10 kilo afvallen wie doet er mee deel zoveel! :D

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    #81 Dvd87, 2 jan 2014
    Laatst bewerkt: 2 jan 2014
    @ monique: bedankt voor je recept. Lijkt me lekker. Ga ik zeker een keer maken. Las het alleen pas nadat ik uit de supermarkt kwam :D.
    Super dat je het lijstje hebt gemaakt. De manier van afvallen hoeft er niet bij hoor. Dit lijkt me overzichtelijk genoeg.

@ beschuitje: wat ontzettend balen dat je menstruatie heeft doorgezet. Tuurlijk merk je wanneer je afvalt. Als je denkt dat dit voor jou het beste werkt dan zou ik het lekker doen. Wel denk ik dat je verschil in gewicht eerder op de weegschaal zult ontdekken. Maar als het voor jou demotiverend werkt, schiet je er natuurlijk weer niets mee op.

@ babs: welkom, mooi doel opgesteld. Succes.

@ mve: wat akelig zo'n nacht. hoop dat de druppels snel aanslaan. Wel lief van je man dat hij de kerstboom heeft opgeruimd. Heerlijk.

Vandaag een goede dag. Ik merk wel dat ik met name 's avonds moeite heb om niet te gaan snaaien. Heb dan zo'n zin in wat. Hebben jullie voor 's avonds ook caloriearme tussendoortjes?

Mijn menu voor vandaag:
    O: cracker met kaas, glas karnemelk
    T: 0,5 liter water en 0,5 liter thee
    L: 3 volkoren boterhammen: 2 kaas, 1 ham, sinaasappel en 0,5 liter water en 2 kopjes thee.
    T: 2 kopjes thee, appel
    D: spaghette met spinazie à la crème, glas water
    T: kom magere yoghurt

1057 kcal

2. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Mammavanesmee ik moest vreselijk lachen om je lunch. Een reep en 1 cherry tomaatje..Dat cherry tomaatje..eentje? Ik zou er dan een paar genomen hebben.

Ik ga denk ik over een poosje wel op de weegschaal hoor meiden, maar ik merk dat ik eerst een poosje moet doorzetten en de smaak weer te pakken moet krijgen. Ik ben bang als ik op de weegschaal ga staan nu ( zeker nu ik ongesteld ben) dat ik direct moedeloos word.

Dvd87 alleen thee en water is toch wel erg mager tussendoor 's morgens? Ik leerde altijd dat je om de twee uur je maag iets moet geven. En alleen nattigheid is toch niet voldoende?
    Lekker spinazie met pasta. Ga ik morgen ook eten, nu al zin in.

3. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ beschuitje: heb je gelijk in hoor dat het weinig is. Maar het was zo knijters druk op het werk dat ik niet eens tijd had om wat te eten tussendoor. Wellicht kan ik beter m'n fruit als tussendoortje nemen i.p.v. na de lunch. Ga ik morgen doen (als het minder druk is).

Ja heerlijk he, spinazie met pasta. Oh nee, tijdens je menstruatie moet je vooral niet op de weegschaal gaan staan. :D daar wordt ik ook altijd gedeprimeerd van.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Dvd.. Net menu hoor! Heb in de avond ook altijd zin in snaai.. Maakt niet uit of ik me nou heb volgevreten tijdens de warme maaltijd of wanneer ik mager heb gegeten. De zin is er altijd!! :) Ik heb vaak plakjes komkommer, rauwe worteltjes en paprika reepjes eetklaar liggen.

Beschuitje.. het waren 10 cherrytomaatjes.:D

Geprobeerd om wat te slapen zonet. Pffff mijn kop knalt uit elkaar.:(

Ga ff lekker douchen en dan met thee en een crackertje op de bank.

5. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Hoi dames! Ook hier het goede voornemen om wat kilo's kwijt te raken dit jaar, streefgewicht is -10. Hardlopen heb ik meerdere malen geprobeerd maar is hier geen succes. Wel wandel ik 1 a 2x per week zo'n 15km sinds een paar maanden en ben nu 3 kilo kwijt. Wil nu ook thuis wat work outs gaan proberen. Qua voeding wil ik meer regelmaat krijgen en bewuster gaan eten. (Eet nu meestal alleen avond eten en ook dat vaak ongezond) verder is ook de frisdrank de deur uit gegaan en pak ik dit alleen nog als er gelegenheid voor is en niet heel de dag door. Merk zelf dat ik nog niet goed weet wat nou echt gezond is en wat gezond lijkt maar t eigenlijk niet is. Als jullie snappen wat ik bedoel. Maar zag hier al allerlei lekkere en handige tips voorbij komen :)

6. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Hey meiden

hier een hele lange dag gewerkt van 07.00 tot 17.00 zonder pauze pfff
    Nu languit op de bank kom morgen kletsen...

Heb er zin in vanaf dinsdag ga ik ook vol aan de calorieen tellen:D

7. MamavEsmee

Mamalucy.. welkom! Ben benieuwd naar je dagmenu. En wat gezond is zie je denk ik wel aan onze menuutjes. Heb je vragen, gewoon stellen hoor. :D

Pioenroosje.. Een heel fijn weekend gewenst!

8. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Dankje! :)

Mijn menu vandaag was:
    O: plak peperkoek en een kop koffie
    L: maaltijdsalade met vis en honing mosterd dressing
    T: 0.5 liter smoothie met handje cranberrys, halve mango, banaan en sinaasappelsap
    A: boerenkoolstamp met een stukje magere rookworst

verder probeer ik aan het eind vd dag 2 liter water gedronken te hebben.

Kom maar op met tips en kritiek! ;)

9. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Beschuitje: inderdaad, als je afvalt merk je het toch vooral aan je centimeters en dus kleding. Het is misschien demotiverend om je gewicht te zien staan maar als je die elke week naar beneden ziet gaan is dat toch ook wel weer een motivering :)

Babbs: Welkom en veel succes!

MamavEsmee: Ik tel nu (nog) niet mijn kcal maar heb het soms wel bijgehouden in die app. Als je de mueslirepen zelf maakt valt het erg mee qua kcal hoor. Je bepaalt immers zelf hoeveel je erin doet ;) Het is in ieder geval wel gezonder dan de kant-en-klare of een plak ontbijtkoek

Dvd87: Menu ziet er goed uit. Voor s'avonds zou je wat groente kunnen eten met een dip (bijvoorbeeld tzatziki). Als je zin hebt in iets zoet schijfjes appel geraspt en gedroogd in de oven met wat kaneel erover. Of banaan met een klein beetje honing en notenpasta

MamaLucy: welkom! Je menu ziet er goed uit. Het valt me op dat er best wel wat mensen ontbijt/peperkoek op menu hebben staan. Wordt vaak bij Sonja Bakker voorgeschreven maar is eigenlijk helemaal niet zo gezond. Het bevat veel suiker waardoor je bloedsuikerspiegel stijgt en je sneller honger krijgt

Mijn menu voor vandaag
    O: bakje yoghurt met bosbessen, aardbeien en frambozen
    T: handje nootjes
    L: komkommer gevuld met tonijn
    T: augurkjes met rookvlees, kaas en kipfilet
    D: tartaartje en sperziebonen

10. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

goede morgen dames,

Welkom "nieuwe" dames,

Hier ziet het menu ervandaag zo uit:

O= 2 witte boterhammen met 1 plak jong belegen kaas 1 kop thee
    t= 2 sultana
    l= 2 boterhammen en 1 knäckebröd met nog geen idee
    t= fruit
    d= burritos met extra sla
    t= 250 gram kwark

Hebben jullie nog tips om er aan te denken dat ik meer drink? ik vind het namelijk erg lastig aangezien ik niet zo'n dorstig persoon ben?

Ti87, welk "dieet" volg jij?

11. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Monique: tips om meer te drinken.

Op de dagen dat ik niet werk maak ik 's ochtends een theekan vol thee. Ik doe dit dan in een thermosfles en schenk regelmatig 2 bekers tegelijk in. Als ik het niet klaarzet drink ik ook veel te weinig. Ik laat het water dan koken en ondertussen doe ik alweer tig andere dingen waardoor ik het vergeet.

Op m'n werk drink ik meer op vaste tijden dus dan vergeet ik het niet zo snel. Daarnaast drink k tijdens het kolven een halve liter water.

Als ik een flesje water bij me neerzet gaat het ook beter.?

12. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Moonymuppet: Ik volg niet echt een vast dieet. Ik probeer mijn koolhydraten en suikerinname te beperken. Wil het eerst op deze manier proberen en door minder te eten. Mijn startgewicht is trouwens 89,8. Toch weer 100 gram minder hahaha :p Wat deed jij ook alweer voor dieet? En een tip om meer water te drinken is misschien om jezelf aan te leren bij elke maaltijd en tussendoortje een glas te drinken? Dan heb je het grootste gedeelte al binnen

13. Babbs

Babbs Niet meer actief

Hallo allemaal bedankt voor jullie welkom! Heb mij vanochtend gewogen en mijn startgewicht is 78.6 kg. Ik reageer vanavond uitgebreider, heb nu niet zoveel tijd, moet mijn dochtertje een fles geven en ben de kerstspullen aan het opruimen.

14. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Mijn startgewicht is 73 en streefgewicht 63.

Zo even naar de winkel om wat dingen te halen die hier voorbij kwamen. Heel handig om hier ideeën op te doen.

Ik drink vanuit mezelf altijd al erg veel maar wat kan helpen is een kan/fles vullen zodat je wat meer inzicht krijgt in hoeveel je gedronken hebt.

15. MamavEsmee

Mamalucy.. Prima menu. Misschien een beetje een karig ontbijtje.

Tia87.. ben het eens met je peper/ontbijtkoek verhaal. Neem het heel af en toe als tussendoortje. Vind het zo lekker. Nog altijd beter als een dikke roze glacé koek :D haha.. Echt voedzaam is het i.d. niet. Mooi gevarieerd menu heb je vandaag!

Moonymuppet. Is het een idee om je witte brood voor volkoren te verruilen? Stilt de honger beter, beter voor je darmen en is tenminste voedzaam. Ik zet vaak een flesje water in mijn gezichtveld. Heb ook altijd wel een mok thee staan oid.

Babbs.. Leuk klusje, de kerstboom aftuigen haha.. Succes!

Hier was de weegschaal lekker dalend, motiveerd om resultaat te zien.
    Weegdag is woensdag toch?

Menu vandaag:

O: 200 ml halvolle melk met 20 gram Brinta ( lekkerrrrr) en kop koffie
    T: flesje water, laat ontbeten dus vond het zonde om dan een tussendoortje te nemen.
    L: 2 volkorenboterhammen met een gekookt ei, plakje light salami en komkommer, grote mok thee.
    T: sinasappel, flesje water.

Eten vanavond hutspot op het werk, maar van de week al 2x stampot gehad. Even kijken voor een lekker meeneem alternatief.

Oorpijn is al een stuk beter, vannacht ook redelijk geslapen. Was fijn!!

16. MamavEsmee

Gewijzigd menu:

Ontbijt
    Halfvolle melk 92 kcal
    Brinta 68 kcal
    Totaal:160 kcal

Lunch
    2xVolkorenbrood 164 kcal
    Magere cervelaatworst 36 kcal
    Pindakaas 101 kcal
    Magere kwark met vruchten (Optimel) 65 kcal
    Totaal:366 kcal

Avond
    Koolvis, gebakken/gestoofd ( vis cuisine) 266 kcal
    Sperziebonen, gekookt zonder zout 56 kcal
    Totaal:322 kcal

Tussendoor:
    Rauwkost, cerry tomaat, worteltjes en reepjes paprila 50 kcal
    Sinaasappel 61 kcal

Totaal 950 calorieën.

Nog erg laag, even kijken waar ik nog wat kan toevoegen.

Strax de laat-slaapdienst in. Moet werken tot morgen 12.00, lange ruk pfff.

17. Babbs

Babbs Niet meer actief

Mijn menu vandaag:

O : Bordje yoghurt met cruesli
    T: 2 kiwi's
    L:2 vk bh met 30+kaas en grillworst
    T: 1 cola light en kommetje magere kwark
    D: bloemkool, halve hamburger en 2 kleine aardappels
    T: mandarijn

Ik tel nog geen calorieën, dat ga ik binnenkort doen. Eerst maar eens stoppen met snoepen en gezond eten. Ik heb vandaag ook lijnzaad gekocht van zonnatura. Ik zag dat een paar mensen dat ook al eten. Hoeveel eten jullie er dan per dag van? Heb ook muesli van zonnatura gekocht, dat lijkt me beter dan cruesli.

MVE; mooi menu en werkse!

Hier huis weer lekker opgeruimd en twee nieuwe orchideeën voor in het raam gekocht, kan ik echt blij van worden. Ik moet echt nog de drive vinden om te gaan hardlopen...iemand tips?

18. MamavEsmee

Babbs.. Mooi menu!

Tips voor het hardlopen, gewoon doen!:D

19. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Zo meiden er is veel gekletst. Ik ben gisteren niet geweest en heb heel wat bij te lezen. Gezellig hoor.

dvd87, mijn zoontje is vandaag 7 weken oud. vandaag mijn 3de keer geshred. hi. vind het ook best zwaar zeg. vind het best een opgave om elke dag te sporten. Maar goed nog 27x. ha ha. hoe gaat het bij jou? weet je al wat je vanavond gaat eten? ik vind wokken altijd makkelijk. zakje wokgroente kipfilet en zoet zure woksaus en dan met rijst.
    Ik vind het ook in de avonden het moeilijkst. Zo verleidelijk om met wat lekkers op de bank te zitten en tv te kijken. Ik probeer dan toch iets van fruit of groente (wortels/komkommer/paprika ed) te eten of iets van yoghurt/magere kwark.

mooneymuppet. als ze het bij ons niet redden kan het idd zijn dat ze besloten gaan Maar wij zijn een open afdeling. Dus als ze willen kunnen ze gaan. Wat fijn dat we nu een lijst hebben. geeft goed overzicht.
    Een tip om te drinken is om bij elke maaltijd/tussendoortje een glas water te drinken. Zo probeer ik het iig te doen. Zie dat het mosterd na de maaltijd is. Ha ha.

Bumbaa, je hoeft je idd niet te schamen maar snap het als je het liever niet zegt. en ook prima om je niet te wegen toch. ik zat ook te twijfelen of ik me elke week ging wegen maar denk dat ik me niet kan inhouden. Je merkt het idd vanzelf aan je kleding.

babbs, welkom.

lovely, klinkt handig die salade beker.Waar heb je die vandaan? En idd erg lekker om salade te eten tussen de middag. doe ik ook te weinig. net als water drinken. moet ik ook beter op letten.

oei mamavanesmee, hoe gaat het nu met je oorontsteking? hoop dat de druppels al helpen. Fijn he als de kerstspullen weer opgeruimd zijn. Erg lief van je man. Wij hebben het hier gisteren ook weg gehaald.

mamalucy, welkom. Lijken me goede uitgangspunten. idd wel verstandig om regelmatig te gaan eten. Ik zou het echt niet redden de hele dag op alleen avondeten Ga je dan niet juist tussendoor snoepen? je menuutje ziet er goed uit hoor!

Ti87, eet jij geen koolhydraten? Klinkt voor de rest wel lekker je menu's. Oh lees nu dat je die idd beperkt.

Ik heb het idee dat ik een stuk meer eet als jullie. Maar dat komt denk ik ook omdat ik borstvoeding geef Nou ja, ik blijf binnen mijn punten van ww. Ben benieuwd volgende week of ik resultaat heb.

Menu gisteren:

ontbijt:
    20 gram magere yoghurt met 20 gram al brann flakes en een banaan. (zag hier ook brinta voorbij komen. Lekker, ga ik binnenkort ook eens doen).

Lunch:
    Vier volkoren boterhammen met 30+ kaas, kipfilet, augurk, komkommer en tomaat.
    glas magere melk.

avond:
    broccoli quiche

tussendoor
    appelflap (zelf gemaakt).

Vandaag: Wat ik tot nu toe weet.

ontbijt
    250 gram magere yoghurt met 20 gram all bran flakes en een banaan.

Lunch
    vier volkoren boterhammen met kipfilet en 30+ kaas als tosti.
    glas magere melk.

Avond
    kip-kerriestoofpotje met rijst

Tussendoor
    zakje snack a jack (gaan naar de bioscoop)

20. Mees90

Mees90 Actief lid

29 feb 2012
    175
    0
    16
    Hallo! Ook ik wil proberen om minstens 10 kg kwijt te raken. Ik begin niet aan een dieet, maar heb een hardloopschema gevonden. Heb een aantal jaar geleden op een hoog niveau gesport en had daarna geen zin meer in sport. Resultaat + meer dan 20kg. Ben inmiddels alweer 10 kwijt, ga nu voor de laatste 10 en misschien wel 15! Ik start nu op 95kg. Hoop over 12 weken toch al rond de 85 te zitten!

Deel Deze Pagina