10 kilo afvallen wie doet er mee deel zoveel! :D

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spiffy

spiffy Niet meer actief

Het vorige clubje van enkele jaren geleden heb ik altijd gevolgd, en nu weer terug! MAma van esmee wat ben je toch een stoere tante! Echt respect. Ik zou graag 5 kilo kwijt willen maar vind het oh zo moeilijk. Weeg nu 62 kg en wil naar 57 kg. Ben 1.63. Ik ga calorieen tellen (denk rond 1200) en proberen 3 keer per week te sporten en het hardlopen weer op te pakken. Hoop het binnen 2 maanden kwijt te zijn!

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Spiffy.. had je toen een andere naam?? Ik stoer? Valt nog wel mee hoor haha. Mooie doelen hrb je voor jezelf. Succes!

3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Mijn keel voelt aan alsof ik spijkers doorgeslikt heb, gadsie.
    Vanavond niet te sporten geweest hoor, kom net uit bad.
    Lekker time out genomen voor mezelf. Zit nu aan een schaaltje ananas.

Morgenochtend naar het werk, moet met mijn cliënt weg en dan hebben we nog een vergadering me de persoonlijk begeleiders ( pb vergadering ;) ). Kids naar school en de opvang en BSO halen de meiden uit school. Vrijdagmorgen nog weer ondersteuningsplan gesprekken achter elkaar en dan weekeinde.

Hoop dus dat mijn keelpijn wegtrekt en ik niet mijn stem verlies..... gebeurt jaarlijks en vorig jaar was om deze tijd :(. Wil niet zeggen dat het gebeurd natuurlijk.

@Mamavesmee.... hm bij jou voetbal, manlief zit achter de X-Box.... ook boring. Ik kruip mijn bed zometeen ook lekker in. Ben er wel klaar mee.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    Op uitnodiging van mvEsmee kom ik me toch even melden. In 2010 via o.a deze club 11 kg afgevallen en daarna zwanger geworden van Elin.

Qua kilo's hoef ik er op zich niet heel veel af. Met 3 zou ik blij zijn. Zit nu op 75 en zou graag naar de 72 willen. Dan zit ik weer op mijn gewicht van voor Elin haar zwangerschap.
    Helaas wil het met de motivatie nog niet echt lukken. Ene ochtend heel blij dat ik 5 ons kwijt ben, om diezelfde middag een milka reep op te eten ;)
    Hoop dat ik bij jullie die motivatie weer even vind.

Vorige week donderdag ben ik begonnen met hardlopen. Vandaag ga ik voor de 4de keer.

5. MamavEsmee

Butterfly.. Hopelijk valt je keel vandaag mee. Werkse nog ff en dan lekker genieten van je weekend! Erwin gaat s;avonds ook vaak ff een uurtje op de xbox. Vind het erg ongezellig dus na half 9 kijken we vaak tv.

Kaatje.. Welkom :D Hoe gaat het met jou ? Met Ferry en met de kids? Die 3 kg zijn er zo af hoor! Ik moet nog zo'n 4-5 kg.
    Succes met hardlopen vandaag, het is koud maar lekker buiten!

Wat heerlijk, zo'n avondje in bed tv kijken. Weegschaal was zoals verwacht iets zwaarder vanmorgen ( 200 gram) door het hardlopen gisteren. Vandaag lekker veel water drinken.

Menu vandaag:

O: 200 gram yoghurt met cruesli balans & kopje koffie.
    T: mineola en veel water/ thee.
    L: Thee, 3 volkorenboterhammen met rookvlees, 1 babybell kaasje en 10 snoeptomaatjes.
    T: Flesje water en appel in stukjes met kaneel een minuutje in de oven, zooooo lekker!:D
    A: Gekookte zoete worteltjes, gebakken kriel ( 100 gram) 150 gram gebakken kabeljauw.
    T: 250 gram kwark.

Zit nog laag, dus kan ergens nog wat toevoegen evt.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen!
    Spiffy: Welkom!
    Kaatje: Wat leuk dat je ook weer mee komt schrijven! :D
    Mve: Make-up heb ik niet bij de 2min douchen in gerekend :p tel er dan inderdaad nog maar wat bij op.
    Buttefly: Begin je ook griepig te worden? :(

Kids naar school gebracht, brrr wat is het koud.
    Ik drink even een kopje koffie en doe dan iets warmers aan en ga op de fiets richting werk. Moet van 10 tot 14:30, daarna kids weer halen.
    Had h&m bonnen besteld op mijn werk, als je elke maand je hoeveelheid procenten haalt krijg je punten en extra als je meer haalt. Had heel wat punten dus heb 150 euro hm bonnen besteld en een bon van 50 euro vd douglas. Hoop dat het vandaag binnen komt.Heb wel zin in shoppen :D
    Menu vandaag:
    O: bakje yoghurt met een eetlepel muesli, kop koffie
    T: plakje kruidkoek, thee en veel water
    L: krentebol, en een volkorencracker met kaas
    T: fruitsalade van appel,kiwi,druiven en sinaasappel, veel water
    A: broccolitaart
    T: ?

7. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Dames dames....mijn keel voelt pijnlijk maar heb mijn stem nog wel whaha. Dat scheelt een heeeel stuk. Net snoepjes voor de keel gehaald en zit nu aan een kop thee met honing.
    Dinsdag woog ik 82.2 kilo wat betekende 800 gram eraf en nu zit het erbij :x. Soms vraag ik me echt af waar ik de moeite eigenlijk voor doe. Nou ben ik gisteren iets buiten mijn boekje gegaan, maar kom op... 3 Bastogne koekjes en dan + 800 gram???
    Okeej... echt mager vlees hadden we ook weer niet..... maar jeetje...

Ik hou mijn gewicht van dinsdag maar aan whahaha!! Ik ben wel afgevallen, dat voel en zie ik ook wel. Ik moet maar gaan meten denk ik, de weegschaal frustreert me als de cijfers niet zakken.
    Ik moet nog wel zeggen, en enkelen van de oude garde weten dit wel, ik heb ernstig astma en gebruik veel medicatie, ook prednison om stabiel te blijven, niet een hoge dosering maar toch. Afvallen met prednison is heel moeilijk en ik merk ook echt dat dit heeeeeeel langzaam gaat. Toen ik de voeding deed viel ik de laatste weken ook niet meer af. Ik denk dat ik moet accepteren dat ik of heeeeeeel traag afval en soms er helemaal niet. Misschien inderdaad door de Bastogne en vetter vlees toch aangekomen omdat prednison schommelend is.

Bah... dit is niet leuk. Ik neem geen lekkere dingen tussendoor, fruit, yoghurt, groente of brood. Misschien het soepje tussen de middag maar even laten staan en toch meer water drinken, want dat doe ik niet of zeer weinig.

Ik had nu naar mijn werk gemoeten, maar waar ik bang voor was is ook gebeurd, de client waarmee ik een afspraak had ergens te kijken heeft het laten afweten, oftwel, hij blijkt gewoon niet thuis. Zei vorige week al geen zin te hebben in de afspraak. Alsnog moet ik wel naar mijn werk i.v.m de vergadering, maar kan nu wel wat later heen. Kids worden toch door de opvang gehaald van school, dus ga over een klein uurtje weg.

@Kaatje... leuk, jij ook weer terug van weggeweest!!!

8. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    MvE: Geloof ik graag ja! Wel handig want scheelt boel opzoekwerk ook als je het al weet. Koolbladeren en omelet is inderdaad een idee. Heb ook een recept voor tortilla's van sojameel. Dan heb je misschien meer een echte "pannenkoek". Vervelend dat je misselijk werd. Heb ik ook weleens gehad als ik teveel water ineens dronk.

Spiffy: Welkom hier en succes!

Butterfly: He bah, vervelend die keelpijn. Beterschap! Laat de moed niet zakken doordat je wat zwaarder weegt. Ik heb gister ook wat cake op en vandaag 500 gram erbij. Dan denk ik ook hoor van ehm... daar al die moeite voor. Maar je lichaam schakelt zo weer om. Succes!

Kaatje: Welkom. Succes met de laatste kg's!

Lovely: Zo, dat is leuk! Dat wordt lekker shoppen. Altijd leuk ergens punten voor sparen :)

Gister tot 23.15 visite gehad. Moesten nog shredden maar was zo vermoeid en zo geen zin. Toch maar gedaan en het viel reuze mee gelukkig. Ik wil het gewoon volhouden :) Vanavond weer visite dus weer laat shredden. Hopen dat ik wat energie en motivatie kan vinden zo laat

Menu
    O: giant cracker met roomboter en kaas
    L: 2 kipdrumsticks met augurk, komkommer en paprika
    D: kipfilet met salade

9. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb besloten om niet voor atkins te gaan,maar toch mijn fruit en zuivel te pakken,dus ga gokken :p

Ti87,ik drink 2 liter water.`S morgens 1 liter en `s middags 1 liter.Drink het zo weg,als ik dat niet doe krijg ik snel hoofdpijn.
    Ik wil de vezelcrackers gaan maken,uit het gok-kookboek.Even uitzoeken hoeveel kh die zijn.Maar ze staan regelmatig in de voorbeeldmenu`s.De lijnzaadcrackers vind ik geen succes iig.Oh ja..en de rookkaascrackers nog proberen.
    Hoeveel kh zitten er in de vezelcrackers van atkins? Weet jij dat zo?
    Lijkt me goed om dan af en toe met crackers te ontbijten.

Ik moet even goed zoeken naar het juiste menu,helemaal in het kh uurtje dan.
    Mijn menu van vandaag is :
    O: 100 gr griekse yoghurt met lijnzaad
    T: -
    L: omelet met spekjes,paar tomaatjes en komkommer (mss teveel tomaat)
    T: ? (mss een bifiworstje)
    D: Zuurkoolovenschotel :gehakt met kerrie kruiden en zuurkool in een ovenschaal met daarop geraspte kaas (en evt aardappelschijfjes,wel of niet doen?)
    Glas granaatappelsap
    T: ?

Ik vind het dan moeilijk..zal ik de aardappelschijfjes wel of niet doen? Waar doe ik goed aan?
    Wij eten nooit een toetje ,dus heb niet echt de behoefte om zuivel aan het kh uur toe te voegen.

MamavEsmee,lekker zo`n tv avondje in bed.Doe ik ook soms,pot thee erbij.Heerlijk :D Goed menu weer :)

Spiffy en Kaatje,welkom!

Butterfly,wat rot van je keelpijn.En van je weegschaal..herkenbaar hoor..ik denk dan ook waar doe ik in hemelsnaam al die moeite voor.Maar dat is niet eerlijk natuurlijk.Mss een goed idee om je maar 1x per week te wegen? Stel je had je nu niet gewogen en dinsdag weer dan was je wrs wel afgevallen.Scheelt een hoop frustratie :)
    Wat irritant van je client,sommige mensen geven ook nergens niets om he.

Lovely,ja echt koud he.Volgende week sneeuw hoorde ik,brrrrrrrrr.
    Dat klinkt leuk,shoppen zonder geld uit te geven :cool: Have fun :D

Ti87,dat doe je knak..na 23.15 nog shredden ! Wat eet je weinig vandaag?

10. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik heb zoals Ti87 gisteren ook niet kunnen shredden. Ik wil kijken of het vandaag gaat lukken, maar kleine kans daar ik vanavond met collega's ga uiteten. We zullen zien...
    Welkom nieuwe dames en suc6 met de afvalrace :)

11. MamavEsmee

Lovely.. Mooi menuutje! Dan heb je goed je best gedaan op je werk. Lekker zeg!:D Knap menuutje. Broccolitaart? Klinkt goed. Vond jou ook al geen typ om zo de deur uit te gaan :D

Butterfly.. Balen van de cijfers op de weegschaal, jij sport ook veel dus je weet dat je goed bezig bent! Lullig dat je voor niets richting werk moest. ;)

Tia.. Wat een motivatie, om kwart over 11 nog shredden!:$ Net menuutje vandaag.. Hoe vind jij soja? Ik vind het echt vies brrrr.

Bumba.. Als je gaat gokken, moet je ook de " regels" volgen. Anders heeft het weinig effect. Je menu ziet er mooi gok uit. Als je niet te veel aardappels neemt kan het prima hoor!

Iez.. Eetsmakelijk vanavond.

Fijne dienst gewerkt, inmiddels thuis. Vriendinnetje van Esmee mee uit school.

Vaatwasser al weer uitgepakt en de was hangt te drogen. Eten staat klaar. Nu even relaxen tot het eten. Kids zijn lekker boven aan het spelen. Dolle boel! :$:D

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hi!
    butterfly: wat balen dat de 800 er weer aan zit, niet opgeven hoor!
    Bumbaa: Anders de aardappelschijfjes wegen? Weet je ook een beetje wat je aan kh binnen krijgt. Weet niet hoeveel je mag.
    Mve: haha ik ga absoluut nooit zonder make up de deur uit, voel me dan vreselijk! Leuk esmee een vriendinnetje te spelen! Hier ook 2 meiden extra over de vloer, heb ze naar de speelkamer gestuurd zodat ik ook even kan relaxen.

Kwam vanmiddag thuis en toen zat man al op de bank. Die had een middag vrij genomen. Wel even gezellig we zien elkaar namelijk veel te weinig. Kon hij ook mooi mee doen met de buikspieren en squads. Vanavond nog even 30day's.
    Helaas zijn de bonnen er nog niet :(, ach het is ook geen weer om nu naar buiten te gaan.

13. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Yeah, toch maar geshred vanmiddag voor mijn etentje straks. Ik wilde het risico niet lopen dat ik straks te moe zou zijn. Heerlijk dag 1, nog 29 te gaan.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Top iez! Vaak heb je erna ook nog eens meer energie.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor het welkom J Leuk om te zien dat er nog meer mensen van toen meeschrijven.
    Vandaag netjes van de slechte dingen afgebleven. Kom rond de 1140 calorieën uit vandaag.
    Vanochtend ook nog wezen hardlopen, toch maar door de regen. Heerlijk gevoel in mijn hoofd,maar mijn lichaam vind het nog niet altijd even leuk.

MamavEsmee. Hier alles goed. Ferry gaat ook oke. Stabiel in 2 ziektes, nu alleen zijn holtes nog onder controle krijgen bij de KNO. Blijven kwakkelen dus ;) Kids gaan goed. Levi in groep 2 en Elin vermaakt zich prima op de psz. Zelf helaas al 7 maanden werkloos. Vorige week vrijdag voor de tweede keer eindelijk eens een gesprek gehad. Hoor morgen of ik het geworden ben of niet. En met jullie ?

Butterfly, hopelijk ben je snel weer beter. Keelpijn sucks
    L
    Zit je misschien rond je ongi ? Wordt mijn weegschaal namelijk ook nooit zo lief van

Shredden ? Is dat iets nieuws ?

16. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Heeeey dames....

Zo, de dag zit er weer op!
    Net gedouchte... heb een uurtje combat gedaan, wilde nog een uur Balance doen maar het is vochtig weer buiten waardoor ik vandaag toch meer last van mijn astma had en tijdens het sporten gewoon zuurstof tekort had.... en geen medicatie mee... pittig uurtje, heb het volgehouden met zo nu en dan pauze!

@ Bumba...Ik weeg om de dag...... maar noteer mijn gewicht 1x per week op woensdag, van dat gewicht ga ik steeds uit. Echter had ik nu dinsdag een slaapdienst waardoor ik woensdag niet kon wegen, en woog dus dinsdag en donderdag... maar ik kan beter maar 1x in de week wegen. Woog net even stiekem weer en zoals het lijkt moet ik morgen onder de 82 uitkomen.. dus is die 800 gram er weer af.... oooooohhhh ik gooi mijn weegschaal gewoon het raam uit whahahaha. Kan hem beter bewaren in mijn slaapvakje op het werk ;), dan kan ik wegen als ik slaapdienst heb gehad .... en nou ben ik ook echt serieus ook.... het is wel een idee ;).

Oh en een zopas een glas laxo gedronken....... het zit allemaal nog steeds niets zo lekker vanbinnen.

Dames... ik ga relaxen.... de groetjesssss

17. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    oh enne... ik ben mijn wachtwoord van deze pagina kwijt..... ik kom er steeds op omdat ik nog steeds sta aangemeld... hoe ontdek ik mijn wachtwoord weer? Weet iemand dit?

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Uitloggen en hopen dat er wachtwoord vergeten bij staat? Of beheer even mailen of ze je wachtwoord kunnen wijzigen

19. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
  20. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Bumbaa: Joehoeee een mede-GOKker :p Ik lig nu in bed maar zal morgen eens kijken hoeveel kh er in de Atkins cracker zit. Ik dacht iets van 2,5. In het menu van de GOK app mag je soms 2 crackers. Dan zou je dus wel over de 5 kh komen maar dat maakt blijkbaar niets uit (omdat het goede kh zijn denk ik). Heb vandaag de Giant cracker gemaakt. Was ook lekker. Veel krokanter dan de kant en klare vezelcrackers dus een succes! Vriend wilde ze voor morgen ook eten :) De lijnzaadcrackers vind ik ook niet zo lekker. Rookkaascrackers ook heerlijk maar moest oppassen want eet die liefste elke dag een paar hihi. Je menu ziet er goed uit. Max 50 gram tomaat buiten je kh-uurtje mag je. Zuivel hoeft niet perse in je kh-uur he. Ik neem niet elke dag aardappelen of iets dergelijks maar als ik dat niet doe neem ik wel zuivel of groente van de oranje lijst want je moet wel overige kh nemen. Succes!

Ja leek weer wat weinig vandaag dus? Ik volg een beetje het menu deze week. Dit staat erop. Zou t te weinig zijn? Vandaag ook geen tussendoortjes genomen. Wel sojameel-tortilla's bij avondeten

MvE: Haha ja velen vinden soja niet lekker. Ik vind het wel lekker :) Heb trouwens vanavond de sojameel-tortilla's geprobeerd. Moest 2 eieren gebruiken maar vond het veel naar ei smaken. Mischien volgende keer maar met 1 ei proberen

Deel Deze Pagina