Elsie: Oh oeps, niet gezin haha. Lekker gegeten heb je Pioenroos: Dan kan het misschien best erfelijk zijn. Maar goed dat ze wel alles onderzoeken. Vervelend is er natuurlijk wel Butterfly: Ik eet bijna niets tussendoor. Alleen als ik echt honger heb in iets. Dan pak ik wat nootjes, blokjes kaas, worst of waar ik maar zin in heb Wel kh-arm. Het is niet echt een dieet maar een voedingsprogramma en heet GOK (Grip op Koolhydraten) waarbij je maar 1 keer op een dag koolhydraten eet ipv de hele dag door. Door deze manier krijg je ook veel minder honger tussendoor (vandaar dat het makkelijk vol te houden is zonder tussendoortjes) MvE: Ik heb nog niet gewogen... Ben benieuwd of mijn lekkere weekend wat schade heeft toegebracht Ben vandaag ook nog ongesteld geworden dus hou er wel rekening mee dat ik misschien wel ben aangekomen. We zien het morgen! Lovely: Ja gaat nog steeds goed Al ben ik afgelopen week dus wel 2 keer uit eten geweest. Merk wel dat ik hierdoor weer sneller honger krijg dus hopelijk kom ik gauw weer op t goede ritme. Toch wel heerlijk die vakantievoorbereidingen bij jou hoor. Wil ook wel naar t zonnetje Bumbaa: Fijn dat het alweer beter gaat. Oh heerlijk sushi joh! Wist niet dat er kh-arme sushi bestaat. Van kh-arme rijst dan ofzo? Vind je menu er wel goed uitzien hoor. Inderdaad wel meer kh dat je eerst had maar niet echt ongezond. Behalve misschien het koekje? Maar als je toch graag kh-arm wil eten, waarom eet je dan niet gewoon meer van het kh-arme eten? Lorreke: Welkom hier! Volg je een speciaal dieet? Ik kook mijn eieren altijd in de ochtend want heb toch genoeg tijd aangezien ik niet werk. Mijn vriend kookt ze een avond van tevoren en neemt ze dan gewoon koud mee naar het werk. Ik voel me vandaag niet echt lekker. Ongesteld geworden dus moe, hoofdpijn en rugpijn Doe het vandaag maar lekker rustig aan. Gister van vermoeidheid om 20.30 al in slaap gevallen dus shred weer niet gedaan. Menu vandaag O: champignon-omelet van 2 eieren T: paar nootjes L: rolletjes ham met roomkaas en wat sla D: cheeseburger (zonder broodje) en salade. Appel en 2 blokjes chocolade na
Zo weer thuis! Vannacht slecht geslapen, sliep pas tegen 3 uur en om half 7 de wekker Pff... Maarja moest er toch uit. Sam voelde heel heet aan maar geen koorts... Ga hem zo ophalen kijken hoe het met hem is. Vanmorgen -300 gram op de Weegschaal, 1.3 kg er af dus nu! Menu: O: bakje yoghurt met museli, glas water, mandarijn. T: 2 kopjes koffie, ontbijtkoek. L: 2 boterhammen 1x kaas 1x hagelslag, glas melk, mandarijn. T: thee water appel A: aardappels, broccoli, stukje vlees. T: thee
Butterfly,rustig aan nog even Super dat je blij werd van de weegschaal !! Ja jij zei het al,dat je dacht dat ik te weinig at.Het is niet dat ik niet naar een ander luister hoor Met eten ligt dat gewoon een beetje ingewikkeld hihi Ti87,ja kh arme sushi..staat in het kookboek van Yvonne Lemmers Ik weet niet hoe dat gemaakt is,ik lust het niet dus heb die blz overgeslagen haha Ik pak nu meer kh omdat ik zo wazig was in m`n hoofd de hele tijd.Vreselijk gevoel,van meer kh-arm eten ging dat niet weg.Het koekje in de middag pak ik om zo normaal mogelijk met de kindjes mee te doen als ze uit school komen Gewoon simpel,heb nu volkoren koekjes. Mijn menu is nu in mijn ogen een gewoon,normaal menu.En mss is dat wel een heel goed streven...gewoon Net bij m`n lunch trouwens geen crackers gehad,dat vond ik toch wel erg veel.Kijken hoe dat gaat,of dat ik straks mss een cracker pak.
bij mij vullen de rijstewafels wel hoor heb daar nog soep bij en melk dus dat is voor mij voldoende, soms ook de appel van tussen de middag erbij O broodje met worst L : kwamen uit ziekenhuis dus bij subway broodje gehad t appel Diner : nog geen idee iets lichts qua verkeerde kant dat ik weer erg veel trke krijg in chocolade hihi.. Ik eet na 20.00 helemaal niets meer, alleen drinken vitaminewater en zoetjes ben ik zelf ook geen fan van. thee zonder suiker gaat erg goed trouwens, en verder drink ik niet veel waar suiker bij in moet hihi..
*shame* Na m'n laatste bericht niet meer gereageerd excuses daar voor (inmiddels 30 pagina's verder zag ik), het gaat snel hier! Hier ook erg druk met van alles en nog wat, dagelijks actief meekletsen zal me niet lukken vrees ik Iig iedereen bedankt voor de warme welkom! Ti87, klopt ben zwanger 32 weken nu. Ben ook blij dat ik niks ben aangekomen, des te makkelijker het afvallen na de bevalling zal gaan (hoop ik). Amelien, dank je. Ben 32 weken nu. Nog max 9 weken te gaan, kan iig niet wachten. Bumbaaa, dank je. Liedx, thnx. Ben blij dat ik nooit veel aankom gelukkig (bij m'n eerste 2 max 6kg aangekomen) maar overgewicht is er wel hoor. Leuke klas (die 2 foto's). Doe je dat wekelijks en hoe heet dat? Lovely83, dat was m'n bedoeling lekker actief meekletsen maar deze topic gaat als een speer (ivm die oude). Ben 32 weken nu, voor anderen gaat het snel maar voor mij niet echt (ben toe aan bevallen). Hoe gaat het met je meissie en jongen? MvE, yep me 2! Alleen nog niet aan het 'afvallen' ivm zwangerschap. Hoe is het met Esmee? Kaatje85, Butterfly en Elsie22, leuk jullie namen hier ook weer voorbij zien te komen. Lorreke, welkom! All, hoe gaat het afvallen tot nu toe? Volgen jullie een bepaalde dieet zo ja welke? En wordt ernaast ook gesport? Mijn menu van vandaag: Brunch: kom groentensoep, meergranenpistolet gezond Ts: thee, jus, stukje cheesecake ( Avond: maaltijdsalade Ts: aardbeien, appel, pot thee Iemand ook moeite met water drinken met dit weer? Ik merk dat ik te weinig drink, moet ik vaker doen want door de zwangerschap heb ik ook last van obstipatie.
Ti87, beterschap meid! Elsie, beterschap voor Sam. Lovely, leuk naar Dubai! Enjoy it! Lorreke, ik werk niet maar toen ik werkte zette ik eitje aan de kook en dan ondertussen mezelf aankleden enzo. Alle zieken, beterschap! Hier ook al een paar dagen aan het kwakkelen en nu is m'n jongste ook aan de beurt. Het heerst nu met dit weer.
Bumba.. net menu op basis van wat de dieetiste zegt. Ik zou het koekje vervangen door fruit of groente ( rauwkost) een volkorenkoekje voegt niets toe. Zelfde als Liga's, sultana's, ontbijtkoek ( ja voor de lekker haha) Vind het lopen ook echt leuk! Lekkere kwark, gewoon volle kwark? Lovely.. Ok, bedankt voor de tip over de vis. Kruiden gevonden? Lorreke.. Welkom hoor! Iedereen is hier welkom. Werk ook onregelmatig, maar neem altijd mijn eigen eten mee. Weet niet of jij in de gelegenheid bent om je eten op te warmen? Anders iets wat koud ook lekker is. Een maaltijdsalade of goed gevulde wrap. Eieren koken in de avond en evt in een bakje heet water opwarmen. Of gewoon koud eten, kan natuurlijk ook Verkijk je niet op het vitamine water van de lidll. Is toch 100 calorieen per flesje Kaatje.. Red het niet altijd zonder tussendoortje hoor. Vanmorgen op het werk om 11.00 echt een knorrende maag, toen een peer genomen. Soms te druk of i.d. niet nodig. Wisseld per dag. 1200 is prima toch?? Butterfly.. net menu vandaag. FIjn dat je weer wat opknapt. Tia87.. Vervelend dat je niet helemaal lekker bent. Je slaat het wegen een weekje over Lekker menu vandaag! Doet je man ook kha? Elsie.. hopenlijk wordt Sam niet ziek. Het werken er weer opzitten? Net menu, zoals altijd en de weegschaal zakt lekker zeg! Moedertjuh.. Zal wel zwaar zijn, zwanger en 2 dametjes rondlopen. Man nog steeds veel opreis? Oh lekker, cheesecake! ********** Hier de werkdag er weer opzitten. Vandaag een leuke dag op het werk, een Sensothorische Integratie therapeut kwam een client waar ik pb'r van ben observeren. Veel tips, maar ook complimentjes gekregen over de manier waarop we nu al te werk gaan. ( Locatie is een 5 maanden geleden " overgenomen" ) van een een andere zorginstelling. Ben dus best trots op wat we al hebben bereikt. Wel een vermoeide dag. Morgen nog een vroege dienst en dag weekend! Alweer haha.. Menu vandaag: Ontbijt: 3 knackebrodjes, 2 keer ossenworst en 1x appelstroop, koffie Tussendoor: koffie, 2 flesjes water en een peertje. Lunch: 2 volkorenboterhammen met rookvlees ( dubbel) babybell kaasje en cup a soep groenten, flesje water. Tussendoor: flesje water, kopje koffie en 1/2 paprika in reepjes. Avondeten: Broccolli ( 200 gram) gebakken kriel ( 100 gram) kipfilet ( 90 gram) toetje, magere yoghurt met een kleine banaan. Totaal, 1000 calorieen, mag vanavond dus nog wat lekkers van mezelf. Heb niet het idee dat ik zo weinig gegeten heb, Vorige week rond de 1600 calorieen gaan zitten, gebeurd waar ik al bang voor was, was vanmorgen 600 gram zwaarder als vorige week woensdag. Morgen vroege dienst, dus ga donderdag wegen.
Nou sam heeft koorts viel op de bank in slaap en uiteindelijk met zetpil in bed gelegd, hopelijk morgen wat beter! Zelf bekaf door slecht slapen dus ga ook op tijd naar bed.
Goedenavond, Lorreke: Welkom! Butterfly: super dat de weegschaal lief was! Even goed uitzieken hoor. Ti87: Als je uit eten bent let je dan ook op de KH? Lekker menu heb je weer vandaag . Elsie: super -1,3 kg. Hoe gaat het nu met Sam? Bumbaaa: Een normaal menu is ook een goed streven hoor, want uiteindelijk moet je toch ooit weer normaal gaan eten. Moedertjuh: wow 32 weken! Met mijn kids is alles goed hoor en met jouw 2 prachtige meiden? Mve: De kruiden gevonden, heb alleen deze week geen vis op het menu staan. Maar goed dat heb ik het alvast in huis.Mmm lekker menu! En dat voor maar 1000kcl?! Vandaag dinsdag, wat betekend drukke dag. Eerst gewerkt, hele tijd gecoacht erg leuk om te doen. Daarna kids gehaald en naar huis gefietst en direct in de auto gestapt om de week boodschappen te doen. Was uiteindelijk half 6 thuis. Nu even op de bank gtst kijken, daarna sporten. Morgen wegen, ben enorm benieuwd! Menu: O: kwark met lijnzaad, kop koffie T: peer,flesje water L: salade met tonijn,komkommer,tomaat en paprika. T: flesje water A: italiaanse gehaktballetjes met zelfgemaakte tomatensaus en een salade T: flesje water, kop thee en een paar olijven
Bumbaa: Ik heb de kookboeken (nog) niet. Ben wel erg benieuwd naar de recepten. Volkoren koekjes zijn inderdaad ook niet zo erg. Goede keuze! Moedertjuh: 32 wk, begint al op te schieten . Fijn dat je inderdaad niet bent aangekomen. Ik was tijdens mijn zwangerschap ca 16 kg aangekomen en zijn nu bijna allemaal eraf. Ik volg de voedingsmethode Grip op Koolhydraten. Nu 5 wk bezig en bijna 5 kg afgevallen dus gaat prima. Momenteel sport ik elke dag want doe 30 day shred MvE: Ja mijn vriend is tegelijk met mij begonnen met GOK. Hij is inmiddels 6,5 kg kwijt. Haha zou t wegen over kunnen slaan maar ben veel te nieuwsgierig. Hopelijk heb ik morgen geen spijt dat ik erop ben gaan staan Lovely: Als ik uit eten ga hangt het ervan af wat ik ga eten en hoe mijn bui is hihi. Met sushi let ik meestal niet op want vind dat zo lekker en t is lastig met die rijst. Met het pannenkoeken eten heb ik wel een pannekoek genomen maar ook wel groente en jus d'orange als fruit. Zou ik een stuk vlees nemen dan neem ik bijvoorbeeld niet veel aardappeltjes ofzo erbij. Succes morgen op de weegschaal! Ohhhh wat heb ik gesmuld van mijn cheeseburger vanavond Zelf gemaakt van gehakt. Plak kaas gesmolten erover, beetje curry en mayo, gebakken ui en champignons, augurkje en lekker gebakken ei. Mijn "broodje" waren de blaadjes sla haha. Zit bomvol dus ga eerst film kijken en uitbuiken en daarna shredden. Welterusten alvast iedereen!
Ti87: heb je recept vd cheeseburger? Lijkt me ook erg lekker! Sporten zit er op, nu genieten van 5 olijven. Ik hoop tijdens de vakantie nog wel op de kh te kunnen letten. Gelukkig eten ze in hun cultuur met name veel kipgerechten met altijd een salade erbij. Neem dan gewoon geen rijst erbij. Kwark of yoghurt zullen ze wel hebben, neem sowieso de lijnzaad mee. Wil echt niet met een paar kilo eraan weer terugkomen. Uit eten zullen we zeker ook wel gaan, en vind dat ik dan ook wel mag genieten zolang de kh niet te dol worden.
Goedemorgen Vanochtend toch even op de weegschaal gaan staan. 700 kwijt in 2 dagen Levi heeft studiedag. Zei gister nog dat hij dan mocht uitslapen... 6.15 Bumbaa, met twee bolletjes knakworst zit ik wel vol hoor. Uiteindelijk is er nog een half bolletje smeerworst bij gekomen omdat Elin haar brood niet op at Butterfly, opgeknapt vandaag? Ja idd 1 les per week. Netjes les 25 ! Ik bekijk het maar per les. kan me niet voorstellen dat ik over een paar maanden zolang kan rennen haha TI87, jeetje vind je menu van gisteren wel heel weinig hoor. Eet je altijd zo weinig of nu omdat je niet lekker was ? Elsie, beterschap voor Sam
Heel langzaam knap ik op....Esmee vanmorgen naar school gebracht en daarna meteen boodschappen gedaan. Net thuis.... en verneem nu wel dat ik nog niet de oude ben, moe, suf..... en moet echt niet aan eten denken, bah!! Heb een kopje thee gezet met honing en zit even met Maureen op de bank. Zometeen de boodschappen opruimen en een poging doen alle was op te vouwen, heb tussendoor wel gewassen maar niets gevouwen... het is een chaos in de schuur..... moet dus wel even aan de slag... op mijn tempo . Weegschaal 81.8.... blijf ik op hangen.... dat is toch weer minder dan vorige week, had op meer gehoopt, drink slecht water... eigenlijk niet, dat is de oorzaak misschien? Vandaag dus even goed drinken.
Sam heeft de waterpokken! Vandaag gelukkig vrij maar morgen blijf ik thuis met hem, heb me afgemeld op werk, moest wel verlofuren inleveren maarja niks aan te doen!
Butterfly, rustig aan Elsie Succes met de waterpokken ! Even lekker in een badje met zemelen zetten. Kids clin doet ook wonderen. Kost wat maar werkt tien keer beter dan menthol poeder etc whaaaa net via fb actie een weekend/midweek van europarcs gewonnen
MvE, makkelijk is het niet (was ook geen geplande zwangerschap, wilde daarom zelf nog wachten). Yep man nog steeds veel op reis. Lovely, hier z'n gangetje lief thnx.
@kaatje wat leuk zeg! Heb idd kidsclin, maar voor nu lijkt hij er nog geen last van te hebben gelukkig. Vanavond werken, morgen een paar verlofuren opgenomen zodat ik thuis kan zijn bij sam, er was een zieke collega dus haar rondje van vanavond overgenomen sam ligt dan al op bed dus die merkt er niks van. Vanmiddag bij een vriendin geweest, vertelde dat sam waterpokken heeft en ze vroeg kom je langs? Zij heeft een dochter van ook 3 jaar en die heeft het nog niet gehad. Dus daar gezellig geweest. Menu: O: bakje yoghurt met museli, glas water. T: 2 kopjes koffie, 2 biscuitjes. L: 2 bruine boterhammen 1xkaas 1x hagelslag, thee. T: 2 kopjes thee, water, anderhalve appel. A: aardappels, broccoli, vlees. T: thee
Lovely.. Jou menuutjes zien er echt goed uit! Gaat het afvallen lekker? Butterfly.. Doe maar rustig aan. Al snap ik dat het huishouden ook gewoon door gaat. Ging het drinken goed vandaag? Ti87.. En blij dat je op de weegschaal bent gegaan? Mannen vallen altijd super snel af he? Zo oneerlijk. Kaatje.. Wow 700 gram in 2 dagen, dat schiet lekker op! En gefeliciteerd. Weekendje/midweekje waar naar toe? Elsie.. beterschap met de waterpokken. Hopelijk valt het allemaal mee. Jammer dat de incubatietijd een 7-10 dagen voor de tijd is. Net menu vandaag! Werkse vanavond. Moedertjuh.. Heftig hoor! Hopelijk loopt alles toch lekker soepel. Succes nog ff! ***' Vanmorgen vroege dienst gehad tot half 11, daarna een uurtje hardgelopen, 10 km in 1 uur en 2 minuten, ging super lekker. Nu wel zere spiertjes. Vanmiddag zwemles met Esmee, eindelijk ging ze door het 6 meter gat. Volgende week nog een keer en dan hopelijk afzwemmen voor B! Menu vandaag: O: 2 volkorenboterhammen met rookvlees, 3 koffie en 2 flesjes water ( tussen 7 en half 11) T: banaantje voor het hardlopen en een glas water. T: appel na het hardlopen en een flesje water. L: 3 volkorenboterhammen met 2x beleg appelstroop, kopje optimel drink. T: flesje water, A: 100 gram wedges, 200 gram worteltjes en 100 gram filetlapjes. Straks nog een beker magere yoghurt met een paar druiven er door. Vanavond een zakje popcorn.
Vitaminewater : klopt 95 kcal per 500 ml maar veel minder suiker en kcal dan frisdrank, sapjes o.i.d. leek mij goede vervanger omdat ik niet zo`n water drinker ben Mijn dagmenu O: broodje kaas + glas melk L : 4 rijstewafels met elk half plakje kaas + melk D : aardappels, doperwten en stukje vlees iets van gehakt Tussendoor : 1 blokje pure chocolade, appel ,glas water . en vitaminewater Die wraps waar jullie het over hebben lijken mij ook wel wat calorie arm dan he hebbben jullie daar recepten van?? of andere lekkere calorie arme recepten ? met kipfilet of gehakt ??
Weekendje/midweek naar 1 van de parken van europarcs Mijn menu van vandaag O. Wit bolletje hagelslag. Bekertje melk T. 2 peren. Wasa cracker 20+ smeerkaas L. 2 bruinbrood rookvlees. Bekertje melk T. Schaaltje chips. Was op visite A. Aardappelpuree rode bieten. Gehaktballetjes in roomsaus Koffie thee water Vanavond baantjes zwemmen. Nog weinig zin