10 kilo afvallen... wie doet er mee? STRENGE VARIANT deel 1

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door butterfly24, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Wieneke: Oh... sorry verkeerd gelezen ;)

Ik kom vandaag op een totaal van 1064 kcal. Beetje laag, maar jammer dan. Was vergeten mijn menu in te plannen. Normaal doe ik dat 1 dag van te voren. Dadelijk maar meteen even doen voor morgen.

2. jipofjanneke

jipofjanneke Niet meer actief

Geeft niet hoor!
    Van de week ben ik twee keer mijn trouwring verloren, en heb hem gelukkig ook weer teruggevonden :D
    Nu heb ik 'm maar af gedaan. Hij is veel te groot geworden, hij was altijd al aan de ruime kant maar nu vliegt ie steeds van mijn vinger af. Als ik op streefgewicht ben (een half jaar lang) dan laat ik 'm kleiner maken! Maar ik vind het wel raar om geen ring om te hebben.
    Mijn menu voor vandaag weer in elkaar geflanst, vanavond kruidnoten eten! :D Nu ga ik snel naar mijn werk!
    Hoe gaat het bij jullie?

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik zit echt te piekeren. Als ik WW ga doen heb ik zoiets van dat kan ik zelf ook nog wel maar dan met calorieeen tellen. Ik ben bang dat ik met WW net zoals met calorieeen tellen beland, 1 week hou ik het vol en dan ga ik alweer smokkelen. Cambridge is echt een dieet je mag alleen bepaalde producten meer niet. Dat weet je, en daar moet je je aan houden. Het is inderdaad wel duurder dan cambridge. Ik heb vanmorgen een mail gestuurd na me consulente van cambridge. Ik wil eigenlijk volgende week al beginnen met een dieet, met cambridge moet je 3 of 4 weken shakes, repen enz eten en dan moet je een eetweek houden. Mijn eetweek zou dan met de kerst zijn. Op zich zou dat wel fijn zijn, dan kan ik gewoon mee eten 1e kerstdag. En de rest van de dagen normaal eten. Maar ik moet even haar antwoord afwachten. Pff vind het moeilijk hoor als ik aan het geld denk, denk ik WW. Veel goedkoper, en je eet normaal. Als ik aan het echte afvallen denk denk ik aan cambridge, gaat veel sneller plus je mag maar een paar dingen en meer niet!

4. Babbs

Babbs Niet meer actief

Halo, mag ik even inbreken? Ik schrijf mee bij de minder strenge variant, maar ik lees net over de twijfels van Shania Naomi over WW of Cambridge.

Ik heb zelf met beide methoden ervaring en ik zou je echt WW aanraden ipv Cambridge. Cambridge is erg duur en helpt je totaal niet om je eetpatroon op de lange duur aan te passen. Tuurlijk, je valt er op korte termijn snel mee af, maar op lange termijn zitten waarschijnlijk de kilo's er weer aan en is je portemonnee aanzienlijk geslonken. En mijn ervaring is dat die shakes en repen na een tijdje je neus uitkomen. Bij WW heb je inderdaad meer vrijheid in het plannen van je maaltijden, maar je leert zo ook waar veel/weinig calorieen in zitten en wat je zo op een dag kan/mag eten. Het gevaar dat je ervan af kunt wijken heb je misschien wat meer dan bij Cambridge, maar het komt toch op jezelf aan. Jij zult het zelf moeten doen. En als je gemotiveerd bent en de knop echt om is, lukt het je met WW (of zelf menu's inplannen mbv calorieenchecker) ook. Gewoon lekker gezond eten (genoeg water drinken) en sporten erbij, dan val je zo 500 gram tot een kilo per week af. En je mag echt wel eens wat lekkers extra of een keer ovenfrites. Zeker als je veel overgewicht hebt, dan val je als je je goed aan je menu houdt een kilo per week af.

Ikzelf ben sinds augustus aan het lijnen/opletten met eten en sinds kort aan het sproten en ben nu 6 kilo afgevallen. Het gaat met tussenposes (vakanties bijvoorbeeld) goed, maar de aanhouder wint. Ik weeg nu 76 kilo en wil nog 4 kilo afvallen, dan ben ik in totaal 10 kilo kwijt.

Succes!

5. Troelala21

Ik moet zowiezo wel 30 kilo afvallen dus heb wel even te gaan helaas. Ik zou het misschien zelf wel kunnen maar ik smokkel al heel snel alweer en hou me dan echt niet meer aan me menu. Als ik zo doorga weeg ik in na de kerst wel over de 100 kilo. Dat wil ik dus niet dus ik wil eigenlijk zo snel mogelijk beginnen met een dieet. sporten lukt op dit moment helaas niet dus ik moet het echt zelf doen, maar bedankt voor je ervaring en mening! Zal het zeker meenemen in me besluit!

Dank je wel! jij ook!

6. jipofjanneke

Is Modifast 3.2.2 niet wat voor je dan? Moet je even op hun site kijken misschien. Dan pik je van beide het beste mee :D
    3 dagen alleen repen/shakes, 2 dagen iets minder streng en 2 dagen gewoon eten. Moet je op die twee dagen echt proberen je menu dat je bedacht hebt vol te houden, maar je ziet ook snel resultaat! En het is een stuk goedkoper. Als je de consulente mist mag je wel bij mij komen wegen hoor, ik ben heel streng ;)

7. Troelala21

ik zal eens gaan kijken op de site!

8. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Wieneke: Das toevallig van je ring. Ik ben mijn verlovingsring deze week ook al 2 keer kwijt geweest omdat hij veel te groot is. 1 keer heb ik samen met 3 collega’s een half uur lopen zoeken. Alle prullenbakken overhoop gehaald. Had ik de moed opgegeven, bleek hij in mijn tas te zitten. Ik denk van mijn vinger af geschoven toen ik mijn portemonnee terugstopte. Ik had hem ineens weer aan mijn vinger hangen toen ik mijn sleutels uit mijn tas pakte! 2e keer hoorde ik hem vallen dus dat scheelde een hoop zoekwerk. Lastig is dat he… kan hem nu wel kleiner laten maken maarja… dadelijk issie misschien weer te klein.

@ Shania Naomi: Die modifast 3.2.2 is misschien inderdaad ook wel wat. Voordeel daarvan is ook dat je er mee kan stoppen wanneer je zelf wil en bijvoorbeeld kan omschakelen naar calorieën tellen. Daarnaast moet je inderdaad veel gewicht kwijt. Maar het kan echt hoor!!! Ik ben vorig jaar in 9 maanden tijd 40 kg afgevallen met kcal tellen.

Hier vandaag weer een goede dag :D

Morgenavond eet ik samen met collega's. We maken allemaal 1 gerecht. Hopelijk kan ik me dan een beetje inhouden. Vooral met de toetjes. Ik houd van toetjes hahaha...

Mijn menu van vandaag :
    O: 2 vitalu volkoren crackers met;
    10 gram appelstroop
    1 beker optimel drink

T: 1 appel

L: 3 meergranenboterhammen met;
    20 gram filet americain
    2 mandarijnen

T: 2 mandarijnen

A: 250 gram boerenkoolstamp
    100 gram runderrookworst
    1 sauslepel magere jus
    100 gram appelmoes

Totaal van 1149 kcal.

9. jipofjanneke

Melanie, je menu ziet er lekker uit! Gebruik je altijd weinig beleg op je brood? Mijn oog viel op de filet americain, zo'n klein beetje :D
    Lastig he, dat ringenverhaal. Gelukkig heb je 'm terug.
    Ik maak 'm pas over een half jaar ofzo kleiner, ik wil ook even de zomer afwachten dan heb ik vaak dikkere vingers door het vocht.

Nog een vraagje: vandaag ben ik bij de sportschool gewogen. Ik was goed afgevallen (maar dat wist ik al) Volgens de instructrice eet ik te weinig. Ik kom iedere dag rond de 1200 kcal. Wat vinden jullie? Ik heb eigenlijk niet om tips gevraagd, dom. Ik sport 4 keer per week en mijn BMR (wat je verbruikt in rust) is berekend op 1584:D kcal per dag. Met sport erbij verbruik ik per dag zo'n 2099 kcal. (heeft zij allemaal uitgerekend) Daar zou ik dan 500 kcal onder moeten zitten om af te vallen. Dus zo rond de 1600 kcal. Dan val je ongeveer een halve kilo per week af. Het klopt ook wel want ik val nu echt meer af. Volgens haar moet ik meer eten, beter voor je stofwisseling. Wat zouden jullie doen, en hoe zouden jullie dat doen?

Shania Naomi, ben je er al uit? Moeilijk he! Hoe gaat het verder?

10. Troelala21

Wouw 40 kilo! Ik weet dat het kan, ik heb het zelf ook wel gepresteerd. Ja geen 40 kilo maar het is me wel zelf gelukt om 10 kilo kwijt te raken. Maar op de een of andere manier lukt het me nu maar niet. Ik ben veel te makkelijk geworden. Zat er misschien ook aan te denken, om weight care shakes te doen. Dan hetzelfde als cambridge 3 weken alleen shakes, en dan een week shakes met 1 lichte maaltijd. En dan weer 3 weken shakes enz. En dan net zo afbouwen als met cambridge. Is veel goedkoper dan cambridge, en ik krijg dan ook 150 meer calorieen binnen dan bij cambridge. Ik zal me alleen even over die smaak heen moeten zetten want die shakes vind ik niet zo lekker meer van hun maar goed het zou wel een goedkopere plan wezen, een bus kost zo 15euro geloof ik, daar kan ik 6 dagen mee. Scheelt heel veel. Als ik dan in plaats van cambridge dit ga doen en kijken of ik kan gaan sporten met behulp van fysio ofzo dan moet het ook wel lukken toch?? Kan het altijd eens proberen om dit 6 dagen te doen, val ik er niet mee af dan houd het op en ben ik maar 15euro kwijt in plaats van 50! Of zie ik dit nu ook weer helemaal verkeerd?

11. jipofjanneke

Ik denk dat het een goed plan is, zeker dat sporten bij de fysio. Denk je dat het je motiveert als je een week veel afvalt? Dus dat je na de eerste week direct al gaat opbouwen? Je bent dan bijvoorbeeld na die week 2 kilo kwijt, maar als je minder streng doorgaat val je evengoed af. En dat is beter voor je lichaam en stofwisseling.

Ben ik nog te volgen :$ typ nogal warrig geloof ik.

12. Troelala21

Als ik een goede start heb van 2 tot 5 kilo (niet in 1 week hoor haha) dan heb ik zeker motivatie om door te gaan! En weer op te bouwen, weet alleen niet of dat wel goed voor me lichaam is. Ik wil iniedergeval niet al me kilo's via de shakes weg krijgen, als ik maar een buffer eerst heb dan komt de rest wel. Merk wel dat ik er op dit moment teveel mee bezig ben, slaap slecht, loop steeds te denken wat zal ik nou doen. Word er af en toe gek van!

13. jipofjanneke

Als ik jou was zou ik shakes gaan doen, van weightcare of modifast. Wanneer je 5 tot 10 kilo kwijt bent, langzaam op gaan bouwen en dan verder afvallen. Wanneer je de shakes streng doet geen sport erbij! Wanneer je dan wat minder streng bent gaan sporten. Maar zo zou ik het doen, ik weet niet of dat voor jou werkt.

Ik heb vanmorgen gewogen, woog 71. Ben dus een kilo afgevallen deze week :D Ik ben dik (en ;)) tevreden!
    Ik merk wel dat ik een beetje klaar ben met menu's maken enzo, terwijl dat juist zo belangrijk is! Ik heb dus nu voor een week goede menu's gemaakt, zodat ik dat een beetje los kan laten.

Hoe gaat het bij jullie? Veel succes vandaag!

14. Troelala21

Zo zit ik dus ook te denken. Zo'n 5 tot 10 kilo met shakes doen en dan gaan afbouwen. Zodat me lichaam er niet teveel last van zal krijgen. Als ik de mensen in me omgeving zie met cambridge en die nog steeds op gewicht zijn denk ik ahhhh dat wil ik ook. Maar dan denk ik de andere kant weer het zijn maar 450 calorieeen je kan bepaalde bijwerkingen krijgen, het hoeft niet ik ben alleen altijd zo bang dat ik juist wel de persoon ben die er wel last van krijgt. Ik sta echt in twijfel als ik kijk na de snelheid en de begeleiding denk ik cambridge, als ik kijk na het geld en de calorieeen denk ik Weight care.....

15. jipofjanneke

Qua snelheid maakt Weight care of Cambridge niet zo veel uit. Weight care is 600 kcal per dag, Cambrigde 450. Das 150 per dag keer 7 (dagen per week) is 1050 kcal per week. Als je bedenkt dat je om een kilo vet te verliezen 7000 kcal meer moet verbranden dan je eet, is dat dus 1/7e kilo meer bij Cambridge. Dat is dus ongeveer 0,1-0,2 kg per week verschil. Dat is mij geen 20 euro per week waard hoor! En dat die mensen op gewicht blijven is puur omdat zij zich er zo goed aan gehouden hebben. Ga jij dit ook doen? Wil je dat? En zie je het zitten? Zij hebben waarschijnlijk een goed opbouwprogramma gevolgd van Cambridge maar die vond ik laatst op internet ook (dat boekje van hun) Ik zal m zo even voor je opzoeken. Gratis :D Als je je daar aan gaat houden gaat dit jou ook lukken, maar kun en wil je je daar aan houden? Dat moet je dus goed bedenken voor je er aan begint!

16. Troelala21

Ik wil wel heeeeeeeel graag!! Alleen de prijs, plus zal me lichaam het trekken daar zit ik ff mee.....

17. jipofjanneke

De prijs kan ik natuurlijk niet voor je zeggen, probeer eens uit te rekenen wat haalbaar is voor je. Ik heb net even zitten rekenen maar in mijn geval zou dat wel echt duurder zijn dan gewoon gezond eten. (wij geven zo'n 65-70 euro per week uit incl. luiers enz. voor 3 personen) Ik zou voor dat geld niet kunnen shaken.
    Of je lichaam het trekt moet je echt ervaren. Als je het wil moet je het proberen. Ik denk dat het ook belangrijk is of je het geestelijk aan kan. Voor mij zou het niks zijn om anderen te zien eten en zelf niet te mogen. Maar jij bent natuurlijk een heel ander persoon!

18. jipofjanneke

Zijn jullie er nog dames?

19. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik ben er weer...

Hier gisteren een lange dag. Dus geen tijd gehad voor zp! Na het werk, meteen door naar het huis van mijn collega. Iedereen had wat gemaakt. Allemaal lekker natuurlijk! Er was pastasalade, huzarensalade, tomatensoep, quiche, wraps met zalm, kip, salami en ham, pasteitjes, gegrilde auberginerolletjes gevuld met tonijnsalade, en als toetje kersentiramisu... Zat ontzettend vol, dus was bang flink aangekomen te zijn. Gelukkig was de weegschaal lief vanmorgen, en was er zelf 1 ons af! :D Al met al was het erg gezellig gisteren! :D

Vandaag de volgende beproeving. We vieren bij mijn ouders sinterklaas (voor de kleinkinderen)... En we gaan daar ook eten. Mijn moeder gaan chinees halen. Lekker!!! :D Hopelijk kan ik me een beetje inhouden. Zou jammer zijn als ik morgen weer veel aangekomen ben.

Iedereen fijn weekend!

20. jipofjanneke

Wat heerlijk dat je zo genoten hebt en nog afgevallen bent! Super :D Vanavond lekker chinees, ik zou van alles een beetje nemen. Dan heb je niet het idee dat je iets mist.
    Wij eten vanavond ook bami, nog over van de vorige keer dat we chinees haalden. Lekker!
    Jij hebt zeker een digitale weegschaal? Ik heb nog zo'n ouderwetse, analoge. Maar baal een beetje dat het niet precies is. Aan de andere kant geef ik dat geld liever uit aan nieuwe kleding, dit is een beetje te groot. Lastig!

Deel Deze Pagina