@Elsie, WW heeft wel een beetje hetzelfde principe als calorieen tellen. Alleen tel je dan punten. Het programma berekent n.a.v je lenge en gewicht het hoeveel aantal punten je per dag mag eten. Ik mag per dag 33 punten eten. De voedingsmiddelen die je eet bevatten punten. Een boterham bevat 3 punten, eet je 2 boterhammen, heb je al 6 punten gehad van je dag aantal. Zo moet je proberen uit te komen. Per week heb je ook een reserve. Dat is bij mij iets van 44 punten. Stel ik ben al voor mijn punten heen maar heb toch nog trek, kan ik kiezen een beschuitje, of een boterham extra te nemen. Dan gaat dan af van je weekreserve. Maar ook al je vormen van bewegen moet je bij houden, daar verdien je juist weer punten mee. als ik 10 minuten fiets, verdien ik weer 1 punt. Die komt op bij je weekreserve. Dan zou je bijvoorbeeld 5 olijven extra mogen eten, of iets anders wat 1 punt waard is. Het is in het begin heel erg puzzelen, maar voor mij zou dit wel eens HET dieet kunnen zijn. Ik lever minder strijd, eet gezond en ook lekker, maar moet binnen de punten blijven.
Je kunt het een week gratis proberen, daarna zitten er wel kosten aan verbonden. Dit dieet is niet gratis dus, dat motiveert mij trouwens ook wel goed. Omdat het geld anders weg zou gooien. Alleen menu's bijhouden kost 14.00 ongeveer, maar wil je van alles gebruik maken geloof ik 30 of 35 euro per maand?? Dat weet ik niet precies. Probeer nu gratis een week namelijk, maar ik ga hiermee door. Op cal.checker moet je steeds zoeken. Hier voer in gewoon het eten in en het programma zoekt het product dan op, werkt sneller voor mij . check anders de site maar eens!! Ik doe het via de site.
Je betaald voor de eerste 3 maanden 59,95 toch? en daarna kan je het steeds verlengen met 14,95 per maand geloof ik. ik heb namelijk ook de ww gratis een week gedaan...ik begin hier helaas net zo hard bij te smokkelen als bij calorieen tellen dus helaas ook niks voor mij. Wel fijn dat het voor jou wel wat is, hoop dat je er maar vele kilo's mee mag afvallen!
@ Butterfly: Super dat je zo goed afgevallen bent. Je "klinkt" ook weer super gemotiveerd. Hier is de motivatie me weer in de schoenen gezonken. Ik doe zo mijn best maar van geen gram af. Morgen over een week moet ik mijn trouwjurk passen en dan zal hij afgespeld worden. De planning was om dan rond de 90 te zitten, maar ik blijf nu al dagen hangen om 92,3 / 92,4 kg... dat gaat dus niet meer lukken he, in 1 week... Ik zit er serieus over te denken om een paar dagen te gaan shaken ofzo. @ Wendy: Jij doet toch weel eens zo'n 5 daagse kuur? Is dat die kuur van weightcare?
Melanie: Klopt. Alleen heb ik ervaren dat als ik alleen ontbijt en lunch vervang er weinig gebeurt. Maar ik heb een keer die 5 daagse doos gedaan en dat ging supersnel.
Joepie! Na de strenge dag gister -800 gram. Ik sta nu op 61.4.... Menu: O: 1 beschuitje met witte hagelslag, thee met honing T: wiener melange L: ? ligt eraan wat ze hebben in de kantine T: banaan en/of liga fruitkick A: Pizza
Melanie balen zeg! Je kan proberen of shaken iets voor je is. Ben je een vlees/ei eter? Anders eens koolhydraat beperkt eten? Kun je s'avonds gewoon met de pot mee eten. Wendy.. Frustrerend kan het soms zijn he?! Troelala.. De dag weer goed begonnen? Butterfly.. Best veel geld dus! En ik mocht maar 25 punten eten met WW. ***** De weegschaal gaf vanmorgen + 200 gram aan. Grrrrrrrrr.. Vandaag echt streng. O: 2 gekookte eitjes en een kopje koffie T: stuk komkommer en een plak 30+ kaas L: kop groentesoep ( gemaakt met water/bouillion blokje, groenten en ballen) dus nauwelijks koolhydraten. En een cracker met 2 plakken kipfilet. T: 2 snoeppaprikaatjes en een stukje grilworst. A: 100 gram gebakken aardappeltjes met brocolli & een stukje snitzel met gebakken champignons. Als toetje een appeltje met kaneel. *** Hier het huis weer aan kant, was is weer gevouwen. Ben ondertussen lekker Criminal Minds aan het kijken.
Wendy..Dat is het principe van koolhydraat beperkt eten. Je mag best veel eten. Maar doordat je veel eiwitten eet. Ben je snel vol en langer verzadigd. En 1x per dag mag je een uur koolhydraten eten. Ik doe de avond maaltijd.
@ MamavEsmee: Ik lust geen ei, en houd ook niet zo van vlees. Dus dat is helaas niks voor mij. Dat shaken zou ik dan ook echt voor 5 dagen doen, want dat ik eigenlijk ook niks voor mij. Maar voor 5 dagen wel vol te houden denk ik. @ wendy: Ik dat een beetje te doen die 5 dagen kuur? Ik zag dat daar ook avondmaaltijden bij zitten als pasta, omelet en dergelijke. Is dat een beetje eetbaar? Ik ga eerst maar eens op de website van weightwatchers kijken. Butterfly haar verhaal spreekt mij ook wel aan.
Goedemorgen. Hier alleen nog de was en dan ook alles aan de kant. Heb het eten voor vanavond op staan, heb slaapdienst. @Mamavesmee, het is inderdaad wel veel geld, heb daar wel over nagedacht ook, maar dat blijft wel een stimulans voor mij omdat het anders zonde is het voor geld. En de punten berekenen ze ook naar lengte en gewicht. Ik mag dus 33 punten, maar ben misschien zwaarder nu dan jij toen je ermee begon?? @Melanie, het is echt een leuk systeem hoor, denk ook wel passend voor jou. En wat lekkers tussendoor kan, als je binnen je punten blijft. Ach, met kcal tellen is dat ook wel weer zo, maar deze manier van tellen is anders. @Wendy, jeeeej!! Er weer wat af, super. Hier gisteravond nog gesport met de XboX, een fitness les. Gisteravond sinaasappel gehad, en nog 5 groene olijfjes en een kopje helderen kippenbouillon. Binnen de punten gebleven. Niet gewogen, dus ben heeeeeeel benieuwd. Slaapdienst vandaag, dus ga donderdag wegen. Menu vandaag O: 2 knackebrods met verse roomkaas, thee met honing. T: paar stukjes aardbei, peer en sinaasappel, thee. L: 2 boterhammen met 30+ kaas en komkommer, kopje soep. T: A: pasta met een saus van gehakt, champignons, paprika in de kleuren geel,rood en groen, uit en tomatensaus. T:
@ Butterfly: Ik heb net op de website gekeken en was bezig met aanmelden, maar vind het niet zo grappig dat ik meteen betaalgegevens moet invullen. Daar ben ik nooit zo happig op!
Melanie: Voor 5 dagen vond ik wel goed te doen hoor. er zitten ook tussendoortjes bij als soep, reepje en desser. Wat ik wel deed bij het avondeten was lekker sla en veeeel ketchup eroverheen hihih. Misschien ga ik het volgende maand ook wel weer een keertje doen...
WW: Ik ben ook op de site geweest om een week gratis te proberen maar ik heb hem weer afgesloten toen ik zag dat het automatisch werd verlengd in een betaald abonnement....
Ja, dat zag ik ook. Er stond wel bij dat je het proefabonnement kon opzeggen op de laatste dag, maar als je wel meteen betaalgegevens moet achterlaten heb ik daar niet zo veel vertrouwen in. Denk dat ik die kuur gewoon maar ga doen. Weet jij of ze dat bij de drogist verkopen en wat het ongeveer kost?
Ik zit nu aan de modifast shakes. Gister heb ik alleen 3 modifast shakes gehad en veel water gedronken. Nu heb ik vanmorgen en vanavond een shake en tussen de middag heb ik net een broodje gegeten.....Zo ga ik ook verder gewoon smorgens en s'avonds een shake en dan tussen de middag een broodje. Tot me shakes op zijn en dan zie ik wel hoe ik verder ga!