen? Omdat je het idee dag dat het nog niet geweldig ging? De AB werkt trouwens nog wel even door hoor! Fijn dat je weer een nacht lekker geslapen hebt. @ Wendy: Goed dat je nog thuisgebleven bent. Had ik gisteren ook beter kunnen doen. Maarja... eigenwijs. @ Butterfly: Hopelijk ligt het er toch aan dat je kcal wat aan de hoge kant waren. Weer even kcal tellen en dan weet je zo weer hoe het zit. Fijn dat de cm's er in ieder geval wel af gaan! @ Zustertje: Ik heb een recept van mijn moeder voor erwtensoep. Grote pak vullen met 2/3 water. 1 pak (500 gram geloof ik) spliterwten, 1 zak (ook 500 gram) voorgesneden (en even voorgekookte) erwtensoepgroenten (ik ben te lui om alles zelf te snijden ), 300 gram varkenslappen en 3 of 4 bouillonblokjes erin. Alles gedurende 2 uur laten koken, elk kwartier een keer roeren. Als het vlees gaar is, eruit halen, in kleine stukjes snijden en er weer in. Rookworst in plakjes snijden en erbij. Nog even (kwartiertje) laten koken en klaar is klara. Van zo'n pan eten wij met z'n 2en 3x. Wij eten het meestal 2 dagen en voor 1 dag vries ik in. Per persoon hebben we dan per keer 4 soeplepels soep. Hier moeite met op gewicht blijven... Het lukt wel, maar ik ben er continue mee bezig. En niet op de goede manier. Dan lijn ik weer een paar dagen en dan vreet ik weer alles wat los en vast zit... Dat werkt dus niet. Gelukkig vliegen de kilo's er niet aan! Met mij gaat het sinds vandaag weer ietsjes beter. Hoewel ik vannacht wel roland het weggejaagd naar de logeerkamer met mijn geblaf (gehoest)... Arme hij! Ik voel me in ieder geval iets meer mens. Vandaag lekker rustigaan. Beetje de was doen en de stofzuiger erdoor en tussen de middag even naar de winkel gefietst (was geen succes, wat helemaal achter adem toen ik aankwam, maar ik moest wel want mijn auto staat bij de garage). Ik zal mijn menu ook weer eens droppen: O: 2 plakjes ontbijtkoek minder suikeer 1 beker optimel drink T: niks L: 1 bruin bartje (bakker bart) met tonijnsalade 1 beker optimel drink T: 1 appel 1 peer A: 2 kleine bordjes erwtensoep Vandaag dus weer een "mager" dagje... Liefs
goeiemorgen! wat een rust hier. gister middag nog even lekker met sam naar buiten geweest. vanmorgen een half uur op de wii fit en zo even een stukje lopen buiten. gisteravond brood gegeten want vriend was niet thuis voor het eten dus had geen zin meer om te koken haha. menu: O: 2 beschuitjes met appelstroop kopje thee 2 glazen water. T: kopje koffie glas water appel. L: 2 boterhammen 1xsmeerkaas 20+ 1xkipfilet&tomaat kopje thee glas optimel. T: kopje thee water en fruit. A: gebakken aardappels wortels/doperwten vis. T: kopje thee ?
Elsie: Hoe is het met Sam zijn oog? Heeft hij er veel last van gehad en blijf je het zien? Weegschaal: 60.4. Erg netjes aangezien ik toch iedere dag wel een klein stukje taart (over van de proeverij) op heb hihi. Hier: Vandaag laatste dag thuis. Ben nog steeds niet de oude maar goed genoeg, ik wil weer even onder de grote mensen zijn. Morgen ga ik weer een dagje werken maar dan ben ik alweer vrij.
@wendy hij heeft er geen last van gehad gelukkig. vrijdag mag de hechting eruit, je zal wel een litteken blijven zien. gister mocht ie iniedergeval weer in bad.
Het lag hem toch aan de kcal, vanmorgen woog ik weer 85.5, dus mijn gewicht klopt weer op 2 ons na. Weer afgevallen dus. Toch raar, ik eet zo gezond, maar toch net iets teveel. Merkte het met warm eten, ik had het dit keer gewogen, en had dus ook veel minder dan anders. Ik had echt nog zin in wat, terwijl de trek weg was. Ik eet dus buiten het tellen om wel goed, maar net iets teveel. Dus ga toch door met tellen. Vanmorgen alweer boodschappen gedaan met de kinderen. Weer lekker veel groente en fruit in huis. Zometeen lunchen met de kinderen en dan Maureen naar bed brengen. Ik ga dan even wat opruimen en schoonmaken, en als Maureen wakker is gaan we het park eventjes in. Vanavond kraambezoek van een vriendin. Leuk leuk leuk .
@butterfly fijn dat je afgevallen bent! ik bereken ook wel vaak de calorieen, dan weet je zeker dat je niet teveel eet. neem zo bij het middag eten geen optimel maar een glas water en kopje thee, kom nu uit op 1077, kan dus in de avond nog iets nemen vind het alleen altijd erg moeilijk wat ik dan het beste kan nemen. vanmorgen niet meer naar buiten geweest, het regende en sam ligt nu net in bed. misschien vanmiddag even.
Wat een rust hier. Maureen slaapt nog, heb wat opgeruimd, aardappels en prei staan klaar. Zometeen een schaal fruit maken van ananas, peer, en voor de kinderen ook druiven. Lekkere mok thee erbij. Dan gaan we even naar buiten. Mijn menu: O: 2 knackbrod met gebraden kipfilet en een glas melk ( 173 ) T: koffie. L: 2 boterhammen met 1 plak 30+ kaas, achterham en komkommer, kopje kippensoep ( 300 ) T: schijf ananas en een kiwi, kop thee ( 108 ) A: 200 gram aardappelen, 200 gram prei, lepep jus, hamburger ( 445 ) T: ??? kraambezoek, denk beschuit met muisjes . Zonder avondtussendoortje 1050 kcal. Heb nu al trek. Als ik echt streng menuutjes plan en tel, heb ik ineens zin in allemaal andere dingen die niet mogen en wordt dat de dag wel zwaar whahaha.c
Zo, hier een lange tuk meegedaan met Dane. Zal ook eens mijn menu droppen, maar door dat hele dagen thuis zitten heb ik geen zin gehad om te vooraf te plannen... O: schaaltje optimel vanille yoghurt, thee met honing T; wiener melange, speculaasachtige koek L: 1 boterham smeerworst, halve boterham ham T: thee met honing, 1 liga milkbreak, minolea A: gekookte aardappels, bloemkool, cordon bleu
Hey ! Elin kwam vannacht om 04.00 voor het eerst. Lag ook binnen een kwartier weer in bed.Korte voeding dus. Toen moest ik haar om 07.00 wakker maken. Baal zo. Het lukt me nu goed om dingen te laten staan, maar mijn lijf roept echt om eten.Denk omdat Elin in een sprong zit en wat vaker drinkt. Melanie, fijn dat je je weer een beetje mens voelt ! Nee Levi heeft geen vervolgkuur gehad.Gaat nu ook weer stukken beter Butterfly,hopelijk helpt iets minder eten