Beschuitje: wat super een kilo! Mve: dat dacht ik ook heb er alleen extra veel groenten in gedaan en moet zeggen zit echt vol. Anders had ik gewoon nog een halve kom genomen. De soep viel hier erg goed in de smaak. Mijn man neemt N. ook wel eens mee met hardlopen, zij dan inderdaad op haar fietsje. Mij kletst ze teveel, bem niet echt een prater tijdens het hardlopen .
@pioenroos26: ze waren zeker lekker ! Eet je altijd 's middags warm? @Bumba: bedankt voor je antwoord. Ik zal proberen eraan te denken om me woensdag te wegen. Vandaag gedaan en er was 0,8 af, dus daar ben ik blij mee. Het is in ieder geval een begin! Hopelijk houd ik dat vast tot a.s. woensdag. Is het Yvonne Lemmers de nieuwe Sonja? @MamavEsmee: wow 3x per week hardlopen. Goed zeg! Ik heb ook eerst via hardlopen geprobeerd, omdat het gratis is, maar helaas was dat het niet voor mij. Dus nu weer naar dure sportschool, maar gezondheid is belangrijker dan geld. @lovely83: heb je weleens Sonja Bakker gedaan of is dit je 1e keer. Ik heb een keer gezien op tv dat het een crashdieet zou zijn en durfde me niet meer in haar boeken te verdiepen. Omdat je ook specifiek heb genoemd dat je 4x 2 min hebt hardgelopen en 4x 2min wandelen, vraag ik me ook af of je een speciale trainingschema volgt. En zo ja, is dat gericht op versneld afvallen? Fijn weekend allemaal!
Iez: ik heb al eerder sonja baker gedaan en ben daar toen blijvend 15 kilo mee afgevallen. Heb inderdaad wel eens gehoord dat het een crashdieet zou zijn, maar denk dat dit het geval is met alle diëten. Sonja bakker zorgt er bij mij in ieder geval voor dat ik bewuster ga eten, ook nadat ik klaar ben met het boek. Het hardloop schema heb ik van mees (?) over genomen hier, bij mij zorgt bewegen naast sonja bakker er inderdaad voor dat het allemaal wat sneller gaat. Ik heb net ook nog 30day's shred gedaan, volgens mij is de knop helemaal om. Heb ook doelen vast gelegd. 30 januari moet ik -4 zijn afgevallen, en als het zo door gaat moet dit zeker lukken, heb het expres wat laag gezet zodat het niet tegenvalt. Maand daarna moet het -8 kilo zijn en de maanden daarna elke maand -2kilo.
Hoeveel ben je met shred afgevallen? Die ken ik ook niet, ben niet zo thuis in dieeten. Wat goed zeg dat je 15 kilo blijvend bent afgevallen!! Wow daar doe je het voor! Klinkt verleidelijk . Waarom schakel je nu over van shred naar Sonja eigenlijk? Wow je doelen vind ik niet zo laag eigenlijk. Ik hoop op 1 kilo afvallen per maand , natuurlijk hoop ik op meer, maar zo valt het voor mij dan niet tegen. Ik zou nooit zoveel kunnen afvallen in 1 maand als jij. Maar zo te zien ben je heel fanatiek bezig dus ik heb het volste vertrouwen dat het jou gaat lukken.
pioenroos26 Ik geef schaatsles aan kinderen en volwassenen. Heel leuk om te doen. Vandaag zelf nog een paar rondjes geschaatst, maar helaas ook weer patat gegeten... Morgen sta ik weer 2 uur op het ijs, dus maar een paar rondjes extra dan!
Iez: 30 day shred is een workout van 3 levels elk level doe je 10 dagen. Dit zorgt ervoor dat alles zeg maar strakker word hahah. Doe dit dus naast het diëten. Heb het eerder gedaan (heb wel een foto in mijn profiel staan van voor en na) en het werkte ontzettend goed. Hier een linkje Jillian Michaels 30 Day Shred: Level 1 - YouTube Ben inderdaad erg blij dat de 15 kilo eraf blijven, ben toen dus van 102 kilo naar 87 gegaan toen ooit ook eens onder de 85 gewogen maar die kilo's zijn er dus wel helaas weer aangekomen afgelopen maanden. Iedereen valt op zijn eigen tempo af, elke kilo eraf zou natuurlijk super zijn. Twijfel om de 2de maand ook al op -2 kilo te zetten ipv -4. Ervaring is dat vooral de eerste weken snel gaan en het daarna moeilijk word. Te hoge doelen die je dan uiteindelijk niet behaalt motiveren dan niet echt . Was je de zumba gisteren trouwens goed bevallen?
Ohhhh een workout hahahaha en ik maar denken dat het een 30daagse dieet was. Bedankt voor de link ik zal eens even kijken wat het inhoud. Ik weet niet hoe ik bij je profielfoto kom. Heb je een link? Zumba was echt leuk!!! Ik heb alweer zin in de volgende les !
Ahh leuk! Zumba word je ook gewoon vrolijk van , dat is toch ook wel belangrijk dat je plezier erin hebt. Zou eens kijken of ik de foto hier kan plaatsen.
Bumbaa: misschien is het lijnzaadgoedje met kaneel lekkerder ja. Anders beetje smaakloos? Ik heb het GOK basisboek ontvangen en al groot gedeelte van gelezen. Denk dat ik het programma wel ga volgen en elke dag een kh-uurtje hou. Al is het maar alleen om mijn yoghurt, melk en fruit te nemen. Er staan al veel lekkere dingen en ideeen in. Ben ook wel benieuwd naar het kookboek. MamavEsmee: had inderdaad wel kunnen vragen of ze wat apart konden maken. Maar ja, heb genoten van de sushi Zo min mogelijk kh proberen te eten. We zien het wel woensdag of ik afgevallen ben... Lovely: Je ziet echt goed verschil op die foto's zeg. Knap dat je het volhoud om elke dag te sporten
Goedemorgen weer @MamavEsmee,de eetbuien..ja dat is wel hardnekkig en langdurig geweest.Het begon al rond mijn twaalde,toen begon ik te lijnen zonder dat ik te zwaar was.Dat liep uit de hand...daarna kwamen de eetbuien met compensatie en na een wat rustigere tijd alleen de eetbuien. Fijn dat het jou gelukt is om het te doorbreken! Het is gewoon niet leuk ,je voelt je je er uiteindelijk alleen maar ellendig door. @beschuitje,super goed!!! Ben maar een beetje veel trots op jezelf @Lovely,wat gezellig dat je samen met je zoon hebt gelopen.Je hebt goed voor ogen hoe je je doel wil bereiken,gaat echt goedkomen En uhh..wow,wat een verschil op je foto`s! @Iez,nee Yvonne Lemmers is niet de nieuwe Sonja hihi.Yvonne Lemmers dieet is koolhydraatbeperkt.En ik weet dat dat het beste bij mij werkt.Ik heb nogal last van suikerschommelingen,als ik dan dipjes heb ga ik teveel eten.Nu ik koolhydraatarm eet heb ik dat niet. Ti87,wat leuk dat je het boek ook hebt Ik vind het makkelijk en overzichtelijk.Het kookboek is ook echt een aanrader. Zelf vind ik het moeilijk,wel of geen kh uur.Mijn lichaam zegt doe maar niet.Ik val nu goed af,dus waarom zou ik (ook onder het mom van zonder fruit is mss niet goed,maar zoveel overgewicht ook niet). Van de andere kant slaat de twijfel enorm toe.En dat is dan omdat mijn eisprong eraan komt en we proberen zwanger te worden. Ik wil m`n lichaam niet tekort doen.Dat vind ik echt lastig.In m`n hoofd had ik mijn plan op een rijtje.In de praktijk ook..maar nu weet ik het niet zo goed. Hoop morgen de diëtiste te spreken,ze kan me hier vast bij helpen. Goed zo dat je hebt genoten van het eten..in het kookboek staat trouwens ook sushi Ik heb vanmorgen ontbeten met magere kwark (husband had de verkeerde meegenomen),dat is vies En dat vult ook amper,straks maar gauw griekse yoghurt halen M`n lijnzaadgoedje was overigens niet smakelijks maar vooral klef
Goedemorgen dames, Bedankt voor de complimenten, hoop dat het dit keer ook zoveel effect gaat hebben. Bumbaa: magere kwark is inderdaad niet zo lekker, je nist dan echt de volle smaak vd gewone kwark. Mijn menu: O: volkorenpistolet met vruchtenhagelslag, glas optimel en kop koffie T: plakje kruidkoek, veel water L: kopje kippensoep met 2crackers +kaas T: appel, veel water A: waarschijnlijk tagliatelle met salade van ruccola met zalm T: speculaasje en veel water Zijn het hele huis aan het schoonmaken straks even richting bos een eind wandelen. Ga nu snel tussendoor dag 2shred doen, heb spierpijn en ben bang dat ik daarom straks er geen kracht voor kan opbrengen.
Bumbaa: Ik had die twijfels ook hoor maar ga het toch proberen en kijken of ik toch mee afval. Het zal misschien wel langzamer gaan. Inderdaad als je ook zwanger probeert te worden moet je je lichaam niet veel te kort doen. Ik denk dat het ook een verschil zal zijn als je in je kh-uurtje heel veel aardappels eet of een bakje yoghurt en een appel Als middenweg zou je ook een dag kh-uurtje kunnen doen en andere dag niet. Hahaha ja die magere dingen zijn ook eigenlijk helemaal niet lekker. Magere melk heeft ook zo veel minder smaak. En ik heb ook snel weer honger als ik iets light eet. Ik heb vandaag de lijnzaadcrackers gemaakt. Was even uitvinden maar uiteindelijke gelukt Lovely: Heerlijk een wandeling in het bos. Succes met je shred! Mijn menu vandaag O: 2 lijnzaadcrackers met filet americain L: roerei van 2 eieren met gebakken spek en tomaat D: paprika's uit de oven gevuld met gehakt en kaas
Ti87,ja daar heb je ook gelijk in.En dat was ook wel een beetje mijn plannetje.Om juist het fruit toe te voegen.Griekse yoghurt ontbijt ik meestal mee en dat vind ik wel genoeg.Ik eet wel kaas enz.Maar het nut van melk zie ik niet zo. Denk dat ik dan als kh uurtje gewoon zo zou eten zoals ik nu doe,maar dan als toetje fruit bijv. Waren de lijnzaadcrackers lekker? En vullend? Gebruik je dan gebroken lijnzaad? Of vermaal je dat nog extra? Goed menu`tje
Hoi dames! Wat zijn jullie toch goed en fanatiek bezig! Ik ga morgen beginnen met shredden. Ben heel benieuwd morgen ochtend ook wegen. Vd week ook al wel gedaan maar wil het weegmoment graag op de maandag houden zodat ik t weekend nog wat extra motivatie heb Mijn menutje vandaag: O: 2 volkoren crackers met jam, 1 kop koffie L: Halve liter smoothie (appel banaan cranberry blauwebessen en lijnzaad) Salade met tomaat en komkommer T: muesli reep A: frietjes met stoofvlees
Lovely.. Esmee is ook zo'n kletskous. Af en toe ja zeggen is voldoende haha.. FIjn dat de rest van het gezin de soep ook lekker vond. Mooie doelen voor jezelf! Vind het verschil echt duidelijk te zien, knap hoor! Lekker productief dagje vandaag! Mooi menu hoor. IEz.. Wat werkte er voor jou niet aan hardlopen? Mees90.. Leuk dat je les geeft. Tia87.. Goed dat je er i.d. van genoten hebt. Vandaag weer goed oppakken en veel drinken en je zult er niets van merken. Bumba.. Heb met fases last van die buien. Bij jou begon het al vroeg! Bij mij rond mijn 16e, bijbaantje, vaker van huis en slecht eten kopen, veel chocolade etc en dan s'avonds stiekem eten. Van 50 kilo op mijn 16e naar zo'n 80 kilo toen ik op mezelf ging in 2,5 jaar tijd. Toen nog eens 10 kilo aangekomen. Daarna ruim 25 kilo afgevallen. Dit op gewicht kunnen houden tot ik zwanger was van Esmee. Toen weer zwaar. Kon de knop niet weer omzetten na de bevalling. Toen Esmee 2 werd de knop weer om en in een half jaar 23-24 kilo afgevallen tot nu. Altijd in periodes die heftig waren voor me had ik eetbuien. Alles in mijn hoofd helder werkt door op mijn voeding/ beweging. Ben me er wel heel bewust van. Sluipt er helaas in. Mamalucy.. Prima menu toch. Frietjes moet een keer kunnen. Succes met het Shredden Gisteravond iets te veel gesnoept van de kaas en pinda's. Bang dat de weegschaal niet blij zou zijn. Zelfs 100 gram er af! Ipv een kilo er bij! Vanmorgen wezen hardlopen, 3e keer deze week. 5,5 km gelopen en 511 kcal verbrand. Vanmiddag naar de schaatsbaan geweest, dik uur geschaatst Esmee kan het al erg goed dus schaatsten lekker door.' Nu lekker even lui, ben helemaal ingekakt nu Pffff. * gaap* Menuutje vandaag: Ontbijt Magere yoghurt 57 kcal Cruesli Balans, diverse smaken 116 kcal Totaal:173 kcal Lunch 2 eieren gekookt 128 kcal Volkorenbrood 82 kcal Smeerkaas, 20+ 23 kcal Totaal:233 kcal Avond Tomaten/ groenten soep 122 kcal Broodje gezond. Pistolet, wit 124 kcal Ei, gekookt 64 kcal Kaas, 30+ met minder zout, jong 78 kcal Achterham 27 kcal komkommer met schil 7 kcal Paprika, rode, rauw 6 kcal Totaal:428 kcal Tussendoor appel 81 kcal Sinaasappel 61 kcal Totaal: 142 kcal
Snelle zwaai.... vanmorgen gesport, vanmiddag met de kinderen naar monkeytown geweest en nu moe!! Moet nog even een gezonde maaltijden bereiden..... kids in bad en op bed, dus voor ik mag gaan bankhangen nog even aan de bak... vanavond lekker broadchurch. Gisteravond ook wat lekkere dingen gehad hoor.... doe ik zaterdagavond als ik vrij ben altijd... moet kunnen, me wel in kunnen houden hoor. Menu vandaag: O: 2 boterhammen met 1x appelstroop en 1x jam en thee. T: kom yoghurt. L: kom tomatensoep, twee boterhammen met filet. T: koffie met ene puntje appeltaart. A: gekookte aardappelen, rode kool en kipfilet met een schaaltje appelmoes. T: schaaltje fruit ( peer, appel, ananas ) met yoghurt en groene thee en eventueel worteltjes. Fijne avond verder meiden!! Kom misschien vanavond nog even reageren.
Hey meiden, ik leef ook nog hoor! ik kan jullie niet bijhouden. Ik zal straks proberen even terug te lezen en te reageren. Hier gaat het goed. Zit er lekker in. Ben gelukkig ook weer een heel eind beter, dus das ook fijn. Morgen weer werken...
@Bumba: hahahaha weer wat nieuws geleerd. Dat zou op den duur ook een boek voor mij kunnen zijn als ik bijv met de genomen maatregelen niet meer kan afvallen of m'n afvallen staakt. @mamavesmee: ik kon het simpelweg niet volhouden, was telkens na een paar minuten moe en ik zag er erg tegenop @hier: ik heb vandaag heerlijk gesport bij de sportschool. Het gaat lekker so far.