10 kilo afvallen... Wie doet er mee? Deel 8

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Melanie, ach dat frietje doet het hem dan ook niet meteen. Maar ja, zonde is het dan wel weer van de dag he.

@Wendy, hoop niet ziek te worden nee. Al kwakkelt die man van mij ook wat. Die is ook niet fit. Geniet van je avondje :).

Hier de meiden in bed.
    Esmee is de laatste week wat moeilijk met slapen.
    Ze wil niet op bed, en wil alleen dicht tegen mij aan op de bank liggen. Dan slaapt ze, maar wordt wakker als ik haar in haar eigen bed leg. Dus die schreeuwt en gilt even een kwartier en dan slaapt ze. Ze doet maar, ik ga niet heel de avond op de bank zitten met haar, al is het gezellig en knus natuurlijk.

Ik denk dat zij 'iets' ziet.
    Ze heeft het al een tijdje over 'iemand'.
    Ze vraagt dan ook: 'waar is iemand nou? iemand, ben je??'
    Harrold ging zondag naar de schuur en zij speelde in de keuken.
    Ineens kwam ze naar me toe gesneld en riep: 'mama mama, iemand daar' en ze wees naar de keuken. Ze bleef roepen dat er iemand was. De keuken was alleen leeg. Er staat een foto van harrold zijn vader in de keuken. Zijn vader leeft niet meer. We hebben het vermoeden dat hij er wel eens is. Ik heb dus de foto gepakt en heb dit aan haar laten zien. Ze begon ineens te stralen, pakte de foto met beide handjes vast en zei; 'iemand, iemand!' Ze bleef naar de foto staren. Sinds dit is gebeurd gaat de speelauto van Maureen steeds aan. Je kunt sleutels omdraaien en knoppen indrukken om muziek te horen. Al met al een beetje bizar. Maar zodra je uit haar kamer gaat lijkt ze bang. Ik ben al vaak met haar in gesprek dat ze niet bang hoeft te zijn.

Maar goed, na 10 minuten brullen net viel ze weer in slaap.
    Nu zit ik met een kop thee met honing achter de laptop, en moet aan de studie ;). Zucht........

Kreeg de uitslag van mijn levensboek: 85 punten dus een 8.5 :D.

2. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Wat is het rustig hier de laatste tijd :(.
    Hier blijft de weegschaal schommelen tussen 86 en 87 kilo.
    Ik word er moe van, doe zo mijn best. Al heb ik gisteren een beetje pringels gehad, en nog een koek :). Dus ja...
    Doordat de weegschaal niet mee wil werken begin ik de motivatie nu wel een beetje te verliezen hoor.

Esmee is naar de peuterspeelzaal, ik wilde even winkelen met Maureen. Maar het is zoooo koud. Ik kon het Maureen niet aan doen haar in de wagen twee uur mee te nemen het centrum in.
    We kwamen thuis van de peuterspeelzaal en helemaal huilen, wilde niet spelen, dus maar in bed gelegd. Die slaapt als het goed is.
    Ga ik maar even in huis aan de slag.... het is een troep!!!

Mijn menu ( toch motivatie houden )

O: klein kommetje meusli met een glas melk.
    T: liga milkbreak met een kop thee.
    L: 2 pompoenbroodjes met kaas en tomaat in de oven.
    T: fruit en een kop thee.
    A: kliekjes ( stamppot boerenkool uit de vriezer en erwtensoep )
    T: ?

3. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hier ook een baaldag. Weegschaal was + 1 kilo.....lekker hoor even sushi eten maar dat er gelijk een hele kilo aan zit....bleh.

Daarnaast is het vreselijk druk op mijn werk. Morgen kom ik al extra werken omdat er een vergadering is die genotuleerd moet worden. Volgende week dinsdag hebben we een teamdag dus dat betekent dat ik alleen maandag en donderdag mijn werk kan doen. En dan vraagt er een collega of wij maandag een vergadering kunnen overnemen (zij is vaak ziek en verwacht er maandag niet te zijn)......het gaat gewoon niet!! Ik ga echt even met mijn manager praten in de hoop dat ze mij nu eens een keer "beschermd" in plaats van dat ze altijd roept "mijn secretaresse doet het wel".....

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Meiden hier weer een drukke dag... Over een klein uurtje naar mijn vriendin om Nina daar te brengen.
    Zelf naar een vergadering en dan Nina ophalen en weer even naar huis om vanavond weer aan het werk te moeten...
    Hopelijk snel wat meer tijd om mee te kletsen :)

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Hoi meiden!

Hier kan ik het nu in de avond goed vol houden nu ik een bakje yoghurt neem! Dinsdag was mijn gewicht 70.8 en vanmorgen 70.3! Gaat weer goed dus en zo dus prima vol te houden. Vanmorgen 3 kwartier gewandeld met Sam, uit de wind is het prima te doen, ,maar met wind echt zo koud! Vanmiddag nog wel even naar buiten, moet even naar de stad toe. Nu even een broodje eten en daarna stofzuigen enzo hier ook een zooitje.

Fijne dag!

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Zucht, Esmee weer ziekjes. Ze was al niet zo happy vanmorgen en op de peuterspeelzaal was ze huilerig, en begon koorts te krijgen. Toen ik haar op ging halen zij de juf ook: 'we wilden je bellen maar het was al 11.15 bijna'. Nu ligt Esmee ziek op de bank met een dekentje over haar heen. Maureen speelt wat om haar heen.

@Wendy, vermoeiend he, werken!! Ik heb volgende week ook weer een drukke week. Maandag een slaapdienst, en dan plannen ze die stomme vergaderingen om 13.00 uur, ik ben 09.00 uur vrij. Het is voor mij niet te doen om 09.00 uur eerst naar huis te gaan, om vervolgens 12.30 weer naar het werk te moeten. Zulke dingen baal ik altijd gigantisch van. Kan me voorstellen dat jij ook baalt, en als het niet gaat, gewoon aangeven hoor. Lekker makkelijke collega's zeg.

@Elsie, dat geeft motivatie!!!

@Zustertje, vergaderingen, daar word je niet goed van he!!!!

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@butterfly beterschap voor esmee!

Zo ff huis schoongemaakt en stofgeregend, hoor Sam wakker worden dus gaan we zo even de stad in en dan weer lekker naar huis relaxen:)

8. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    -4,8

Verder druk druk en tijd voor relaxen even hihi.
    Dit weekend weekendje weg hoop me wat in te kunnen houden ;)

9. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Zustertje: succes bij de vergadering.

Butterfly: Nou, dat is inderdaad niet handig. Wat doe je dan? Blijf je dan tot de vergadering? Beterschap met je meisje.

Elsie: De stad in met deze kou? Brrrrrrr

Mama Rianne: Jij bent goed bezig meid! Nog steeds alleen met SB?

Hier: Wat hoop ik dat deze werkdag snel voorbij is. Heb volgens mij wat in mijn holtes. Heb vreselijke pijn in mijn kaken ter hoogte van jukbeenderen/oren. En ik heb geen paracetamol meer in mijn tas, dus thuis gelijk ff 2 innemen.

Menu:
    O: 1 beschuit gestampte muisjes, thee met honing
    T: wiener melange
    L: kop tomatensoep met een eetlepel croutons
    T: liga fruitkick, banaan, cola light
    A: krieltjes, vissticks, salade, lepel mayo
    T: thee met honing

10. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Rustig aan Wendy denk aan jezelf hoor!!

Yep doe alleen nog SB en heel veel drinken en proberen veel te bewegen. Had gehoopt op 5 maar dan had ik me het weekend moeten gedragen denk ik ;) toen had ik verjaardag en babyshower voor een buuf hier in de straat maar we gaan nu voor de 5 :) en anders heel snel en misschien wat meer....

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@wendy ik moest wel, moest een onderdeel ophalen voor de wasmachine, kan nu weer wassen!

@butterfly las dat jij voor jou en je meiden een bord met fruit maakt en dan samen op eet, heb ik nu ook met Sam gedaan, en hij at er lekker van:D gezellig zo.

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Wendy, dan blijf ik voor de vergaderingen, maar heb een invalkracht gevonden die de slaapdienst wel wil werken :D. Dus ben zondag vrij :). Lekker lekker lekker!!!!

@Elsie, is gezellig he. We zitten dan lekker allemaal aan tafel. De meiden eten alleen de lekkerste dingen er af. Hahaha stof geregend? Hoe werkt dat? ;):p

Hier weer een stoot motivatie.
    Op de bank gehangen en twee afleveringen gezien van 'help, mijn kind is te dik'. Afvallen doe je niet alleen voor jezelf, maar gezond eten doe je met name voor je kinderen... dus meteen een schaal fruit gemaakt. Maureen smikkelde van de druiven. Toch een heerlijk gezicht ze te zien genieten van fruit dan ze maar weer een snoepje te geven.

Ik ga het eten opwarmen!!!

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@butterfly vind fruit eten ook belangrijk, Sam at een tijdje geen fruit, alles geprobeerd maar toen besloten het niet op te dringen en nu eet ie weer banaan en appel. Hij mag daarna trouwens best een snoepje eten hoor, maar niet te veel.

Net lekker gegeten, bloemkool aardappels en gehaktbal, weeg het nu ook weer, en zit ook gewoon vol daarna dus gaat goed nu.

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Kan het echt goed vol houden zo! Net wat rode paprika gegeten, dat mocht van de diëtist ook om iets te knabbelen inplaats van chips en koekjes:)

15. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Elsie, hier eigenlijk alleen maar spekkies in huis, daar mogen ze ook elke dag wel eentje van hebben, maar als ze er niet om vragen bied ik het ook niet aan. In het weekeinde mogen ze wel eens chocolade hebben, zijn ze namelijk gek op hier. Dat koop ik ook niet altijd.

Hier vanavond even het centrum geweest.
    Moest nog wat spullen hebben zoals verzorgingsspullen, badschuim, wascreme voor de kinderen, shampoo, gel, lak, alles was bijna op. Dus weer een flinke voorraad.

Net lekker in bad geweest.
    Lekker in bad gelezen, ben nu heel moe dus kruip zo lekker in bed.
    Esmee knapte wat op gelukkig, die lag om 21.00 uur in bed.

16. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik ben weer de eerste vandaag!!
    Esmee is gelukkig weer beter. Die is vaak maar 1 dag ziek.
    Vanmiddag gaan we dus even naar oma. Zouden we gisteren doen, maar ja, toen was ze ziek. Ook ik voel me wat beter.
    Had gisteren vreselijke last van mijn buik, we hadden de dag ervoor erwtensoep gegeten en dat viel raar geloof ik. En moest ongesteld worden. Gisteravond dus een halve reep chocolade gehad en 1.3 kilo afgevallen :D. Gisteren zei de weegschaal 87 kilo en nu 85.7 kilo.
    Dus vandaag even streng volhouden....!

17. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    In een maand tijd 2.3 kilo afgevallen.
    Mijn streef was eind januari 83 kilo.
    Maar goed, die heb ik niet gehaald.... :(

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

Hier al van alles gedaan zo fijn! Zo om 10 uur komt er een vriendin een bakje drinken gezellig...
    Bedden al lekker afgehaald enz boven staat alles open lekker fris...
    Vandaag een rustige dag wel erg fijn.

Weegschaal gaf -600 gram aan altijd leuk :D

@Butterfly Super lieve weegschaal! En nu volhouden leuke dag voor de boeg met jem eisjes.
    Fijn dat Esmee weer beter is kun je weer de hort op. Ligt er al sneeuw bij jullie?

@MamaRianne Super goed bijna -5kg! En bij jullie ligt er sneeuw zag ik op FB leuk voor de jongens...

Ga even snel een menu plannen....

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Goeiemorgen!

Hier sneeuwt het! Net met Sam even de tuin in geweest vond ie wel leuk.

Weegschaal was lief! -400 gram, deze week vanaf dinsdag dan 900 gram kwijt! Zo volhouden dus.

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    WOW, het sneewt aan een stuk door, we hebben hier al een mega pak sneeuw liggen. Maureen ligt op bed, Esmee en ik gaan een broodje eten en de tuin in :D. Sneeuwpop maken en vanmiddag naar mijn moeder. Misschien op de slee??? Alleen zit dan met Maureen. Even zien hoe we dit gaan doen. Het is ook wel koud.

Deel Deze Pagina