10 kilo afvallen wie doet er mee deel zoveel! :D

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

IEz.Ja het heeft vaak wel een week of 10 nodig voor je een beetje conditie hebt! Merk dat ik door het hardlopen een goede basis conditie heb, bouw het hardlopen eenvoudig weer op.

Butterfly.. Wat een gezellige dag hebben jullie er van gemaakt. Net menu voor de zondag. Jummie appeltaart!

Amelien.. Fijn dat je je weer beter voelt.

Hier lekker een filmpje aan, kop thee en fruit er bij! Lekker optijd naar bed. Ben moe..

2. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo,vanavond na het eten fruit gehad.Dat was even zoet haha.Is mijn lijf daar nu al niet meer aan gewent? Nah ja,denk wel dat het goed is zo.

MamavEsmee,het is wel heel knap dat je jezelf er bewust van bent.Dan kun je er alert op zijn,al is het soms niet tegen te gaan.
    Nu ruim 2 jaar geleden ben ik voor ik zwanger werd van de jongste genezen verklaard van mijn eetstoornis.Super fijn,maar het blijft een moeilijk iets.Al die tijd ging het goed,tot ik 5 maanden geleden een miskraam kreeg .Toen ging het mis,goed mis kan ik nu wel zeggen.Maar voor ik dat goed en wel doorhad was het alweer december.
    Gelukkig was ik zo verstandig om toen bij de juiste personen aan de bel te trekken.En nu ben ik vol vertrouwen in mezelf.Ik ben niet meer bang voor tegenslag,of een terugval.Daarna kan ik het weer oppakken,dat is iets wat ik heb moeten leren.Maar dat is gelukt..mag ook wel na 20 jaar haha
    Ik draaf door geloof ik..

Tijd voor een bakkie thee :D

3. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Meiden hier even relax modus na drukke week... kom morgen middag kletsen

4. MamavEsmee

Bumba.. Jij ook de diagnose eetstoornis gehad? Heftig! Zo erg was het bij mij geloof ik niet. Goed dat je iemand hebt waarbij je dan terecht kan. Genoten van je fruit?

Pioenroosje.. Geniet van je avond!

5. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pioenroos,geniet van de relax modus :D

MamavEsmee,klopt idd.Ik heb ongeveer 6 jaar boulimia gehad,daarna BED. Zijn er meer meiden hier met een eetstoornis verleden? Ik vond het maar vreemd om straks fruit te eten,ik heb het denk ik nog niet genoeg gemist om ervan te genieten haha

Ik heb wel genoten van m`n appeltaart thee,wie die nog nooit geproefd heeft kan ik zeker aanraden dat te gaan doen :D

6. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Bumbaa: Ik neem inderdaad ook wat fruit dan. Mis tot nu toe de aardappelen etc niet dus ga die dan ook niet nemen. En een blokje pure chocolade ;) Heb de crackers van gebroken lijnzaad gemaakt. Op zich wel vullend maar 2 kleintjes waren wel te weinig. Ik herken je verhaal over eetbuien/eetstoornis. Heb zelf ook zo'n 8 jaar een eetstoornis gehad maar blijft moeilijk af en toe. Gelukkig herken ik (en mijn vriend) de signalen als ik weer dreig de verkeerde kant op te gaan. Dat is ook 1 van de redenen waarom crashdieten vaak niet goed voor me waren. Draafde er dan altijd weer in door met alle gevolgen van dien. Fijn dat je nu het volste vertrouwen hebt in jezelf :)

7. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

HAAAAAAAAAAAAAAAAIIIII

Ik heb niet alles gelezen, dit komt morgen wel aangezien het hier nu ff gekkenhuis is...

o= 2 boterhammen snijworst
    t= appel
    l= 2 boterhamme 2 knäckebröd
    t= sultana
    d= op het werk

8. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,
    Begin de dag met een dansje,
    begin de dag met een lach
    Wie vrolijk is in de ochtend,
    die lacht de hele dag :D

Ti87,wat ellendig dat je ook een eetstoornis hebt gehad.Ik denk wel dat het altijd een zwakke plek blijft,denk je ook niet? Maar heel goed dat je de signalen herkent.
    Crashdieeten werken om die reden voor mij ook niet.Ik heb ook ooit het Sonja Bakker dieet gedaan (voor mij een crashdieet).Ging ik helemaal slap worden van de honger omdat ik zo weinig mocht.Dacht ik hey dit is goed,ik ga het nog strenger doen.Duhh.Om dan vervolgens weer een periode veel te eten.Tja,zo werkt dat bij sommige haha
    En ik ben ervan overtuigd dat kh arm eten helpt bij het voorkomen van eetbuien.
    Waarmee ik niet wil zeggen dat alleen koolhydraten eten ervoor zorgt dat je eetbuien krijgt.Het is ook iets psychisch.Maar deze manier van eten heeft er een gunstige invloed op.Bij mij iig :p Ervaar jij dat ook zo?

Ik voel me een beetje opgeblazen.Mss omdat mijn eisprong eraan komt? Weet niet of dat er invloed op heeft.Is me eerder niet opgevallen.En ik heb ook moeite met m`n ontlasting.Heb ik echt nooit..Gister toch 3 eetlepels lijnzaad gehad.Normaal helpt 1 lepel al goed.Mss weer wat meer gaan drinken.

Succes vandaag allemaal!

9. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Hier de eerste dag shred erop zitten :D was pittig maar wel te doen vond ik. Nu vol energie dus ben tot nu toe enthousiast! ;)

10. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Goedemiddag meiden!

Ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt na de eerste week ik ben er nu 4.4kg kwijt in 6 dagen :D
    Gaat goed gelukkig vandaag een drukke dag ik ben net terug van mijn werk en en 16.45 begint mijn avonddienst weer...
    Zo rond 1uur eerst Nina ophalen van het kdv.

Mijn menu voor vandaag

ontbijt
    150 gram griekse yoghurt
    7 gram lijnzaad

tussendoor
    veel water en 2 koffie

lunch
    360 gram macaroni met veel gegrilde groente
    en een beetje rundgehakt erdoor
    10 gram zilveruitjes
    50 gram komkommer met schil

tussendoor
    1 grote peer

diner
    3 meergranen boterhammen
    15 gram ossenworst
    15 gram smeerkaas
    150 gram tomaat

Dan kom ik uit op 1037 (officieel kom ik denk rond de 1200 uit met de macaroni maar krijg niet alles berekend)

Lees best heftige verhalen knap hoe jullie er mee om gaan meiden!

Kom straks kletsen maar eerst even het huis beetje aan kant maken :D

11. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Jullie gaan het niet geloven. Ik heb 30 days schred ook maar eens opgezocht op internet en heb de eerste sessie gedaan. Ben erg trots op mezelf !! :D Wie weet helpt het me ook met een goed herstel.

12. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zo beschuitje,zet hem op!! You can do this :D

Pioenroos,4,4 in 6 dagen??? Holymoly,dat gaat lekker ! Super goed :)

Mijn menu voor vandaag:

o: magere kwark met lijnzaad
    t:-
    l: omelet met spekjes ,tomaat en komkommer
    t: stukje kaas denk ik
    d: roerbakgroente ,vleesreepjes als toetje fruit
    t: ?

Het 2 liter water drinken gaat weer beter,merk direct als ik het niet doe.Dan heb ik echt veel last van hoofdpijn.

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Kan ik nu alle 20 dagen gewoon volgen, hoe werkt dat eigenlijk. Of moet je daarvoor betalen. Ik zie zo snel alleen de eerste drie dagen staan...

14. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Beschuitje: hoe ik het begrepen heb doe je de eerste 10 dagen leven 1, dan 10 dagen level 2 en dan 10 dagen level 3.

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ohhhh vandaar dat ik maar drie levels zie staan...;)

16. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Mijn menu voor vandaag

O: Magere yoghurt met cruesli en een halve banaan ( beetje standaard, vind ik lekker)
    T: 2 rijstwafels met kaassmaak
    L:2 volkoren boterhammen met magere worst
    T: Fruit of biscuitje ( weet ik nog niet)
    A: Spaghetti met courgette, hamblokjes, ui, knoflook en light room en een klein beetje geraspte kaas ( 30+) erover. Zooooooo lekker.:D

17. MamavEsmee

Bumba.. Grappig wat je zegt over de appeltaart thee. Vind hem juist niet lekker haha.. Momenteel helemaal weg van de kaneel thee. Veel plezier met klussen haha.. Merk je het ook op de weegschaal? Wanneer je je opgeblazen voelt. Ik heb soms het idee dat ik liters vocht vast houd, snap soms niets van mezelf haha. Hier schiet het water drinken er ook af en toe bij in. Heb nu overal gevulde flesjes water staan. Lijkt te helpen want pies me gek haha.;)

Tia87.. Ook al een heftig verleden. Fijn dat je je vriend in vertrouwen hebt durven nemen. Mannen snappen het vaak niet, die van mij in iedergeval niet. Die zegt, geniet toch lekker! Maar het stomme is. Als ik dan bijv chocolade at, genoot ik er niet van. Hoop dat ik dat straks wel kan. Ipv direct de hele reep te eten en me misselijk te voelen.

Moonymuppet.. Je hebt geen last van een ochtend humeur he? haha. Prima menuutje, werkse vanavond!

MamaLucy.. You Go Girl! :D

Pioenroosje.. Wat super goed van je! DIkke 4 kg is echt veel. Hoeveel uur werk je? Klinkt best veel. Mooi menuutje vandaag!

Beschuitje.. Wat goed van je! Je zit er ook weer lekker in he?! Lekker menuutje vandaag!

Heerlijk geslapen vannacht maar nog super lui vanmorgen. Direct al de hardloopkleding aangetrokken maar pas na de middag gaan lopen. Kon me er niet toe zetten.:)
    Vanmorgen eerst Esmee naar school, toen de honden uitgelaten en boodschappen gehaald en wat dingetjes bij de action. Thuis het eten klaargezet voor vanavond & voor morgenavond ( heb dan laat-slaap) hoef ik morgen geen eten te koken voor ons ;)
    De was gedaan, koffie gedronken en toen kon ik me pas tot hardlopen zetten haha..

Eenmaal aan het lopen was het heerlijk! Had nieuwe muziek op mijn telefoon gezet, genieten in het bos. 7 km hardgelopen en nog zo'n 500 meter uitgelopen naar huis. 655 calorietjes verbrand! :D

Esmee was uit school spelen met een vriendinnetje, die haal ik zo weer op.

Menuutje vandaag:

Ontbijt
    Brinta 85 kcal
    Halfvolle melk 92 kcal
    Totaal:177 kcal

Lunch
    Magere kwark 100 kcal
    Banaan 81 kcal
    Blauwe bessen 13 kcal
    Muesli 74 kcal
    Totaal:268 kcal

Avond
    150 gram Aardappelen, gekookt zonder zout 126 kcal
    200 gram Prei, gekookt 44 kcal
    Ham-kaassaus 46 kcal
    85 gram Rundervink, bereid 190 kcal
    Totaal: 406 kcal

Tussendoor:
    Appel (met schil) 81 kcal
    Knäckebröd 74 kcal
    Achterham 27 kcal
    Appelstroop 24 kcal
    Totaal: 206 kcal

Dagtotaal: 1056

Mag van mezelf vanavond nog een paar crackers oid, ook voldoende verbrand met hardlopen.;)

18. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Dag dames....

Maandag en dinsdag zijn hier altijd drukke dagen.
    Weinig tijd te kletsen dus en moet zo werken. Zit even aan bakje koffie, zo Esmee ophalen direct door naar de kinderopvang en de BSO.... ik heb slaapdienst vanavond. Drukke werkweek voor de boeg, wassen weggewerkt en opgeruimd. Ben nu a moe ;):p.
    Vanmorgen nog lekker gefietst met Maureen, eendjes gevoerd en wat boodschappen gehaald.

Het gaat hier goed..... kan me prima aan mijn eten houden en niet wegen. Mijn voornemen was 1x in de week te wegen, dat lukte me nooit, maar nu wel :D. Ik ben dan woensdag ook heeeeeeel benieuwd wat de weegschaal gaat zeggen. Water drinken is een ramp bij mij, me daar vandaag ook voor ingezet en bij elke maaltijd of tussendoortje drink ik een glas water, dat is van helemaal geen water naar 6 glazen... netjes dacht ik zo.

Ik hoor veel dames over dat 30 dagen schred? Wat houdt dat eigenlijk precies in? Is dat iets nieuws?

Eetstoornis, ik heb de diagnose niet gehad maar mijn eetgedrag is wel altijd bijzonder vreemd geweest. Ik zou van mezelf kunnen zeggen dat ik er dicht bij in de buurt heb gezeten. Ik ben op een vervelende manier uit huis gegaan en begon uit emoties te vreten... zo erg, dat ik 100 kilo woog. Ik at niet gewoon, man, ik kon vreten of mijn leven er af hing. Als ik maar lekkers kon eten voelde ik me niet rot. Nog is het zo dat ik niet 1 blokje kaas kan eten, of een stukje chocolade..... zodra ik lekker eten proef gaat het direct mis.
    Daarom neem ik het gewoon maar niet. Al heb ik me zaterdag wonder boven wonder in kunnen houden met hapjes.

@Pioenroos... wow, zoveel kwijt in 6 dagen..... vet man!!! Doe je goed.

@Mamalucy...fijn dat je zoveel motivatie hebt.... dat maakt doorzetten makkelijker he?

Verder kan ik niet teruglezen nu..... ik moet ook afsluiten.

Mijn menu vandaag:

O: twee boterhammen met 1x jam, en vruchtenhagel, thee.
    T: yoghurt en een banaan, thee.
    L: 3 boterhammen, 1x rookvlees, 1x kipfilet, kop tomatensoep.
    T: kopje Senseo, appeltje in de auto.
    A: zilvervliesrijst met gewokte prei en doperwten met een kerriesausje en een stukje koolvisfilet.
    T: worteltjes.

Ik heb steeds worteltjes voor achter de hand, dit nog niet hoeven eten, vanavond neem ik een zakje mee naar mijn werk, gaat moeilijk worden, zodra de late dienst vrij is en ik alleen op locatie ben en er lekkers in huis is...... oei oei oei!!! Ik ga het niet doen, ik eet worteltjes.

19. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Bumbaa: Ja denk dat het (bij mij in ieder geval) altijd een zwakke plek zal blijven. Kh-arm eten werkt op dit moment ook het beste voor mij. Heb zo'n lange tijd angst gehad voor vetten etc dat het goed is om te zien dat ze je niet perse dik maken. Dat jezelf uithongeren of leven op light-producten niet gezond is. En tot nu toe gaat het goed :)

Opgeblazen... Misschien houd je extra vocht vast? Ik ben trouwens net ongesteld geweest en normaal gesproken heb ik dan zoveel zin in allerlei snaai. Dit keer helemaal niet gehad. Het is een wonder haha. Voor de ontlasting kan je ook psylliumvezels en/of inuline nemen.

Mamalucy: Wat fijn dat je er zo enthousiast over bent, goed hoor. Op naar dag 2!

Pioenroos: Wauw, bijna 4,5 kg in 6 dagen. Super!

Beschuitje: Ook al zo goed bezig! Er zijn inderdaad maar 3 levels van 30 day shred ;) Zet hem op!

MamavEsmee: Vriend snapt het ook niet helemaal hoor. Denk dat zoiets moeilijk of niet te snappen is als je het nooit hebt meegemaakt. Maar hij weet in ieder geval hoe moeilijk ik het soms heb en probeert me dan wel te helpen en te steunen. Als je een haat-liefde verhouding ontwikkelt met eten kan je nooit meer genieten. Tenminste, ik dacht er altijd bij na en voelde me schuldig dus zo kon ik nooit genieten. Ik hoop dat jij dat binnenkort wel kan :)

Butterfly: Je bent goed bezig zo te lezen. Water drinken gaat goed :) En vanavond lekker worteltjes knabbelen. Succes, je kan het!

20. MamavEsmee

Butterfly.. De dingen die jij schrijft zijn altijd zo herkenbaar! Echt bizar.. Jij nog steeds op maandag de slaapdienst..;) Hier van de maandag naar de dinsdag gegaan.:D Je menu ziet er goed uit, slim om worteltjes achter de had mee te nemen, neem ook altijd een bakkie rauwkost mee.

Tia87.. Je omschrijft het goed. Haar-Liefde verhouding. Dat is het i.d. jammer dat je het nodig bent. Daarom is een eetverslaving ook zo lastig. Met roken/ alcohol kun je stommen, want je bent het niet nodig.;) Wat fijn dat kha eten voor jou zo goed werkt!

Vanmiddag na het douchen keek ik in de spiegel en ik begin weer taille te krijgen! Helaas is mijn bh wel minder gevuld. ;) Dat je dat op 3 kilo kun zien he?

Ik geef morgenvroeg mijn gewicht door, kom woensdagochtend de slaapdienst uit.

Ben ongesteld, dus ben benieuwd wat de weegschaal doet.;)

Deel Deze Pagina