Hier vanaf vandaag ook weer een nieuwe start. Vandaag weinig op de planning. Van het weekend het hele huis gepoetst, dus daar hoeft niet veel aan te gebeuren. Straks even de stofzuiger erdoor en de was doen. Verder vanochtend wat regeldingen voor de bruiloft gedaan. Dingen bijgezet op de uitgavenlijst (budget begint aardig op zijn eind te lopen) en nog een keer naar de gastenlijst gekeken en aanpassingen gedaan. Tekst voor de trouwkaart opgesteld, en meer van dat soort dingen. Begin nu al stress te krijgen hahaha... Verder gisteren een afspraak bij de GGD gemaakt voor de reizigersvaccinaties. Die waren we bijna vergeten... heb nu een afspraak staan voor 3 maart. Een menu voor vandaag heb ik vandaag nog niet echt gepland. Wel mager in ieder geval. Kom mijn menu straks wel even droppen!
Waar is iedereen? Hier weer -100 gram vanmorgen! Vanmorgen lekker gezwommen met Sam, net weer thuis en Sam zo broodje eten en dan kan ie lekker slapen.
Hier ben ik even snel paar min... Morgen is mijn man jarig dus hele ochtend boodschappen gedaan nu gaan we het eten al wat voorbereiden dan half 3 naar het CB met Nina en daarna pop maken en spandoek... Misschien kom ik vanavond nog even.... Weegschaal was lief -300 gram
@ Zustertje: Veel plezier alvast (je man ook jarig, of bedoel je je moeder?) In ieder geval gefeliciteerd! Hier vandaag een drukke dag op het werk. Nu knallende koppijn (begint gelukkig al iets te zakken). Gisteren mijn goede voornemen om het lijnen weer op te pakken in het water gevallen. Vandaag gaat het (tot nu toe) wel goed... Mijn menu: O: 200 gram optimel vanille yoghurt 25 gram cruesli balans T: 1 appel L: 2 krentenbollen 1 peer T: 2 pepermuntjes (vieze smaak in mijn mond) A: 1 kom tomaten/groentensoep 1,5 bruine pistolet met; 25 gram magere leverpastei en; 15 gram philadelphia light Normaal neem ik 1 broodje bij de soep, maar had zo'n honger. Dus heb maar een halve extra genomen (van roland gekregen, die niet zo'n honger had ).
Hoi Gisteravond zitten snoepen dus vanmorgen de weegschaal over geslagen! Wel een half uur op de Wii fit en wil zo nog even. Vanmorgen foto's in zitten plakken van Sam en meisje Sam is nu bij en voor meisje moet ik nog een paar. Vandaag weer gezond eten! Merk het ook gelijk aan mijn buik als ik heb gesnoept, dat voelt ie heel dik.
Hey meiden, Wat een rust hier... @ Elsie: Balen van het snoepen, je was net zo goed bezig! Hier gisterenavond een (bijna) zak pepermuntjes leeg gegeten (tja... je moet iets als er niks anders in huis is)... Vandaag een goede dag tot nu toe (hopelijk blijft dat zo) O: 2 plakjes ontbijtkoek 1 beker optimel drink T: 1 appel L: 3 meergranenboterhammen met; 20 gram magere leverpastei 1 peer T: 1 kletskop (kon het weer niet laten ) A: 1 portie kip siam (knorr wereldgerechten)
Hier gaat het nog steeds niet zoals ik wil. Gisteren had ik juist een goede dag en was vanochtend +500 gram. Ik heb wel vaker van die periodes...bleh. Het ging zo lekker.....
@ Wendy: balen he... zeker als je dan na een goede dag een halve kilo aankomt... Ik baal zo van mezelf. Net nu het ECHT MOET, kan ik de draad niet oppakken. 28 februari mag ik mijn jurk weer passen en zal hij helemaal op maat afgespeld worden. Aangezien er na de laatste pas toch weer wat kilootjes bij zijn gekomen wil ik die er nu echt af hebben. Je zou zeggen, goede motivatie. Maar het lukt me gewoonweg niet. Vandaag gelukkig weer een goede dag. En ik hoop dat ik dit de komende tijd vol kan houden. Ik heb vandaag al 100x naar een foto van mij in mijn jurk gekeken. (steeds als ik zin krijg in iets) Laten we hopen dat het werkt!
Meiden hier heel druk hopelijk zondag meer tijd! Afvallen gaat wel erg goed! En veel beweging door het schaatsen HEERLIJK...
Hier ook lekker geschaatst vanmiddag morgen weer. Voel mijn benen wel, is toch weer een andere beweging.
@ Zustertje: Fijn dat het afvallen zo goed gaat. Hier vandaag weer een goede dag (tot nu). Verder vandaag mijn sieraden (voor de bruiloft) binnen gekregen. Maar die vielen wat tegen. Denk dat ik ze dus terug ga sturen. Zonde van de verzendkosten Mijn menu vandaag: O: 2 vitalu volkoren crackers met; 10 gram appelstroop 1 beker optimel drink T: 1 appel L: 3 meergranenboterhammen met; 30 gram philadelphia light 1 peer T: niks A: 2 bruine bolletjes met; 2 (dunne+kleine) hamburgers 1 lepel halfvolle frietsaus 1 lepel curry 1 lepel gebakken uienringen
Hoi Ik leef ook nog. Druk gehad met zieke man en kids. En nu zelf verkouden. Blijf qua kilos rond de 75 hangen. Merk dat ik, zeker nu Elin en ik beide verkouden zijn echt meer nodig heb qua eten op een dag. Denk door de borstvoeding ook. Baal ook niet echt van mijn lijf dus zolang er niets bij komt vind ik het ook wel even prima. Net lekker chips op en een bakje noten mee genomen bij de AH
Ook hier een drukke week gehad, kinderen ziek, Harrold vrij omdat hij ijsvrij had. Ik ben zelf nog ziek geworden. Daarnaast drukke bezigheden gehad ook, gisteren weer de hele dag naar school geweest. En nu lekker weekeinde. Zometeen vast water voor de erwtensoep opzetten, wil nog even schaatsen vanmorgen, en vanmiddag op verjaardagvisite en vanavond ga ik met mijn zusje naar de bios. Drukke dag voor een vrije zaterdag, maar wel met leuke dingen toch? Gewicht, ook op gelet. Geprobeerd het gezond eten gewoon te doen zonder er heel erg op te letten. Ik weeg wat minder ook en als ik weeg neem ik het al te serieus. Met de longarts gesproken over het afvallen en prednison, maar door de prednison gaat het gewoon niet, en als je doorzet heel langzaam. Wil ik mijn streef halen, dat kan wel, maar het kost wel veel tijd. Dat heb ik gemerkt. Door het gezond eten gewoon te doen worden, en niet teveel op een dieet te letten en ook gewoon iets tussendoor te mogen eten want niet gezond is.... en beweging ben ik deze week ( vrijdag ) op 85.7 gekomen. Door het wat losser te laten val ik juist meer af dan wanneer ik af wil vallen en er voor mijn gevoel alles aan doe. Dan ga ik zo enorm balen en mezelf frustreren. Deze methode werkt misschien beter voor mij. Ben het soms zooo zat dat ik zo moet letten op wat ik eet. Alle dagen zijn en lijken soms zo'n strijd. En er zijn zoveel meiden die alles kunnen eten wat ze willen eten. NOT FEAR. Daarom ga ik lijnen wat losser laten, wel gezond eten, 2x per dag fruit, maar soms ook wel eens wat lekkers of een stukje chocolade. Wil ook gewoon wat kunnen genieten, zoals een appeltaart bakken met Esmee en er ook van mogen eten. Zonder de hele tijd te denken: ik mag eigenlijk niet!! Geen warme choco maken omdat het ongezond is en het dus laten terwijl het zo gezellig is om samen met Esmee een kop choco te maken en onder een dekentje op de bank te kruipen. Ik wil en afvallen maar ook wat genieten van het leven en de lekkere dingen. Ik ben benieuwd of het lukt als ik het was losser kan laten. Ik weeg alleen op vrijdag en dit gewicht telt mee. Ik zal wel vaker wegen denk ik, maar dat telt niet mee. Beter is het dus om dat gewoon niet te doen. Weegschaal maar naar mijn moeder brengen en daar wegen??? Whahahaha
@ Butterfly: Goed dat je het met de longarts besproken hebt, en besloten hebt het wat lossen te laten. Wat je zegt... afvallen terwijl je prednisolon gebruikt is gewoon heel moeilijk. Moet je een onderhoudsdosering blijven gebruiken? Duim voor je, dat deze methode beter werkt voor je... Hier blij Na 2 strenge dagen 2,5 kg lichter op de schaal. Nu volhouden!!! Vanavond 2 verjaardagen... en morgen ook 1.
Ik kom even mijn menu droppen... O: 200 gram optimel vanille yoghurt 25 gram cruesli balans T: niks L: 1 harde meergranenbol met; tonijnsalade (dun) 1 beker optimel drink T: 1 appel 2 mandarijnen A: 250 gram supercrunch ovenfriet 1 satekroket 1 lepel halfvolle frietsaus 1 lepel curry
Zal ik ook maar doen....ondanks dat er vanochtend weer wat aan zat terwijl ik gister netjes aan mijn calorien zat ggrrrr. Ik zit toevallig te kijken naar sportscholen in mijn buurt. Maar ik weet niet of ik de tijd hiervoor heb, het geld kan missen en de sportschool met mensen wel leuk vind. O: 1 keizerbroodje met dun laagje chocopasta en salami, kop thee met suiker T: wiener melange L: 2 geroosterde boterhammen met smeerworst en brie, glaasje sap T: glas zelf geperst jus d orange, wiener melange A: ovenfrites, broodje kipshoarma, lepel mayo, ijsbergsla, cola light Heb vandaag eigenlijk niet veel honger gehad maar veel dorst zoals je ziet.
Goedemorgen.... Relaxt dagje hier. Vandaag lekker vrij. Esmee gaat vanmiddag naar de peuterspeelzaal, Maureen op bed, Mama aan de studie dus . Vanmorgen beetje hangen, tekenen en kleuren met Esmee. Ze vindt het zo leuk met mij te tekenen. Gisteren tekende ik Ernie na en een muis uit een prentenboek. Ze vond het helemaal leuk, en bekijkt het nog verwonderend. Nu legt ze de tekenspullen alweer klaar. Zelf wil ze steeds knippen in papier. Menu vandaag: O: 2 boterhammen met pathe, kop thee. T: fruit. L: 2 boterhammen met kaas, kopje kippensoep. T: fruit. A: aardappelen, boerenkool, gehaktballetje. T: thee en koek.
Goeiemorgen! In het weekend op het eten gelet en lekker geschaatst, vriend had lekker erwtensoep gemaakt. Zou vanmorgen sporten maar míjn moeder wilde liever niet autorijden omdat het glad is. Dus als Sam tussen de middag slaapt even op de Wii fit dan maar
Hier ook een vrije dag. Heb mijn dag geruild deze week, dus moet morgen werken. Sneeuw smelt hier al goed weg. Dat is mooi!!! Eindelijk van die rotzooi af Vandaag weinig op de planning. Beetje poetsen... Mijn menu vandaag: O: 2 vitalu volkoren crackers met; 10 gram appelstroop 1 beker optimel drink T: niks L: 3 meergranenboterhammen met; dun tonijnsalade OF; ham en 20+ kaas (tosti) 1 beker optimel drink T: 1 appel 2 mandarijnen A: 250 gram boerenkoolstamp 100 gram runderrookworst 100 gram appelmoes 1 sauslepel magere jus