10 kilo afvallen... Wie doet er mee? Deel 8

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi Meiden,
    Mve: werkse! Mooi menu heb je!
    Butterfly: gaat het nog steed goed met WW
    Blike: bevallen de shakes?
    Melanie: sterkte morgen!

Hier eindelijk weer wat rust. Ons meisje is vrijdag in het ziekenhuis belandt ze had dus een longonsteking. Gelukkig sloeg de nieuwe ABkuur wel goed aan.
    Ze is nog niet helemaal fit, maar komt mede omdat ze gewoon 4kilo is afgevallen. Ze moet dus enorm aansterken.

Mijn menu vandaag:
    O: cornflakes met melk
    T: kop thee met indische cake
    L: 3 beschuitjes met vruchtenhagelslag, kop thee
    T: 2 koppen thee, appel
    A: wrap gevuld met kipfilet,spitskool en een lepel creme fraiche.
    T: thee en stukje chocola

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Lovely:
    Ja opzich bevallen ze wel, vind ze in ieder geval erg lekker, heb wel het idee dat mijn lichaam eraan moet wennen, voelde me wel wat slap vandaag. Maar misschien wordt dat beter.
    Wat sneu van je meisje, is ze wel alweer thuis dan?

3. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Thanks lieve meiden!
    Vandaag ging goed gelukkig. Morgenavond weer joggen met een collega.

@Mel: heel veel sterkte! Xxx

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@MR: wow wat een resultaten boek je! dat motiveert zeker wel? :)
    @Kim: welkom terug!
    @MvE: lekker aan het hardlopen geweest? Ben jij ook gestart met "start to run" op de mp3? Hoe werkt dat, want mn zus had het er ook al over.
    Wil zelf ook gaan beginnen met hardlopen, het kortste rondje is ong 3-4km hier. Een deel wandelen maar ik wil uiteindelijk wel alles kunnen rennen.
    @Butterfly: balen dat er dingen buiten je diensten vallen, dat betekent toch weer een keer op en neer rijden, opvang etc.
    Hoe gaat het nu met de studie? Wil het allemaal een beetje lukken? Vind het wel stoer hoor, dat je met 2 kids nog weer aan de studie gaat!
    @Elsie: die Wii fit, is dat wat? heb hier een xbox maar doe er eigenlijk niks mee... wil geen miskoop doen...
    @Blike: 1x pw wegen geeft een realistischer beeld, je gewicht schommelt van dag tot dag he...
    Die shakes, brrr... ik vind het niks. Fijn dat het jou wel bevalt.
    @Melanie: sterkte morgen!
    Hoe was de kraamvisite? Vind het altijd zo wonderlijk, zo'n klein ukkie :)
    @Lovely: Ai longontsteking, dat is niet fijn! Gelukkig lijkt het beter te gaan maar 4kg afvallen is echt extreem zeg!

@Hier: drukke dag gehad...
    O: -
    T: 3 soepstengels
    L: 2 rijstwafels kaas/philadelphia light
    T: -
    A: kip met wokgroente en conimex, worteltjes
    T: 3 thee met kleine muffin
    T: rijstwafel met philadelphia

zit nu lekker een paar blokjes kaas te snoepen. gewicht 59,6 dus sta ook weer stil :p
    verder weinig te melden. snap ook niet hoe ik zo druk kan zijn met van alles en niets tegelijk...

komende week nog een paar keer met een volle aanhanger naar de milieustraat, ben de tuin aan het opruimen.
    wil ook binnenkort aan mn groentetuintje beginnen dus dat wordt spitten ;)

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Lovely.. Jeetje, 4 kilo is echt extreem. Mooi menu heb je!

Ukkie.. Je bent weer lekker actief lees ik wel! En weer een prachtig menuutje haha.. Ik loop al sinds vorig jaar hard. Echter in maart mijn enkelband ingescheurd gehad dus toen zo'n 3 maanden niet kunnen lopen. Maar merk dat het nog steeds een zwakke plek blijft. Heb het i.d. met start to run van evy gedaan. Werkt als een trein!:D

Hier gisteren lekker gewerkt. Druk geweest!

Weegschaal het zelfde als gisteren. Eigenschuld. Gisteren iets te veel van de chips gesnoept ;)

Vandaag nog niet veel op de planning, wat boodschappen en het dagelijkse poetswerk.

Menu:

O: 2 knackebrodjes met appelstroop & vruchtenhagel en koffie
    T: fruit en water /koffie
    L: 3 broodjes met mager beleg.
    T: fruit en water.
    A: Gebakken aardappels met stoomgroenten en vis.

Vandaag een flink stuk wandelen met de honden!

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Goedemorgen.

Hier wat eerder naar huis gegaan uit mijn dienst omdat ik om 13.00 uur weer naar het werk moet voor een vergadering.
    Heb even snel de ramen open gezet, gordijnen geopend, wasmachine aangezet en prullenbakken geleegd.
    Zo tijd om de kinderen op te halen.

@Uk, ja het is wel balen voor kleine dingen steeds weer naar het werk te moeten. Het kost En extra reiskosten EN kinderopvang. Normaal zou ik op het werk zijn gebleven hoor, maar de kosten van de kinderopvang zijn zo ontzettend hoog dat ik het zonde vind ik veel voordeliger heen en weer kan reizen. De meisjes gaan vanmiddag naar mijn moeder. De studie gaat goed, het is onwijs hard werken. Ik wil gewoon beter opgeleid zijn om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten in de toekomst. Dan kun je beter studeren wanneer de kids klein zijn, dan wanneer ze groter zijn. Ze liggen nu lekker op tijd in bed. Maar goed, het is wel zwaar en ook niet altijd leuk. Moet in het weekeinden wel eens bezig en gaat Harrold met de meiden weg, liefst ga ik steeds mee, maar dat gaat niet altijd. Ach, komt allemaal wel goed!!!!

@Lovely, WW werkt bij mij super. Ik voel me ontzettend afgevallen al en dat geeft me een fijn gevoel. Het is goed vol te houden ook. Jeetje, is je meisie zo ziek geweest?? 4 kilo is veel hoor. Is ze alweer thuis? Knapt ze weer op?

@Mamavesmee, chips is ook zo lekker he :p. Welke had je?

He meiden, ik ben weer weg!!!
    De kids ophalen en met ze spelen en fruit eten.
    Is zo weer 12.00 uur ;).

7. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Thnx meiden... ik zie er als een berg tegenop!

@ Lovely: Ik zie nu pas dat je meisje ziek is/was. sorry! Gelukkig gaat het weer wat beter! Maar jeetje 4 kg afvallen voor zo'n kleine meid!!!

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Hoi

@uk ik vind de Wii fit leuk om te doen:)

Hier vanmorgen lekker gezwommen, eerst peuterzwemmen en toen nog vrijzwemmnen, was gezellig met een vriendin en haar zoontje. Sam ligt nu lekker in bed die was bekaf haha. Heb vanmiddag nog geen plannen, helaas regent het nu.

9. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Melanie: Sterkte meid!

Lovely: Jeetje, 4 kilo? Dat is echt heel veel voor zo'n klein lijfje! Ze zal wel heel zwak zijn zeker? Heel veel sterkte.

Hier: Dane is ook weer ziek geweest maar gelukkig was dit 1 avond en ochtend. En toen werd vriendlief ook nog eens ziek. Vandaag zijn ze gelukkig weer aan de betere hand. Alleen sterf ik nu van de pijn in mijn rug.

Qua lijnen blijf ik een beetje hangen op 61.5. De afgelopen dagen ook niet heel streng gedaan, gewoon goed gebalanst om het maar zo te zeggen. Ik was gewoon veel te druk met werk, huishouden (met al dat kots en schijterij ben je alleen maar bezig met wassen, dweilen en wc's boenen), en dan ook nog verzorgertje spelen...ppff.

10. MamavEsmee

Butterfly.. Nog eventjes doorbijten vanmiddag! ;) Paprika van Lays.. Heb voor mezelf maar wat snack a jacks meegenomen ( kleine zakjes haha)

Melanie.. Heel veel sterkte vandaag!

Elsie.. heerlijk he?! Lekker zwemmen!! Hier zou het ook gaan regenen, maar tot nu toe lekker droog. Gelukkig maar.

Wendy.. Jeetje, lekkere boel bij jullie! fijn dat ze weer aan het opknappen zijn! Buikgriep is wel goed voor de lijn haha.

Hier lekker dvdtje gekeken, huis weer aan kant. Vanmiddag winkelen met mijn zusje en neefje.

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavesmee vind zwemmen echt lekker idd:)

Vanmiddag samen met Sam een dutje gedaan, hij wilde niet slapen dus met hem op mijn bed gaan liggen. Het regent hier al de hele middag:(

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Wat heeft Zalando leuke jurkjes zeg..... :D.
    Mag pas bestellen als ik mijn streef heb gehaald....!!

Hier de dag erop zitten wat werk betreft.
    Wow, nog een lange middag gehad. Vergadering en nog een clientgesprek. Pittige week gehad. Ben nu net bezig geweest wat dingen uit te werken nog van vanmiddag en nu aan de studie.

De weegschaal vanavond ERG LIEF.
    Woog met kleding aan, na het eten, 85 kilo.
    Morgen dus even weer wegen, al is het vrijdag officeel. Maar zoals het lijkt is er toch wel weer een kilo af. Gaat lekker zeg.

13. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ja Uk dat motiveerd wel al heb ik ook wel mijn zwakke dagen hoor ;)

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Morgen dames,

Vanmorgen op de weegschaal weer -200 gram (87,7) gaat lekker :D
    Vandaag lekker weer een dagje vrij, vanmorgen even wat huishouden doen en vanmiddag lekker met de kinderwagen het dorp in om boodschapjes te doen!

UK:

Ja weet ook wel dat het eigenlijk beter is om maar één keer in de week te wegen, maar op de één of andere manier motiveert dit mij heel goed! Als er een dag iets bijzit kan ik het ook wel relativeren en ga gelukkig niet meteen in de vreetmodus ;)
    Dat jij tot het avondeten op drie soepstengels en twee rijstwafels kan leven zeg?? zou geloof ik echt omvallen....
    Moet binnenkort ook echt even aan het snoeien in de tuin, misschien dit weekend als het weer wat meewerkt!

mamavesmee:
    Heb dat ook een tijdje gedaan, evy start to run... maar vond het echt pittig zeg! kon les 1 al met moeite bijhouden.

Butterfly:
    Hoorde gisteren op het nieuws dat is bewezen dat je bij WW blijvend afvalt en het enige dieet is waar je niet bij gaat jojoen, dat is een programma on-line toch?? hoe werkt dat nou precies?

Lovely:
    Hoe gaat het nu met je meisje?

15. MamavEsmee

Butterfly.. Doe jij thuis ook administratieve zaken voor het werk? En de weegschaal lief vanmorgen? Las iets over bananencake. Pas maar op! Is het echt heeeeeeel lekker!:D

Blike.. Lekker dat er steeds weer iets af is! Geniet van je vrije dag. Ik loop nu zo tussen de 4 & 6,5 km per keer. Wisseld heel erg per keer. Maar ga het nu bij les 21 weer oppakken en dan opbouwen naar de 10 km.:)

Elsie.. Heerlijk samen een dutje doen. Esmee heeft dat nooit gewild. :(

Rianne.. Gaat het nog steeds lekker? Knap hoor!!:)

Drukke ochtend gehad. Moest haasten om Esmee opschool te krijgen, honden uit te laten en vervolgens intervisie op een andere locatie. Vervolgens weer haasten om Esmee op te halen, loopt altijd uit! Maar alles weer gelukt!:D

Menu:

O: 2 boterhammen met 1x appelstroop en koffie
    T: koffie en flesje water 1 peer.
    L: 1 reep ontbijtkoek met boter en 1 knackebrodje met appelstroop en een kiwi en thee
    T: knackebrodje met kaas.
    A: gekookte aardappels, 1/2 snitzel en tuinboontjes.

Vanavond na het eten als Esmee op bed ligt lekker hardlopen. :)

16. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Heerlijk vrij.....!!
    Vanmorgen Esmee naar de peuterspeelzaal gebracht, met Maureen gewandeld, schoentjes voor haar gekocht, cadeautje voor mijn nichtje die volgende week 2 wordt. Wat boodschappen gedaan. Flink gelopen dus.

Maureen is in slaap gevallen in de buggy, dus begonnen met soppen van de keukenkasten. Dat soort dingen kom ik echt niet meer aan toe, dus ben nu tussendoor steeds wat aan het oppakken.

@Mamavesmee, ja ik doe thuis wel eens administratie voor mijn werk. Soms hoor, niet standaard. Nu heb ik een client waarbij wat problematiek zit waar lastig mee is om te gaan. Heb steeds gesprekken met hem en de orthopedagoog ( evaluaties ). Dit was na de vergadering. Omdat ik nu 6 dagen vrij ben is het wel belangrijk dat mijn collega's vandaag meteen verder kunnen. Maar de uren noteer ik wel. En ik moest notulen schrijven van intervisie. Kom ik op het werk ook niet aan toe. Bananencake, eerste keer dat ik het maak. Ben erg benieuwd hoor.....!!! Harrold lust geen banaan dus die wil een gewone cake. Hm... gevaarlijk... een hele cake voor mijzelf :p. Is ook voor het weekeinde ;).

@Blike, oh dus WW is een goed dieet. Het werkt bij mij echt goed inderdaad. Ik jojode ook steeds, en nu al 3 weken niet. Ik val dus nu echt goed af. Met WW tel je punten. Het is inderdaad een online programma ( zitten wel kosten aan verbonden ). Je telt dus punten, een boterham staat aan 3 punten, fruit 0 punten. Met mijn lengte en gewicht mag ik 31 punten per dag. Wat je eet mag je helemaal zelf weten, als je maar binnen de punten blijft. Door te bewegen verdien je ook punten bij. Bijvoorbeeld een uur fietsen ( normaal ) levert mij ook weer 4 punten op die ik kan gebruiken. Per week heb je een weekreserve. Dat is 40 punten. Die mag je gebruiken als je eens wat extra's nodig bent. Of als er iemand jarig is mag je een taartje eten, of eens uit eten.. dat kan dan allemaal. Als je maar binnen de punten blijft. Ik ben de hele week streng, maar vaak op donderdag bak ik wat lekkers met met dochter en daar eet ik gewoon van, daar gebruik ik de reserve voor. En ik val al 3 weken af :D.

Maureen wakker... moet weg, en Esmee wil op de WC.
    Ik ga hier dus bezig, zo even roomboter halen voor de cake die Harrold wil, ben ik vergeten. Dus op de fiets eventjes zo.

17. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Butterfly: Fijn dat het afvallen zo goed gaat. En lekker... bananencake :D

@ MamavEsmee: Zozo... opbouwen naar 10 km! Stoer hoor! Ik doe het je niet na!

Hier vannacht weer verschrikkelijk geslapen. Had gehoopt dat het slapen na de crematie gisteren, weer wat beter zou gaan. Maar helaas. Ben echt bekaf!

Vandaag een drukke hoofdpijndag op het werk. Ik ben sinds anderhalve maand naast mijn gewone werkzaamheden, verantwoordelijk voor het kwaliteitszorgsysteem. Over 3 weken hebben we onze jaarlijkse audit. Nu dus druk bezig om alles voor die tijd op orde te krijgen. Aangezien het nogal een puinhoop was toen ik het van mijn collega overnam. Gelukkig nu bijna bij. Vandaag veel kunnen doen. Morgen nog een ochtend ingepland. En dan hoop ik ver klaar te zijn. Hou niet van last-minute-werk...

Vandaag qua menu niet echt opgelet. Vanmiddag een koekje bij de thee gehad en wat suikervrije dropjes. Verder wel gewoon netjes gegeten.

Liefs

18. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Jawel hoor. Nu ongi dus dan wat zwaarder. Maar heb deze week al de nodige vreetbuien gehad :(
    Misschien ook wel door de spanning of ik wel of niet door ben met die sollicitatie!

19. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Of het zit tussen de oren ;)

20. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Sollicitatie is ook erg spannend Rianne!
    Heb je er zelf een beetje een goed gevoel over?

@Melanie: hoop dat je snel weer wat beter slaapt...

Deel Deze Pagina