10 kilo afvallen wie doet er mee deel zoveel! :D

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

wishtobe. ik weeg bijna elke dag. Maar houd woensdag of donderdag als weegdag. Ligt er aan of ik slaapdienst heb.

Kaatje.. in een vuurvast schaaltje. Vast vocht kaatje.

Bumbaaa. Twijfel we hier nog ff verder over de actifry haha.

Lovely.. appel met kaneel kan prima toch?

Voel me een stuk beter. Behoorlijk ongesteld geworden. Dus dat heeft gisteren denk il ook wel meegespeeld.

Weegschaal lief ondanks ongi.

Menu vandaag:

Ontbeten met yoghurt, dorsetmuesli ( lekker zeg) 2 gedroogde abrikozen in stukjes gesneden. Gekookt eitje en koffie..

Tussen door: koffie en flesje water. Flink gepoetst in huis.

Lunch.. 2 boterhammen met kipfilet. Mok thee.

Tussendoor druiven en flesje water.

Avondeten. Gaan zelf pizza maken. Met ham champignons, paprika, ui, kaas.

Vanavond een paar toastjes.

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    ontbijt : niets nog maar 1 ur wakker ;)
    lunch : warme bolletjes uit de oven met boterhamworst/hagelslag + glas melk
    Tussendoor : appel en vitaminewater
    Diner : lamachun met kaas & rouwkorst :D heerlijk
    En nog thee en taxi/ijsthee vanavond op visite namelijk ;)

3. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maken jullie die turkse pizza zelf? Of haal je die in de supermarkt? Is dan minder kh bom dan een gewone? :D

Lovely,veel plezier met de high tea!

Mijn menu is vandaag niet erg lijnproof..

O : kh arme custard (lekker!)
    t:mandarijn
    l: 3 snee brood
    t: :
    d: chinees eten bij m`n ouders :p
    t: doe maar niets haha

4. MamavEsmee

Bumba.. ik koop hem bevroren bij de super. Je zou hem id ook als pizza kunnen beleggen. Stuk minder calorierijk. Lekker dagje haha..

Lovely.. jummie high tea!

De pizza was lekker.. lekker veel groenten er op.

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    De turkse pizza (lamachun) haal ik in de winkel (vriesvak) toevallig deze keer bij de liddl ;) , zit verder niets op, alleen gekruid gehakt heel licht zit er standaard al op, en daarover kan je zelf vanalles doen :D
    Ik had gerapste kaas + bistro groente mis van de c1000

en heb het als een wrap opgegeten :D
    Maar je kan de lahmacun idd ook als pizza gaan beleggen, is minder kcal dan gewone pizza ;)

6. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Lamachun kunnje in vrijwel elke supermarkt halen, meestal in het vriesvak. Natuurlijk zitten er wel kh in (volgens mij zoveel als in een bolletje?), maar veel minder dan in een gewone pizza, wat ik begrepen heb.

Gebakken eitje tussen de middag is ook altijd lekker en zit niet veel in :)

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mve: klopt maar voor mijn gevoel hoort er dan ook een beetje suiker bij hahaha.
    Lamachun: wij halen het bij de halal slager die maakt ze zelf, zijn dus lekker vers.

High tea was heerlijk, enorm genoten van normaal eten.
    Vamdaag weer op oude voet verder :).
    Gisteravond na een voorlichting over besnijdenis geweest. Sudadense vrouwen vroegen of ik ook kwam, heb er haast niet van geslapen zo heftig vond ik het. Heb alle lekkere baklava kunnen weerstaan.

Zo even goed opruimen in huis, daarna lekker sporten. Vanmiddag komt een vriendin met haar vriend uit Amerika langs. Wanneer wij op vakantie zijn gaat hij weer voor 3maanden terug.

Menu;
    O:kwark met lijnzaad
    t:flesje water
    L:wrap met roomkaas, gerookte zalm en rauwkost
    T:flesje water, sinaasappel
    A: kippendijen, met broccoli, knoflook en sojaroom
    T: flesje water en een paar olijven.

8. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Ben ik ook weer even. Ik heb het momenteel erg druk en heb dus geen tijd om bij te lezen. Sorry daarvoor. Ik hoop dat het na volgende week wat rustiger word.

Deze week een giga dip gehad met lijnen. Echt nergens naar gekeken, en geen dag fatsoenlijk gegeten. Morgen pak ik de draad weer op. De weegschaal sla ik dinsdag maar over... Gelukkig is de ongi voorbij dus dat kan geen excuus meer zijn.

9. MamavEsmee

Lovely.. Vrouwen besnijdenis bedoel je? Heftig id. Komt het nog steeds veel voor? Ik doe geen suiker op mijn appeltje hoor!

Amelien.. Goed zo, de draad weer oppakken meid!

Vanmorgen de dag begonnen met 9 km hardlopen! :D Na de lunch lekker wezen zwemmen met elkaar! Daarna door naar een verjaardag en nu niet meer van de bank. Drukke werkweek voor de boeg.

Menu vandaag: Niet heel gezond.:)

O: 1 croissantje met een plakje kaas en een gekookt ei, koffie.
    T: flesje water en sinaasappel.
    L: Yoghurt met 30 gram muesli, 2 lepeltjes verse ananas en 2 gedroogde abrikozen in stukjes. Mok thee.
    T: Op de verjaardag 2 mokken thee, 2 glazen water, 2 soesjes ( klein) en een handje chipjes.
    A: Frietjes met een frikandel.

Net een stuk of 5 paaseitjes op. FOUT NIET MEER IN HUIS HALEN!:)

Prima met compensatie van het hardlopen!

Menuutje voor morgen is gepland!;)

10. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Vandaag :

Brunch : 2 warme bolletjes 1 hagelslag 1 boterhamworst + glas melk
    Tussendoor : verkeerd maar zo lekker een wafel met slagroom kopje thee, en koude chocomelk
    Diner : gyros met komkomersalade en aardappelschijfjes

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mve: het komt inderdaad nog teveel voor. Jeetje druk dagje had je vandaag!

De zoetigheid van gisteren bij de high tea doet me geen goed vandaag, enorme suiker behoefte nu :(. Gelukkig is er niets zoets in huis.

Vandaag met mn schoonzusjes gebeld, er schijnt en fitnesszaal, zwembad en sauna boven op het dak van het appartementencomplex te zijn, kan dus voldoende bewegen.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen
    vandaag officiële weegdag. +100
    Snap er niets van. Zal of vocht zijn of richting mijn ongi

13. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    MvE: Inderdaad, deze week worden we gewoon weer blij van de weegschaal. Laten we dat afspreken ;)

Wishtobe: Welkom hier. En heel veel succes! Mijn officiële weegdag is op woensdag. Maar weeg soms ook wel al van tevoren. Hangt ervan af of ik heel nieuwsgierig ben of niet haha. Maar neem wel altijd het gewicht van woensdag want t kan per dag zo schommelen.

Bumbaa: Vergeten te wegen! Hopelijk is er woensdag dan lekker veel af. Speltbrood bevat geloof ik niet minder kh als volkorenbrood maar wel meer eiwitten en het zijn langzame kh dus daarom is het geoorloofd ;) En hoe vond je de knabbelspek? Ik vind t wel lekker maar ontzettend droog :D

Lovely: Heerlijk dat je ff zo genoten hebt van de high tea. Maar wat heftig over die besnijdenis. Vind heel erg dat dit in sommige landen nog zo gebeurt en dan zonder verdoving etc...

Kaatje: Kan goed je ongi zijn. Maar 100 gram is er zo weer af :)

Zo, heb even bijgelezen dames. Had het een beetje druk afgelopen week. Vandaag lekker rustig dagje (al staat er wel een hoop was op me te wachten...)

Menuutje vandaag
    O: giant cracker met gekookt eitje
    L: 2 vezelcrackers met tartaarworst en uitjes. Misschien nog wat groente
    D: sperziebonen en gebakken spekjes. Kommetje Griekse yoghurt met een kiwi. Blokje choco

14. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Goedemorgen dames....

Ben ik ook weer, lekker weekeinde gehad, moet zeggen dat ik vrijdag en zaterdag rot in mijn vel zat, het sombere weer, daar ben ik gevoelig voor, vrijdag me wel 4 keer nat laten regenen, dat was de druppel... had even nergens zin, ik verlang zo naar de zon. En was de hele week al thuis i.v.m ziek zijn, dus was echt klaar even met alles. Echter heb ik me niet vol zitten vreten wat ik anders zou hebben gedaan, heb me netjes ingehouden en daar ben ik blij om. Heb mezelf zaterdagavond op een reep belgische reep chocolade getrakteerd met een blikje cola. Manlief was weg en ik was lekker alleen thuis, ben mijn oude foto's ingedoken om de boel uit te gaan zoeken... maar er staan meeeeeeeeeeeeeega veel op mijn laptop... weet de door de bomen het bos niet meer te vinden.

Gisteren lekker gezwommen met de kinderen. Heerlijk was dat even en op verjaardag geweest gistermiddag. Lekker stukje appeltaart gehad, schoonzus had hem zelf gebakken en een gezondere versie... het was heerlijk. Paar zalmhapjes gehad, maar niet uit den boze zeg maar. Ben eigenlijk trots op mezelf dat ik de sombere dagen zo goed ben doorgekomen. Ben niet afgevallen, maar ook niet aangekomen :D. En mijn weegdag is deze week donderdag pas dus het moet helemaal goed komen.

Vanmorgen al boodschappen gedaan, de boel al opgeruimd, zo even een doek door het huis halen, eten vast klaar zetten, ik heb slaapdienst vanavond, heerlijk weer even werken, heb er zin in.

Heb mijn Sonja Bakker boeken van de zolder gehaald. Niet dat ik ik volgens de schema's ga eten hoor, dat vind ik veel te karig voor mezelf, maar wil het wel als rode draad gebruiken en her en der wat aanvullen. Helemaal zelf bedenken lukt me nu even niet, en ik vind structuur in eetschema's dan even fijn, dat ik het niet allemaal zelf hoef te bedenken hahaha.

Menu vandaag:
    O: 1 boterham met vruchtenhagel, kommetje yoghurt, sinaasappelsap.
    T: sinaasappel, kop thee met honing.
    L: 2 boterhammen met linera smeerworst, een kommetje kwark, banaan.
    T: pakje sultana en een opkikker.
    A: aardappelen, bloemkool, kipfilet, schaaltje komkommer.
    T: crackertje met komkommersalade.

Dit wordt het vandaag.
    Veel van Sonja Bakker, en een beetje van mezelf. De lunch zou alleen de kwark en de banaan zijn, nou sorry, dat vind ik veeeel te weinig voor mezelf. Ik heb daar gewoon twee boterhammen bij gepland. En ik neem een pakje sultana mee naar mijn werk, ik zou er maar 1 van mogen, het is maar net hoeveel trek ik heb, red ik het met 1 doe ik dat, anders niet hoor ;). Ga mezelf niet tot te met uithongeren. Dan heb ik mezelf er vanavond weer mee.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Goeiemorgen!

Hier gewerkt het weekend, vandaag overdag vrij en vanavond weer werken, sam kwam om half 7 vanmorgen bij mij in bed liggen en heeft geslapen tot half 10! Hij was duidelijk moe, hij zit nu ook nog lekker in pyjama, nu kan het nog:) over een paar maanden word ie alweer 4.

Vorige week stond er 1 dag 64.2 op de Weegschaal en nu 66.3:( snap ik niks van... Heb wel wat lekkere dingen gehad maar niet te veel, maarja vandaag maar weer gewoon.

Menu:
    O: 2 beschuitjes met hagelslag plakje ontbijtkoek kopje thee.
    T: koffie en 2x mandarijn.
    L: 2 bruine boterhammen 1x kaas 1x kipfilet, beker melk.
    T: thee appel.
    A: aardappels, bietjes en stukje vlees.
    T: thee

16. Ior

Ior Niet meer actief

Hey dames, ff een korte update...
    Mijn vriend is vandaag weer aan het werk :)hij is nog niet 100% maar dat komt nu vast ook weer goed. Ons zoontje heeft nog steeds last van de tandjes maar ze willen maar niet doorbreken :(
    Ik was helemaal gestopt met dieeten, maar vanaf 25jan toch weer opgepakt omdat ik flink was aangekomen, ik zat inmiddels alweer op 75kg! Vanmorgen ff gewogen en ben 71.6!!! :D zo blij mee! En dat terwijl ik nu ongie ben!
    Daar word ik dan toch ff weer blij van.

17. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Ik ben er ook weer ;)

Ontbijt : broodje boterhamworst : beker melk
    Tussendoor : ontbijtkoek minder suiker en vitaminewater
    lunch : 2 broodjes met cerverlaatworst + vitaminewater
    Tussendoor : appel
    Diner : burito`s

18. MamavEsmee

Lovely.. Merk ook altijd, heb ik eenmaal gesnoept. Moet ik de dag er op altijd bezuren! Hopelijk kun je het weerstaan. Ff weer een paar dagen strak en het is weer over.

Kaatje.. Dat kan niet anders als vocht zijn!

Ti87.. Al door de berg was heen?? Net menuutje vandaag!

Butterfly.. Het weer was i.d. triest en doordat je minder snel naar buiten gaat wordt ik ook altijd chaggie. Klinkt als een gezellige zondag! Mooie menu vandaag, werkse in je slaapdienst, mag morgen weer.

Elsie.. Geniet er maar lekker van! Vind het best druk en veel geregel nu Esmee naar school gaat. Ook vaak speelafspraakjes en dat vergt toch ook wel veel energie. Sam is nu nog helemaal van jou :p;) Had de weegschaal het wel goed? :$ Wel heel veel verschil!

Lorreke.. Zak jou weegschaal ook al?

Vanmorgen vergadering gehad, eens een keer een nuttige vergadering! Drukke week. Vandaag vergadering, morgen slaap tot woensdag 10.00. Donderdag afscheid van de oude locatie waar ik werkte, vrijdag en zaterdag late dienst. Kan wel lekker veel doen deze week op het werk!:D

Menu vandaag:

O: Magere yoghurt met 30 gram muesli en 2 gedroogde abrikozen.
    T: 125 gram verse ananas, kop thee, kop koffie en flesje water.
    L: 3 knackebrodjes met ossenworst, appelstroop en kipfilet, mok thee
    T: flesje water, sinaasappel.
    A: Pangafilet, gekookte aardappeltjes ( 150 gram) witte bonen in tomatensaus ( 150 gram)
    T: Schaaltje rauwe groenten ( wortel/ paprika/ komkommer)

Ff balansdagje ;)

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavesmee ik twijfel of die 64.2 wel goed was hoor... Ga gewoon maar door nu..

Komt esmee tussen de middag thuis lunchen? Hier is het 4 dagen van 8.30-14.30 en op woensdag van 8.30-12.00. Zal wel even wennen zijn in het begin.

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Even snel.... zit nog even lekker aan een kopje thee en Maureen zit lekker even bij me. Over klein halfuurtje in de auto, Esmee uit school halen en dan de kids naar de opvang en BSO brengen.
    Tassen staan klaar, ben alleen niet aan was vouwen toe gekomen.... balen, maar dat moet morgen maar hoor.

Lunch iets aangepast nog, geen kwark gehad maar een krentenbol.
    Neem de kwark mee naar mijn werk. Dat eet ik dan vanavond i.p.v een cracker denk ik. Ach, zo puzzel je dag in het rond hahaha.

Deel Deze Pagina