@butterfly: ik denk dat je inderdaad verstandig aan doet om 1x per week te wegen. Dan wordt je niet gek bij schommelingen. @moonymuppet: beterschap! @Lovely83: een Sudanese sauna? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Op zich vind ik de cultuurverschillen wel meevallen, je raakt eraan gewend he, dan zie je het niet zo. Gelukkig zijn mijn en man en ik heel flexibel en meegaand met elkaars cultuur. Met name rondom feestjes merk je idd verschil. Wij houden van lekker eten, mooie kleren, muziek en dansen. En bij de Ned. waar ik mee in aanraking ben gekomen gaat het om het gesprek, vaak geen muziek, maar met elkaar praten en opzich eten, maar meer hapjes zoals kaas, tomaatjes etc. En de Ned waarmee ik in aanraking ben gekomen zijn meer van verwachtingsmanagement en tijd gebonden. Bij ons gaat het om spontaniteit, impulsiviteit en als het vandaag niet kan, dan morgen. Etc. etc. @Liedx: wat een luxe om zo dicht bij London te wonen en ook nog eens in een universiteitsstad, leuk hoor. Is je man Engels? Ik heb geen duck met pancakes gegeten, is dat lekker? De busreis op zich vond ik niet wat eerlijk gezegd. Ik geef de voorkeur aan de trein of vliegtuig. Als de afstand korter was geweest, was de busreis op zich prima. Ik heb in betere bussen gezeten (met meer beenruimte). @mamalucy: goed bezig! @mvE: dat is balen! Maar goedzo gewoon doorgaan! En het kan idd spiermassa zijn. @Ti87: veel plezier vanavond! Wel gisteren niets meer aan sport gedaan, want ik was heel erg moe van de reis, met name de kilometers die ik zaterdag in London heb afgelegd. Hopelijk kan ik vandaag weer beginnen met shred dag 1.
Tia87.. Wat je zegt zal waarschijnlijk i.d. kloppen. Vocht en spieren maar ja. Dat zegt de weegschaal niet haha. Heel veel plezier vanavond en verstandig dat je zelf je eten mee neemt. Plannen is the key! Mamalucy.. Er af is er af toch?! Gezonde menuutjes hoor. Mb90.. Volkorenbrood, kwark, yoghurt, eieren, lekker veel verse groenten. 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes ( fruit, zuivel of rauwe groenten) Varieer, ook in broodbeleg. Dat maakt het lekker en leuk! De site van AH heeft een leuke receptenpagina waar je op gezond/ mager kunt filteren. Butterfly.. Fijn dat Esmee weer wat opknapt, lekker zo'n dagje bij huis. Zwemmen was i.d. lekker. Esmee zwemt voor haar B diploma maar de afstand onderwater is nog een dingetje. Dat vanmorgen goed kunnen oefenen. En natuurlijk er ook een gezellige ochtend van gemaakt. Gelukkig viel de schade bij de wasmachine mee. Net menu! Hier een gezellige ochtend gehad, met de trein naar het zwembad. Alleen dat al is leuk voor Esmee. In de trein terug mijn fruit gegeten. Vanmiddag boodschappen gehaald en in huis bezig geweest ( was, dweilen etc) Menu vandaag: Ontbijt: 2 tarwe boterhammen met 10 gram pindakaas en koffie ( 232 kcal) Tussendoor: 2 mandarijntjes en 1,5 flesje water. ( 50 kcal) Lunch: 1 jungle bartje met appeltroop en jam, mok thee ( 336 kcal) Tussendoor: flesje water, kopje koffie en een krentenbol. ( 190 kcal) Avond eten : 350 gram zuurkoolstampot ( zonder vlees) en een kipcordon bleu. ( 413 kcal) Na het hardlopen vanavond. Tussendoor; appel en 250 gram yoghurt ( 175 kcal) In de planning om 9 km te lopen vanavond. Vlakke grond dus moet goedkomen.
Oja.. Totaal 1400 kcal. Zo zelfs nog wat extra mogen nemen. Heb ipv halfvolle nu volle melk meegenomen voor de Brinta. Ook havermout gekocht. Ben benieuwd of ik dat lekker vind!
IEz.. Kan me voorstellen dat je geen zin meer had om te sporten. Hoelang duurt de busreis? Amelien.. Gaat het wel goed? *** Vanavond 9 km hardgelopen in iets meer als een uur, 840 calorietjes verbrand. Ipv een appeltje een glas vers geperste sinaasappelsap gehad en een beker yoghurt. Viel me vanavond na het douchen op dat mijn bovenbenen niet meer tegen elkaar zitten wanneer ik sta.
@ mve: het gaat wel goed. Met mij tenminste. Lijnen gaat wel goed. Verwacht morgen niet veel van de weegschaal aangezien we zaterdag uit eten gewwest zijn. Verder is R vandaag bij de huisarts geweest. Hij blijkt een ischias te hebbeb. Kan moeilijk lopen en zitten. Dus mag ik extra veel doen. Is niet erg, maar ik kan het daardoor hier allemaal niet bijhouden.
Dames...... Vanmorgen even gewogen.....82.1 kilo, dat beteken 800 gram eraf.... dat zijn betere berichten, al had ik, nadat ik vorige week maar 100 gram kwijt was iets meer gehoopt eigenlijk. Dit is mijn definitieve weging deze week nog niet hoor....eigenlijk morgen, maar omdat ik vanavond slaapdienst heb kan ik morgen niet wegen en doe ik dat donderdag. Ook omdat er dan toch wel ietsje meer af moet zijn. Gisteren fitness gedaan, heb zware oefeningen ( heb een trainingsschema ) waardoor de Zumba erna geen succes was. Halverwege de les weggegaan. Ik moet nu er van door... Esmee moet straks naar school, weer aardig de oude en dan even wat boodschappen doen, bij de bank iets regelen... dus moet even aan de slag. Kom vanmorgen wel even weer kijken hier.
Butterfly: Lekker nog een dagje thuis. Samen in huiskloffie rondhangen 0,8 afgevallen, goed gedaan! Begrijp dat je wel meer wilde afvallen maar dit is al bijna een kg dus ook goed MvE: Haha nee jammer dat de weegschaal anders zegt he Maar misschien merk je het al wel aan je kleding? Bedankt voor het plezier wensen allemaal! Het was super gaaf op t concert. Mijn nichtje loopt op krukken dus mochten ook mooi als een van de eersten naar binnen. Scheelde weer in de kou staan Ik vond de puntzak friet met klodder mayo er wel heerlijk uitzien maar toch vol kunnen houden. Vriend is vandaag jarig dus een plak van zijn zelfgebakken cake voor morgen bewaard. Die wil ik wel proeven hihi Menu O: Scandinavian vezelcracker met roomboter, 2 plakjes rookvlees eb komkommer L: 2 atkins crackers met roomboter, gerookte zalm en komkommer D: braadworstje met prei. 100 gram Griekse yoghurt, een appel, mandarijn en chocolade na
mamavEsmee: 9km, wauw, ik ben na 100meter al doodop Zou ook graag wat aan sport doen maar heb er geen tijd voor. Moet voor ons dochtertje zorgen en als mijn vriend thuiskomt dan vertrekt hij naar de fitness. Daarna moet ik zorgen dat zijn eten klaar is en is het al na 21h.... 2jaar geleden ging ik ook naar de fitnes, en zou graag weer mijn figuur als dan hebben Butterfly24: 800gram is toch heel goed! Doe zo voort! Ontbijt: Quakers havermout multifruit met melk.
Goedemorgen, Ik heb alles bijgelezen,maar reageren is haast niet te doen.Dus ik haak hier weer in oke Van het weekend heb ik chips gehad,arghhh.Maar,daarna het weer goed opgepakt en dat is toch iets wat vaak wel misging (dan dacht ik dat doorgaan met lijnen toch geen zin meer had).. Morgen wegen,ben echt zo benieuwd.Ik hoop echt dat er wel wat vanaf is. Mb90,je kan toch ook sporten/bewegen met je dochter.Lekker een eind fietsen of stevig doorwandelen? Zo doe ik het ook iig,al moet ik het echt vaker doen. Ti87,klinkt goed het concert Gaaf hoor! Butterfly,super dat er weer wat af is! Netjes toch,800 gr Amelien,sterkte en beterschap met je man. MamavEsmee,jij gaat echt als een speer he.9 km hardlopen Petje af! Wat is een jungle bartje? hihi
3 weken aan de slag vandaag.... 2,4 kilo eraf! Ik zou meer willen maarja ben ook flink aan het sporten en spieren wegen zwaarder....
Ik lees hier goede berichten van dalende weegschalen meiden. Super! Ik heb vanmorgen ook weer gewogen. Afgelopen week 1,4 kg afgevallen. Had ik niet verwacht aangezien ik zaterdag uit eten ben geweest en eigenlijk nergens naar gekeken heb. Hopelijk gaat dat deze week weer zo want donderdag heb ik een afscheidsetentje van een collega. ben nu in totaal sinds 2 januari 7,6kg kwijt.
@ mama lucy: vind het zo super goed dat je zo fanatiek doorgaat met shredden! Spieren zijn zwaarder dan vet dus als je veel sport kun je beter naar de cm's kijken. Ben benieuwd! @ MamavEsmee: Jammer dat er 800 bij is. Als je voelt dat je afgevallen bent kun je daar beter van uitgaan. Hoe was het zwemmen? @ mb90: Welkom! Hoe doe je dat, afvallen terwijl je veel chocolade eet? Ik wil dat ook! Netjes dat je zo dicht bij je gewicht van voor de zwangerschap zit! Ik zit er nog 15 kg vanaf helaas. Ik ga regelmatig met m'n dochtertje (bijna 5 maanden) wandelen. Je kunt eventueel ook hardlopen of achter de kinderwagen gaan skeeleren (beter niet tot 3 maanden). Heerlijk om even buiten te zijn. @ Ti87: Wat leuk een concert van Maroon 5! En wat goed dat je geen patat genomen hebt! Krijg meteen honger van het idee @ butterfly24: Lekker samen een dagje met je dochtertje! Knap je zelf ook van op een dagje in je huiskloffie bankhangen. Goed dat er 800 gram vanaf is! @ Lovely83: Je bent maar druk met je oefeningen. Goed bezig! @ iez: Ja echt heerlijk om hier te wonen. Vind het land zo prachtig en de cultuur heel interessant. M'n man is ook Nederlands maar we hebben elkaar wel in Engeland leren kennen. Ow je hebt echt wat gemist als je geen duck met pancakes gegeten hebt! Had ik eigenlijk van tevoren moeten zeggen maar ik wist niet dat je bij de Chinees ging eten Zo ziet het eruit en dan rol je het op: https://www.google.co.uk/search?q=duck+with+pancakes&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=hmneUo22B466hAeksYCIAg&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667#facrc=_&imgdii=_&imgrc=8SpVX3eWLen_CM%253A%3BCM-aPlWFIk7kOM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.reallynicerecipes.com%252Frecipes%252Fpoultry%252Fchinese-duck-pancakesFP.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.reallynicerecipes.com%252Frecipe%252Fpoultry%252Fchinese-duck-pancakes%3B525%3B370 Lijkt me idd niet zo prettig om zo lang in de bus te zitten. Ben 1x met de bus naar Italië gegaan en ben het nooit meer van plan. Iedereen sliep behalve ik. Fijn dat je zo'n leuke dag in Londen gehad hebt! @ Amelien: Wat balen dat R ischias heeft! Lastig dat je nu zoveel moet doen. 1,4kg in een week tijd! Echt goed! @ Bumbaaa: Jammer dat het je even niet zo goed lukt. Ben benieuwd wat morgen de uitslag van de weegschaal is. Je kunt het! @ Noralie87: Wat goed 2,4kg eraf in 3 weken tijd! Denk dat je met 2,4kg al heeeel blij mag zijn! Merk je het goed aan je lichaam en kleding? Morgen ga ik ook weer wegen. Doe het eigenlijk liever niet. Had gisteren een minder goede dag. Voelde me de hele dag helemaal niet zo lekker en zo hongerig dus heb een hele zak kroepoek leeg gegeten. Verder ook iets meer gegeten omdat ik me daardoor zoveel beter voelde. Nu ga ik me weer aan het dieet houden. Van sporten is de afgelopen dagen niks gekomen want voel me even zo ontzettend slap en moe continu. Misschien toch nog een 2e klas ergens gaan zoeken. Dat motiveert toch meer dan zelf in de huiskamer sporten.
Ja 2,4 kilo is op zich al een hele prestatie, maar wil er in totaal 15 kwijt dus heb nog even te gaan... Als ik dan denk 2,4 in 3 weken dan moet ik nog 17 weken pffff... Maar merk het inderdaad aan mijn buik en me broeken zitten ook ietsje losser, dus dat is echt fijn
@MvE: de busreis van Zwolle naar Londen incl. Ferry was +/- 8 uur. @butterfly: wat goed zeg! Zorg wel dat je sportschema behapbaar blijft zodat je het op lange termijn kunt volhouden he. @Noralie: wat goed zeg! Je valt mooi af. @ Amelien: jij ook wat goed zeg! @Liedx: ja Engeland lijkt me echt geweldig. Ik liep daar rond en ik dacht hier kan ik echt wonen en ik ben fan van allerlei engelse programma's waar je het platteland kunt zien. Ik kijk vaak naar Escape to the country en naar Phil & Kirstie van de huisprogramma's. Of try befor you buy etc. Echt leuk. Sinds wanneer zijn jullie geimmigreerd? En accepteren ze jullie daar? Echt jammer van dat duck with pancakes, dat ziet er heel erg jummie uit. Ik onthoud het voor de volgende keer . Ik moet niet verslappen. Gisteren totaal vergeten mijn shred 1 te doen! Wel vandaag maar snel naar Zumba om de sportdraad weer op te pakken. Er zal ook niet veel af zijn a.s. woensdag, maar dat zie ik morgen dus pas. Ik reken op 0,5 kg per maand en dan ben ik happy. Dus ik leg de lat lekker laag voor mezelf.
Hallo... Ies... mijn sportschema wel gedaan hoor, die ook vol gehouden, maar dan daarna nog een uur zumba doen.... dat is teveel voor mij. Ik kan veel hebben, maar dit lukte even niet. Dames.... ik heb bijgelezen maar geen tijd meer te reageren. Ik moet Esmee en Maureen ophalen en dan naar de BSO en 0pvang en richting werk. Tot morgen
Ontbijt Volle melk 124 kcal Brinta 85 kcal Totaal: 209 kcal Lunch 3x Volkorenbrood 246 kcal Runderrookvlees 22 kcal Appelstroop 35 kcal Totaal:303 kcal Avond 150 gram Aardappelen, gekookt 126 kcal 200 gram Prei, gekookt 45 kcal 90 gram Braadworst, varkensvlees, bereid 221 kcal Groentesaus uit pakje 28 kcal Totaal: 420 kcal Tussendoor Krentenbol 188 kcal Appel (met schil) 81 kcal Vers geperst sinaasappelsap 68 kcal Magere kwark met vruchten (Optimel) 86 kcal Totaal: 423 kcal Goedenmiddag.. Butterfly.. netjes toch?! Werkse vanavond/ nacht. Tia87.. Ik kan het i.d. al goed zien in mijn taille en aan mijn broeken. Niet meer zo'n dikke richel over mijn broek als ik zit haha.. Ben nu 400 gram zwaarder als vorige week donderdag. Baal daar dan van. Al weet ik dat ik goed heb gegeten en gesport. Heb vanmorgen een foto gemaakt in bh en boxershort en wil dat elke week gaan doen. Gefeliciteerd met je man. Jummie zelf gebakken cake. Tel je ook je calorieën? Klinkt niet als heel veel vandaag. IEz.. kom je uit de buurt van Zwolle? Pfff 8 uur in een bus. Niet mijn hobby. Goed dat je toch naar de Zumba les bent heen geweest. Noralie.. Dat is toch een prima resultaat. De lat niet te hoog leggen hoor! Is het nu goed vol te houden? Dan is het toch prima? Liedx.. Zwemmen was leuk. Was bedoeld om te oefenen. Was het wedstrijdbad alleen geopend voor bejaarden. Tssss. Als een extra sportklas voor je werkt lekker doen! Amelien.. Mooi dat het resultaat er naar was! Zo zie je maar, 1 dagje een keer losgaan is niet direct het einde van de wereld. Wow als ruim 7 kg kwijt. Gaat lekker. Zit R. in de ziektewet? Beterschap, man ziek in huis is gene pretje haha.. Bumba.. Jungle bartje is een donderbruin hard broodje van de BAkker Bart haha.. Goed dat je na de chips toch weer door hebt gepakt! Goed bezig!! MB90.. Hoezo kan jij niet s'avonds sporten en hij wel? Jij zou toch ook 2 avonden in de week kunnen plannen. Elke dag een uur wandelen er bij! **** Kreeg het vandaag in de kop en heb onze slaapkamer gesaust. We hebben voor de kerst een nieuw bed gekocht. Een boxspring en de bekleding paste totaal niet bij wat we op de muur hadden. Dus alles weer lekker fris gesaust. Vanmiddag 5km met de honden gewandeld. ( 340 kcal verbrand ) Esmee vannacht aan het spoken dus vanavond lekker lui op de bank. Ben moe..
Amelien: Wauw zoveel al! Jij gaat echt als een speer Noralie: Je hebt gelijk. Als je veel sport wegen je spieren ook meer. Toch al goed afgevallen hoor mb90: Jammer dat je geen tijd hebt om te sporten. Gaat je vriend elke dag? Misschien is 30 day shred iets voor jou? Dat duurt maar een half uurtje Bumbaa: ondanks de chips toch goed gedaan. Je hebt het weer keurig opgepakt
Helaas veel vel over bij mijn bovenbenen, van toen ik nog 100+ was. Ben benieuwd of het nog bijtrekt nu ik weer fanatiek hard loop.