10 kilo afvallen wie doet er mee deel zoveel! :D

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Butterfly Pfff zo akelig om ziek te zijn! Beterschap in elk geval en ga niet naar je werk joh heel vervelend maar je moet waarschijnlijk ook nog een stukje met de auto niet echt verantwoord als je ziek bent.
    Volgende keer beter hoor. Knuffel!

Kaatje85 Zeer waarschijnlijk is Nina van de pijn flauwgevallen. Eerste keer zat ze op de grond en ging hard huilen (pijn huilen) ik liep met haar naar de keuken want ze zei dat haar vinger zeer deed en ineens was ze weg.
    2de keer stond ze aan het aanrecht een boterham te eten en ineens begint ze hard te huilen (pijn huilen) mijn man wilt ze oppakken en zo is ze weg.
    Ze is nog te klein om duidelijk aan te geven wat er precies is vandaar toch door gestuurd naar kinderneuroloog om uit te sluiten dat het iets is.
    Over een half jaar moeten we nog een keer terug en mocht het nou nog een paar keer gebeuren moeten we aan de bel trekken.

Elsie mooi menu heb je vandaag en super dat je al 1 kg kwijt bent!

Ti87 Ik heb ook op Breath Holding Spell gezocht toen Nina dit had maar dat is het niet. Nu is het wel zo dat ik dit als klein kind ook weleens gehad en nu blijkt dat best wat familieleden makkelijk flauwvallen (zusje met kou,warmte in combi met te weinig eten)
    Mijn neef valt blijkbaar makkelijk flauw ik kan geen bloedgeven op de bloedbank want dan val ik ook zo goed als flauw (terwijl ik niet bang ben van naald enz) Rare familie denk ik :D
    MMM Jou menu :) Geniet ervan!

Zo de bovenverdieping grondig schoongemaakt zit nu even aan een bakje koffie en weer een groot glas water.
    Zo even een was vouwen en dan ga ik alle ramen aan de binnen en buitenkant zemen.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ahh wat sneu. Hopelijk groeit ze hier overheen.

Mijn menu voor vandaag
    O. 2 bruinbrood halvajam, bekertje melk
    T. 2 wasa crackers met rookvlees, koffie thee en water
    L. 2 bruinbrood kipfilet, bekertje melk
    T. 2 Liga evergreen appel, koffie,thee en water
    A. Aardappelen, sperziebonen en viscuisine
    Koffie, thee, water

Vanavond hardlopen, daarna misschien nog een bakje vla of een wasa cracker

3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Zo, de ochtend is voorbij. Beetje gelezen en geslapen.
    Ik ga niet naar de vergadering. Als ik nou wat opleefde en ik lag niet steeds.. maar ligt nog steeds plat. Het is wel goed zo.

Al weken voelde mijn buik niet lekker... slecht naar de wc kunnen, sporten viel soms zwaar, en ik viel de laatste weken amper af...de weegschaal schiet nu omlaag, dat is dan het enige voordeel hahaha. Het verklaart de afgelopen allemaal wel.

Maureen ging voor het eerst naar een andere groep op de peuterspeelzaal en ik baalde wel dat ik haar zelf niet kon brengen en halen. Dit zou mijn laatste dienst waarna ik vrij was tot volgende week maandag. Heb dus wel een week om uit te zieken, al hoop ik dat ik morgen beter ben whahaha.

@Pioenroos.... gelukkig valt het allemaal mee met Nina. En inderdaad, als er wat je met kinderen is, zij gaan voor alles en zijn het belangrijkste in je leven. Dat flauw vallen is wel even schrikken. Breath holding spell is iets waar ik ook wel met de arts over hebben gesproken. Esmee kon namelijk als ze pijn had of heel erg schrok zo erg huilen dat ze haar adem ervan ging inhouden en uiteindelijk als een vaatdoek in je armen hing. Ze kwam ook wel gauw bij, maar ze was echt even van de wereld. Schreef je niet dat je ook een knak hoorde in haar hoofd?? Esmee had dat ook eens en daar schrok ik ook van, hier is echter nooit wat mee gedaan omdat de arts me toen vertelde dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ze heeft het daarna niet weer gehad hoor.

TI87...eet jij tussendoor verder niets? Lees wel lekkere dingen bij jou. Ik denk niet dat ik vol kan houden. Is het een bepaald dieet?

Mijn buikgriepmenu:
    O: dun plakje ontbijtkoek met boter, slok melk.
    T: niets.
    L: 2 volkoren cracottes met een dun laagje pindakaas, kopje thee met honing.
    T: probeer wat kwark en fruit.
    A: ??? een hollands pannetje met kip en goulash op het menu, wellicht een klein beetje als mijn maag dat toelaat.
    T: ??? crackertje ofzow.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Butterfly.. Beterschap! Hopelijk knap je snel op. Ja, de weegschaal zal nu wel lekker snel zakken haha.

Pioenroosje.. Wat fijn dat er niets ernstigs met N. aan de hand blijkt te zien. Wel lekker dat je nu 3 ochtenden lekker bezig kan in huis en andere dingen voor jezelf!

Tia87.. Hoe gaat het met de weegschaal na het lekkere weekendje!;):D Je kindje weer helemaal opgeknapt?

Kaatje.. net menuutje vandaag! Hoe gaat het met hardlopen?

Elsie.. vervelend dat je het weekend niet helemaal lekker was. Goed afgevallen zeg! Sam genoten van het logeren?

Vandaag vrij, nou ja vrij! Alles in huis is weer schoon, 3e was weggewerkt, bedden verschoont en de grote boodschappen zijn weer in huis.

Esmee was even bij een vriendinnetje spelen. Ga haar nu ophalen en nog even langs de bieb. Boeken moeten terug!

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    MvEsmee. Hardlopen gaat opzich wel goed maar merk dat ik met die koude temperaturen mijn longen niet zo lekker mee werken.
    Loop 3x in de week dezelfde les doordat ik met twee mensen loop. Zit te twijfelen of ik vanavond les 3 nog een keer doe of 4 ga doen.( o zie nu dat die precies hetzelfde zijn.dan ga ik vier doen. 11 22 22 33 33
    Goed bezig in huis ! Hier vanmiddag ook Levi zijn kamer aan kant gemaakt.was hard nodig

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemiddag,
    Kaatje:Succes met hardlopen! Volg je een speciaal programma?
    Elsie: super een kilo eraf!
    Pioenroos: gelukkig is alles goed met jullie meisje. Geniet van je vrije week :)
    Ti87: mooi menu!Gaat kh arm nog steeds goed?
    Butterfly: Beterschap, goed uitzieken hoor.

Net gewerkt nu beetje in huis rommelen, zo een wasje ophangen en dan maar eens kijken hoeveel zomerkleding de kinderen nog hebben.
    Over anderhalf week vliegen we al en heb nog niets voorbereid. Ben bang dat dochter niets meer past.
    Menu:
    O: kwark met sinaasappel en lijnzaad
    T: flesje water, appel
    L: wrap met kipfilet,laagje kruidenkaas,sla,tomaat,paprika en komkommer
    T: flesje water, handje noten
    A: gewokte spitskool met paprika,champ, ui en wat kerriekruiden en een lamskoteletje.
    T: Flesje water, fruitsalade
    Vanavond sporten.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@butterfly hoe voel je je nu?
    @mamavesmee lekker bezig! Sam heeft het leuk gehad:)
    @lovely waar gaan jullie heen?

Vanmiddag gewerkt en straks rond 19.00 weer beginnen, 2.5 uur ongeveer dus niet lang. Ga over een half uurtje eten maken, dan kunnen we rustig eten.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lovely, o lekker een zonnetje in het vooruitzicht. Ik ren met Evy. start2run

9. MamavEsmee

Kaatje.. Ja, die kou is even wennen he? Aan je longen. Ik merk dat, nu het kouder is ik ook niet zo hard loop, boven de 5 graden vind ik prettiger.

Elsie.. Werkse vanavond!

Lovely.. Mooi menu vandaag! Leuk, shoppen voor zomerspul. Lekker op tijd.:D

Menu vandaag:

Ontbijt: 2 boterhammen met 1x appelstroop en koffie

Tussendoor: 2 flesjes water.

Lunch: 1 volkorenboterham met dun pindakaas, 2 rijstwafels met ossensmeerworst en een sinaasappel, flesje water.

Tussendoor: kopje koffie, flesje water en een appel.

Avondeten: 125 gram zilvervliesrijst met 200 gram prei, kerriesausje en pangafilet uit de oven.

Net een schaaltje magere yoghurt op.

Mooi balans dagje vandaag, ook nog 5 km hardgelopen. ;)

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik zal vanavond als ik weer terug kom nog wat fruit pakken denk ik, heb meestal wel trek als ik terug kom! bij een van de cliënten krijg ik meestal een kopje thee, gelukkig heb ik daar tijd voor:) morgenochtend ook werken en daarna boodschappen doen.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Elsie: de 13e voor 10dagen naar mijn schoonfamilie in dubai
    Kaatje: evy is leuk om mee te hardlopen, ging het goed vandaag?
    Mve: ze heeft nog genoeg rokjes dus haal 4shirts, in dubai shoppen schijnt geweldig te zijn als ik mijn schoonzusjes mag geloven dus spaar mn geld op ;). Kruid je de pangafilet ook?

Ik ben vanavond avondje alleen thuis man gaat bij vrienden voetbal kijken.

12. MamavEsmee

Lovely.. Leuk hoor, daar lekker shoppen. Ja ik doe er viskruiden op van geloof ik Versteeg. Lekker zoetig! Zelfs Esmee vreet er van!:D

13. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ extra`s ivm slapvoelen....ik heb idd appelstroop gepakt en jus d`orange.Verder gewoon veel groente.Voel me nu iets beter al.

@Elsie,netjes een kilo eraf!!!

@pioenroos,wat een zorgen dan he.Fijn dat alles goed is met jullie meisje!

@ti87,sushi fan? Ik vind er zelf niets aan :p Er is ook kh arme sushi,wist je dat?

@Butterfly,beterschap!! Ik lees in je menu dat je volkoren cracottes eet.Ik wist niet eens dat die er zijn :p Vullen die wel,of zijn ze net zo luchtig als de andere variant?

@lovely,wat een heeeerlijk vooruitzicht!

@mamavesmee,je houd het lopen echt goed vol he.Dat vind ik erg knap!

Ik ben weer vol frisse moed :D Vandaag bij de diëtiste geweest en ze vond dat ik echt veel te weinig at.
    Ze vond het iig niet raar dat ik zo licht was in m`n hoofd de laatste weken en een hypo had gehad.
    Samen hebben we m`n dieet aangepast,ze heeft er alle vertrouwen in dat ik op die manier ook goed afval.Niet snel,maar dat hoeft ook niet.
    Ik vind het nog lastig,heb het idee dat het teveel kh zijn.Maar goed,ik wil fit zijn en niet zo slapjes de hele tijd.

Mijn nieuwe menu is ongeveer zo:
    O: griekse yoghurt met lijnzaad en fruit
    T:-
    L: -sla met tomaat komkommer en 2 sneetjes brood of cracker
    -of een omelet met 2 sneetjes brood
    T: koekje
    D: warme maaltijd,klein portie aardappels of macaroni
    T: beetje kwark

Wat vinden jullie?

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Netjes hoor Bumbaa!
    Mve: zou morgen eens de kruiden meenemen. Gebruik zelf meestal van de AH maar vind ze te overheersend. Panga of tilapia insmeren met een milde curry en dan in de oven is ook lekker trouwens.

15. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weten jullie een lekkere kwark die verantwoord is voor `s avonds ? In de meeste zit volgens mij best veel kh.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb van de lidl daar zit 3,7gr in per 100gr neem in de ochtend ongeveer 50gram exclusief fruit enz dus dat is 1,85gr kh.

17. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    #717 lorreke, 3 feb 2014
    Laatst bewerkt: 3 feb 2014
    sorry dat ik ``inbreek`` ik zie dat jullie een aardig hecht clubje zijn,
    kan ik er nog bij? en mag ik er nog bij? ik heb al paar paginas terug gelezen van jullie

ik probeer ook af te vallen, ben door anders eten 5 kilo kwijt, maar ik merk dat ik weer lcihtelijk het verkeerde pad op ga :( en daar baal ik erg van, ik hoop hier wat steun te vinden van jullie en van jullie te kunnen leren :D

ik lees namelijk over eieren op de ochtend? maar koken jullie dan de ochtend zelf of? ik heb daar namelijk op de ochtend geen tijd voor en eerder uit bed zie ik niet echt ztten :)
    en ik lees ook over wraps? eten jullie die dan houd en hoe maken jullie die?

mijn dag ziet er zo uit

ontbijt : 2broodjes kaas of worst + melk
    tussendoor ontbijtkoek minder suiker
    luch 4 rijstewafels elk half plakje kaas
    tussendoor appel
    avondeten weinig aarappel meer groente
    en na 20:00 eet ik zowieso niet meer

ik werk onregelmatig dus dat is soms lastig met avondeten

en het gene wat ik veel drink is vitaminewater van de liddl
    dronk altijd cola maar sinds kort viateminewater istoch stukje gezonder.
    ook drink ik tegenwoordig mijn thee zonder suiker (vind ik ooka l heel knap van mezelf)

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen

MVEsmee. kan jij tussendoor niets eten ? Sinds ik zwanger ben geweest en borstvoeding heb gegeven kan ik die tussendoortjes echt niet meer overslaan zonder slap te worden

Lovely, ja lekker gelopen gisteravond.

Bumbaa fijn een aanpassing vanuit de Dietist. Het hoeft ook niet snel te gaan. Snel komt er vaak met dezelfde gang weer aan

Lorreke, welkom bij de groep.Tuurlijk pas je er nog bij. Ik heb hier in 2010 fanatiek meegeschreven. 11 kg kwijt geraakt en nu eigenlijk sinds vorige week weer terug in de groep
    Ik denk zelf dat je menu aan de weinige kant is. Qua Lunch zou ik het iig niet redden op 4 rijstenwafels
    Je kan suiker ook vervangen voor een zoetje.

Mijn menu voor vandaag :
    O. 2 bruinbrood met kipfilet, bekertje melk
    T. Flesje slimpie limonade en 2liga evergreen appel
    L. 2 bruinbrood met 1x rookvlees, bekertje melk
    T. Een banaan of 2 peren, koffie, thee, water
    A. 2 bolletjes knakworst ( zwemles dag vandaag ) bekertje melk
    Misschien als ik nog honger heb een wasa cracker in de avond.
    Als ik voor een grote banaan ga en een wasa cracker met smeerkaas kom ik op 1207 kcal

19. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lorreke,welkom hier :D Plaats genoeg hier ;) Welk verkeerde pad ga je op? Het is fijn om hier van je af te kunnen schrijven,dat helpt vaak al.
    Heel veel succes! Je lunch lijkt me idd ook karig.Heb je daar genoeg aan?
    Eieren kan je prima `s avonds al koken trouwens :D

Kaatje,daar heb je ook gelijk in.Het hoeft niet snel te gaan.Dat is bescheiden,je avondeten :p

Mijn menu voor vandaag:

O: griekse yoghurt met lijnzaad
    T: fruit (zou ik bij het ontbijt doen,maar omdat ik vandaag pas wat later kan lunchen pak ik het als tussendoor)
    L: sla,tomaat,komkommer,ei en 2 snee brood erbij (lijkt me best heel veel)
    T: koekje
    D: agv
    T: kwark

Heb net een stuk gewandeld naar school,ben weer goed op weg :D

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hoe voel ik me vandaag..... uhm... buikpijn is weg maar voel me in het hoofd nog erg moe, wazig en duizelig. Vanmorgen wel Esmee weer naar school gebracht en daarna met Maureen toch even langs de supermarkt gefietst. Er ik heb nog twee paar schoenen naar de schoenenmaker gebracht. Esmee kwam gisteren thuis met de hele hak los...alweer de schoenen stuk...;). Ik koop geen nieuwe meer dus laat ze dit keer maken.

Toen merkte ik wel dat mijn energie op was en ik echt naar huis moest. Zit nu lekker met Maureen onder een dekentje.

Gewicht: 81.8 vanmorgen :D ( ja heb de weegschaal gepakt )
    Erg blij mee. Dit heb ik al maanden niet meer gewogen, was vorig jaar juni 78.0 en langzaam aan weer aangekomen, denk dat ik medio oktober weer over de 80 zat....zoooo zonde eigenlijk. Maar het gaat weer de goede kant op :D. Morgen officieel weegmoment, ik ga vanavond niet sporten, wil wel graag maar ben er te zwak voor.

@Pangafilet...ik kruid vis ook wel met peper,zout en citroensap. Vind ik ook lekker.

@Bumbaaa... ik eet meestal de volkoren cracottes. Of ze vullen.... hmmm nee, niet meer dan de naturel hoor. Toch wel te weinig eten op een dag dus,dat vermoeden had ik al wel een beetje. Fijn dat je tips hebt gekregen waar je wat mee kunt.

@Lorreke... welkom meis, tuurlijk mag je meekletsen. Wraps kun je heel goed koud eten hoor. Fijn dat je al bent afgevallen en jammer dat het langzaam verkeerd gaat. Plaats lekker je menuutjes en haal je voordeel uit wat anderen schrijven. Wat betreft je menu, niet verkeerd toch? En wat Kaatje zegt, vullen 4 rijstwafels wel? Lijkt me ook weinig en niet echt vullend. Op het moment wel, maar ik krijg dan zelf eerder op de middag alweer trek. En ik lees dat veel na 20.00 uur niets meer eten, eet je 20.00 uur niets meer aan tussendoortje? Dat doe ik juist wel.

@Lovely... oh heerlijk, Dubai!! Ik ben jaloers meis!! Ik zou inderdaad daar lekker gaan shoppen :D.

@Kaatje... drie keer dezelfde les... jullie pakken per week een nieuwe dan? Ik heb in de zomer met Evy gelopen, ging heel goed, maar na de zomervakantie toen ik weer moest werken en naar school moest bleef het erbij omdat ik ook weer naar de sportschool ging. Ik denk dat ik wel bij les 25 ben geweest, erg leuk vond ik het wel.

@Elsie... je werkdagen er weer opzitten??

Zo, ik ben weer bij geloof ik. Nog even mijn menu voor vandaag ( al moet ik niet echt aan eten denken ).

O: 3 volkoren cracottes met 1x slanki smeerkaas, 2x heel dun pindakaas, glas melk.
    T: kommetje rijstepap.
    L: 2 boterhammen met komkommersalade, soepje.
    T: minneola.
    A: boerenkoolstamppot met een klein stukje rookworst.
    T: Ananas

Als hapje vanavond maak ik misschien een wrap met zalm in stukjes gesneden. Zooo lekker, had dit voor afgelopen weekeinde maar door de misselijkheid geen trek in gehad.

Deel Deze Pagina