10 kilo afvallen... Wie doet er mee? Deel 8

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Dag meiden.

Ook ik leef nog, maar heb gewoon geen tijd gehad om mee te kletsen. Erg druk gehad van de week.
    Veel gewerkt, extra naar school geweest.
    Ik blijf gezond eten maar werkelijk.... ik val geen kilo af!
    Is die eraf, zit die er de dag erna weer aan. De ene dag eet ik wel wat meer dan de andere, en ik beweeg te weinig en ik drink te weinig. Dat weet ik ook wel, en de prednison.

Deze week zat ik gewoon niet lekker in mijn vel.
    Ik voelde me dik en vet!! Wat een rot gevoel.

Ik hoorde afgelopen week veel positieve geluiden over weight watchers. Ik ken twee mensen die dit volgen en erg veel afgevallen zijn al. Gisteren heb ik met een klasgenootje die dit ook volgt op de site gekeken en ik heb me aangemeld hiervoor. Ik probeer het een week gratis. Het is hetzelfde principe als kcal tellen maar dan in punten. Net even wat anders, maar ik heb wel weer motivatie gekregen. Nu kan ik het mijn klasgenootje samen doen ook.
    Elke vrijdag zien we elkaar en kunnen we de week evalueren. Zo heb ik minder het gevoel het alleen te doen.
    Als dit ook niet werkt wijd ik het echt aan de prednison.
    Dan moet ik mijn gewicht nu accepteren zoals het is.
    Maar opgeven doe ik niet zo snel.

@Mamavesmee, jij ook weer terug? Leuk :)

Hoe gaat het met iedereen?
    Ik heb al weken vluchtig meegelezen, dat wel!

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Hoi meiden!

Gistermiddag lekker gesport en s'avonds op kraamvisite geweest. Vanmorgen Sam opgehaald bij oma en daarna gaan zwemmen met mijn moeder zusje en Sam. Sam ligt lekker te slapen nu en ik heb ff stofgezogen en gedweild was echt nodig haha. Als sam wakker is ff rondje lopen en verder lekker rustig.

Fijne dag!

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi Meiden,
    Mamarianne: Super -6kg! Hoeveel wil je er totaal afhebben?
    Melanie: Jummie als de frietjes maar lekker waren en je hebt genoten ;)
    Butterfly: Hoe gaat het met de studie? Kan je het allemaal nog combineren?
    Elsie: Jij ook nog een fijne dag!

Hier al de hele dag druk bezig met school. Ben er eigenlijk wel klaar mee maar moet van mezelf nog even een evaluatie afschrijven.
    Vanavond uit eten en naar een toneelvoorstelling met mijn moeder en zus. Dacht in de eerste plaats met mijn moeder te gaan,maar nu blijkt zus ook mee te gaan. Totaal geen zin in, aangezien ik werkelijk niks met haar te bespreken heb.

Mijn menu:
    O: cornflakes. kop koffie
    T: Sinaasappel, 2 glazen water
    L: twee krentebollen met dun laagje boter
    T: Kopje thee,ontbijtkoek
    A: ?

4. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    30 eerst maar

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

goedenavond meiden!

Mamarianne goed zo! -6 lekker zo doorgaan!!

@lovely ik ga maandag beginnen met het eerste boek weer van sonja bakker. Ben er al eerder 20 kilo mee afgevallen in 3 maanden, en 1x 9 kilo in 6 weken. Dus ik ga proberen om mezelf hier weer in te bijten. Het mooie is dat ik hiermee ook meteen me eetpatroon leer om te gooien na weer een gezond eetpatroon.

Mijn doel is om zwanger te raken dit jaar van een 4e wondertje. De laatste dagen ben ik teveel met zwanger raken/en afvallen bezig geweest dat me hoofd helemaal overliep. Mijn eerste doel is nu eerst om een gezond eetpatroon met sonja weer te krijgen, alles wat ik er mee afval is mooi meegenomen. Elke kilo is er toch weer 1. Maar het doel is dus eerst om gezond weer te leren eten, dan afvallen met het gezonde eten, en uiteindelijk hoop ik ook zwanger te mogen raken. Stap voor stap hoop ik zo nu maar eens te komen!

fijne avond meiden!

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

@MamaRianne SUPER al 6 kilo kwijt!!

@Butterfly Balen dat het gewoon niet echt wilt... Ben benieuwd of het met ww wel gaat voor jou misschien wel fijn dat je nu geen calorieen hoeft te tellen en toch bij houdt wat je eet.
    Nog geen spijt dat je je opleiding bent gaan volgen? Vind het echt wel knap hoor ik zou het niet kunnen.

@MamavEsmee Wat leuk dat je er ook weer bent! Zie regelmatig super mooie taarten voorbij komen op je hyves echt gaaf! Doe je veel opdrachten? Hoe is het met Esmee? Hoe vind ze het op school wel even wennen zeker in het begin?

@Wendy Hoe is het met jou? Alles al een beetje klaar voor de trouwdag?

@Melanie Gaaf dat je lingerie binnen is en goed is! Wat heb je nog met je sieraden gedaan gehouden of niet?
    Over 2 weken moet je zeker weer voor je jurk? Die kilo's krijg je er echt wel af hoor jou kennende!

@Elsie Jij bent sportief bezig! Goed hoor de dieetiste zal wel tevreden zijn... Sam vind zwemmen zeker ook erg leuk?

@Troelala WELKOM en heel veel suc6! Af en toe las ik iets in jou topic en het is volgens mij een hele grote strijd voor jou om af te vallen! Hopelijk kunnen we elkaar steunen... En je hebt een mooi doel voor ogen...

@Lovely Jij ook weer gezellig hier leuk! Je man weer lekker thuis? Wel fijn zeker... Super dat je bijna klaar bent met school en je man toch ook? Met de kinderen alles goed?

Zo volgens mij ben ik weer een beetje bij :D Hier alles goed maar druk met allemaal leuke dingen.
    Gisteren zijn we een nieuwe fiets gaan kopen voor mij zodat ik met Nina kan gaan fietsen deze is het geworden
    Cortina - jouw ideale fiets
    Ben er echt super blij mee vrijdag wordt hij gebracht door de fietsenmaker er moesten nog wat spullen besteld worden

Morgen gezellig een dagje naar de huishoudbeurs met mijn ma,Nina,zusje en zusje haar vriendin heb er erg veel zin in!

7. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Zustertje: De sieraden heb ik gehouden. Vind het nu wel heel mooi. Hoe en wat kan ik pas na de bruiloft uitleggen ivm nieuwsgierige aagjes die mee kunnen lezen ;) Ik moet inderdaad over anderhalve week mijn jurk weer passen. Maar of het met dat gewicht voor die tijd goed gaat komen betwijfel ik. 2,5 kg in anderhalve week is toch wat veel van het goede... Gave fiets!!!

Gisteren rond 23:15 uur gaan slapen. Roland bleef nog even beneden. Maakt ie mij om 1:15 wakker, dat de aardlekschakelaar eruit was gesprongen, en dat de grootste groep het probleem was (alles zit daarop behalve keuken, badkamer en 2 slaapkamers) Ook CV en warm water (wij hebben geen gas, maar stadsverwarming, alles gaat dus op stroom) deden het niet. Heel fijn. Gekeken... maar gauw genoeg besloten om de vriezer met een verlengsnoer op een andere groep aan te sluiten en gewoon gaan slapen. Vanmorgen verder gekeken en gelukkig zit het probleem in de schuur. Niet heel rampzalig dus. Maar voor je daar achter gekomen bent! pfff.... nu de verwarming weer aan. Maar verwarmen vanaf 16 graden duurt wel even. KKKOUD!

Weegschaal was ook niet lief. Terwijl ik gisteren zo goed mijn best had gedaan, toch 1 ons erbij. Schiet niet op natuurlijk... ik zit erover te denken om een paar dagen te gaan shaken.

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Het Weight Watchers is echt goed vol te houden zeg.
    Kan me keurig binnen het budget houden.
    Gisteren op het werk aten we chinees, ik heb besloten voor mezelf een maaltijdsalade op te halen en heb er wat aardappeltjes bij gegeten. Was dus erg trots dat ik de chinees kon weerstaan.
    Gisteravond 1 blokje kaas, 1 stukje komkommer en 1 plakje leverworst gehad. En ik had niet eens hongergevoel....!!

Ook vandaag goed te doen.
    Mijn menu:
    O: 2 knackbrods met komkommersalade, thee.
    T: ontbijtkoek met koffie.
    L: 2 boterhammen met fricandeau, kopje kippensoep zonder kip.
    T: sinaasappel met thee.
    A: 3 appelpannekoeken.
    T: ?

Voor vanavond 3 punten over.
    In fruit zitten geen punten dus kan ik onbeperkt eten.
    Al adviseren ze niet meer dan 3 stukken te eten i.v.m de suikers.

Vanmiddag kaambezoek.
    Mijn schoonzus is vanmorgen bevallen van een dochter.. Aniek!!
    Leuk leuk leuk!!

Oh, ik weeg door de weeks niet meer!!!!!
    Is niet goed voor mij, dus de weegschaal verkas ik of ik haal de batterijen eruit en vraag Harrold deze te verstoppen :).

9. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Butterfly: Super zeg! Hopelijk werkt de weegschaal ook mee!

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi Meiden,
    Troelala: Met Sonja Bakker heb ik ook goede ervaringen, gaat je zeker lukken hoor.
    Zustertje: Ja man is ook bijna klaar :). Met de kinderen gaat alles goed en met Nina? Zie dat zij alweer 9maanden is, wat gaat de tijd toch hard. Gave fiets!
    Melanie:Gelukkig zit het probleem in de schuur, kunnen jullie het zelf oplossen? Of moet er iemand voor komen?
    Butterfly: Wat fijn dat het zo goed gaat met de weight watchers!

Hier vannochtend wezen zwemmen heerlijk maar wat vermoeiend.
    Nu lekker op de bank met een kopje thee.
    Mijn menu:
    O: cornflakes,kop koffie
    T: appel
    L: Half bakje patat
    T: 2 glazen water, sinasappel
    A: Linzensoep
    Kon de patat na het zwemmen niet weerstaan :(

11. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Lovely: Voorlopig laten we het even zoals het is. Het is 1 stopcontact (van de 3) in de schuur die problemen geeft. Dus die gebruiken we nu gewoon even niet meer. Als het buiten weer wat warmer is, kijken we wel even hoe het zit. Maar waarschijnlijk kunnen we het zelf wel oplossen.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dan hoeft het inderdaad nog niet direct gemaakt te worden.

Heb de hele avond al zin in chocola! Neem zometeen nog maar wat druiven.

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Druk werkweekend gehad. Kom straks reageren.

Even menuutje droppen!

O: 2 beschuitjes, 1 x kaas en 1x vruchtenhagel en koffie
    T: appeltje
    L: 2 broodjes en een gekookt eitje
    T: 2 mandarijntjes en een sneetje koek.
    A: Gekookte aardappeltjes, bietjes en verse worst.

Vanmorgen boven en beneden lekker soppen/stofzuigen en dweilen. Even een wasje draaien en een wasje vouwen en dan is het weer klaar.

Tot straksjes.. Zo eerst Esmee naar school!

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Goeiemorgen!

Hier zat er vanmorgen helaas wat aan toen ik op de weegschaal ging staan, gister eigenlijk niet bewogen en hadden verjaardag! Vandaag dus weer streng en hopen dat er morgen weer wat af is.

Straks sporten, mijn moeder komt op Sam passen:)

Fijne dag!

15. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

goedenmorgen meiden

Pff de weegschaal was vanmorgen niet zo lief voor me maar goed ook een beetje me eigen schuld. Iniedergeval ik ga er nu flink tegenaan, het moet nu echt maar eens gebeurd zijn met al die kilo's en ze moeten er nu echt eens af. Ik ga proberen veel afleiding te zoeken zodat ik ook niet in de gelegenheid kom om te gaan snaaien.

Ook hoop ik dat me manstruatie eens aan komt zetten pff daar word ik ook moedeloos van zit alweer op dag 123. Als het deze week niet komt dan ga ik maandag echt maar eens na de dokter. 10 en 11 februari heb ik flink last gehad van me buik, dus ik hoop dat het toen me ei was. Even afwachten dus......

meiden succes vandaag zet hem op!!

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Butterfly.. Heb ook een tijd WW gedaan! Vind het idee van punten tellen wel prettig.:) Is het allemaal nog een beetje te bolwerken? Je bent echt druk he?!

Lovely.. Leuk weekend gehad?! Zussen.. pffff praat me er niet van!

Melanie.. Jeetje wat lastig. Alles inmiddels weer opgelost?

Elsie.. Vandaag lekker weer bewegen en gezond eten! ;)

Zustertje.. Gave fiets zeg! Zitten er wel versnellingen op? Flink trappen met een kleine voor of achterop!;) Esmee vind het erg leuk op school. I.d. druk en wennen maar ze had het wel nodig, wat meer uitdaging en vriendinnetjes om mee te spelen!

Weegschaal was vanmorgen niet lief.. What's New.;)

Vanmorgen boven en beneden alles van de kanten getrokken. Pfffff wat een werk. Maar echt alles is weer lekker schoon en fris. Net een flink stuk met de honden gewandeld en nu lekker koffie en een appeltje. Nog een extra beschuitje gepakt want was gammel.

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavesmee wel fijn als alles weer lekker fris is!

Lekker gesport en daarna gedoucht en Sam broodje gegeven en die ligt net in bed, hij is erg verkouden. Nu ff broodje eten en als Sam wakker is gaan we boodschappen doen.

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Nog even mijn menu:

O:2 beschuitjes met appelstroop glas water kopje thee.
    T: kopje koffie glas water mandarijn.
    L:2 boterhammen 1x ham 1x vruchtenhandel glas optimel kopje thee.
    T: kopje thee glas water fruit.
    À:gebakken aardappels sla en stukje vlees.
    T: kopje thee bakje optimel vla.

19. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hé bah, het gaat niet lekker hier met lijnen. Stond vanochtend alweer op 62,2 terwijl ik een paar weken geleden zo mooi rond de 60,5 bleef.

Vandaag dus weer eens een nieuwe start proberen....

O: 2 plakjes ontbijtkoek met boter, zelfgemaakte shake van jus en banaan
    T: wiener melange
    L: kom tomatensoep met croutons
    T: cola light, 1 liga milkbreak en misschien thuis de andere
    A: gekookte aardappels, bloemkool, hamburger
    T: kop thee met ik hoop niets erbij hihi.

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Goedemiddag.

Vanmorgen boodschappen gedaan met de kinderen, altijd een leuke en gezellige activiteit :). Is wel eens anders geweest. Vanmorgen alvast stoofpeertjes gekookt, aardappels geschilt, verder niet zo veel. Maureen slaapt nu en Esmee is net naar de peuterspeelzaal.

Ik dus even snel forummen, mail checken alvorens ik aan de studie ga. Maar ja, zoveel tijd heb ik nu niet, want over een 1.5 uur Maureen toch klaar maken ( als ze niet eerder wakker wordt ) en dan wat eten en drinken. Esmee ophalen en dan zouden we even naar oma.

@Mamavesmee, het is te bolwerken maar heb het wel druk ja.
    Maar dat ik ook verwacht en heb ik ook meegenomen in de keuze om weer te gaan studeren. De opleiding is wel erg leuk en sluit echt goed aan bij mijn werk waardoor ik meer kwaliteitsgericht kan werken. Ik vind het 'leren' ook leuk, en werk graag aan verslagen. Alleen heb ik daar niet zoveel tijd meer voor toen ik studeerde en ik geen kinderen had. Ik krijg nu zoveel handvaten en ideeen wat ik kan gaan doen in mijn werk. Maar heb ook weer tijdgebrek om alles uit te voeren en met alle ideeen nu iets te doen. Ik sla dus alles op in mijn portfolio. Daar heb ik welllicht later iets aan. Maar mijn gezin gaat voor en boven alles, daar steek ik toch echt de meeste tijd. School is wat dat betreft voor mij wel bijzaak.

@Wendy, naar he, dat schommelen steeds!! Ik baal daar ook al zo van. Maar als je echt wilt, moet het een keer lukken.

@Elsie, mooi menuutje!!! En lekker gesport ook!

En had me voor genomen niet te wegen!!!!!!!
    En wat doe ik, ga automatisch op de weegschaal staan na het plassen. Moet je nagaan, het is gewoon automatisme :).
    MAAAAR.... ben 3 dagen met Weight Watchers bezig en ben gewoon 1.7 kilo afgevallen :$...... WOW.

Dat idee had ik dus helemaal niet.
    Heb gisteren gewoon lekker 3 pannekoeken gegeten omdat het paste in mijn puntenbudget. Ik heb vrijdagavond nog borrelnootjes gegeten omdat dit kon van mijn weekreserve. Je hebt naast je dagelijkse aantal punten een weekreserve die je zelf in kan vullen waar je wilt. Een keer lekker uit eten en alles eten wat je wilt eten kan dus ook ;).

Ik heb minder hoeven vechten voor mijn gevoel en meer afgevallen dan wanneer ik vecht. Jeetje.. dat had ik niet verwacht. Dan schoof ik de prednison alle schuld in de schoenen misschien maar had ik zelf toch ook wel deelname in het niet af kunnen vallen :).

Maar jee zeg, het gaat dus hier nu echt de goede kant op.
    Dit is toch wel een erg leuk dieet!

En nu moet ik aan de studie. Heb een uurtje nog ;).
    Eerst een kopje thee :) met honing!

Deel Deze Pagina