10 kilo afvallen wie doet er mee deel zoveel! :D

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Moonymuppet: Oh zo vermoeiend he die gebroken nachten. Hij is er (gelukkig!) niet echt ziek van maar vooral s'nachts lijkt hij er last van te hebben. Wordt dan om de haverklap wakker.

MvE: Heerlijk speklappen :D Ben er ook dol op hoor. Af een toe kan je wel een (stukje) speklapje nemen toch? Zalmgratin: spinazie verwarmen/ontdooien. Knoflook bakken en de spinazie erdoorheen roeren. Beetje zout en peper op de zalm. Ik bak de zalm ook altijd heel eventjes aan zodat de buitenkant beetje bruin is maar hoeft niet. Spinazie in een ovenschaal doen. Zalm erbovenop. Sausje maken van mosterd en crème fraiche. Lekkere klodder op de zalm doen ;) Dan geraspte kaas erover en in voorwarmde oven op 200/220 graden totdat de kaas gesmolten is en vis gaar. Hahaha je boswandeling. Snap wel dat je op dat moment dacht neeeee. Maar je hebt lekker lang gelopen en veel kcal verbrand. Geniet van je tapas, mmm

Bumbaa: Hoeveel yoghurt eet je dan? Een volle kom? Voor de rest heb je volgens mij wel genoeg variatie in je menu maar als je vaak hetzelfde eet kan je lichaam daar ook aan gaan wennen. Een dag wat meer kh eten en dan weer dag minder kan ook goed helpen. Bij GOK mag je max 100 gram yoghurt per maaltijd en dan mag de rest van de maaltijd geen kh bevatten. Wil je meer dan 100 gram of bv fruit erbij moet dit dus in je kh-uur. Ik moet ook allemaal nog uitvinden waar mijn lichaam op reageert en van welke producten ik meer honger krijg bijvoorbeeld. Vind je de rookkaascrackers niet lekker voor ontbijt? Die vind ik erg lekker met roomboter erop en kalkoenfilet. Dingen zijn bijna verslavend :p

Moedertjuh: Welkom! Heb begrepen dat en nu zwanger bent? Hoeveel weken ben je? Fijn dat je niet bent aangekomen zeg

2. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

@ Iez: Snap dat je gisteren geen shred meer gedaan hebt. Word wel erg veel van het goede… Je kunt toch ook alleen shredden op de dagen dat je niet sport?! Balen dat de nieuwe weegschaal ook al zo vaag doen. Misschien staat ie niet stabiel?

@ Pioenroos: Gefeliciteerd met je zusje! Dit is het recept van die paprika lasagne: Lasagne paprika Ik heb de kcal niet berekend moet ik zeggen. Er staat bij dat het recept voor 4 personen is, maar wij hebben er met 2 personen 3 dagen van gegeten. De weegschaal doet niet echt wat ik wil. Ik weeg niet elke dag. Probeer 1x in de week, maar meestal sta ik er wel 2/3 keer per week op hoor. Hahaha… wat een broodmenuutje heb je vandaag. Zou aan mij niet besteed zijn…

@ Liedx: Wat leuk zeg die baby sportklas. Zie het helemaal voor me. Wat leuk dat ze daar zoveel van die sportklassen hebben. Oppasprobleem ook meteen opgelost :D Fijn dat je weer afgevallen bent. Super! Daar doen we het voor. Vervelend dat je zo moe bent. Hopelijk slaap je vannacht wat beter.

@ Bumbaaa: Ik heb eigenlijk altijd al hoofdpijn (nouja altijd, 5 van de 7 dagen zeg maar) dus van weinig drinken merk ik niet veel.

@ Moonymuppet: Wat stoer dat je nu voor een totaal andere aanpak gaat. Ik hoop voor je dat het gaat lukken! :D

@ Ti: Vervelend dat je zo moe bent. Inmiddels weer fit na je middagdutje?

@ Mve: Ik zag je bericht op facebook inderdaad al. Dat zou mij ook kunnen overkomen. Kan me voorstellen dat het op het moment zelf niet leuk was. Je loopt je zo snel verloren in zo’n bos. Fijn dat je een herkenningspunt zag en je de weg weer terug kon vinden. Wel goed voor de lijn ;) Lekker tapas eten! Jammie jammie! Veel plezier en geniet ervan!

@ Moedertjuh: Gefeliciteerd met je zwangerschap. Leuk dat je erbij bent. Super dat je tijdens de zwangerschap nog niet bent aangekomen. Hoe ver ben je?

Hier vandaag laatste dagje gewerkt deze week. Nu lekker weekend.
    Ook hier zijn de darmen een beetje van slag. Niet fijn. Drinken ging vandaag weer niet zo lekker, maar drink vanavond nog wel flink door. Thuis gaat dat vaak nog wat slechter dan op het werk. Maar ik doe mijn best… ben niet zo’n drinker.

Heb het idee dat mijn cyclus een beetje van slag is door het afvallen. Nog steeds geen positieve ovutest. Maar gisteren was ie bijna positief dus misschien heb ik hem intussen wel gemist. We gaan het zien.

Eten gaat nog steeds goed. Geen behoefte aan lekkers dus das mooi.

Mijn menu:
    O: 200 gram optimel vanille yoghurt
    1 banaan erdoor

T: 1 appel

L: 3 meergranenboterhammen met kipgrilworst
    2 kiwi’s

T: water en thee

A: 1 kom goulashsoep
    1 bruine pistolet met
    Een klein laagje kip-kerriesalade

Morgen gaan we gezellig uit eten met vrienden. Was al een hele tijd geleden afgesproken. Bestel gewoon wat ik wil. Neem verder geen frietjes ofzo erbij. Je moet wel blijven genieten he ;)

Zondag een verjaardag. Verder weinig plannen van het weekend. Lekker rustig!

Fijne avond!

3. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ti87,ik eet idd wel meer griekse yoghurt.Ongeveer 200 gr .Daar doe ik lijnzaad in en drink er water bij.
    Het is wel goed om even een ander ontbijt te bedenken.Rookkaas crackers..hmm,in m`n ervaring vond ik ze niet lekker. Maar laten we het weer eens gaan proberen :)
    Ik zit ff te denken...zou ik niet 100 gr griekse yoghurt met iets kunnen mengen? Zodat het wat vullender is?

Morgen het boek nog eens induiken,mss kom ik wel op meer ideeen.

Moedertjuh,welkom!

4. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Amelien: Ja het dutje heeft me goed gedaan :) Kon er weer tegenaan hihi
    Morgen lekker genieten van je etentje inderdaad. Eet smakelijk alvast ;)

Bumbaa: Je zou noten door de yoghurt kunnen doen? Of je neemt 100 gram yoghurt en dan nog wat vleeswaren of ei of iets erbij. Dan heb je toch de smaak van yoghurt en is je maag al
    al meer gevuld zodat je niet zoveel ei of iets dergelijks hoeft te eten.Mischien is het een idee om de ene dag s'ochtends je kh-uurtje te doen met yoghurt en fruit en dan s'avonds kh-arm en dan een andere dag eet je overdag kh-arm en dan savonds je kh-uurtje met als toetje yoghurt. Als je rookkaas niet lekker vind dan misschien wel vezelcrackers of andere soort crackers?

5. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ti87,ik ga zeker nog even wat crackers proberen.Heb jij de vezelcrackers al geprobeerd?
    Ik heb trouwens ook kh arm brood in de vriezer liggen,dat pak ik eigenlijk nooit.Wel een goed idee om het kh uurtje af te wisselen.
    Genoeg ideetjes weer,fijn dat je zo meedenkt !

6. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    @ moonymuppet: goed idee om foto's van jezelf te maken ipv op de weegschaal te gaan staan. Je moet doen wat voor jou het beste voelt. Hoop dat je je snel wat beter voelt!

@ Lovely83: Ik heb dit boek:
    bol.com | Bereik en behoud je ideale gewicht!, Sonja Bakker | 9789078211006 | Boeken...
    Ben er wel blij mee. De recepten zien er bijna allemaal heerlijk uit en hou ervan om recepten uit te proberen. Zal binnenkort eens naar de recepten kijken voor je.

@ Ti87: En zo blijf je bezig met sporten als je de motivatie hebt en je er beter door voelt. Ik ben wel gemotiveerd om af te vallen maar kan me er zo moeilijk toe zetten om de 30 day shred te doen. Vooral ook omdat ik weet hoe zwaar het is na het 1x gedaan te hebben.

@ MamavEsmee: De eetgewoonten zijn hier anders. Aardappelen met groente en vlees is niet zo gewoon als in NL. Ook hebben ze hier zo goed als geen pakjes en zakjes om mee te koken maar wordt er gekookt met losse ingredienten. Wij eten toch wel vaak Nederlands eten. De sportklas was weer super!
    Wat lekker zo'n lange wandeling ook al was het niet de bedoeling. Heerlijk even uiteten gaan!

@ iez: Wat raar dat verschillende weegschalen telkens een ander gewicht aangeven! Nogmaals heel veel plezier in Londen. Zit er nu over te denken om zelf morgen ook te gaan maar voor mij is het maar een uur rijden :)

@ Bumbaaa: wat lastig die doorkomende tandjes! Vervelend dat hij er zoveel last van heeft! Hoe oud is hij?

@ Moedertjuh: Leuk dat je ook mee komt kletsen! Wow 12kg afgevallen tijdens de zwangerschap! Dat is beter dan de 25kg die er bij mij bijgekomen was!

@ Amelien: Haha ja oppasprobleem opgelost. Heb ook niemand om op te passen omdat alle familie in NL woont dus ideaal voor ons. Vervelend dat je darmen zo overstuur zijn en dat je cyclus zo onduidelijk is. Hoop voor je dat je niet te lang hoeft te wachten! Veel plezier morgen!

De sportklas vandaag was weer heerlijk. Kreeg er zoveel energie van dat ik vervolgens thuis ook lekker op muziek ging dansen en oefeningen ging doen toen m'n meisje sliep.

Ik heb 2 foto's toegevoed van zo'n sportklas (niet de klas waar ik heenga) om een beetje een idee te geven.

Prettig weekend allemaal!

Bijgevoegde bestanden:

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Oh wat ziet dat er leuk uit zo'n sportklas ! Alleen wel eng om je om te drukken vlak boven je kindje... Dan mag je jezelf wel goed onder controle hebben😉

8. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Bij de sportklas waar ik heenga sta je zelf achter een step en daarvoor ligt je eigen kindje dus helemaal veilig :) Ik er zelf ook liever niet boven hangen :)

9. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    @all: nog niet gewogen. Werd gistermorgen vroeg gebeld door s moeder. Ze kon haar hand niet gebruiken en zag slecht. Vriend er gelijk naar toe natuurlijk. Met ambulance naar ziekenhuis, waar vriend heledag bij haar is geweest. Ze heeft een infarct gehad en heeft nu nog meer uitval aan 1 kant. Het was papa-dag eigenlijk voor vriend, dus heb gelukkig wat kunnen regelen voor kinderen. Gistermiddag iedereen weer opgehaald incl. Hond s moeder. Uiteindelijk maar Chinees gehaald en daar zelf (helaas) ook van gegeten. Vanmorgen gelukkig wel naar toilet geweest, dus morgen kijken wat de schade is. Vanaf vandaag weer volledig volgens dieet. Jammer van gister, maar dat is dan maar zo.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen meiden,
    Moedertjuh: Leuk dat je ook weer mee komt schrijven! Hoeveel weken ben je? Toch al best een eind he?
    Iez: vervelend is dat he, last hebben van de obstipatie. Hier beheerst het al jaren mijn leven en ben er momenteel helemaal klaar mee. Wat raar dat je 4x een verschillend gewicht hebt op de weegschaal, zou eigenlijk niet mogen.
    Amelien: mooi menu had je gisteren, maak je de goulash soep zelf?
    Liedx: dat boek ken ik inderdaad ook, wat leuk zo'n sportklas zeg!
    Misssporty: poeh wat heftig, heeft je smoeder al eens vaker een infarct gehad?

Was vandaag vroeg dag, man en zoon zijn al richting basketbal wedstrijd. Ik moet zo met dochter naar ballet, alhoewel ik twijfel haar te laten gaan ze klaagt over keelpijn en dat ze niet wil. In de 1,5 jaar dat ze ballet doet heeft ze nog nooit gezegd niet te willen.
    Daarna de keuken in om basbousa te maken, we hebben een feestje van de sudanese gemeenschap.
    Verder hoop ik eigenlijk nog even naar de stad te kunnen, wil kijken voor nieuwe laarsjes.
    Hoop ook nog even tijd te hebben voor sporten, man zei gisteren al resultaat te zien. Zondag even weer een foto maken en naast elkaar zetten.

Menu vandaag:
    O: 2volkorencrackers met filet filet americain
    T: bakje magere yoghurt
    L: meergranen pistolet met kaas en halalsalami,komkommer en tomaat
    t: eierkoek
    A: eten of het feestje, ga er van uit dat er falafel is dan neem ik dat met een broodje en salade.
    T: gla jus d'orange en 3 toastjes met filet americain.
    En natuurlijk veel water drinken.

11. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Pffff... wat een dag gisteren.
    Gewogen.... was 400 gram kwijt :). Dat was dan ook het enige positieve aan de dag. De wasmachine geeft het, deed niets meer, zou gisteren een monteur komen of maandag, gisteren niet geweest dus maandag pas. Waarschijnlijk moeten we alweer een nieuwe :(.
    Esmee is flink ziek, de top heeft ze denk ik gehad. Ze zit er helemaal onder.... zo te doen met mijn meisje.

Dienst gehad.. werd gebeld door de moeder van een cliënt en dit was een uiterst vervelend gesprek waarin ze tot op mijn bot heeft vernederd. Uiteindelijk lag de frustratie bij haar zelf en dit reageerde ze op mij af. Lastig is het als je een cliënt begeleid die thuis andere dingen vertelt dan in het wonen. Ik werk me rot en dan te horen krijgen dat iemand geen vertrouwen meer in je hoofd en je het gevoel geeft haar dochter niet te kennen en je werk niet goed te doen is heel erg vervelend. Moeder ratelde aan een stuk door en ik kreeg de kans niet iets te zeggen of ook maar een uitleg te geven over wat ik doe. Ze heeft me vernederd, en vader op achtergrond kreten erdoor heen roepen. Erg vervelend.... ik huil nooit op mijn werk, maar ze had me gebroken.... Ik heb dus een rot dienst gehad helaas :(. En ik begrijp het niet. En daarna moest ik mezelf herpakken om nog twee gesprekken te voeren waarin we het werkplan af moesten ronden.

Toen ik gisteren thuis kwam heb ik wat kroepoek gegeten en had vorige week gehaktbroodjes gemaakt en ingevroren, dit hebben we lekker in de oven gedaan. Niet goed...... weegschaal was het er ook niet mee eens hoor, 2 ons zwaarder weer. Vandaag gewoon weer verder ondanks ik me flink kloten voel. Je gaat zo twijfelen aan jezelf als iemand je behandeld. Bah!!!

12. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

iez, dat de weegschaal telkens iets anders aangeeft komt ook door dat je er elke keer "anders" opstaat.

ti87, ja die gebroken nachten zijn killing! Lina is er ook niet ziek van maar idd veel wakker/huilen/krijsen.

misssporty, hoop dat het weer beter haat met je smoeder! en je hoeft je niet altijd streng er aan te hoduen hoor, genieten van eten hoort er ook bij.

amelien, je moet inderdaad ook genieten, veel plezier vanavond!

liedx, dankje! ziet er op zich wel leuk uit zon clubje maar hoe doe je het dan als de kleintjes al kruipen?

loverley83, wat is basbousa? ik ben benieuwd naar je foto morgen :D

Hier een goeie start gehad, vanmorgen de eerste keer t25 gedaan en dat viel nog best tegen whaha zooooow totaal geen conditie! had tegen me man gezegd dat als hij me gaat uitlachen ik hem naar de slaapkamer bonjour haha.
    van daag niet zo veel op de planning, wil groetne/fruit hapjes voor de kleine maken voor deze week en voor me man nog koken voor komende week dus ach genoeg te doen. moet zelf de kommende 4 dagen van 13:00 tot 21:00 werken (BLEH) en dan donderdag avond ook weg dus jaaa we zien wel wat de pot schaft op me werk.

Zal dadelijk nog even een foto posten over hoe ik er nu uit zie.

13. moonymuppet

Ik walg zoo van mezelf... en het ergste vind ik nog mijn buik. die is door de zwangerschap nog meer kan hangen en zit nu helemaal onder de striemen "in de rand" van mijn onderbroek is het nog erger.. en als ik naar mijn achterkant kijkt dan denk ik OMG.... maar ja we hopen dat dit gaat veranderen.

14. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Bumbaa: Graag gedaan! Samen bedenken we van alles en komen we er wel ;) Heb de crackers nog niet geprobeerd maar net lekker bij de Tuinen wezen shoppen. Alleen als ik daar al ben voel ik me haast gezonder haha. Leuke winkel met zoveel lekkere dingen. En allerlei lekkere zeepjes :). Heb oa crackers van Atkins gekocht en de Scandinavian Bran Crispbread van GG UniqueFiber. Ook psylliumvezels. Veel van de dingen die ik gekocht heb waren nu 25% korting dus als je nog wat nodig hebt...

Liedx: Dan ga je toch gewoon om de dag shredden? Ik had gister ook helemaal geen zin maar vriend haalde me toch over en achteraf voel je je er dan wel weer goed over. Maar je doet tenminste al wel aan sport dus dat is hartstikke goed. Ziet er leuk uit zo'n klasje

Butterfly: Bah wat een rotdag had je zeg. Niet aan jezelf twijfelen. Probeer het van je af te zetten en vandaag weer de draad op te pakken dan zijn die 200 gram er zo weer af meis

Moonymuppet: Stoer van je dat je je foto's durft te plaatsen! Mijn buik hangt ook zo door de zwangerschap. Het is ook overtollige huid maar hoop dat het door afvallen toch weer een beetje strak trekt allemaal. Ben benieuwd naar je after-foto's over een tijdje

Ik ga zo naar mijn jarige zusje. Ze hebben taart maar ik blijf er mooi vanaf. Dat is volgens mij dan de eerste keer in mijn leven dat ik taart afsla haha. Ik zou een stukje mogen als kh-uurtje maar heb er niet eens zin in :) Ga zo lekker mijn crackertjes eten en na mijn bezoek aan zusje boodschapjes doen in Duitsland. Vanavond dag 4 van 30 day shred. Fijn weekend allemaal!

15. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo goed bezige dames :D

@Liedx,dat ziet er echt super gezellig uit die sportklas! Wat leuk zeg :) En de ukkies vinden het vast prachtig om mama zo gek te zien doen :D
    Ons jongste mannetje is 1jaar en 9 maanden.Hij krijgt nu zijn laatste 4 kiezen door volgens mij (2 weet ik zeker haha).

@Misssporty..dat is schrikken van je smoeder :( Hoe gaat het nu met haar? Niet gek hoor dat het met eten dan even minder ging.

@Lovely83,bezig bijtje ben je volgens mij hihi.Heerlijk :D Ohh wat goed dat je man al resultaat ziet!!!

@Butterfly,bah wat vervelend zeg.Sommige mensen snappen gewoon ook echt niet hoe je met andere mensen omgaat.Koppie op voor jou!

@Moonymuppet,respect voor jou dat je je foto`s hier neer zet.En je hoeft echt niet van jezelf te walgen,je bent bezig om er verandering in te brengen dus je mag juist enorm trots zijn op jezelf.

@Ti87,ja ik vind het zeker fijn om ervaringen en ideeen uit te wisselen :D Oeh lekker de crackers van atkins,die smaken echt prima.
    Die andere ken ik niet? Goh de Tuinen ja..die zit hier ook.Van de week eens even op af gaan,25% is altijd mooi meegenomen.Dat spul is allemaal al duur zat.
    Ben benieuwd naar je ervaringen met de psyllium vezels.
    Fijne dag vandaag! Shoppen in Duitsland? Woon je dicht bij de grens?

16. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Hoi allemaal, ik heb geen tijd om op iedereen te reageren maar moonymuppet wil even zeggen dat ik het vooral knap van je vind! Je hoeft jezelf echt nergens voor te schamen. Je bent ermee bezig en dat is het belangrijkste.

Ik ga maandag weer meten en wegen, vind het echt spannend. Ben zo bang dat alle moeite voor niks blijkt te zijn. Nog een vraagje aan jullie, ik was fanatiek aan het shredden, voelde goed om er zo mee bezig te zijn. Maar heb gisteren een inseminatie gehad en weet niet zo goed of ik er nu goed aan doe om door te gaan met t sporten. Wat zouden jullie doen?

17. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Nog even snel mijn menutje:

O: halve liter smoothie met banaan appel blauwe bes en cranberrys
    T: koffie en een cracker
    L: 1 volkoren boterham en 2 eieren met spinazie
    T: kopje soep en een sultana
    A: plaatpizza

18. moonymuppet

dames bedankt!!! doet me goed.

mama lucy, sporten heeft opzich toch geen nadelen? of heb ik het verkeerd?

19. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    @mamalucy: volgens mij kan sporten niet zoveel kwaad hoor. Des te gezonder je bent des te beter toch? Mss is het voor je gevoel beter om niet teveel te springen? Maar ook dat maakt niks uit volgens mij.
    @moony muppet: ook namens mij respect. Ik zou het pas erg vinden als je het allemaal wel prima vond zo. Je gaat er wat aan doen en dan komt het vast allemaal goed.
    @butterfly: wat erg dat je zo helemaal niet gewaardeerd wordt! Kan me best voorstellen dat je dan even moet huilen. Dikke knuffel. Bedenken of er een kern van waarheid in zit en zo niet van je af laten glijden. Al kan ik me best voorstellen dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan.
    @hier: nee, smoeder heeft dit nog niet eerder gehad en vriend is er echt kapot van. Hij denkt dat het ook niet meer goed komt. Echt erg! We hadden net alles weer fijn op de rit smoeder woont pas sinds kort in de buurt) en dan nu dit........
    Qua dieet zit ik weer aardig in mijn ritme gelukkig. Net salade met dressing gemaakt van kwark, kruiden en een beetje ketchup op. Erg lekker en past netjes in dieet. Voor herhaling vatbaar dus.
    We gaan er weer voor dames!!

20. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Weet wel dat het eigenlijk niks uit zou moeten maken maar voelt gewoon wat raar. Meer het gevoel dat ik 2 weken met een dekentje op de bank wil liggen en wachten ;) maar heb net weer een half uur staan shredden en ging prima. Idd zoals iemand van jullie al zei: een goede conditie en gezondheid is juist goed! Dus werken we daar lekker aan verder. Meteen wat afleiding!

Deel Deze Pagina